mars 28, 2024, 22:45:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666524 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1080 på: august 23, 2011, 20:44:11 pm »

"twice the horsepower'ISH"  er mere riktig  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #1081 på: august 23, 2011, 21:06:35 pm »

Grom lyd i denne - liker når det virkelig drar avgårde med minimal lyd i forhold til mye annet på SCC Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1082 på: august 23, 2011, 21:10:15 pm »

ellers er jeg på sparebluss denne mnd  og neste mnd ,  så  jeg tar en "fjøslukt" på drivakselen......   Osteaktig



* DSC01962 (Large).JPG (105.83 KB, 1024x577 - vist 436 ganger.)

* DSC01963 (Large).JPG (82.28 KB, 1024x577 - vist 435 ganger.)

* DSC01965 (Large).JPG (74.49 KB, 1024x577 - vist 449 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1083 på: august 23, 2011, 21:22:12 pm »

Hahaha.. Bare ordet Fjoslukt får meg til å knekke sammen av latter...  Blir morsomt å følge med videre
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1084 på: august 23, 2011, 21:23:31 pm »

Utrolig  Kult ikke  forundrer det meg om den holder like bra som en ny en heller Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1085 på: august 23, 2011, 22:31:23 pm »

Går som da grin på stripo ja!!! kva for ei tid er raskaste splitbuss på?? du kan vel ikkje vera langt frå den pokalen(internasjonalt)
Drivakselreprasjonen minnar om noko som kun Reodor Tangen og Jørn Felgen kunne funnet på Glad helder nok saman plenty sett bort ifrå for mange rivstart.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1086 på: august 24, 2011, 21:30:56 pm »

hvordan aksel var det i utgangspunktet? hadde den noen skader.
Ble det beint etter sveising?.

Angående eksos.. har du vurdert v-bands flenser? de er tette selv om det blir varmt. Fåes i løsvekt fra summit..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1087 på: august 24, 2011, 21:34:41 pm »

neida... akselen var skakk etter bruddet og så ingen tegn til hakk/skade i bruddområdet.
den er kun lappet sammen for å få donorbilen som må ofre akslene sine ut/inn av møkkakjeller'n.  Glad

det  var EMPI Race aksler.
det som KAN ha vært er att jeg har mixet opp V/H side og eller snudd akslene på en måte slik att de jobbet mot det de tidligere har gjort.
er jo en grunn til att torsions staver er merket H/V side.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1088 på: august 24, 2011, 21:43:14 pm »

du får få tak i P-944turbo aksler og knuter. de holder...
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1089 på: august 24, 2011, 21:45:35 pm »

Er ikke knuttene samme som T2 som du bruker da Jørn?
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1090 på: august 24, 2011, 21:50:14 pm »

jeg bruker 100mm bus knuter
de har holdt så langt Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1091 på: august 24, 2011, 21:59:27 pm »

Er nok ikke knuttene som er problem hær
må nok ha bedre kvalitet på aksla Sway way eller Karpiola fra Jussi

Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1092 på: august 24, 2011, 22:01:09 pm »

vurderer å teste SWAY-A-WAY
de er rimelige og de påstår de er laget i USA!

(ikke bare pappesken, men innholdet  Gliser  )
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1093 på: august 24, 2011, 22:09:34 pm »

du kan jo høre med Jussi også da om pris
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1094 på: august 24, 2011, 22:12:31 pm »

hvordan kontakter jeg han Jussi=?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1095 på: august 24, 2011, 22:14:51 pm »

http://www.kuplapaja.com/

Han eier
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1096 på: august 24, 2011, 22:15:44 pm »

og han prater også Svensk og Engelsk Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1097 på: august 24, 2011, 22:23:15 pm »

har sent en mail på engelsk..   Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #1098 på: august 25, 2011, 18:29:22 pm »

Kanskje Kalle har disse til salgs fortsatt?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28489.msg283912.html#msg283912
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1099 på: august 28, 2011, 19:50:59 pm »


jeg har da ikke Schwungaksel på bilen !?!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1100 på: august 30, 2011, 00:09:32 am »

skulle bare gå over ventiljustering i kveld men fikk en overaskelse
nesten alle støtstengene hadde løse "tip'er"... !!!
hva kan dette skyldes tro??
Bugback HD alustenger,



* DSC01994 (Small).JPG (123.03 KB, 852x480 - vist 311 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1101 på: august 30, 2011, 07:31:25 am »

skulle bare gå over ventiljustering i kveld men fikk en overaskelse
nesten alle støtstengene hadde løse "tip'er"... !!!
hva kan dette skyldes tro??
Bugback HD alustenger,


Både på eksos og innsug? Målte du de før montering?
Loggført

Har laaang VW-pause.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1102 på: august 30, 2011, 07:38:07 am »

Bugback HD alustenger.

Det sier kanskje det meste?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1103 på: august 30, 2011, 08:49:33 am »

Både på eksos og innsug? Målte du de før montering?

ja  både Inn og ut.
og var litt virkårlig om det var enden som var kuttet til og presset inn tip og enden som er ferdig.
jeg tilpasset de på mål ja.

Er Bugpack kjent for å være dårlige stenger, har ikke hørt noe spesielt negativt om de da Kalle.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1104 på: august 30, 2011, 08:49:54 am »

Explain please, jeg vurderer alu støtstenger, er det et kjent issue at de ikke sitter eller mener du at det er relatert til BugPack sine?


Bugback HD alustenger.

Det sier kanskje det meste?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1105 på: august 30, 2011, 08:54:10 am »

Jeg har ikke hørt noe positivt om BP sine alustøtstenger.. faktisk. Om det er brukerfeil eller noe annet er jo forsåvidt uvisst.

Selv bruker JPM sine alustøtstenger og har ikke hatt noen problemer en så lenge. Rent bortsett fra at de ikke kan benyttes sammen med teleskopiske støtstangrør da dem er for feite.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1106 på: august 30, 2011, 08:58:45 am »

brukerfeil kan det jo være , men i dette oppsettet som er "snilt"
dvs lite løft på kam og std vipper (std WBX fjører) så er det lite sjans for det.
geometri er i orden.
vært næye med ventil klaringer også.
har bygde en del motorer nå , men det er føste med Bugpack Alustenger, og 1 gang jeg ser problemet.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1107 på: august 30, 2011, 09:13:50 am »

Satt de med mye press passning da?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1108 på: august 30, 2011, 09:17:44 am »

tip'ene gikk lettere inn sammenlignet med cro-moly stenger jeg har montert sammen tidligere.
men det regnet  jeg som normalt da det er alu som det blir presset inn i.
de endene som var ferdig presset inn vet jeg ike noe om Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1109 på: august 30, 2011, 09:40:19 am »

mulig jeg har oversett noe ,men hvilke brukerfeil fører til slikt Kalle.?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!