mars 28, 2024, 13:26:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 [2] 3 4 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666471 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: januar 21, 2008, 15:40:18 pm »

man skal ikke undervurdere en Aanonsen vekt fra -50 tallet.
men den vekta der er vel ikke egnet for mer enn å lage en god porsjon Mazariner  og Gulrotkake  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 21, 2008, 23:43:47 pm »

sveist inn plater i hjørnene bak. på med grunning og kit
også slipt mesteparten av taket stålblankt siden det har vært lakkpest/fuktbobler i lakken.Vært mest sannsynlig lagret med pressening over...de som har hatt en anstendig mengde skrittsopp , vet att innestengt fuktighet er noe dritt.

var noen passe store rustblemmer på taket også..





Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #32 på: januar 23, 2008, 17:26:56 pm »

jeg tror jeg har noen 996 felger liggende 18"(sorte),men veit ikke om du får plass. har du korta inn bakstillinga?Har forresten noen chromma 17" cup 1 felger(rette) som kanskje passer bedre.Hvis intressert kan jeg se om jeg har bilder.
Helt vannvittig kult bygge forresten,stå på,det er ikke alle som orker et sånt prosjekt! Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 23, 2008, 18:56:46 pm »

klar for noen bilder av hjul ja.
 Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #34 på: januar 23, 2008, 20:00:52 pm »

Detta er det ene settet med 17"  felgane er helt ok,men passer litt dårlig på bilen på bildet etter at den blei bredda med 14"De andre var visst litt for breie tror jeg 10,5" bak og 9 foran


* Porsche 3,6 RSR 005.jpg (183.39 KB, 3072x2304 - vist 748 ganger.)
Loggført

Alt MÅ ned!!
Ex58panel
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #35 på: februar 19, 2008, 07:35:49 am »

Hva skjer her da?
Er vel snart klar for prøvekjøring nå.  Blunker
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #36 på: februar 19, 2008, 08:41:37 am »

Tangen er på ferie - så skjer det noe der så er det å regne som et mirakel...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #37 på: mars 04, 2008, 16:44:13 pm »

er han fortsatt på ferie?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #38 på: mars 04, 2008, 19:22:26 pm »

hjemme nå vært avgårde og fått inspirasjon...


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #39 på: mars 04, 2008, 22:45:24 pm »

hjemme nå vært avgårde og fått inspirasjon...

Siden det er snakk om en ambulanse....HVOR HAR DU VÆRT...?
« Siste redigering: mars 05, 2008, 10:21:00 am av FUSENTAST » Loggført

SCREWDRIVER #1
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: mars 05, 2008, 10:02:36 am »

vet ikke helt..men de tok på meg en trang trang trøye og jeg følte meg full hele tiden
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #41 på: mars 05, 2008, 10:13:14 am »

vet ikke helt..men de tok på meg en trang trang trøye og jeg følte meg full hele tiden
Var det usansynlig lange armer på den...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #42 på: mars 05, 2008, 10:17:55 am »

Sikkert den nye skjorta til DKL-gutta..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #43 på: mars 05, 2008, 10:27:48 am »


Var det usansynlig lange armer på den...?

stemmer..
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: mars 20, 2008, 00:09:19 am »

Produktiv dag i verkstedet.
Endelig i gang igjen etter en laaaang ferie og dertil modus.
Kommet videre med MOtor prosjekt som etterhvert skal inn i bussen
I dag har det blitt grundig rengjøring utv/inv av blokk , grunning og lakk av blokk.
Fikk også satt sammen blokkhalvdelene.
Kjekt med 2K lakk. 1 time etter lakk/tørk så var blokka i stativet og påbegynnt sammensetning.
Toppstrøket/lakken er en vått-i-vått sealer/grunning som er godkjent av bl.a MB/volvo som toppstrøk inv i bl.a motor rom etc.
Tørker på ett blunk og gir en fin finish + slipper irr og dritt + letter renhold.
Det er montert en hydraulisk "hi-rev" kam i denne motoren og har fått tak i noen hydrauliske løftere som skal tåle 6500-7000 o/min
Har også dreid/montert trigger hul til den tenningsopplegget
Tipper å teste denne motoren i Varianten ganske snart.  Rekker tunge









Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: mars 20, 2008, 00:17:04 am »

nice :-)
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #46 på: mars 20, 2008, 00:28:13 am »

lekkert Glad
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #47 på: mars 21, 2008, 12:26:27 pm »

Sweet!

