april 23, 2024, 14:38:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 672187 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1650 på: november 19, 2012, 23:51:12 pm »

Tynt med subaruflenser om dagen gitt. Jeg kan høre litt rundt. Kanskje Østberg har noe.
Denne flensen er også brukt på endel annet også.
Originalt på Subaruen er den der i støpejern. Ville prøvd en runde på ebay kanskje.


Ikke lenge til jeg skal bestille eksos til en Typ4 motor, samma karen har denne:
http://www.ebay.com/itm/OBX-Racing-3-Cat-Delete-Catless-Downpipe-08-10-Subaru-Impreza-WRX-STI-NEW-/200849220585?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2ec38be3e9
« Siste redigering: november 19, 2012, 23:55:21 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1651 på: november 20, 2012, 00:00:41 am »

satser på denne da.

EJ20 bruker TD04 turbo ??

http://www.ebay.com/itm/SUBARU-EJ20-Turbo-Flange-Turbine-Outlet-Dump-pipe-63mm-/221146572663?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item337d5ce777
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1652 på: november 20, 2012, 00:05:52 am »

Se der ja. Skal funke den der Gliser
Husker ikke akkurat hvilken snurre de bruker, men eksoshuset ser helt likt ut som på TD04. Samme som dama har på Gallopern Gliser

Ser ut til at den må moddes litt pga wastegaten, men det er jo piece of cake. Til den prisen er det bare å hande en hel bøtte Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1653 på: november 23, 2012, 21:33:44 pm »

fått kommet litt igang etter en liten pause.
satt inn motor.
Eksos anlegget har jeg tatt fra tidligere ikke ferdigstilt prosjekt "biff til pølsepris"  Glad
det er laget av div rør WBX eksos.
laget ny overgang til Subaru turboen da den som stod der er til T3 turbo
(T3 overgangen er  kjekk å ha da jeg TROR den subaru turboen er litt puny til målet som er 300 hjul hk på E85.)


* IMG_20121122_210837 (Small).jpg (93.4 KB, 640x480 - vist 515 ganger.)
« Siste redigering: november 23, 2012, 21:38:01 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1654 på: november 23, 2012, 21:36:59 pm »

bygget om en gammel intercooler til vannkjøling
og ymse VAG intercooler slanger
bruker mest mulig deler jeg har liggendes til dette prosjektet Rekker tunge




* IMG_20121120_164950 (Small).jpg (94.73 KB, 640x480 - vist 371 ganger.)

* IMG_20121120_202638 (Small).jpg (76.12 KB, 640x480 - vist 370 ganger.)

* IMG_20121122_210828 (Small).jpg (104.51 KB, 640x480 - vist 480 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1655 på: november 23, 2012, 21:41:09 pm »

laget brakett til Hallsensor for tenninga.
satser på oppstart i løpet av Lørdag  Kult


* IMG_20121119_204757 (Small).jpg (81.52 KB, 640x480 - vist 383 ganger.)

* IMG_20121120_161119 (Small).jpg (112 KB, 640x480 - vist 439 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1656 på: november 23, 2012, 22:40:30 pm »

Med mapping av org subaru wrx med sånn snurre får man ut ca 250 motorhk på bensin, så 300 hjulhk med E85 er kanskje litt mye å håpe på?

Artig å se at ting bare "sklir i hop" her Gliser Alt passer baki en gammal folkevogn. Når blir det Porsche 6'er? De passer jo alltid Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1657 på: november 23, 2012, 22:44:19 pm »

ja det er det jeg har lest også Glad
MEN  siden E85 krever mindre luft kan man squeeeze ut 20% på e85
kan da nå 300 motor hk ~~270 hjulhk .

HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1658 på: november 24, 2012, 07:49:48 am »

HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8....

Sa du 928 "1992-1995 5.4 litre V8 twin cam"

* 928.jpg (108.68 KB. 800x600 - vist 406 ganger.)

Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1659 på: november 24, 2012, 09:46:00 am »

V8 av alternativ type har vært gjort tidligere og ser ut til å funke, nok hk og dreiemoment gir det også  Øyerulling


* cheva twinturbo i caravelle.jpg (87 KB, 575x960 - vist 521 ganger.)
Loggført

Seaside VW Klubb
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1660 på: november 24, 2012, 10:36:17 am »

Det ultimate hadde vært en W12 med biturbo Gliser
« Siste redigering: november 24, 2012, 10:38:15 am av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1661 på: november 26, 2012, 23:50:54 pm »

V8 er bra valg når man prioriterer holdbarhet/vs effekt.
kan vanskelig argumenter mot volumet , selvom de er litt mere "gammeldagse" i konstruksjon så funker det.
ser man på GM f.eks er det jo billige HK også. 650 holdbare hk for 10.000$

men får klare meg med 4 syl wasserboxer en stund til!
Sveiseflensen fra Taiwan kom på døra i dag! så da fikk jeg satt på lydemper.
startet opp i går men den ene sylinderen var ikke helt med.
komp ok, gnist ok, men den ene dysa trengte en gjennomspyling av benzin (har stått med e85) for å våkne.

en liten snutt fra oppstart på "map" fra en annen motor Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1662 på: november 27, 2012, 00:06:47 am »

Hørtes jaggu ut som en gammal folkevogn igjen Gliser
Hvordan var kvaliteten på den taiwan-flensen, så det greit ut? Må si den kom ganske raskt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1663 på: november 27, 2012, 00:09:34 am »

ikke noe å utsette på den , var t.o.m el-forzinket  ca 10mm stål
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1664 på: november 27, 2012, 19:17:07 pm »

klarte ikke helt og glemme den fete toyotaen din jeg Jørn  Øyerulling veldig bra jobba med bussen.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1665 på: november 28, 2012, 19:54:09 pm »

helt rått!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1666 på: november 28, 2012, 19:55:00 pm »

"visit my sponsors!!"


Bratlie Maskinservice
Bugrent.no
Regenstadt.com
Logmech.se
« Siste redigering: november 28, 2012, 19:57:54 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1667 på: november 28, 2012, 22:12:48 pm »

helt rått!
Ikke for pyser den sleden der Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1668 på: november 30, 2012, 23:19:05 pm »

i går var den vanskelig å starte.
den tente , men ville ikke fortsette å gå.
når jeg endelig fikk startet den gikk bare på 3 syl. inimlleom på tomgang og poffet litt.
så jeg skulle til å bytte ut dysene ....... så kom jeg på att megasquirten var satt opp til lavohm dyser med strøm begrensing etc.  Øyerulling
ett klikk på PC'en så går den som en WBX'er skal..smoooth!  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1669 på: november 30, 2012, 23:23:25 pm »

Typisk. Viktig å sjekke instillingene før man vrir på nøkkelen. Gliser
Bare å få justert den nå så er den i gang igjen? Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1670 på: november 30, 2012, 23:32:48 pm »

ja probmlemet var ett valg i programmet... og har før det :
byttet plugger
byttet om på dyser
flowtestet dyser
kjørt komp test
justert grunninstilling på løftere

så da fikk vi rotet bort noen timer  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1671 på: november 30, 2012, 23:36:00 pm »

.


* pwmlimit.JPG (111.2 KB, 1064x655 - vist 435 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1672 på: desember 01, 2012, 00:28:39 am »

Da er resta i orden også, det er like viktig. Ikke akkurat veldig lett å spotte den switchen i softwaren heller... hehe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1673 på: desember 26, 2012, 04:11:55 am »

Kjekt å lese denne tråden Glad Stå på.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1674 på: januar 01, 2013, 15:55:31 pm »

ja det er det jeg har lest også Glad
MEN  siden E85 krever mindre luft kan man squeeeze ut 20% på e85
kan da nå 300 motor hk ~~270 hjulhk .

HVIS det blir annen motor så snur jeg girkassa og setter in en V8....

Da har du i tilfelle billig utgangspunkt ikke langt unna deg her : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39042027&kwUnica=

Er jo en V8 innen "familien" også som jeg har sett med gode resultater med et par snurrer på også om de ca. 300 original-hk´ene ikke skulle holde..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1675 på: januar 01, 2013, 20:11:20 pm »

HVIS det noen gang skulle bli V8 i midten heller det mot GM noe ala dette :

http://www.jegs.com/i/Chevrolet-Performance/809/19259233/10002/-1?parentProductId=1941625#moreDetails
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1676 på: januar 01, 2013, 20:24:34 pm »

eller har jeg slått på stortromma og handlet inn en slangekobling av rustfritt  Kult
da org kobling nr 3 i rekken har begynt å lekke.



* IMG_20121222_125509 (Small).jpg (91.6 KB, 640x480 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1677 på: januar 01, 2013, 20:33:52 pm »

LS-motor er kos Gliser

Sjekk den koblinga! Den var blank og fin Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1678 på: januar 01, 2013, 20:37:03 pm »

MÅ JO HA LITT *bling*  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1679 på: januar 01, 2013, 20:51:18 pm »

Det er viktig med litt BLING Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!