mars 29, 2024, 09:33:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666577 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #810 på: august 29, 2010, 09:27:03 am »

Tøft!!!
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #811 på: august 29, 2010, 09:37:12 am »

Tøft!!!

Enig! Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #812 på: august 29, 2010, 09:40:11 am »

Heftig Jørn! Ser ut som du var kongen der opp ;-)

Hvordan er den nye forstillingen kontra den orginale å kjøre med?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #813 på: august 29, 2010, 10:11:35 am »

 Gliser  Gliser Gliser
Topp å se en buss kjøre fra det meste.
Var vel en av de som hadde flest kjøringer på SCC, uka etter er det fullt øs runde etter runde på Rudskogen. IMPONERENDE.
YOU ARE THE KING

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #814 på: august 29, 2010, 10:12:54 am »

hehe  neida Berger  Osteaktig . det var Mange som kjørte fortere der oppe.
var jo bl.a ett par 800-1000HK quattro biler som gikk helt villt.  Sjokkert
men var gøy å få kjøre uten noe store "issues". oljesystem MÅ forbedres til neste år.. var mye "null" i olje trykk svinger her..  Tvilende
men det går.
men syntes det går ann å kjøre ganske fort med den med det 1. oppsettet på fjører etc.
jeg har ikke kjørt noe sånt på bane med den gamle forstillinga , så har ikke direkte sammenligning, men att den virker bra er det ingen tvil om. ganske stiv med original fjørene den kommer med. + att det er grei fjøringsvei og ingen bumpsteer .selvopretting er fortsatt ikke helt 100% , trur det er tannstanga som er for tight.
har sent Red9 mail om hva den kommer fra så jeg kan prøve å bytte den ut.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #815 på: august 29, 2010, 10:17:39 am »

de værste bilene er ikke på videoen her altså. de gruser bussen greit...   Øyerulling
ellers var jo  Skinne og Brandstorp en tur på Rudskogen og kikket litt. slo av en prat også.
WBX turbo chatting   Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #816 på: august 29, 2010, 10:40:39 am »

"Now that`s what I´m talkin`bout!"

Flott video med deilige lyd! Motorlyd er og blir den flotteste musikksjangeren! Ser ut som bussen henger veldig godt med i svinga. Digg at du fikk ornings på trykket.
Neste steg får vel bli å bygge inn servostyring fra en Coach, så blir du ikke så slakk i arma etter 1,5 times ratting Blunker

Hva slags kasse sitter det i nå forresten?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #817 på: august 29, 2010, 10:43:36 am »

HERLIG!!!  Gliser
Får jo skikkelig Flåklypa GP feeling her! Gratulerer med problemfiks - blir det tørrsump neste sesong?
Som en av gutta sa da du kjørte på SCC - hadde vi fått den vognen i drift hos Helse Bergen kunne de lagt ned luftambulansen...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #818 på: august 29, 2010, 10:46:08 am »

hehe. ja blir tørrsump. bare 1 steg med sug fra sumpen.
lurer litt på om det kanskje er T3 tannstag på dette settet fra Red9 , men har ike fått sammenlignet.
ellers er det en std 091 kasse med ZF diffbrems.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #819 på: august 29, 2010, 11:24:14 am »

Den virker å sitte imporende godt i svinger og å gripe godt på underlaget. Vet du ca vektbalansen på amulansen nå? Får helt Indiana Jones vibber av å høre piskeslag etter piskeslag..  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #820 på: august 29, 2010, 11:30:04 am »

jo biter godt. en del av det er "gateslicks" dekka fra Toyo R888.
jeg veide bilen på vekta til biltilsynet før jeg satt i bur.(utenom åpningstiden  Hemmelig )