Har mang en gang samlet inspirasjon fra tråden din på tuju og her.

Når har du planer om å få den klar til testing?

Red: den malinga du brukte på motoren, hvor handler du den?
« Siste redigering: mars 24, 2008, 09:04:33 am av BT » Loggført

Member #1 /Spliths venner
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: mars 24, 2008, 22:10:46 pm »

Sweet!

Har mang en gang samlet inspirasjon fra tråden din på tuju og her.

Når har du planer om å få den klar til testing?

Red: den malinga du brukte på motoren, hvor handler du den?


 Kult

Jeg får tak i lakkprodukter via ett lakkverksted.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: mars 24, 2008, 22:17:45 pm »

kommet videre på motor.
Denne motoren er den som stod i den brune ovalen min , og i dag gikk jeg på toppene.
En indre ventilfjør var knekt. ellers så det greit ut.
Portet også bittelittegrann. mest i å  slipe bort støpekanter i eksos  og tok opp innsug littegran.
gikk over alle ventilene og dreide/slipte de litt smooothere.
og pusset litt kanter ved ventilsetene
hjelper kanskje ikke stort... men har sett flowtall på ca 10% forbedring  på dette.
og det sier jeg ikke NEI til.  Rekker tunge 
ellers begynnt å montere sammen syl/stempel











Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #50 på: mars 25, 2008, 23:35:07 pm »

mere motorbygging
Grunnet/Lakket toppene og montert disse.
Fikk også målt til lengde på støtstenger
Kortet ned de org i dreibenken og presset de sammen i pressa.
sparte vel 89US$ der  Rekker tunge













Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #51 på: mars 25, 2008, 23:44:31 pm »

Flink gutt! Spennende prosjekt
Loggført

1957 Type 2
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: mars 28, 2008, 17:17:08 pm »

da har jeg fått tak i hjul til børsa.
På vei....
Porsche Boxter hjul  7" og 8,5" x 17" . får se åssen det tar i vei bak ....mulig litt bredt?







Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #53 på: mars 30, 2008, 21:56:56 pm »

fiklet litt i helga med fylling av olje på hydrauliske løfterene og lufting av disse.
ellers montert litt mere deler på motor. laget brakett til giveren til den fordelerløse tenninga (da denne motoren også skal inni varianten snart og blokkene er ikke helt like der denne er festet grunnet tidligere modifiksjoner)
Dreide også en liten buttplugg til hullet der fordeleren stod.






Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #54 på: mars 30, 2008, 22:30:04 pm »

stilig :-)

den plugget til fordeleren, kan du lage en til av den? Har ikke greid å finne noen som selger sånne  Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #55 på: mars 30, 2008, 22:56:25 pm »

takk for pmen. den braketten som sitter over bensinpumpehullet, fester du vr sensoren rett i den?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: mars 30, 2008, 23:01:12 pm »

det er en bangla  løsning som måtte til på denne blokka , da den delen som brakketten egentelig skal sitte i er borte.
så hadde noen deler fra forrige bygg(ovalen) og mekket til en midlertidlig løsning
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #57 på: april 01, 2008, 20:18:59 pm »

Bare litt inspirasjon: http://en.truveo.com/VW-Van-with-aGT3-Engine/id/816265212
Keep up the good work!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #58 på: april 01, 2008, 22:49:10 pm »

Osteaktig en litt annen verden , men det er der jeg har fått inspirasjon fra ja.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #59 på: juli 11, 2008, 12:51:52 pm »

Skjer det ingenting eller er det berre dårleg med oppdatering?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2] 3 4 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!