juli 12, 2024, 22:57:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 705009 ganger)
petterad
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #750 på: juli 18, 2010, 20:39:50 pm »

du burde komme deg på et vw treff, å se hvor mange slags kors det er på de forskjellige bilene der, Blunker

(klippe vekk bilde)

men nok dritt i denne fantastiske tråden til Jørn  Blunker

Det burde jeg, for å se på alle de flotte bilene.
Hadde håpet på å få tak i en T2 eller.no først da.

Som bildet ditt, Georgskors er jo fullt lovlig å bruke, selv rødt.
Var ikke meningen at det skulle bli "dritt" i tråden, bare
var litt over-informativ. Men nå vet jo folk det kanskje?
Surt å være lovbryter når man ikke har intensjonen om å gjøre det.
« Siste redigering: juli 26, 2010, 22:17:20 pm av petterad » Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #751 på: juli 18, 2010, 22:15:34 pm »

Artig at ein bil som er meir holborra enn ein sveitserost og som har løysingar som kunne gitt nevrosar til ein overivrig "bilsakkyndig" skal bli dømt for bruk av ein raud +.. Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #752 på: juli 18, 2010, 23:13:46 pm »

planen var uansett å stickertune røde korsa litt. med litt sort og checkerflags. Glad
update:
ellers har jeg fått kjørt litt mere på bane . t.o.m. testa på autoslalom  Gliser
 hatt ett turbo ras (løs mutter på compressorhjul....på nyoverhalt tubo fra turbosjappe i USA ikke gjøra sjæl Gliser )
testet med større dyser (lavohm)
hatt ladetrykk oppe i 1,4 bar. da begynnte det å flytte seg .men benzinsystemet må oppgraderes da
pumpene ikke klarer å opprettholde trykket på fullgass, så nye pumper er bestilt. WBX pumpene har nådd sin begrensing.

i svingene på rudskogen så mistet jeg bensintrykk ved halv tank og mindre benzin.de nye pumpene krever også ganske store innløp så måtte modifisere benzintanken litt. tanken er jo kun ett stort hulrom med ett "lite" uttak på toppen fra midten av tanken
laget 2 stk ca 3 liters tanker under selve hovedtanken med skvælpe plater og store uttak.


* dsc00304.jpg (129.38 KB, 640x361 - vist 465 ganger.)

* DSC00311.JPG (95.56 KB, 361x640 - vist 405 ganger.)

* DSC00312.JPG (148.38 KB, 640x361 - vist 435 ganger.)
« Siste redigering: juli 18, 2010, 23:15:26 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #753 på: juli 19, 2010, 08:00:48 am »

Det så veldig bra ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #754 på: juli 19, 2010, 08:11:54 am »

Heisann, morro å lese om fremgangen din. Hvilke pumper oppgraderer du til og hva ligger du på i innsugstemp når du lader 1.4 bar og kjører for fullt på banen?

fortsatt god sommer,
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #755 på: juli 19, 2010, 09:30:50 am »

heihei
2 stk bosch 044 pumper er på vei,
har ikke kjørt mer enn ett pådrag med 1,4 bar da A/F verdiene blei litt lave pga mangel på drivstoff.
så har da  ingen sjekk av innugstemp på så høyt ladetrykk foreløpig.men forventer relativt høye temperaturer.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #756 på: juli 23, 2010, 12:05:50 pm »

flott bur og fortsatt heftig bil! føler jevnlig med i denne tråden Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #757 på: juli 26, 2010, 20:33:10 pm »

En britisk kommentar til rødt kors-debatten  Kult
Loggført

My religion is kindness
petterad
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #758 på: juli 26, 2010, 22:07:51 pm »

Skulle vel ikke ha mere rødt kors i denne tråden nå vel?
Start en egen tråd da om det fortsatt engasjerer veldig.
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #759 på: juli 27, 2010, 00:34:02 am »

Såså, det var bare et litt arti bilde jeg fant inni internettet.
Tysk dekor og venstreratt, men på engelsk vei og med engelske skilter.
Attpåtil 17" Fuchs og litt senk Glad

Fra spøk til kanon:
Selvsagt skal jeg lage ren reportasje om racebussen til diverse blader!
Første forsøk på en fotoshoot, på Rudskogen i dag, regna bort  Gråter
Men vi gir oss ikke, for her er det en god historie som må ut til bilfolk flest.
Det skal bli bilder, og de skal bli bra!  Kult
« Siste redigering: juli 27, 2010, 00:36:53 am av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #760 på: juli 27, 2010, 07:48:06 am »

Bildet av bilen i fint driv er bare helt VÆRST! Nesten nok til å få meg til å vurdere å reise på gatebil... Dette prosjektet er helt rått, og bussen blir barskere for hver gang jeg er innom tråden. Og jeg som foretrekker originalbiler da gitt....

