mars 28, 2024, 18:11:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666494 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1200 på: januar 12, 2012, 23:50:56 pm »

ja ser den
mine bygger er alltid ett kompromiss mellom løsninger, tilgjengelig deler og fremgang 
så det blir som det blir.  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1201 på: januar 12, 2012, 23:54:04 pm »

på intercoleren har jeg prioritert større areal , ved å  gå for 2 stk intercoolere,
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1202 på: januar 12, 2012, 23:59:17 pm »

Kjenner til fremgangsmåten :-) Liker kjølerene. Samme som jeg har.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1203 på: januar 13, 2012, 07:04:41 am »

Bicooler.. tøft :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1204 på: januar 13, 2012, 18:55:55 pm »

Skulle vært Bi-Turbo også Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1205 på: januar 13, 2012, 23:40:47 pm »

jeg prøver med en stor single turbo først  Rekker tunge
nei bi turbo blir fort mere kostnader og mye mere jobb, komplisert opplegg
ferdige med innsuga og sånn blir det,
ikke så mye forandring siden siste bilder, men måtte kjøpe nytt kamera , så er litt gøy å knipse bilder   Kult


* P1140244 (Small).JPG (95.97 KB, 640x480 - vist 467 ganger.)

* P1140245 (Small).JPG (110.22 KB, 640x480 - vist 577 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1206 på: januar 14, 2012, 00:13:24 am »

sweeeeet Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1207 på: januar 14, 2012, 00:15:50 am »

hva tror du av effekt?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1208 på: januar 15, 2012, 12:15:52 pm »

hva tror du av effekt?  Gliser
tja si det ,engine analyzer og oss er ikke helt enige.  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1209 på: januar 15, 2012, 12:20:23 pm »

fått  starter på grenrøret og kollektoren
mangler bend så Dahl.no har fått bestilling Glad


* P1140255 (Small).JPG (96.9 KB, 640x480 - vist 456 ganger.)

* P1150256 (Small).JPG (64.51 KB, 360x480 - vist 510 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1210 på: januar 15, 2012, 12:23:48 pm »

hva tror du av effekt?  Gliser
tja si det ,engine analyzer og oss er ikke helt enige.  Rekker tunge
vel for å spørre litt annerlede da,,,hva består uenigheten av Blunker
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1211 på: januar 15, 2012, 12:28:33 pm »

hva EA sier og hva jeg tror/håper Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #1212 på: januar 15, 2012, 13:01:24 pm »

ser bra ut jørn Glad
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1213 på: januar 15, 2012, 15:44:01 pm »

Hvem mener mest? Dere eller EA?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1214 på: januar 15, 2012, 15:52:06 pm »

jeg har ikke fått kompressor map/full spec på turboen til åplotte inn på EA.
men med en annen turbo som ligger inne , viser EA i området motorhester , som jeg vil ha på hjula.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1215 på: januar 16, 2012, 17:30:05 pm »

hvis noen har en noe ala dette stikk stål verktøyholder for dreibenk til salgs hyl ut.
også intressert i div freseverktøy (iso 40 holder)



* cut off.jpg (5.95 KB, 325x214 - vist 313 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #1216 på: januar 18, 2012, 09:40:43 am »

jeg har ikke fått kompressor map/full spec på turboen til åplotte inn på EA.
men med en annen turbo som ligger inne , viser EA i området motorhester , som jeg vil ha på hjula.
Men hvor stor er uenigheten og i hvilket område snakker vi om  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1217 på: januar 19, 2012, 02:08:53 am »

uenigheten VAR ca 35-50HK Glad
MEN
hmm.... når jeg plottet inn "rich gasoline" 98 oktan i stedet for "rich alkohol"(som skal være ganske likt E85, trodde jeg ) så blei det mer fart i sakene...
OG i praksis før man jo 15-20% mer med E85....
så det ser lovende ut ..
i Teorien Rekker tunge
svaret kommer til våren  Kult
« Siste redigering: januar 19, 2012, 02:10:59 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1218 på: januar 22, 2012, 21:31:43 pm »

grenrøret snaaaart ferdig.
sånn blir det.
har prioritert å få  like lengder på alle 4 løpa+ att motor kan taes ut med grenrør og turbo påmontert
og forsøkt å få antal bend nærmest likt.


