mars 28, 2024, 12:52:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666465 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1860 på: juli 07, 2013, 22:14:12 pm »

da har jeg tatt ut gamlesliter'n og flyttet over svinghul/clutch til den andre motoren.
også fått satt den andre inn i bilen og begynnt motering og tilpassning av deler der.



* IMG_2013070740867.jpg (100.64 KB, 800x600 - vist 491 ganger.)

* IMG_2013070724109.jpg (64.82 KB, 800x600 - vist 497 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1861 på: juli 08, 2013, 15:24:17 pm »

jeg vil og ha en slik gammel sliter Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1862 på: juli 08, 2013, 16:55:31 pm »

du kan. 
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,54998.0/topicseen.html
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1863 på: juli 11, 2013, 21:27:02 pm »

mye tilpassing av dill og dall
Fått sveist om eksoen til nye turboen
Laget fester til fuelrails , coiler , varmeskjold og laget støttestag til innsugene ,
tilpasset innsug mot topper
Vil ha litt støtte siden disse  innsugene blir HØYE og blir koplet til en svær intercooler som henger og dingler.
kraft x arm ned på toppen blir stor
innsugene sitter ikke akkurat fjellstøtt med kun 2 bolter og en liten flate mot toppen .
sikkert flere som har erfaring med innsug på doble gassere som løsner!!  Sjokkert
Fant også noen gamle trykkbokser på "lageret" som har liggi der i minst 10 år, disse sparer jeg litt arbeid med Rekker tunge


* IMG_2013071146109.jpg (78.99 KB, 800x600 - vist 363 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1864 på: juli 11, 2013, 21:29:13 pm »

.


* IMG_2013071116893.jpg (92.02 KB, 800x600 - vist 399 ganger.)

* IMG_201307113835.jpg (63.79 KB, 450x600 - vist 387 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1865 på: juli 24, 2013, 23:44:13 pm »

har fått starta opp

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1866 på: juli 24, 2013, 23:55:59 pm »

jobbet videre på innsugsgreiene.
Sveiset omm trykkboksene og laget innvendige avstivere i trykkboksene.
Med sprengt plenum/trykkboks i 2012  friskt i minnet sveiset jeg også på innsiden av trykkboksene Gliser
Brukte Bugpack HD støtstenger til dette da det er det eneste de møkkastengene er brukandes til.
Kjøpte CNC trykkbokser av Formula Oddball , de var kjempe fine ,men de passet ikke heeelt så sparer de til ett annet prosjekt. Rekker tunge
Ser ut som jeg rekker SCC .


* IMG_2013072537312.jpg (53.93 KB, 450x600 - vist 310 ganger.)

* IMG_2013072517281.jpg (49.46 KB, 450x600 - vist 311 ganger.)

* IMG_201307257458.jpg (82.05 KB, 800x600 - vist 328 ganger.)

* IMG_2013072525571.jpg (88.38 KB, 800x600 - vist 296 ganger.)

* IMG_2013072544433.jpg (72.67 KB, 800x600 - vist 349 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1867 på: juli 25, 2013, 00:23:28 am »

Godt det er noe de derre elendige stengene funker til Gliser
Bare å gi gass mot SCC nå Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1868 på: juli 25, 2013, 00:33:47 am »

de stengene er kjekke til ymse konstuksjonsarbeid Gliser

laget en dings til åkople sammen vacum signalet fra de separate innsugsrøra.blir ett lite plenum for mapsensor for å smoothe ut pulsene. blir også uttak til popoff og bensintrykkregulator.
tomgansventilen koples også inn her


* IMG_2013072512407.jpg (79.87 KB, 800x600 - vist 428 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1869 på: juli 25, 2013, 07:18:26 am »

Odball synes det er kjekt å følge med Rekker tunge synd de ikke passet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1870 på: juli 25, 2013, 08:38:04 am »

Odball synes det er kjekt å følge med Rekker tunge synd de ikke passet.

 Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1871 på: juli 25, 2013, 23:53:07 pm »

noen timer i kveld au.
fått sydd sammen trykkbokser etc.
men  fortsatt litt småjustering Glad
 i løpet av helga er  det meste gjort forhåpentligvis


* IMG_2013072634340.jpg (87.89 KB, 800x600 - vist 434 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 911
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #1872 på: juli 28, 2013, 22:28:45 pm »

Billett merket:husk EnkeltMannsPakke  Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1873 på: august 04, 2013, 01:17:45 am »

raklebuss overlevde Dynapack
Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1874 på: august 04, 2013, 01:19:42 am »

og .....   Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1875 på: august 04, 2013, 01:21:11 am »

v


* IMG_2013080430589.jpg (73.95 KB, 800x600 - vist 374 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1876 på: august 04, 2013, 01:24:57 am »

hehe - aner ikke hva jeg ser - men antar at du er fornøyd med resultatet ? 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1877 på: august 04, 2013, 01:37:59 am »

Endelig 3000 hester i vannbokseren  Osteaktig
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1878 på: august 04, 2013, 02:28:09 am »

det blei litt for mange gauges å holde styr påå
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1879 på: august 04, 2013, 14:19:35 pm »

Endelig 3000 hester i vannbokseren  Osteaktig
\o/ wooohooooo! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1880 på: august 04, 2013, 14:42:58 pm »

blei ikke så mye gitt  Gliser

begynnte i sugeversjon med turbo påmontert som kvæler en del.
fikk kun 120 hjul hk . men på altfor mager blanding fant vi ut etterpå da min lambda viser litt magrere enn dynapack lambda.
så tipper + 10-20hk til hadde vært reelt på riktig blanding

noe neste bremsetall antyder  Kult

men uansett så på med trykkbokser og mappet litt oppover i turtall.
så kjørte vi 1. pull på 0.8 bar og rett opp i 295hjul hk. Glad

litt tveaking så havnet vi på 308 hjul hkpå 0.8 bar!

Så teoretiske motorhester  på 0.8 bar blir da med disse driverkstapene:

342 ved 10% tap
352 ved 12.5% tap
362 ved 15% tap

« Siste redigering: august 04, 2013, 18:56:00 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1881 på: august 04, 2013, 14:45:18 pm »

.


* IMG_201308049351.jpg (66.38 KB, 800x600 - vist 281 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1882 på: august 04, 2013, 14:48:42 pm »

så jobbet vi opp mot ca 1.3-1.4 ish bar
havnet på 406 hjul hk  456 nm. da løfter toppene seg tror jeg å blåser ut litt sylinder trykk i kjøleanlegget.  Gliser
ellers er det luftlomme som vil ut.  Sjokkert

Så teoretiske motorhester blir da med disse driverkstapene:

451 Hk 10%
464 Hk 12.5%   
477 Hk 15% 


* IMG_201308040190.jpg (63.87 KB, 800x600 - vist 268 ganger.)
« Siste redigering: august 04, 2013, 18:50:49 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1883 på: august 04, 2013, 14:50:34 pm »

turboen er litt seint i gang så skulle helst hatt en litt annen type turbo!
siden arbeidsområdet er litt for snevert!  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1884 på: august 04, 2013, 14:57:57 pm »

imponerende Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #1885 på: august 04, 2013, 15:13:01 pm »

Gleder meg ti å se bussen in action!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1886 på: august 04, 2013, 15:39:02 pm »

Får finne noen heftigere bolter til å holde toppen på plass så ikke denne revner sånn som den forrige da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1887 på: august 04, 2013, 17:41:47 pm »

havnet på 406 hjul hk  456 nm.

 Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1888 på: august 04, 2013, 18:27:01 pm »

sehr heftig !
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1889 på: august 04, 2013, 18:46:14 pm »

Nice!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!