KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #120 på: februar 21, 2009, 22:44:35 pm » |
|
hyggelig  Prinsippet blir noe ala bildet under. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #121 på: februar 21, 2009, 23:12:52 pm » |
|
Jeg tror det ville vært bedre om vinkelen ble andre veien. behold toppunkt men flytt bunnen frem, for større plass til lyften som skal ut. Det er vel bare prøving som kan vise hva som virker best. men om du får problemer med tempen, kan du gjøre som jeg beskriver. lykke til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #122 på: februar 21, 2009, 23:34:52 pm » |
|
takk for tipset ja. bra med inspill. hvis det skulle knipe med luft ut har jeg mulighet til å lage "kanalen" bak radiator større. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #123 på: februar 22, 2009, 01:16:14 am » |
|
Guttene som kjører rallycross velger etterhvert å legge sine radiatorer horisontalt, fordi det kjøler bedre, vet ikke om det vil gjelde denne bilen, men det kan jo vurderes
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #124 på: februar 22, 2009, 01:17:09 am » |
|
Denne løsningen ga dåligere kjøle effekt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #125 på: februar 22, 2009, 01:20:56 am » |
|
hvordan får de luft inn til radiator?? noen scooop under bilen??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #126 på: februar 22, 2009, 11:45:58 am » |
|
Bare et stort hull
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #127 på: februar 22, 2009, 17:32:31 pm » |
|
hmm ett stort hull ja.. som denne hobbyen ær når det gjelder penger kjøpte en donordelebil i dag. Lucky me: for den hadde allerede skikkelig sponsor også!! !
my snadderdeler på denne. nevner i fleng go'biter som skal på racebussen
bl.a:
alti ett Varmeapparat/vifte Hydraulisk clutch pumpe og slave komplett 2,1 WBX motor 5 trinnskasse(modifisert innmat og diff skal inn i 091 kassa etterhvert) Innsprutpumpe Drivknuter bytte starter Radiator+ div kjøleslanger giroverføringsdeler +++ annet småsnadder
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:02:03 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #128 på: februar 26, 2009, 22:34:37 pm » |
|
skjærte ut litt mere for radiator. for å få bedre utlufting. så da er radiatorfester og vifte blekk ferdig tilpasset.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:02:35 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #129 på: februar 26, 2009, 23:19:22 pm » |
|
Dette må jo berre bli bra!! Med Carl I. Hagen som sponsor å greier 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #130 på: februar 26, 2009, 23:19:53 pm » |
|
har grubla litt på å lage "inspeksjonsluke" for lettere tilgang til motorrommet og i dag var det ChopShopHokksund i en halvtimes tid  Skar ut i en del sånn att att delen blir de og monter-bar ved hjelp av noen skruer eller lignende. planen er å legge turboen over girkassa. jeg begynner å bli gammel og stiv så komfort når mekking utføres blir prioritert.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:03:54 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #131 på: februar 27, 2009, 11:09:27 am » |
|
Genialt Jørn! Trenger ikke depotelt engang med denne bilen! Du kan bare ta med godstolen og kaffekoppen inn i bilen og sitte der å mekke 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Joachim
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer
|
 |
« Svar #132 på: februar 27, 2009, 11:12:54 am » |
|
blir god plass der nå:)
|
|
|
Loggført
|
Vovlo 940 turbo  1958 boble (Prosjekt lekebil) 1967 boble 1967 boble 1500 1968 Variant 1969 Buss 1974 " Porsche boble"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #133 på: februar 28, 2009, 21:24:48 pm » |
|
"av og til er 1mm nok" var det ei/(en) som sang. men vil ha mere en det  sånnn blir radiator greiene sett underfra.bra klaring , noen scooop nå så tenker jeg dette funker hur bra som helst. mens jeg var under der så prøvde jeg 2krets bremsepumpe og volvo reservoar. ekte bolt-on. me like. så jo originalt ut!
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:06:11 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #134 på: mars 04, 2009, 00:59:46 am » |
|
jobbet litt videre med clutchoplegget. Fikk tilpasset og laget brakett til hovedpumpa til hydrauliske clutchen fra T3 Må stive av litt til da gulvplata er litt blaut også måtte jeg ofre festet til tuten... 
