mars 28, 2024, 15:26:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666482 ganger)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1440 på: juni 30, 2012, 18:17:15 pm »

Dritbra! Grattis:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1441 på: juni 30, 2012, 18:18:14 pm »

2 grader var alt jeg fikk justert på tenninga fra startoppsettet før vi avsluttet og fikk da økt moment  med ca 30nm!
mener denne skal gi en del mere NM enn den gamle motoren (som ga 507nm) pga større volum /oppsett

men tiden vil vise!  
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1442 på: juni 30, 2012, 18:18:43 pm »

litt kry nå ..   Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1443 på: juni 30, 2012, 18:40:30 pm »

også en stoor takk til Paal A.F. og Sebastian for bistand og moralsk støtte. Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #1444 på: juni 30, 2012, 18:42:00 pm »

Helt rått!

Gratulerer med imponerende resultat!

Ove
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1445 på: juni 30, 2012, 18:44:18 pm »

der jeg leide Dynapacken i Vestfossen  kaller seg nå RRmotor ( http://www.rrmotor.no ) og anbefales. hyggelige , hjelpsomme og ikke minst RIMELIGE .
Ta en tlf og forhør dere anng pris.... de har som regel kampanjer Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #1446 på: juni 30, 2012, 18:55:30 pm »

Ja dette var moro å være med på, bedre en snekring på hytta, grattis  Gliser
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1447 på: juni 30, 2012, 18:56:50 pm »

Rått er forordet! Grattis!

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Burde tatt med denne til Hessisch Oldendorf neste år....   Osteaktig
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1448 på: juni 30, 2012, 19:01:19 pm »

Stor grattis! Blir det ikke hjulløft nå, så vet ikke jeg  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1449 på: juni 30, 2012, 19:08:58 pm »

litt kry nå ..   Hemmelig
Rått og imponerende!!!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #1450 på: juni 30, 2012, 20:34:56 pm »

Utrolig intressant å følge tråden.
Tallene viser at du virkelig har har greie på motorbygging.
Grattis!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1451 på: juli 01, 2012, 09:12:54 am »

Dette er jo helt psyko Gliser Gleder meg til SCC!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1452 på: juli 01, 2012, 10:02:47 am »

Gratulerer med kjempebra tall Jørn! Jeg frykter forøvrig at dette bare er begynnelsen Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1453 på: juli 01, 2012, 11:50:03 am »

Kjempetøft! Og det verste er vel at det blir enda bedre med mer fuel.
Må dra og få sett deg kjøre på bane snart gitt...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1454 på: juli 01, 2012, 18:08:55 pm »

WoW! Fett. Du får det til du. Ble det filmet noe?
Hvor mye ladetrykk har du planer om å kjøre?


2500,- for leie av dynapack en hel dag.. nesten for godt til å være sant. Får håpe de klarer å holde prisen i fremtiden.
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1455 på: juli 01, 2012, 22:03:29 pm »

Steike, detta var rått Jørn , jeg satt og lo høyt for meg sjøl når jeg så tallene dine.  Gratulerer  Glad Er det åpning snart for noe handel av deler ?
Loggført

Seaside VW Klubb
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1456 på: juli 01, 2012, 22:14:09 pm »

Moro, Jørn. Grattis  Gliser
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1457 på: juli 01, 2012, 22:16:08 pm »

Heftig, Jørn. Går det ann å bestille sittepåtur på Rudskogen? Blunker Lykke til med resten av tuninga.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1458 på: juli 02, 2012, 13:10:33 pm »

Grunn ALENE til å dra på SCC.... Skal filmes. OM det skal filmes.
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1459 på: juli 02, 2012, 18:33:28 pm »

Reodorfaktor 10. Imponerende!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1460 på: juli 02, 2012, 19:11:34 pm »

Grattis , fantastisk bra  Sjokkert Sjokkert
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1461 på: juli 02, 2012, 20:24:49 pm »

Outstanding!!!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1462 på: juli 02, 2012, 22:15:15 pm »

takker folkens Glad
ellers har jeg satt "Lynet" på litt beregning av strekk i pinneboltene til toppene.. har mistanke om att de ikke er dratt til "nok" Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1463 på: juli 03, 2012, 23:17:39 pm »

Gatebil om halvannen uke?
Loggført

My religion is kindness
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1464 på: juli 03, 2012, 23:29:24 pm »

ja planen er Gatebil. Glad
jobber fortsatt på bilen.
formen er ikke helt på topp om dagen men fikk litt tid i kveld til å teste ut moment/vinkel på topplokks pinne bolter da jeg hadde èn bolt i reserve og testet vinkel vs moment vs de tallene Lynet har regnet ut.
ser ut til att jeg ligger 35-40Nm for lavt på boltene.. venter  tilbakemelding Glad
som KAN indikere løft av toppen(e) pga for lite strekk.
de tåler MYE i allefall ... også gjengeinnsatsen i blokka holdt alt jeg turte å dra

så hvis Dynapack gutta har tid i helga så blir det litt mere tuning med nye dyser og mere strekk i boltene evt mandag/tirsdag.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1465 på: juli 04, 2012, 09:34:00 am »

*LIKER*

ja planen er Gatebil. Glad
jobber fortsatt på bilen.
formen er ikke helt på topp om dagen men fikk litt tid i kveld til å teste ut moment/vinkel på topplokks pinne bolter da jeg hadde èn bolt i reserve og testet vinkel vs moment vs de tallene Lynet har regnet ut.
ser ut til att jeg ligger 35-40Nm for lavt på boltene.. venter  tilbakemelding Glad
som KAN indikere løft av toppen(e) pga for lite strekk.
de tåler MYE i allefall ... også gjengeinnsatsen i blokka holdt alt jeg turte å dra

så hvis Dynapack gutta har tid i helga så blir det litt mere tuning med nye dyser og mere strekk i boltene evt mandag/tirsdag.


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1466 på: juli 04, 2012, 10:22:52 am »

Hvor store dyser brukte du?
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1467 på: juli 04, 2012, 11:36:06 am »

ja planen er Gatebil. Glad
jobber fortsatt på bilen.
formen er ikke helt på topp om dagen men fikk litt tid i kveld til å teste ut moment/vinkel på topplokks pinne bolter da jeg hadde èn bolt i reserve og testet vinkel vs moment vs de tallene Lynet har regnet ut.
ser ut til att jeg ligger 35-40Nm for lavt på boltene.. venter  tilbakemelding Glad
som KAN indikere løft av toppen(e) pga for lite strekk.
de tåler MYE i allefall ... også gjengeinnsatsen i blokka holdt alt jeg turte å dra

så hvis Dynapack gutta har tid i helga så blir det litt mere tuning med nye dyser og mere strekk i boltene evt mandag/tirsdag.



To kraftige jekkestropper rundt motoren over toppdeksla Jørn = The Cheapo Way for å holde toppene på plass Gliser
Ønsker deg lykke til videre, og unner deg at du får det til slik du vil!

Knasten for President! Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1468 på: juli 04, 2012, 12:03:21 pm »

jekkestropper og dtåldtrips får bli nødløsning Glad
tipper riktig forspenn.på bolter løser dette.
men som nevnt så var det launchcontrol symtomer på 7500+  og 1.8 bar ladetrykk som kan ha ført til iverkant høyt sylindertrykk.

dysene er 975cc
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1469 på: juli 04, 2012, 21:24:02 pm »

Dritbra knasten! Holder girboxen din dette besteg av en motor da? Gleder meg til YouTube klipp.

Funfact:
(knasten blir autokorrigert til Kjartan på iPad)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!