mars 29, 2024, 09:33:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666576 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #390 på: september 18, 2009, 23:25:19 pm »

spjeldhus ordnet Bratlie Maskinservice  *Tak*
kommer fra SAAB.
uten TPS , så det måtte monteres sånn att sprutet vet posisjon på gassspjeld



* DSC07623.JPG (149.42 KB, 640x480 - vist 588 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #391 på: september 18, 2009, 23:32:28 pm »

så var det grenrør  og kollektor.
2mm rustfritt.
kurant å sveise + att det holder varmen(energeien) inne i røra siden rystfritt  leder veldig dårlig varme
slår seg ganske jæ"#¤g !! !



* DSC07627.JPG (168.07 KB, 640x480 - vist 405 ganger.)

* DSC07642.JPG (154.13 KB, 480x640 - vist 494 ganger.)

* DSC07646.JPG (127.26 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)

* DSC07658_small.JPG (217.08 KB, 800x600 - vist 652 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #392 på: september 18, 2009, 23:37:55 pm »

bremsene kommer fra porsche 924T / 944 Na
"bolt on" på IRS bakstiliing
foran smetter det på med ett lite adapterkit fra  www.vdubengineering.com på 64-67 spindler
ved bruk av dette kit'et så må man enten kappe spindelen ,eller skjøte fettkoppene
jeg valgte det siste sidenman kanskje kanskej skal sette på andre bremser..
stiff nipples


* DSC07688.JPG (146.46 KB, 640x480 - vist 608 ganger.)

* DSC07768.JPG (132.59 KB, 640x480 - vist 526 ganger.)

* DSC07723.JPG (165.37 KB, 640x480 - vist 526 ganger.)
« Siste redigering: september 18, 2009, 23:45:00 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #393 på: september 18, 2009, 23:49:24 pm »

også var det en dag med fint vær innimellom"!!
og da måtte den ut å lufte seg litt



* dsc07801.jpg (133.45 KB, 640x480 - vist 684 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #394 på: september 23, 2009, 11:52:51 am »

den highroofen er bare KUUUL , blir noe ala det buret ja. men med litt mere skydd på tværs over fronten for å beskytte rett forante fra.
ellers småpuslet litt etter ferien
koblet  lys F/B bremselys etc
laget lydemper
heiset bilen 2 hakk foran for å få fjøring.
bilen ligger ganske greit i svingene, men sliter fælt med bumpsteer og mangel på presis styring.
MÅ inn med tannstang.
enten denne:



men blir nok mest sannsynlig denne fra Red9design.



da har men fjærnet mange problemstilinger
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #395 på: september 23, 2009, 11:59:25 am »

Super enkelt å sette inn vanlig tannstang på splitt buss... med vendegir fra Caravelle og en tannstang montert opp ned...
Null bumpsteer ved riktig plassering.

Men forstillingen er langt fra optimal for banekjøring uansett (kantrer dekkene ved krenging)
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #396 på: september 23, 2009, 12:00:22 pm »

vært i kontakt med Red9Design og den A-arm forstillinga er komplett med alle deler

Fikk bilde av den montert.
groovjusterer høyden med å flytte hele forstillinga opp/ned
finjusterer høyden på coilover's

Sitat :
"The split screen kit comes with a new steering column, bevel box (to replace the steering box and the linkage rod from the bevel box to the rack. Nothing to be made by yourself!"
"Steering has approx 3 turns lock to lock..still has the same lock as original when using the late bay spindles."
".  Using the top hole of each set and with the Coilover unit set to the middle of its adjustment will give a setting which is approximately 2” lower than Stock. Each hole you move up drops the Bus by another 1”, the lowest setting being 5” below Stock. You can then fine tune the height using the adjustment provided by the Coilover units themselves.
All you need to do is install the assembly following the steps below and you’re away! After a brief run to check out the ride you can then fiddle with the height, camber, toe, castor and damping to your hearts content!
"

går for denne. han skulle 250£ for frakt ..skal sjekke opp om det finnes alternativer der.

hmm da må jeg selge unna litt deler for å finansiere denne ...  Tvilende


* Wishbone_on_splitscreen.jpg (110.65 KB, 1002x638 - vist 821 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #397 på: september 30, 2009, 10:06:17 am »

feeet forstilling altså. har sett på disse fra red9design selv Osteaktig står omtalt i siste volksworld også.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #398 på: september 30, 2009, 10:17:13 am »

Gromt!
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #399 på: september 30, 2009, 11:39:50 am »

Ja håper denne svarer til pris og forventning.har diskutert litt med Lynet og mulig det blir forsterket litt ett par steder. Jeg spurte også om de kunne leveres med stabilisatorstag men han sa det ikke var nødvendig.The roll is controlled by the geometry build in to the wishbone setup.kan noen forklare dette?
 Lavt pund er også gunstig :p
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #400 på: september 30, 2009, 11:55:35 am »

