mars 28, 2024, 20:17:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666510 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #660 på: april 27, 2010, 23:17:58 pm »

fått på restene av frontfanger med svartmaling på.


* DSC08816.JPG (36.95 KB, 640x480 - vist 745 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #661 på: april 27, 2010, 23:21:39 pm »

Må bli ein sinnsvak plystrelyd i alle desse hola her, gitt..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #662 på: april 28, 2010, 05:30:35 am »

Ser veldig bra ut og får håpe den fungerer bra på bane.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #663 på: april 28, 2010, 11:28:35 am »

Fy faen så rå!!!

Jeg digger!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #664 på: april 28, 2010, 11:42:11 am »

Tipper den fangeren fortsatt er der pga. gammel stahet Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #665 på: april 28, 2010, 12:33:41 pm »

Er vel mer skiltholder enn fanger  Blunker Ser litt sinna ut denne ambulansen...
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #666 på: april 28, 2010, 15:21:23 pm »

Blir bare mer og mer imponert! Glad BösenWagen!
Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #667 på: april 28, 2010, 15:35:35 pm »

Ser ut som det er flere som har brukt borret flittig:


* 663088.jpg (103.52 KB, 800x524 - vist 598 ganger.)
Loggført

 
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #668 på: april 28, 2010, 17:02:41 pm »

DA virker det garantert!  Osteaktig (Synes jeg leste et sted at Matt Keene sin race oval med ørten borehull var blitt ETT - 1 - kilo lettere etter slankekuren, bare en enkelt god treretters det...)
Loggført
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #669 på: mai 03, 2010, 12:44:06 pm »

Bumper denne opp på første siden... en så fet tråd kan jo ikke havne på side 2!! Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #670 på: mai 04, 2010, 22:27:14 pm »

been buzy.
vært å kjørt på svingebane  i helga
Gliser

DET var FETT!!!


* racebuss_lineup.jpg (47.71 KB, 604x453 - vist 609 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #671 på: mai 04, 2010, 22:29:15 pm »

been buzy.
vært å kjørt på svingebane  i helga
Gliser

DET var FETT!!!

Noe som heter "bilder sier mer enn ord", men her trengs det virkelig en film!! Glad
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #672 på: mai 04, 2010, 22:33:05 pm »

rakk ikke å montere noe inboard cam.
fikk noen uforutsette problemer med slark i ett styreledd på lørdag efta,,,og skulle kjøre da på søndag.
måtte bygge om noe ledd ++
men kommer noe video fra noen som  filmet snart.

blir ikke siste gang på sånn bane  Rekker tunge .
jeg kjørte LITE og fikk vel 20 runder ca.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #673 på: mai 04, 2010, 22:39:08 pm »

har også veid bilen på en sånn trailer biltilsyn vekt med 10kg "oppløsning".
så forebehold om noe justeringer

1060kg med 20-25Liter på tank.
 rullet den halveis av og veide:

foran 480kg
foran 580kg med meg i stolen

bak  590kg (uten meg i stolen)
glemte å veie vekt kun bak med meg i ..men vetikke hvor mye det vil utgjøre på bakhjula da man sitter veldig langt fram og rett over forhjula.
men ganske nærme 50/50 vektfordeling Glad
får en tørrsump tank foran nå så man får flyttet noen kg fra bak til foran.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #674 på: mai 06, 2010, 07:27:20 am »

Men hvordan oppførte den seg? Og hvordan er det å sitte slik og kjøre på svingbane?
Jeg har kun kjørt splittbuss en gang og det var Erik sin pickup med en litt jazza t1 baki fikk litt slipp i en sving og det var virkelig spesielt syntes jeg, la egentlig ikke spesielt merke til det annet enn i speilen...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #675 på: mai 06, 2010, 07:34:31 am »

Men hvordan oppførte den seg? Og hvordan er det å sitte slik og kjøre på svingbane?
Jeg har kun kjørt splittbuss en gang og det var Erik sin pickup med en litt jazza t1 baki fikk litt slipp i en sving og det var virkelig spesielt syntes jeg, la egentlig ikke spesielt merke til det annet enn i speilen...

Og ikke minst, hvordan var den sammenlignet med de bilene du kjørte sammen med, og hvordan så trynene på de førerene ut når de så ambulansen i speilet??  Osteaktig Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #676 på: mai 06, 2010, 16:55:00 pm »

Ja..... Svar da Jørn, venter i spenning her jo.... Gliser Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #677 på: mai 06, 2010, 18:22:23 pm »

måtte bare slenge ut denne spotta en syk buss et min uti gitt Rekker tunge
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #678 på: mai 06, 2010, 19:22:35 pm »

Leit at det var så mange driftere på banen... Men spotta bussen rundt 5:20 også. Spent på hvordan Jørn syntes det gikk jeg..?!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #679 på: mai 06, 2010, 20:09:45 pm »