Ellers, en liten kommmentar røde kryss-diskusjonen....hvorfor ikke ta denne kommentaren som et velmendende råd? Hvis det faktisk er straffbart å bruke korset og kan resultere i bøter så er det kanskje greit å unngå? Sikker på at Knast heller bruker pengene på "mere turbo" enn bot pga et rødt kryss på bilen..

Skjønner at ingen av dere vet at det er faktisk ikke tillatt.

Symbolet har i Norge en strafferettslig beskyttelse i straffeloven § 328 nr 4,
mot uhjemlet bruk som foretas "offentlig eller i rettstridig øyemed".
Kan gi bøter og fengsel i inntil 3mnd.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #761 på: juli 27, 2010, 23:01:29 pm »

de korsa skal "moddes" så Røde kors slipper å skrive faktura.
liten oppdatering på de siste ukene.
prøver å få en del kjøre tid denne sesongen for å teste vogna. tross alt 1. sesong  foruten noen striper på scc2009

var på rudskogen igjen  å kjørte litt , men regnet satt en demper på det.
ikke sååå kult å tørke dugg innvendig i ruta på enden av langsletta..
dårlig med varmeapparat eller friskluft inn i bilen.foreløpig
men fikk kjørt en del og Toyo R888 dekka sitter overaskende bra på våtgummiert asfalt.
det viktigste er å få testet bilen, da det er mye småplukk som må lukes ut.
bensin opplegget med de nye pumpene funker bra. det jeg har hatt problemer med er att sprutet kutter innimellom
stort sett på samme sted på banen . etter en del kjøring og testing , fant jeg ut at sprutet innimellom ikke liker å stoppe, for så å bli dratt i gang på trillen , liksom. i den ene svingen så triller jeg inn samtidig som jeg girer ned i 2. gir.
har hatt litt lav tomgang på varm motor og med kjølevifter+intercoolervifter etc på fult så stoppet faktisk motoren ett kort øyeblikk da jeg giret ned og trillet inn i denna svingen. så startet den når jeg slapp clutchen.
da fusker den for den får ikke bensin å oppfører seg som på kenguru bensin.helt til jeg bare slår tennig av/på
da er det full fart igjen...tok litt tid før jeg fant det ut.byttet dyser og tenningsmodul + en del settinger i sprutet ,  men ingenting hjalp. hva som gjør att  det fusker ved å ta den på trillen ,vites ikke enda..
har bare justert opp tomgang Glad slik att den ikke stopper.
hadde litt boost creep.. , fant en løs kopling på wastegate så da er det stabilt igjen.
motoren liker ikke fult nivå på oljepinnen. i bråe høyre svinger renner olja ut i venstre toppdeksel og fyller dette...da suger den mest sansynlig olje inn gjennom styringer og en ganske grei blåsky kommer ut eksosen Glad tappet av olje til minimum og problem borte.
Tørrsump må inn til vintern .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #762 på: juli 27, 2010, 23:02:47 pm »

var også og testa bilen litt på autoslalom 
ikke så gøy som bane men greit nok. kjøretid!!

hahahahhahaha!!!!

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #763 på: juli 27, 2010, 23:12:29 pm »

Kanske på høy tid å betale 10-15k i skikkelig mapping eller er ikke det i cheap o ånd?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #764 på: juli 27, 2010, 23:13:22 pm »

fått montert opp EGT måler ,, gjenstår bare å finne noen innganger på Megasquirten for logging
var oppe i 640 grader på rudskogen, det er rimelig safe trur jeg på E85

og i kveld monterte jeg Boost controller for å få opp trykket (endelig) til det som var planlagt  Rekker tunge
men må inn med de nye dysene før det. ellers kan det bli Aluspray ut eksosen. Gliser

jo jeg hadde ett turbo havari også før gtebil... merket etter Mantorp att ladtrykket ikke var så høyt som det hadde vært.
merket att bilen ikke var så frisk heller . feilsøking feilsøking
fant dette ... løs mutter på compressorhul har ført til att hjulet har løsnet , gått borti huset og skjært seg på akselen
heldigvis datt ikke mutter av , var 2 runder igjen å skru.  Øyerulling
dette var "profft" overhalt turbo..ikke "gjørra sjæl" så litt skuffa.
også var det bra ingen kjøpte den turboen jeg har annonsert her Glad da den fortsatt lå på divanen satt jeg på den og var happy igjen.


* DSC00352.JPG (108.47 KB, 361x640 - vist 339 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #765 på: juli 27, 2010, 23:19:50 pm »

Kanske på høy tid å betale 10-15k i skikkelig mapping eller er ikke det i cheap o ånd?

ser ikke behov for det altså. problemet ligger ikke i selve "mappinga"
disse feila hadde ikke dukket opp  på dynapacken uansett

å "mappe" er jo faktisk ganske enkelt.
 