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:07:17 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #135 på: mars 05, 2009, 00:17:26 am » |
|
i kveld fikk jeg stivet opp braketten til clutchpumpa med noe stag og vinkler. virker solid nå. blir jo tross alt noen kg press på dette . Neste prosjekt er benzintilførsel. blir 2 stk pumper/filtre (en på hver side av ramma) også retur tilbake i noe catchtank greier før pumpa.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:08:06 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #136 på: mars 07, 2009, 17:39:46 pm » |
|
Hadde en del 1,2 x32mm syrefaste meieri rør liggendes og det blei kjølerøra. mangler 2 90° bend + noen rillede "slangestuss" ender så er det klart. ellers hang motor og gir litt skeivt..vet ikke helt hva som har skjedd, men måtte justere litt på 2 fester.  er vel ikke het i vater hele bilen ellers men ser greit ut nu.
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:08:42 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Mdesign
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Lofoten
|
 |
« Svar #137 på: mars 07, 2009, 19:53:24 pm » |
|
Hel rått, her må det følges med  Lykke til vidre!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #138 på: mars 07, 2009, 21:58:20 pm » |
|
tak! kjører på med ett par bilder til av påbegynnt giroverføring
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:10:19 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #139 på: mars 12, 2009, 16:52:01 pm » |
|
bilde:
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:11:09 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #140 på: mars 13, 2009, 21:05:07 pm » |
|
ohoi.. for en møkkajobb. mange timer,kappeskiver og kutt i låret senere blei det ferdig rensket gulv. greit med sand i kanalene også. 
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:12:03 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #141 på: mars 13, 2009, 21:50:58 pm » |
|
Flintstone som reservemotor?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #142 på: mars 14, 2009, 22:20:34 pm » |
|
ja vi kan sette deg baki der Tistlo, så kan vi sjekke 402m tida på deg  Fikk lappet sammen og laget kanalen tilnærmet flat. og skal ha aluplate i bunnen bakider , så lagde noen forsterkninger så jeg ikke tråkker i støkker aluplatene når man må bakider å rote. lagde ett feste til giroverføringen
|
|
« Siste redigering: mars 19, 2009, 01:12:39 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #143 på: mars 15, 2009, 00:04:44 am » |
|
Ikkje sats på meg! Men denne bussen vert jo berre SÅ RÅ!!! ein ting eg lurer på(dumt spørsmål?): Korleis skal du feste ei aluplata baki der? Du kan vel ikkje sveise den fast, så skal du bolte nagle den fast?! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #144 på: mars 15, 2009, 00:07:37 am » |
|
sånt lim dem bruker til å lime sammen Volvoer med.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #145 på: mars 15, 2009, 01:04:26 am » |
|
Dette blir så bøst!!
Hvordan skal giroverføringen gå? Du har vel ikke tenkt å ha den hengende midt i varerommet?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #146 på: mars 15, 2009, 01:12:39 am » |
|
hygelig  veel den girøverføinga blir noe stenger og ledd som kommer til å gå skrått ned "over" kledninga til radiatoren..og inni den braketten du ser på siste bildet som står midt på gulvet der. pga flere ting. bl.a: på 091 kassa så kommer uttaket fra hockesticken på kassa så høyt att den kommer over gulvet flytting av girspaken høyt fornenkler akkurat ikke saken heller + att radiatoren står midt i veien for der giroverføringe gikk/kunne gått på denne delen her er det funktion før look's som gjelder 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #147 på: mars 15, 2009, 01:20:28 am » |
|
Vanskelig å si ved bare å se på bildene, men du kunne kanskje brukt to små radiatore, en på høyre og en på venstre side. Også kunne du montert selve girspakoverføringen oppunder gulvet der den står i nå. Da ville du kunne forenkle føringen litt vel?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #148 på: mars 15, 2009, 01:25:22 am » |
|
ja det er jo ett alternativ. men så har ting blitt som det har blitt  planen. er som dette : om det funker vet jeg ikke 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #149 på: mars 15, 2009, 01:30:39 am » |
|
Funker sikkert fint den giroverføringen, så lenge geometrien blir riktig og du lager nok av styringer med nylonforinger el.l. Det er greit at giroverføringen ikke føles slarkete når man bygger racerbil:D Dette er og blir et crazy prosjekt som det er gøy å følge med på. Og noe sier meg at det blir mer enn nok HK og Nm i denne før den ser stripa 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|