april 25, 2024, 03:30:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 672600 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1170 på: november 10, 2011, 00:14:53 am »

fått gjort litt småting i dag
kroppen er i sånn fete seg opp til ventern modus og har mer lyst å sitte i go'stolen å trøkke i seg fete, salte og søte ting enn å stå på verkstedet.
fikk dreid  noen sveisebungs til innsuga og borret/gjenget  opp til den 3. pinne bolten på innsuga
liker att det er extra hold på innsuga, da med sånne mini muttere (11mm hode -8mm bolt) virker som det lettere løsner.


* IMAG0186 (Small).jpg (91.56 KB, 720x480 - vist 381 ganger.)

* IMAG0189 (Small).jpg (70.23 KB, 720x480 - vist 384 ganger.)
« Siste redigering: november 10, 2011, 00:16:41 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1171 på: november 20, 2011, 21:41:49 pm »

da var det klart for å begynne på Ny motor bygging! siden motoren er demontert og klar for overlevering til ny eier og bruker.
empty box bakider nu.


* DSC02320 (Small).JPG (122.14 KB, 852x480 - vist 508 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1172 på: november 20, 2011, 21:48:23 pm »

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1173 på: november 21, 2011, 23:44:22 pm »


får nøye meg med WBX powa!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1174 på: november 21, 2011, 23:48:06 pm »

da motor og sprutet  ++ er borte passer det å gjøre noen forandringer.
syntes det har ligget litt utsatt til og vil rydde opp litt.

også har jeg ikke hatt mulighet til KUN å ta ut kassa, så jeg lager demonterbar bjelke over kassa.
mere service vennlig Glad


* DSC02324 (Small).JPG (129.96 KB, 852x480 - vist 468 ganger.)

* DSC02326 (Small).JPG (124.02 KB, 852x480 - vist 559 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1175 på: november 21, 2011, 23:50:08 pm »

very nice Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1176 på: november 22, 2011, 15:30:06 pm »

Hva slags girkasse er det du bruker? Hvor mye tåler den? Stå på, knalltøfft prosjekt!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1177 på: november 22, 2011, 17:06:55 pm »

Takk takk. Står på. Opp og skru nå!våren er jo snart her Osteaktig
Kassa er 091 fra 2.0 bay , med weddle innmat + + og zf diffbrems
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1178 på: januar 08, 2012, 08:56:31 am »

jepp
 da er juleferien over og den harde hverdagen tilbake inkl. Wrenchingtime!
Jeg har tydeligvis vært snill for i Julen kom denne saken her i posten fra en nisse nedi østfold.


* P1070208 (Small).JPG (67.68 KB, 480x640 - vist 373 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1179 på: januar 08, 2012, 08:58:48 am »

fikk gjort ferdig den demonterbare bjelken til fremre kassefester, sik att jag kan ta ut kasse uten å ta ut motor.



* P1070218 (Small).JPG (109.57 KB, 640x480 - vist 440 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1180 på: januar 08, 2012, 09:10:43 am »

nye motoren får tørrsump så bakre motor fester må bygges om for å få plass til pumpa og fittings inn og ut.


* P1070219 (Small).JPG (73.5 KB, 640x480 - vist 356 ganger.)

* DSC01272 (Small).JPG (107.58 KB, 664x480 - vist 504 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1181 på: januar 08, 2012, 11:46:28 am »

tørrsump..er det for å få mere stabilt oljetrykk ved mye bevegelse og sving? eller er det andre fordeler ved det?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1182 på: januar 08, 2012, 18:56:26 pm »

tørrsump..er det for å få mere stabilt oljetrykk ved mye bevegelse og sving? eller er det andre fordeler ved det?

ja , + att ved tørrsump så er oljen som suges inn i motor fri for luftbobler.
"de" sier atved tørrsump kan man klare seg med mindre oljepumpe siden oljen er luftboblefri.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1183 på: januar 08, 2012, 19:00:51 pm »

blei mere ombygging av vann tilførsel til syl 1+2 pga tørrsumpumpa er i veien
snart ferdig med de nye motorfestene også.