1060kg med 20-25Liter på tank.
 rullet den halveis av og veide:

foran 480kg
foran 580kg med meg i stolen

bak  590kg (uten meg i stolen)
glemte å veie vekt kun bak med meg i ..men vetikke hvor mye det vil utgjøre på bakhjula da man sitter veldig langt fram og rett over forhjula.
men ganske nærme 50/50 vektfordeling
skulle kanskje ikke tru det men.  Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #821 på: august 29, 2010, 11:53:34 am »

helt utrolig.. 50/50 med denne bussen på bane, bare måå funke det. Bra jobba!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #822 på: august 29, 2010, 12:04:48 pm »

Applaus!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #823 på: august 29, 2010, 12:41:25 pm »

fett!! ser ut som de fleste skjønner det med å slippe AMBULANSEN fram  Gliser  
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #824 på: august 29, 2010, 13:05:07 pm »

Rått :-)
10 minutt video - Dagens høydepunkt det :-)
« Siste redigering: august 29, 2010, 19:36:54 pm av tmatre » Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #825 på: august 29, 2010, 16:30:30 pm »

hehe. ja blir tørrsump. bare 1 steg med sug fra sumpen.
lurer litt på om det kanskje er T3 tannstag på dette settet fra Red9 , men har ike fått sammenlignet.
ellers er det en std 091 kasse med ZF diffbrems.


Tørrsump er nok veien å gå ja.
Dersom det viser seg at det er ei T3 tannstang som står på, så er jo "bolt on" servostyring like om hjørnet, hehe.

Imponerende at ei ellers orginal busskasse tåler så mye som den gjør, også i andre biler med mye pulver, selv over lengre tid.
Hvor mye regner du med at motoren yter på nåværende tidspunkt, som "Brunta" alltid sa?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #826 på: august 29, 2010, 17:09:10 pm »

Helt rå bil! Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #827 på: august 29, 2010, 18:12:29 pm »

 Gliser jeg satt og lo godt når jeg så videoen, det var nok noen som ble mildt overasket idet brakka di suser forbi pappabilen dems Blunker

Hva er topp hastigheten på sletta? 
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #828 på: august 29, 2010, 20:33:52 pm »

Jeg pleier ikke å slenge rundt meg med superlativene, men etter å ha sett videoen så ser dette helt rått ut, og da spesiellt med tanke på hvor mye egne løsninger det er på denne bilen. Første jeg tenkte da jeg så videoen var at enten var sjaførene i de andre bilene litt tamme til å kjøre, eller så må denne vogna ha gode kjøre-egenskaper. Jeg velger å tro det siste  Blunker

Eneste jeg har å bemerke er at det høres ut som om sycro-ringene dine sliter litt, da særlig ved noen av nedgiringene rett før  "slaktern´"

Vogna må da ha bra traction oxo, da det virker som den ikke spinner alt for mye opp igjen fra slaktern.

Imponerende Jørn!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #829 på: august 29, 2010, 21:33:46 pm »

kommer ikke til å montere servo med det første i allefall.. men kjekt å ha mulighet Glad
tja Jærva . hadde noen runder ned på 1.13 tallet på lørdagen. tatt med stoppeklokke .
så er langt igjen til skikkelige ræserbiler, men i 1. omgang har det ikke vært noe mål om tider, denne sesongen er den 1. for meg og bilen på bane så får prøve litt mere neste sesong
inngrepet og skiftehylse er slitt på andre gir. det merket jeg på SCC også.Syncroring er vel ikke nytt det heller Glad
de siste rundene prøvde jeg 3.gir inn i slakter'n og det funket ok det å.
ADAX. en hastighet på ~170km/t

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #830 på: august 29, 2010, 21:43:12 pm »

ellers har jeg holdt på litt i dag med noen forbedringer i dag.
Kjøleopplegget til intercooler ligger i motor rom  og det blir dårlig kjøling etter en stund på dette systemet.
over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!!
drar inn varmluft fra exsos inn i vifta ++
så da har jeg begynt å flyttet vifte og radiator til intercooler systemet
flytter det til lasterommet og lager kald luftinntak på siden .
og utblås i gulvet.
lage en kasse/kanal  rundt det hele
hadde ett utkapp fra en -02 bakluke.kappet til disse louvers'a og satt vinkelsliper'n i sparkelen  Glad


* DSC00477.JPG (145.48 KB, 640x361 - vist 281 ganger.)