* P1230280 (Custom).JPG (113.94 KB, 681x497 - vist 524 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1219 på: januar 27, 2012, 16:09:05 pm »

Snasent!
Har blitt smitta av vannbasillen etter å lese bland annet tråden din, og vurderer sterkt å start med et wbx turbo prosjekt.
Har snust litt på megasquirt. Lest masse godt om dette systemet, med det er så mye info at jeg leser meg helt bort i all virrvarret.
Det å kjøpe "merkesprut" virker som er et helt annet prissjikt enn det jeg vil legge i det. Tid er noe jeg har nok av Blunker

Hva er det egentlig jeg trenger av MS for en vannboxer på 250-300 gamp?  med tanke på versjon av ms og sensorer osv?

mvh gaffærn
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1220 på: januar 27, 2012, 16:19:33 pm »

Hvilket meieri har du slaktet nå:)
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1221 på: januar 27, 2012, 23:20:10 pm »

gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt.

eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1222 på: januar 27, 2012, 23:29:13 pm »

måtte sveise ferdig grenrøret påskrudd dmmyblokka , da det slår seg en del under sveising.
ellers fått montert TPS, og laget rør til pop.off ventil


* P1240287 (Small).JPG (65.44 KB, 360x480 - vist 399 ganger.)

* P1270290 (Small).JPG (107.55 KB, 640x480 - vist 483 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1223 på: januar 27, 2012, 23:41:48 pm »

Snasent!
Har blitt smitta av vannbasillen etter å lese bland annet tråden din, og vurderer sterkt å start med et wbx turbo prosjekt.
Har snust litt på megasquirt. Lest masse godt om dette systemet, med det er så mye info at jeg leser meg helt bort i all virrvarret.
Det å kjøpe "merkesprut" virker som er et helt annet prissjikt enn det jeg vil legge i det. Tid er noe jeg har nok av Blunker

Hva er det egentlig jeg trenger av MS for en vannboxer på 250-300 gamp?  med tanke på versjon av ms og sensorer osv?

mvh gaffærn

bla deg tilbake i Grellands Ghia-tråden. der er det også en god del info om mitt oppsett på MS. sensorer og selve sprutet er ganske likt, om det er 100, 200 eller 300 hk...
Loggført
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #1224 på: januar 28, 2012, 00:07:40 am »

Noen av eksosrøra kommer faktisk fra et avansert testanlegg for kjøleslanger til Volvo personbiler. Øyerulling

Blir bra Jørn !


gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt.

eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk  Glad
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1225 på: januar 28, 2012, 01:24:13 am »

Helt porno hva du får til nedi kjellern din Jørn. Keep it up!
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1226 på: januar 28, 2012, 06:29:33 am »

Fantastisk! Ser ut som det kunne vært laget hos Lotus eller tilsvarende - meget profesjonelt!!! At ikke du for lengst er headhuntet til et større motorsportforetak kan jo en bare undres over, men uansett er det kjekt for oss at du har tid og evne til å dele både håndverk og filosofier med oss!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1227 på: januar 28, 2012, 20:39:56 pm »

Reodor felgen kan ta seg en bolle Gliser Detta blir konge!
Nettop lest gjennom deler av tråden fra første til siste post. Ganske kult å se hva bilen en gang var, hva den er nå og på vei til å bli i dag. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1228 på: januar 29, 2012, 16:56:50 pm »

gaffel, send meg en PM eller mail så kan jeg tipse litt.

eksos røra kommer fra både brødrene dahl og no kjølerør? fra en gummifabrikk  Glad

Pm
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1229 på: januar 29, 2012, 22:26:43 pm »

Fantastisk! Ser ut som det kunne vært laget hos Lotus eller tilsvarende - meget profesjonelt!!! At ikke du for lengst er headhuntet til et større motorsportforetak kan jo en bare undres over, men uansett er det kjekt for oss at du har tid og evne til å dele både håndverk og filosofier med oss!

nå tar det av hær  Osteaktig , så ille er det ikke ,men uansett hyggelig att du/dere liker tråden.
PM tilbake gaffel!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!