Kan de levere den i ulike bredder? Eller kun i org bredde?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #401 på: september 30, 2009, 12:38:12 pm »

Trur den leveres kun i en bredde. De har jo til boble også. Mer info her:http://red9design.co.uk/type1.htm det var 8ukers leveringstid
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #402 på: november 08, 2009, 21:44:18 pm »

da har bussen stått en mnd ca uten noe mekking
på tide med litt skruing på denne
oppgradert kjerra på instrument siden
planen var å montere 4 instrumenter til men så
kom jeg over dette kombinerte instrumentet på Torshov:
Turteller
Shiftlight
Turbotrykk
Oljetrykk
Oljetemp
Vanntemp
3 trins Volt indikator

alt i en Boks!!!
fulgte med en trykk til strøm omformer ala MAP  sensor for Turbotrykket , så man slipper slange helt frem
da sparte jeg masse arbeid...virker som bra kvalitet også!


* DSC08329.JPG (94.9 KB, 640x480 - vist 456 ganger.)

* DSC08323.JPG (138.64 KB, 529x480 - vist 422 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #403 på: november 09, 2009, 09:24:49 am »

Forstilling på vei over fra de britiske øyer ?

Gleder meg til fortsettelsen her.

Per.
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #404 på: november 13, 2009, 13:32:24 pm »

Kanonen venter Kult



Keep it up!  Blunker


EDIT: Skumma litt gjennom tråden nå, å milde VW-himmel for en jobb!!!!
Bøyer meg i slipestøvet.


Og har du fått med deg at Porsche nå kommer med 19" Fuchs.
Skal visstnok bli å få kjøpt som originaltilbehør  Blunker
Da kan T2 Detectives gå og grave seg ned...


« Siste redigering: november 14, 2009, 15:41:43 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #405 på: november 24, 2009, 16:16:21 pm »

Jöss, KID-A og jo..!! Ässen går det med roccon ?
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #406 på: november 24, 2009, 17:15:23 pm »

står det noen beskrivelser for va som må gjøres for og montere dem forstilingene der??
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #407 på: november 24, 2009, 17:26:42 pm »

Jöss, KID-A og jo..!! Ässen går det med roccon ?
Den står
bare rot med mine prosjekter  Trist
Holder på med en '77 Polo nå, som kommer på veien til sommeren Glad
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #408 på: januar 10, 2010, 13:30:52 pm »

skjer lite med bussen om dagen.
en av grunnene er att jeg venter på denne som er betalt for 3 mnd siden og skulle vær levert hos meg for en mnd siden



har de satt fish'n'chips i halsen?
har de gått på en gråbrun murvegg??
eller er de opptatt med å ha seg seg med søstera si...??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #409 på: januar 10, 2010, 14:02:47 pm »

Sjokkert Ser ut som den er verdt å vente på  Sjokkert
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #410 på: januar 10, 2010, 14:04:26 pm »

ja håper den gjør susen
den gamle var litt for  upresis i høyere hastigheter  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #411 på: januar 10, 2010, 14:13:39 pm »

har du tengt på å prøve den i annet enn rattlåsrally? vil vel passe perfekt til litt banekjøring når du får på den  Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #412 på: januar 10, 2010, 14:17:56 pm »

jepp
se 1. post  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #413 på: januar 10, 2010, 17:48:19 pm »

denne forstillinga kommer med "latebay" spindler.
noen som har info på om mine 944NA hub'er smetter på "latebay" spindlene??
944 hub'ene sitter nå på 64-67 splitspindler.

eller må jeg bygge om dette også...?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #414 på: januar 10, 2010, 20:03:26 pm »

Tror ikke det er smakk on,,er iaf. forskjell på spindlene
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #415 på: januar 10, 2010, 20:17:25 pm »

ser ut som hjulalger går helt opp til T3 -84
så ser ut som det kan bli tvungen oppgradering på frembremsene  Tvilende Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #416 på: januar 10, 2010, 20:36:43 pm »

Kan lite om T2, men er det forskjeller på early bay spindler og late bay mht opphengskuler og styrekuler og plassering. Tenkte at du evt kunne bytte til early bay spindler og da får du adapter til 944 na hubben.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #417 på: januar 10, 2010, 20:43:47 pm »

samme bærekuler i allefall

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC%2D211%2D405%2D371%2DA

sitat red9design :

We have already supplied customers (one for 944 brakes the other to keep his drums!) with early spindles and we can do this if you need them, however, it is difficult to get hold of them, we have to modify them in a few areas to make them fit and it is a pain in the arse! That’s why we ask you to supply them! The extra charge for doing this is £175.00.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #418 på: januar 10, 2010, 20:47:51 pm »

Da burde jo Red9desing si hva som må gjøres for å modde early bay spindlene for å passe siden de ikke leverer til avtalt tid. Må purre selv også.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #419 på: januar 10, 2010, 20:49:16 pm »

sitatet er hentet fra hjemmesiden dems .

får slenge ut en mæil til  Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!