Se der ja Glad var ikke mye filming av bussen der men litt var det jo!!.
jeg syntes selv det gikk bra. til å være 1. gang på sånn type svinge bane ,  for både buss og meg sjøl.
har kjørt på Nurburgring noen ganger , men det er noe anderledes.
vi kjørte 20min heat hver .  "grip" og "drift" .
altså "grip" er å kjøre sporvalg raskest. "drift" vet vel de fleste hva er Glad sladding 24/7
var mange gromme biler dersom kjørte og flere kjørte styggfort. bla Porsche GT2,Cayman, 996 C2, 964.Mitsu EVO ?? ++
de fleste rigget med slicks , gromme understell og erfarne sjåfører.
det gikk bedre en jeg fryktet . bilen ligger bra på veien , og selv når jeg presser den litt i svingene blir den ikke understyrt.
er liksom bare å svinge mer. bilen er ganske stabil og fin og har justert spissing slik jeg liker .
bakbremsene er av typen utslitte sliver med std klosser, så hadde litt for lite bremseeffekt bak syntes jeg .
oppgradreres
slicks skal handles inn Rekker tunge , tørrsump må på.. av 3 årsaker ...minst. unngå att man mister oljtrykk i svinger/acceleration,slippe att all olja forsvinner ut i venstre toppdeksel for  så å lekke litt ut i langsvingen på samme sted hver gang  =blårøyk Gliser
og lavere oljetemp.
bedre speiler.... når det begynner å gå fort og flere biler ligger bak på begge sider er det greit å kunne følge med. var en Nesten-nesten i bånn av slaktern   Sjokkert
ellers har jeg ikke bur eller skikkelige belter, så på slutten av siste heat så måtte jeg bare kjøre av for jeg begynnte å pushe en del å merke att bilen slapp litt i svinger + att jeg holdt  gassen  lenger og lenger på langsletta før jeg bremset senere og senere
hadde ca 6000 o/min på 4. gir flere runder på langsletta og det er teoretisk 180km/T
MEN hadde en GRYM dag og dette anbefales på det sterkeste!!!  har egentelig lyst å kjøre igjen til helga igjen  , men har bestemt meg att BUR SKAL INN før jeg entrer en slik bane igjen Gliser
arghhh!!!! vil kjøre mere!!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #680 på: mai 10, 2010, 23:08:35 pm »

Respekt av å lese baneerfaringen din Jørn. Hvor mange er det som stiller i en kakeboks på baneløp.....jo....Knasten og Knoten Glad
Hva var aldersforskjell mellom din bil og "yngstemann"? Osteaktig

Kult at den handler svinger godt også da..ikke bare rette strekker.

Stå på!
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #681 på: mai 10, 2010, 23:31:50 pm »

Og sånn går det neste gang  Gliser

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #682 på: mai 29, 2010, 18:43:47 pm »

skjer ikke så my med buss omdagen ,  siden det skjer mye på andre fronter.
men skjer litt , litt viktige ting
ringte burbygger i går og leverte i dag!!
klar til uka og Bøgrøn. Glad

spent på resultat
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #683 på: mai 29, 2010, 20:32:21 pm »

Hvem fikk denne jobben da Jørn?
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #684 på: mai 30, 2010, 00:03:01 am »

jh linnerud "burbygger'n"
« Siste redigering: mai 30, 2010, 11:43:12 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #685 på: mai 31, 2010, 14:04:46 pm »

Det er ett løft!
Jeg klaga så jævlig på BR i fjor at jeg er nødt til å dra i år for forhåpentlig å få besvist at jeg klagde uten grunn!
Og med Recebussen på bane så er turen sikkert verdt å ta uansett....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #686 på: mai 31, 2010, 14:23:38 pm »

er jo svingebanekjøring på lørdag , så får prøve litt. rekker vel ikke å skaffe R-dekk så får kjøre med gatedekk Glad
burbygger tippet 35kg for buret!!   Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #687 på: mai 31, 2010, 14:24:16 pm »

Slutt på Burger og Singha for en stund da!!!

er jo svingebanekjøring på lørdag , så får prøve litt. rekker vel ikke å skaffe R-dekk så får kjøre med gatedekk Glad
burbygger tippet 35kg for buret!!   Sjokkert
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #688 på: mai 31, 2010, 14:37:09 pm »

jepp.. må desverre over på indrefilet . det er visst lite fett i   Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #689 på: mai 31, 2010, 14:50:20 pm »

er jo svingebanekjøring på lørdag , så får prøve litt. rekker vel ikke å skaffe R-dekk så får kjøre med gatedekk Glad
burbygger tippet 35kg for buret!!   Sjokkert

Du får gå i gang å lette buret med drillen Jørn Blunker
Er det 17" R-dekk du skal ha tak i? Kunne vært behjelpelig med et sett R888 i 15" dersom det kunne hjulpet?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!