april 19, 2024, 05:27:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671588 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #990 på: februar 24, 2011, 23:51:20 pm »

egentelig  blir det da Tripple o-ringer siden det sitter èn liten en i toppen av sylinder også.  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #991 på: april 11, 2011, 21:02:18 pm »

Nå er racebussen fullstendig utbretta i Gatebil Magazine:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34119.0.html
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #992 på: april 19, 2011, 23:25:03 pm »

sesongen er i gang og kjerre er som vanlig litt seint ute Glad
 begynnt på coilover ombygging bak.
oppgrdert til STIVE øhlins fjører bak   Sjokkert , disse er større i diameter så bærearm må moddes
delene er fra Red9 design


* DSC01543 (Medium).JPG (53.16 KB, 800x450 - vist 546 ganger.)

* DSC01546 (Medium).JPG (37.26 KB, 338x600 - vist 440 ganger.)

* DSC01559 (Medium).JPG (72.63 KB, 800x450 - vist 467 ganger.)

* DSC01557 (Medium).JPG (39.64 KB, 338x600 - vist 464 ganger.)
« Siste redigering: april 19, 2011, 23:43:07 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #993 på: april 20, 2011, 13:10:26 pm »

Digger prosjektet ditt, kjempekult fra a til å!
 Stå på =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #994 på: april 22, 2011, 00:26:39 am »

ja takk vi står på i påsken også!
herlig tid å skru.

da er ombygging nesten ferdig.
fått bygget om nedre feste på bærearmene og malt de opp.
+ fått dreid en adapterforing til de nye fjørene.
så få vi satse på att internett kalkulatoren for beregning av fjørene funker. Gliser



* DSC01566 (Large).JPG (106.88 KB, 1024x576 - vist 494 ganger.)
« Siste redigering: april 22, 2011, 00:28:50 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #995 på: april 22, 2011, 00:29:17 am »

.


* DSC01602 (Large).JPG (77.4 KB, 576x1024 - vist 489 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #996 på: mai 08, 2011, 11:20:38 am »

Skjer det noe her om dagen? =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #997 på: mai 08, 2011, 17:23:14 pm »

ja litt innimellom
har kjøpt meg ny kasse fra KCR med Weddle innmat og annen utveksling.
i dag har jeg utført beautyfication på kasse huset.
også driver jeg og ser over en ZF diffbrems jeg skal monterer i kassa + få litt mere sperre effekt ~ 60%
HÅPER å bli klar til gatebil Våler, men det skal holde hardt da jeg skal til tyskland neste helg


* kcr091beautification.JPG (96.62 KB, 480x640 - vist 406 ganger.)

* DSC01758 (Large).JPG (69.24 KB, 557x768 - vist 401 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #998 på: mai 08, 2011, 22:36:22 pm »

Dette er porno!
Det gjør mye å få justerbart understell. Blir nok som å kjøre en helt annen bil til slutt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #999 på: mai 23, 2011, 22:53:36 pm »

da var sesongen offisielt i gang for etter en tur på gatebil våler søndag .!
var spent på ny kasse, nyoppstramma ZF, "ny" motor, nye fjører/coilovers bak og ny co-pilot/kartleser/oljepeiler/smugrøyker TomRakleboble, men funket ganske bra Gliser .
motoren er en midlertidg satt sammen av pent brukte deler.
har sliti med  bredbåndslamdaene mine av ymse grunner så må bare takke  Pål AF for lån av go'e gamle LM-1
den reddet oss Glad
eneste issue som gjorde att vi måtte ha noen pit-stopp var att det var en silicon slange som røyk inn på wastegate pga  høy temperatur.her må det bygges om noe rør opplegg.
men bonusen var noen korte perioder med 1,5-1,7 bar og da blei det skyyyv  Osteaktig
TomR like-a-lot!
gikk ca 10 runder så røyk slangen, dette skjedde 3 ganger så blei ca 30 runder.
første inntrykk av kjerra etter montering av de stivere bakfjørene er att den blir litt overstyrt/ nervøs med rumpa, noe jeg tror kommer av mangel på camber vinkel. må sepå dette utover sesongen.


* gnager_n.jpg (53.7 KB, 648x432 - vist 506 ganger.)

* iboard03.jpg (62.67 KB, 1280x720 - vist 482 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1000 på: mai 23, 2011, 23:06:00 pm »

Helt konge detta Gliser
Spennende med høyt ladetrykk Gliser
Skulle vært en tur på Våler den helga og tittet litt men fikk desverre ikke tid. (for mye fyll og fanteri)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1001 på: mai 23, 2011, 23:19:18 pm »

Kan ikke vi bare ta av den wastegateslangen en gaaaang til da sjonkel Jørn, bare tooooo runder til!!!!?HæGliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1002 på: mai 23, 2011, 23:27:14 pm »

Gliser Skulle hatt en diger rød knapp på dasjen til en ventil som styrer trykket i den slangen Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1003 på: mai 23, 2011, 23:30:17 pm »

For å si det sånn - men greit regnvær så lå vi breit mesteparten av rundene  Osteaktig Tangen er jo rene drifteduden når han først setter i gang, lurer på om han ikke er litt sånn skapjapaner!!!!