« Siste redigering: juli 27, 2010, 23:29:16 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Mdesign
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #766 på: juli 28, 2010, 01:24:06 am »

Herlig buss Glad

Kom umiddelbart til å tenke på deg når jeg fant denne, tenkte å donere den til prosjektet hehe
Måkking i sandfellen, evt snø Blunker

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #767 på: juli 28, 2010, 08:05:13 am »

 Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #768 på: juli 28, 2010, 13:24:13 pm »

Veldig gromt aa fylga med her paa prosjektet! Vert morro aa sjaa rauderacekrossbussen paa scc ivertfall, men maa virkeleg sei att det er godt veggrep pa den ifoelge autoslalom filmen!! Kult Det kan ikkje vera mangen andre folkevognsbussar, som kan konkurera mot deg...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #769 på: juli 28, 2010, 13:30:40 pm »

Hoho
Det her er den råeste bussen!
Fantastisk bygge
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #770 på: juli 28, 2010, 14:55:00 pm »

takk for hyggelige tilbakemeldinger  Glad

ja bilen ligger bra på veien eller bane  med det 1. oppsettet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #771 på: august 03, 2010, 15:54:56 pm »

Da er fotoshooten i boks  Kult

Takk til Knasten-Jørn som holdt ut med en blitzforvirra kannonfotograf til langt på natt!  Osteaktig

Reportasjen kommer i Gatebil Magazine og forhåpentligvis i en eller flere VW-blekker.
Loggført

My religion is kindness
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #772 på: august 03, 2010, 16:15:10 pm »

Hoho ikke ofte man ser en splitt buss "handle" såå bra :-) Kult å se Jørn
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #773 på: august 11, 2010, 20:50:52 pm »

Da er fotoshooten i boks  Kult

Takk til Knasten-Jørn som holdt ut med en blitzforvirra kannonfotograf til langt på natt!  Osteaktig

Reportasjen kommer i Gatebil Magazine og forhåpentligvis i en eller flere VW-blekker.

jo takk for en hyggelig kveld. blei litt jug og skryt også.  Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #774 på: august 12, 2010, 07:55:18 am »

Noe tidspunkt for når dette gatebilmagasinet kommer ut? Er ikke ei blekke jeg normalt bryr meg med, men når det er racebuss i den så blir jeg nysgjerrig...
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #775 på: august 12, 2010, 10:03:23 am »

Gatebil Magazine kommer ut flere ganger i året  Blunker

Ikke avklart hvilken utgave racebussen blir med i.
Jeg skal gi beskjed  Glad
Loggført

My religion is kindness
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #776 på: august 12, 2010, 13:06:51 pm »

Du må si fra hvis du bestemmer deg for å flytte til bartebyen og trenger noen å dele plass med Gliser Gliser

Fantastiske kunnskaper og egenskaper du har Jørn.....amen... Sjokkert
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #777 på: august 24, 2010, 23:43:17 pm »

da var SCC 2010 historie og fikk testet litt mere. Rekker tunge
på lørdag kjørte jeg tilsvarende oppsett som i fjor men med 1. gir starter.
13.4 blei vel ca best ( noe tilsvarende på Bugrun 2010 med 13.5 ca)
hvordan jeg fikk 12.85@167km/t  i fjor med 2. gir start etc er nå vanskelig å forstå,
den tiden blei ikke backet opp med en tilsvarende tid, så skjønner nå hvorfor man mener dette må gjøres...
på søndag økte jeg trykket betraktelig  og fikk flere tider rundt 12.8 med beste på 12,77@178km/t .
prøvde også 2 stk 2. gir starter men det blei bare værre.
sammenligner jeg toppfart , 60 fot tider mot det ene draget i fjor så stemmer det ikke..
de beste dragene i år hadde 176-182km/t i toppfart .. og 1.8 i  60 fot.
det hadde jeg ikke i fjor
fikk vel egentelig ikke ett skikkeig drag på søndagen uten noen form for fusking på det høyere ladetrykket (som jeg håper og tror er plugg/tenning relatert)
byttet noen deler, men rakk ikke gjøre noe med plugger etc. før SCC var historie  Glad
så når jeg har fått vurdert dette så er jeg alt-i-alt godt fornøyd med tidene utifra dette. Glad
hadde jo håpet på en del forbedring fra 12.85 i fjor, men når det er en tvilsom tid så er jeg likevel fornøyd.
så fra nå av skal alle tider backes up Glad

her hører man att det lugger på 4. gir   Tvilende




« Siste redigering: august 25, 2010, 00:18:57 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2426
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #778 på: august 25, 2010, 00:11:28 am »

Hei Jørn
Trodde du var en rolig og sindig mann jeg Osteaktig Osteaktig. Forsiktig nå, så du ikke ødlegger gir armen.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #779 på: august 25, 2010, 10:11:35 am »

Jøss.. Er det noen som har tørrtrent på giring i sommer  Sjokkert

Litt slow på 1 til 2dre. Men resten gikk som et lyn. Plukket jo 2 tideler bare der..
Loggført

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!