mars 29, 2024, 01:26:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666536 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1230 på: januar 29, 2012, 22:30:58 pm »

fått montert tørrsump tanken.
har senket den ned i nivå med "sumpen" i motoren for å slippe å ha stengeventil på tilførselen.(som man fort kan glemme å åpne Sjokkert )  


* P1290306 (Small).JPG (94.01 KB, 626x480 - vist 358 ganger.)

* P1290307 (Small).JPG (56.29 KB, 554x480 - vist 355 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1231 på: januar 29, 2012, 22:33:26 pm »

er litt trangt rundt pumpa og motorfeste.

lurer på om 12mm inv. diameter er nok som tilførsel fra tank til pumpe.?
jeg antar det skal være nok??


* P1290302 (Small).JPG (84.23 KB, 640x480 - vist 399 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1232 på: januar 30, 2012, 08:14:26 am »

Ser veldig bra ut Jørn. Hva gjør du med fuel system nå som du skal opp i antall hester?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1233 på: januar 30, 2012, 09:12:54 am »

takker Kalle.
Fuelsystemet er ferdig oppgradert , med dobble 044 pumper
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1234 på: januar 30, 2012, 09:16:54 am »

takker Kalle.
Fuelsystemet er ferdig oppgradert , med dobble 044 pumper

Høres knakende bra ut: Skulle holde for 650 - 700hk på E85. Legger du opp til kontinuerlig drift av begge pumpene eller kobler du bare til den ene ved behov? Feks styrt av duty cycle og/eller boost?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1235 på: januar 30, 2012, 09:19:51 am »

har kjørt med begge 2 samtidig nå siden sommer 2010 , så det fungerer bra .
kun direkte via relè
Aeromotive style regulatoren svelger unna . fueltrykk er stabilt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #1236 på: januar 30, 2012, 11:20:42 am »

Har du noen gang hatt problemer med at 044 pumpa leverer for lite??
Skulle tro den leverte til over 700hk ute problemer.
Vil tro at den dobbling av flowen gjennom returen bare fører til varmt drivstoff.
Går retur til hovedtank eller headertank (hvis du har)

Jeg fikk problemer med varm bensin når returen gikk til headertanken.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1237 på: januar 30, 2012, 11:30:24 am »

Nå er ikke hk og floe ett gitt tall.
Det er avhengig av drivstoff.
eg kjøre feit e85 blanding, så det er nesten 45-50% mere flow som kreves , enn ved benzin.
Så snaue 400 motor hester på e85 krever samme flow som 600 bensin hk.
Grovt regnet.

Også vil jeg har fail safe...

E85. Går tilbake i hoved tank .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1238 på: januar 30, 2012, 21:26:18 pm »

er litt trangt rundt pumpa og motorfeste.

lurer på om 12mm inv. diameter er nok som tilførsel fra tank til pumpe.?
jeg antar det skal være nok??

En 12 mm slange skal klare drøyt 20l/minuttet, litt avhengig av hastigheten og viskositeten til olja. Noe tap kan regnes i bend o.l. (bend bør ha radius på minst 4 x dia for minst mulig tap). Mindre tap om du bruker stålrør, men du bør ha en kort slangestomp (evt i hver ende) for avvibrering.

Det var ihvertfall mine tanker.

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1239 på: januar 30, 2012, 23:16:15 pm »

se her ja.
hvis jeg husker riktig  klarte en 21mm pumpe ca 12 l min ved 3000 o/min i en type 1 motor
fikk beskjed nå fra han som har laget pumpa 15mm ID tilførsel!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1240 på: januar 30, 2012, 23:35:54 pm »

Hvis du går inn på tess.no, og inn på teknisk håndbok, står det litt generelt om slange og rørberegning.