Gliser Skulle hatt en diger rød knapp på dasjen til en ventil som styrer trykket i den slangen Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1004 på: mai 23, 2011, 23:33:33 pm »

jeg er 1/16 kineser og blei kalt JørnMaoTangen  for ca 12år siden  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1005 på: mai 23, 2011, 23:39:34 pm »

Der ser man. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1006 på: mai 23, 2011, 23:44:27 pm »

det var glatt på banen  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #1007 på: mai 24, 2011, 06:59:53 am »

Det har du rett i, og det var jævlig kult å se på også haha. Kult å stå blant publikum å høre mange glise av den latterlige raske gamle bussen.  Osteaktig
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1008 på: mai 24, 2011, 23:25:56 pm »

Da er den svenske versjonen av reportasjen om racebussen ferdig og levert til Gasoline Magazine  Kult
Kommer i bladsjappa en vakker dag  Blunker
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1009 på: juni 18, 2011, 16:57:36 pm »

tilbake fra mantorp med nye erfaringer Glad
nå som jeg endelig har en lambda som fungerer som den skal så blir blandingen mer rikitg,med mer varme som resultat. 
kjølevannet og oljen blir varmere  enn i fjor så tid for litt mere modifikasjoner.
var oppe i 117 grader på olja etter en del runder på "STCC banan" noe som er fult aksepatabelt, venter litt med oljekjøler til jeg får inn tørrsump.
har skjært ut ett hull i fronten for forhåpentligvis lede litt mere luft opp til radiator.
evt lage noe mere plater/scoop der.


* DSC01882 (Large).JPG (70.25 KB, 1024x577 - vist 415 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1010 på: juni 18, 2011, 17:01:36 pm »

ellers tar bremsene for mye foran syns jeg så har handlet inn ett sett brukte 4 stempla 964C2 frontcalipere ,
fikk med overhalingssett til disse.
slik att jeg kan få på klosser med samme skrubb som foran, da jeg ikke har fått tak i det til 944 kaliperene.
merker det også på temperaturen på skiver etter noen runder.


* DSC01886 (Large).JPG (80.5 KB, 1024x577 - vist 337 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1011 på: juni 18, 2011, 17:07:35 pm »

turboen som står på nå  var egentelig handlet inn til en større motor, så den er litt "lag'ete"
så har dealet med "Turbokongen" i Rogaland med å bytte ut til ett annet eksoshus som skal få turboen til å spole opp litt før 3-500 /o/min sier'em.

håper å få alt klart til Gatebil på NYE RUDSKOGEN!  http://gatebil.no/?p=3470   Rekker tunge



* DSC01889 (Large).JPG (95.15 KB, 1024x577 - vist 368 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1012 på: juni 18, 2011, 17:11:13 pm »

ellers en videosnutt fra Mantorp med vinglete Dragslicks

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1013 på: juni 19, 2011, 13:17:57 pm »

ellers en videosnutt fra Mantorp med vinglete Dragslicks



Plattan i mattan!  Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1014 på: juni 19, 2011, 16:13:23 pm »

ellers en videosnutt fra Mantorp med vinglete Dragslicks



 Osteaktig
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1015 på: juni 19, 2011, 17:44:36 pm »

Diagonaldekk???  Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1016 på: juni 19, 2011, 18:09:34 pm »

var jo litt sjarm med de dekka Gliser
men finnes det noen andre typer med mere sidestøtte i dekka slik att de ikke blir så vinglete??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1017 på: juni 19, 2011, 21:30:58 pm »

Det er hele problemet med dragslicks det.. Men det hjelper mye med mer luft når det kommer til stabilitet. Selv om grepet forsvinner endel ved take off.
Loggført

Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #1018 på: juni 19, 2011, 21:50:48 pm »

Det går gjetord i svenskeskauene om denne bilen..  Gliser
Loggført

... it's an adiction ... 
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1019 på: juli 03, 2011, 20:24:15 pm »

Om ei uke eller to er min reportasje på vogna ute i svenske Gasoline Magazine  Blunker

* Skjermbilde-2011-07-03-kl.-21.14.jpg (105.99 KB. 480x621 - vist 322 ganger.)

* Skjermbilde-2011-07-03-kl.-21.14.49.jpg (112.09 KB. 720x477 - vist 371 ganger.)

Loggført

My religion is kindness
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!