april 20, 2024, 05:31:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671794 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1830 på: juni 28, 2013, 16:40:10 pm »

Ser bra ut! Skal prøve å få tatt en tur på rudskogen til helga og se litt. 
Har sendt deg en pm, hadde satt veldig pris på om du har tid til å ta en titt. :-D
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1831 på: juni 29, 2013, 17:26:05 pm »

Jørn! Hva er nytt i "Oljejungelen?"

"de "sier syntetisk ikke er best egnet (allikavel) for VW/gamle porsche syncroer da den er for "glatt" og ikke gir nødvendig friksjon for syncroringene til å bite.
samme med lamell sperrene.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1832 på: juni 29, 2013, 17:30:59 pm »

ellers nå som Børre is alive så må jeg se å få i stand midlertidig budget motor V2.0.2 Gliser

har fått kortet inn grenrør og i stedet for å lage ny flens til intercooler grunnet overgang fra ett spjeldhus til 2 dobble så ribbet jeg det enkle spejldhuset og tettet hullene.
Fant også noen gamle trykkbokser i skrothaugen som har ligget der i 12 år. kommer til nytte nå!


* IMG_2013062921993.jpg (50.36 KB, 450x600 - vist 332 ganger.)

* IMG_2013062933522.jpg (34.47 KB, 450x600 - vist 291 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1833 på: juni 29, 2013, 17:34:49 pm »

Går man inn på Castrol sine sider og ser hva de anbefaler så anbefaler de
1. valg til "T3" kasser Syntetisk olje og som 2. valg Mineral
men på 091 (som i praksis er samme opplegget anng syncroringer  /R/P etc) så anbefaler de kun mineral.
så ikke lett å bli klok!

men har nå fylt på mineral med Limited slip tilsetninger så skal teste i morgen på Trackday.!
Kan være derfor jeg har slitt litt med rask giring da syncroringene ikke har fått "tak" i drevet å stoppet/spunnet de opp
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1834 på: juni 29, 2013, 17:35:43 pm »

Jørn! Hva er nytt i "Oljejungelen?"

"de "sier syntetisk ikke er best egnet (allikavel) for VW/gamle porsche syncroer da den er for "glatt" og ikke gir nødvendig friksjon for syncroringene til å bite.
samme med lamell sperrene.



Er det EN ting som det finnes sikkert 500 forskjellige meninger om så er det bruk av olje på både motorer og girkasser.
Akkurat der er det så mye "synsinger" at jeg nok ville ha forholdt meg til merkeverksteders meninger / produsent anbefaling.

Litt offtopic:
Den kanskje artigste forklaringen var en som absolutt ikke var bilkyndig som fortalte meg at " han skulle hvertfall ikke bruke biltema-olje lenger! Bare 200 km etter jeg hadde bytta til biltema-olje så røyk registerreima på bilen min...."  Osteaktig  Osteaktig  Osteaktig
« Siste redigering: juni 29, 2013, 17:42:34 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1835 på: juni 29, 2013, 18:01:25 pm »

Mange luringer der ute ja Gliser

Blir spennende å se hvordan min girkasse vil virke da, Jeg kjører fullsynt på T1 kassa. Har ikke opplevd annet enn at 3. gir hopper ut, men det er skiftegaffelen sin skyld.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1836 på: juni 29, 2013, 18:03:35 pm »

Mange luringer der ute ja Gliser

Blir spennende å se hvordan min girkasse vil virke da, Jeg kjører fullsynt på T1 kassa. Har ikke opplevd annet enn at 3. gir hopper ut, men det er skiftegaffelen sin skyld.

sikkert noen typer som funker bra,
så er det jo GL4 , GL4+ og GL5,  +++++

ja justering av skiftegafler er viktig Blunker 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1837 på: juni 29, 2013, 18:13:52 pm »


Også er ny gaffel er på vei i posten as we speak Gliser

En ting er synchroer, de er ikke så følsomme, men Lamellsperrer derimot, de bør man kjøre riktig/anbefalt olje på.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1838 på: juni 29, 2013, 18:17:00 pm »

ny gaffel sa du? hmm Kult
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1839 på: juni 29, 2013, 18:19:30 pm »

Håper ikke det er du som dukker opp i postkassa mi Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1840 på: juni 29, 2013, 23:41:06 pm »

hva er galt med den skiftegaffelen du har?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1841 på: juni 29, 2013, 23:51:17 pm »

Den har slitasje på den ene siden, husker ikke i farta om det var mot 3. eller 4. gir, men det er slitt 1mm +/- 0,3 (altså noe ujevnt mellom treffpunktene mot skiftemuffen) Ser ut som ridligere eier har sitti med hånda på spaken, eller at den har hatt feil justering fra fabrikk.