* P1080235 (Small).JPG (116.46 KB, 640x480 - vist 509 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1184 på: januar 09, 2012, 15:58:46 pm »

planlegger tørrsumpsystemet
Oljekjøler , er det greiest å sette den på returen fra fra motor før tanken?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #1185 på: januar 09, 2012, 16:34:16 pm »

Jeg fikk et tips fra kjell aaen om og først ha et oljefilter og så oljekjøler og så inn i tank, dette for og minske luft/skumming av oljen på returen til tanken.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1186 på: januar 09, 2012, 16:42:30 pm »

takk for tips. Glad
nå tenkte jeg fortsatt å ha oljefilter på motoren , men kjekt med ett til på returen og da?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1187 på: januar 11, 2012, 17:32:38 pm »

Oljefilter er veldig bra for å redusere skumming i olje, dessuten, om du har filter på returen så reduserer du jo mengden av dritt i tanken og det er nok en stor fordel da den ikke er den enkleste å rengjøre. Samtidig ser du jo fort hva som er på gang i motoren om du åpner det imellom heatene. Spesielt fint med f.eks CSP filter.

Skruekompressorer(trykkluft) bruker filter for å dempe skummingen, der blir det selvsagt litt annerledes siden det er lufta som skal være fri for olje og ikke olja som skal være fri for luft, men det fungerer alikevel på samme måte.

Det er forresten mye mindre skumming på skikkelige syntetiske oljer enn på billig mineral...

hmmm.. tenke... Når dere monterer tørrsump så kan dere jo lage en løsning som gjør at dere kan sette på ei elektrisk pumpe for å sirkulere olja igjennom motoren og filteret mens bilen står i garasjen eller bare filteret når motoren er ute slik at dere kan rense olja og bruke den videre, siden den ikke må tappes om motoren må opp. Med olje mengden dere kjører da så er det jo greit å slippe å kjøpe all olja ny hele tiden.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1188 på: januar 12, 2012, 00:57:43 am »

ok tar sikte på ett filter også på returen.
ellers er jeg i gang med innsugsystemet og grenrøret.
har lagd ett felles plenum/intercooler opplegg med intercoolerene etter spjeldhuset.
3mm plater er brukt og plenumet skal forsterkes innvendig da vacumet i motoren er veldig kraftig.
er vel en grunn til att de fleste innsugsmanifolder etter spjeldet er av kraftig aluminum etc.


* P1120237 (Small).JPG (85.58 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)

* P1120238 (Small).JPG (105.71 KB, 640x480 - vist 345 ganger.)

* P1120240 (Small).JPG (99.39 KB, 640x480 - vist 422 ganger.)
« Siste redigering: januar 12, 2012, 00:59:28 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1189 på: januar 12, 2012, 11:06:25 am »

Den var freeeesh!  Glad

Kan man ha for stort plenum?
Loggført
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #1190 på: januar 12, 2012, 11:10:51 am »

Nice Gliser
Alu tigprosjekter liker vi! (jeg)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1191 på: januar 12, 2012, 11:11:30 am »

Den var freeeesh!  Glad

Kan man ha for stort plenum?

Ja, hvis man har for liten turbo  Gliser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1192 på: januar 12, 2012, 13:09:07 pm »

Blir ikke cooleren litt bred? eller tenker du endetankene som plenum rett i innsugene?
Ser bra ut!

Fiiin turbo!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1193 på: januar 12, 2012, 14:09:34 pm »

Takk for kommentarer.   Glad
Utløpet fra intercooleren skal gå rett ned i " trykkboksene" på innsuga via 90 graders bend
Intercooler har samme bredde som innsuga.
Meder kommer Glad

Kalle var det en spøk anng plenum? Ellers må du forklare...
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1194 på: januar 12, 2012, 22:32:40 pm »

blir  som dette , slange erstattes med 90graders bend.


* IMAG0262 (Small).jpg (103.04 KB, 720x480 - vist 408 ganger.)

* IMAG0264 (Small).jpg (92.22 KB, 720x480 - vist 355 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1195 på: januar 12, 2012, 23:18:16 pm »

Ser fresht ut. Ville kanskje vurdert en trangere senter. 6 stk 90 graders bend med mellom plate . Litt Porsche senter lookalike. Har tegnet en slik løsning på pcen hjemme. Sitter på hytta og ber om pudder:-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1196 på: januar 12, 2012, 23:21:59 pm »

takk
hva mener du men trangere senter og 6 stk 90 gradere?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1197 på: januar 12, 2012, 23:24:10 pm »

Ser ihvertfall pent/tøft ut!
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1198 på: januar 12, 2012, 23:34:13 pm »

får håpe det virker også da  Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1199 på: januar 12, 2012, 23:41:43 pm »

Prøver en low tech variant:

\                 /
 \_________/
  ___     ___
 /     \   /    \
/       |  |     \

Spjell midt på, slisset 90' bend mot hver side, nytt 90' bend mot kjøleren for å skape en kile mot registeret.
Baksiden av senteret tilsvarende. I mitt hode fløder luften riktigere.
« Siste redigering: januar 12, 2012, 23:44:43 pm av Savanna67 » Loggført
Sider: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!