Tallet jeg ga deg, er jo maks tall, så det er bedre med noe lavere mengde, selvfølgelig. Sikkert derfor de anbefaler 15mm.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1241 på: januar 30, 2012, 23:55:36 pm »

hva er planen ang tenning på denne, Jørn? Jeg driver og leser meg opp på sekvensiell tenning, og lurte på om du har tenkt på det samme, eller om den gode gamle EDIS'en forstatt gjør jobben?

forøvring er dette min all time favourite prosjekttråd  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1242 på: januar 31, 2012, 00:02:31 am »

hyggelig Roy  Glad
det blir MS3 med coiler fra yankee ,  LS2 coiler.
disse er "aktive/logiske" og krever ingen tenningsdrivere. kun signal.
kommer ikke til å kjøre sekvensielt foreløpig.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1243 på: januar 31, 2012, 15:46:10 pm »

Jeg vil hevde at 12 mm innv. er for lite.

Den gamle Porsche motoren jeg hadde, hadde en betydelig tykkere slange enn det.
Her er det bedre med for mye enn for lite  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1244 på: januar 31, 2012, 18:53:00 pm »

 problemet er å få plass til koblinger pga bakre motorfeste /blokk og invendig diameter på skrukoplingen inn i pumpa.
får koplingene i morgen , så får vi se åssen det ser ut.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1245 på: januar 31, 2012, 20:14:10 pm »

Porsche motoren hadde anslagsvis slange som var 19 mm innvendig.
Du kan spare plass ved å bruke "glødde" rør som du kan bøye inn mot pumpen
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1246 på: januar 31, 2012, 21:21:11 pm »

problemet er å få plass til koblinger pga bakre motorfeste /blokk og invendig diameter på skrukoplingen inn i pumpa.
får koplingene i morgen , så får vi se åssen det ser ut.



45* AN-NTP bend inn på pumpen så AN fittings derfra. da bør du gå klar motorfestet.
Hadde samme utfordring på min..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1247 på: januar 31, 2012, 21:31:21 pm »

størrelse på slange har du valgt karsten?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1248 på: januar 31, 2012, 22:28:30 pm »

Brukte AN12 på sug fra tank,om jeg ikke husker helt feil.
AN10 på trykksiden.

Stål fittings ANtil NTP 45* kan du slipe en del av om det er trangt.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1249 på: februar 01, 2012, 20:28:04 pm »

Hvor kjøpte du COP'ene? og hvor mye?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1250 på: februar 02, 2012, 01:00:52 am »

det er ikke COP'er gunnar , men løse coiler med ledning
CNP som de blir kalt Glad (coil near plug) 

 (cop=coil on plug)


ebay.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1251 på: februar 02, 2012, 07:10:36 am »

Å så de er litt smalere disse sikkert da?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1252 på: februar 02, 2012, 09:42:26 am »

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1253 på: februar 03, 2012, 00:28:21 am »

koplingene kom i dag, de var 12mm invendig.
fikk borret de opp til 14mm invendig , sammen med 17mm slange så satser jeg på att det gir nok.


* P2030308 (Small).JPG (100.64 KB, 640x480 - vist 363 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1254 på: februar 03, 2012, 00:31:22 am »

og montert olje kjøler Gliser
denne blir i tillegg til den originale vannkjølte kjøleren (som fungerte overaskende bra aleine)


* P2030311_crop (Small).JPG (71.83 KB, 604x480 - vist 407 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #1255 på: februar 05, 2012, 12:03:26 pm »

type kjøler er detta? 16 rader.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1256 på: februar 05, 2012, 17:50:58 pm »

Sitat
-63 Type 2 Ambulanse 2.4L WBX turbo
-66 Type 3 Variant 2.1L WBX turbo
-75 Type 1 1200 Jeans
-07 Porsche Cayman S 3.4L

Er en feil med den Jeansen der ...  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1257 på: februar 06, 2012, 10:22:40 am »

hva da
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1258 på: februar 06, 2012, 18:19:47 pm »

oljekjøleren er vel en sånn 16 raders tro jeg .. har ikke telt Glad
den er "dobbelt lag" liksom , på en måte.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1259 på: februar 06, 2012, 18:20:31 pm »

ellers er jeg på jakt etter bakluke AMbulanse style eller hengsler fra en slik luke.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,42222.0.html

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!