Er også noe jeg føler er litt stor aksial bevegelse på 3. 4. gir, eller er dette normalt.
Kommer endel bilder og greier i tråden min senere. Setter stor pris på noen tips der når det dukker opp der ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1842 på: juli 01, 2013, 21:15:17 pm »

Slitasje på gaffel 3/4 er svært vanlig. Jeg har med hell sveiset på og slipt ned
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1843 på: juli 01, 2013, 22:35:56 pm »

Fikk ny i dag. Tenker jeg fikser den gamle slik du beskriver her, Cato. Så kan den brukes senere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1844 på: juli 02, 2013, 05:06:25 am »

Syntetisk olje: jeg skiftet til Castrol SynTrans Multivehicle 79W90 på en gammel Porsche. Tror det var API GL 3/4.
Det gjorde underverker på synkroniseringen av 1. og 2. som tidligere var så godt som usynkroniserte.
Etter skift er det slutt på skrapelyder når jeg skifter, og girskift sklir lettere på plass. Kan anbefales på gamle girbokser.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1845 på: juli 02, 2013, 20:18:13 pm »

Hvordan ble det med den nye giroljen Knasten? Funderer på hva jeg skal ha på kassa mi serru Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1846 på: juli 02, 2013, 22:40:37 pm »

ja valg av olje er også opp og ned fra type kasse til kasse .
Berger ;Ja giringen blei bedre. uten tvil , MEN jeg byttet til 4 puck sinter i samme slengen så begge deler kan ha påvirket.
Den blei iallefall ikke værre. Glad

Jeg girer forsiktig i filmen under her da det var ett par ganger under søndagen noe "muffens" med clutchen og som dere ser etter starten ned mot "Angstsvingen" så merker jeg det er noe greier å slakker av.
så jeg valgte rolige girninger for å få fullført.
Blei en kuul fight mot en Audi S2 Rekker tunge kjørt på 0,95 bar under løpet.

Da er jeg ferdig med debutantløpene og er offisell raserbil sjåfør   Kult
Bussen med den gamle sliteren holder ut.
Lekte også litt med turbo trykket på slutten av dagen og trudde ikke det var noe mer å hente enn 1,3 bar ladetrykk som jeg fikk i benken med intern wastegate.
Har jo nå ekstern wastegate
Jeg justerte settingene for boosteventilen i sprutet på ca max.. for jeg trodde 1.3 bar var det jeg fikk ut
men på banen så skøyv det overaskende bra unna! og Log,en viste 1,8 bar!
den "lille" turboen har mer i seg .... den dalte ned mot 1,7 på max turtall men skal teste disse dette på førstkommende søndag igjen.
Flger effektutviklingen det samme som i benken er det 270-280 HjulHK i den på den settingen. Glad

Extra oljkjøler gjorde underverker, ned ca 30 grader på olja.




« Siste redigering: juli 02, 2013, 22:45:51 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1847 på: juli 02, 2013, 22:43:07 pm »

.muffens med clutchen er mest sannsynlig att den har subbet litt borti clutchuset da det var litt fiint magnseiumstøv i motorrommet etterpå.

motor skal ut etter neste helg så da ser vi på det da.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1848 på: juli 02, 2013, 22:51:22 pm »

ved høyt ladetrykk/sylindertrykk så blir det en del blowby i sylinderene som gjør att den spruter littebitt ut av åndeboksen.
så jeg bygget om litt  med noe restealu for å hindre direkte sprut ut av luftfilteret.
får se om det hjelper.


* IMG_2013070218937.jpg (46.24 KB, 450x600 - vist 294 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1849 på: juli 02, 2013, 22:54:13 pm »

også må jeg teste noe mer funskjoner på sprutet  Rekker tunge
har montert microbryter på clutharmen som jeg skal teste "flatshift funksjon".
spent på hvordan det funker med fullsyncronisert kasse, fikk testetatt det "slo inn" i allefall  på  sprutet i.
gjenstår litt permanent opplegg av ledninger og tweaking med settinger.
Da er det fint med en dag på Rudskogen Rekker tunge


* IMG_2013070228898.jpg (62.35 KB, 450x600 - vist 319 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1850 på: juli 02, 2013, 23:51:41 pm »

Dette er så tøft som det kan bli... Kjør på!
Vwnorge.no skulle ha hatt en sponsortråd i forumet der vi kunne bidratt, og tapet vwnorge stickers på kjerra!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1851 på: juli 03, 2013, 19:23:50 pm »

ja valg av olje er også opp og ned fra type kasse til kasse .
Berger ;Ja giringen blei bedre. uten tvil , MEN jeg byttet til 4 puck sinter i samme slengen så begge deler kan ha påvirket.
Den blei iallefall ikke værre. Glad

Jeg girer forsiktig i filmen under her da det var ett par ganger under søndagen noe "muffens" med clutchen og som dere ser etter starten ned mot "Angstsvingen" så merker jeg det er noe greier å slakker av.
så jeg valgte rolige girninger for å få fullført.
Blei en kuul fight mot en Audi S2 Rekker tunge kjørt på 0,95 bar under løpet.