* DSC00478.JPG (129.82 KB, 640x361 - vist 284 ganger.)

* DSC00480.JPG (114.06 KB, 640x361 - vist 430 ganger.)

* DSC00481.JPG (103.56 KB, 598x480 - vist 381 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #831 på: august 29, 2010, 23:56:25 pm »

Neste gang må du sette et Kamera på Dash'n. Må se sjåføren også. Sitter og gliser når jeg tenker på race-tryne til Knasten når han henter inn en S2 på vei inn til rettstrekka.. " Nu Jævlar!!" Opp med albuene, lene seg fremover og bånn gass  Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #832 på: august 30, 2010, 07:17:58 am »

nesten litt surrealisitisk å se deg ta igjen så mange plastikkracere, og så se på vinkelen på rattet ditt. Oser liksom ikke ræserbil av det Glad Og motorlyden er ikke helt borte den heller.

Jørn for President !!!

Roy
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #833 på: august 30, 2010, 07:26:57 am »


* crazydriver_title.jpg (28.91 KB. 320x320 - vist 223 ganger.)


Gliser



Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #834 på: august 30, 2010, 07:50:19 am »

Neste gang må du sette et Kamera på Dash'n. Må se sjåføren også. Sitter og gliser når jeg tenker på race-tryne til Knasten når han henter inn en S2 på vei inn til rettstrekka.. " Nu Jævlar!!" Opp med albuene, lene seg fremover og bånn gass  Gliser

Jeg SER det for meg!  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #835 på: august 30, 2010, 08:18:43 am »

 Osteaktig vurderer ett sånt kamera på lavt nede på siden av bilen i allefall.sånt action cam.
sjåføren er sensurert av hensyn til publikum ...   Kysser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #836 på: august 30, 2010, 08:19:01 am »

over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!!

Det er det samme som jeg ser uten intercooler med påtrykk i alle gir og 0,7 bar. Løses i løpet av vinteren.

Strålende lesing Knasten og mange takk for underholdningen. Får vi se bussen på rullene til JPM den 02.10?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #837 på: august 30, 2010, 08:23:36 am »

over 80 grader på innsugsluft med intercooler er for mye!!

Det er det samme som jeg ser uten intercooler med påtrykk i alle gir og 0,7 bar. Løses i løpet av vinteren.

Strålende lesing Knasten og mange takk for underholdningen. Får vi se bussen på rullene til JPM den 02.10?

Mvh
BB



på scc så steg tempen fra rundt 30 til 40 grader etter ett drag på stripa. så den virker godt. men når man skal kjøle med varmluft funker det dårli over tid.
tror ikke jeg tar meg tid til JPM.... vi får se.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #838 på: august 30, 2010, 12:42:08 pm »

Osteaktig vurderer ett sånt kamera på lavt nede på siden av bilen i allefall.sånt action cam.
sjåføren er sensurert av hensyn til publikum ...   Kysser


Ta en titt på noen A-team episoder der er malen for hvor kameraene skal sitte på en Van(buss Gliser )

Konge at du fant feilen, ellers er det jo bare rått Gliser Gliser Gliser
Dem begynte jo å kjøre større biler i WRC etterhvert fordi de ikke hadde plass til alt utstyret som skulle plasseres, dem burde brukt en buss, det er jo inga problem alls å få plass til litt ekstra duppeditter i den brakka her Osteaktig Osteaktig
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #839 på: august 30, 2010, 20:47:39 pm »

Både jeg og Christer med den hvite Dekkskift Sciroccoen (2,0 Turbo med ca 250hk) lo godt når vi sleit med å holde følge nedover langsiden på Rudskogen! Ingen tvil om at Racebussen var lørdagens "snakkis" på VW/Audi treffet.
Loggført
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!