Da er jeg ferdig med debutantløpene og er offisell raserbil sjåfør   Kult
Bussen med den gamle sliteren holder ut.
Lekte også litt med turbo trykket på slutten av dagen og trudde ikke det var noe mer å hente enn 1,3 bar ladetrykk som jeg fikk i benken med intern wastegate.
Har jo nå ekstern wastegate
Jeg justerte settingene for boosteventilen i sprutet på ca max.. for jeg trodde 1.3 bar var det jeg fikk ut
men på banen så skøyv det overaskende bra unna! og Log,en viste 1,8 bar!
den "lille" turboen har mer i seg .... den dalte ned mot 1,7 på max turtall men skal teste disse dette på førstkommende søndag igjen.
Flger effektutviklingen det samme som i benken er det 270-280 HjulHK i den på den settingen. Glad

Extra oljkjøler gjorde underverker, ned ca 30 grader på olja.



Takk for info Glad Hvilket merke og hvilken type/benevning var det du hadde på nå? Har vel omtrent samme kasse vi nå Blunker

Fin film!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1852 på: juli 03, 2013, 22:56:27 pm »

jeg prøvde en rimelig variant fra Bilextra
Comma 80W90 GL5 mineral med LS (limited slip) tilsetning.

men det er anbefalt GL4 til kassa da i følge Castrol og VW   Øyerulling

skal prøve en GL4 etterhvert også Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1853 på: juli 04, 2013, 10:15:38 am »

Er du klar til Gatebil neste helg da?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1854 på: juli 04, 2013, 15:54:58 pm »

Tviler på det Baard.
River mest sannsynlig ut motor etter helga for å sette inn en annen motor.
Prioriterer å få den klar til SCC i stedet .

Håper kanskje på å få kjørt en runde  i Extrem/showløp i september hvis alt går som det skal med nye motor.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1855 på: juli 05, 2013, 21:55:30 pm »

MEN blir ingen kjøring denne helga.  Tvilende
"rar" Glad motor lyd under litt flytting av bil i dag
sjekket litt nærmere og bestemte meg for å tappe olja og  sjekke oljefilter
der var det jeg først trudde var gull!
googlet nummeret til Gull-Adam  Rekker tunge
men gleden var kortvarig gitt .
rester fra rådelager.
så da plukker vi den ut mens det andre  er like helt.  
Vel , den har gjort jobben , kjørt 2 ganger på isen i vinter, 3 løp på rudskogen + masse treningsheat.
Den likte vel ikke å ha null oljetrykk i hver sving!  
Longblokka  er tross alt bygget på brukte deler liggende her og der  Kult
nye lager ++ så er den god for mere kjøring!

så da begynner jeg klargjøring for neste cheap'O motor og SCC .....


* IMG_201307059978.jpg (32.69 KB, 450x600 - vist 278 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1856 på: juli 06, 2013, 09:20:28 am »

Wasser tåler mye, digg at de er billige å få ut hk av Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1857 på: juli 06, 2013, 10:33:35 am »

Det der har sikkert jeg i mitt oljefilter etter scc også. Tappet ut sabla mye spon etter grisekjøring på gocartbanen. Det er en del av gamet. Bare å plukke opp til vintern og overhale på nytt Gliser

WBX er heldigvis enkle å denge effekt ut av.
Jeg har veiv, nye ks bærelager og kanskje en blokk liggende om det er intressant ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1858 på: juli 06, 2013, 10:35:21 am »

Det der har sikkert jeg i mitt oljefilter etter scc også. Tappet ut sabla mye spon etter grisekjøring på gocartbanen. Det er en del av gamet. Bare å plukke opp til vintern og overhale på nytt Gliser

WBX er heldigvis enkle å denge effekt ut av.
Jeg har veiv, nye ks bærelager og kanskje en blokk liggende om det er intressant ;-)

"because Racecar" sier'em

takk for tilbudet men har "greit" med WBX på lager Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1859 på: juli 06, 2013, 11:03:20 am »

Du får si i fra når du går tom Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!