juni 12, 2024, 18:54:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan få tak i papir fra Møller? ("100hk i boble"-papiret)  (Lest 3403 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: januar 14, 2009, 14:26:35 pm »

Jeg holder for tiden på å bygge/trimme en motor som skal inn i min 1302, og har sett diverse kopier av et skriv fra Møller hvor det står at VW i Tyskland godkjenner opptil X antall hester i forskjellige modeller av bobla. Men det jeg lurer på er om det faktisk er nødvendig med et eget skriv fra Møller når man skal godkjenne en effektøkning? For papirene som finnes er jo skrevet ut til forskjellige personer og modeller av boble.

Hvordan går en evt. frem for å få tak i noe slikt? Har noen i det hele tatt fått tak i det papiret fra Møller de siste årene?

Er også veldig interessert i å høre om noen har fått godkjent opptil 100 hester ved bruk av en av de kopiene som finnes.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1 på: januar 14, 2009, 14:34:52 pm »

Dette spurte du om i september, og fekk dette til svar:

"ring meg.

Mvh Lars Johansen, 95868832"
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: januar 14, 2009, 14:40:11 pm »

Joda, og jeg ringte han, men han hadde såvidt jeg husker "bare" de vanlige kopiene av gamle papirer som finnes rundtomkring. Det jeg lurer på her er ikke hvor slike papirer fås tak i, men om det er mulig/nødvendig å skaffe papirer direkte fra Møller, med mitt navn og min boblemodell nenvt.
« Siste redigering: januar 14, 2009, 14:43:35 pm av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #3 på: januar 14, 2009, 15:11:53 pm »

hva med å spørre møller siden det er de som kan gi deg det?
Loggført

vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #4 på: januar 14, 2009, 15:14:52 pm »

ta kontakt med den lokale trafikk stasjonen, de har papiret allerede. Jeg trengte det ikke selv når jeg var i kontakt med Risløkka trafikkstasjon i Oslo.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: januar 14, 2009, 15:35:15 pm »

Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn.
Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: januar 14, 2009, 15:51:09 pm »

ta kontakt med den lokale trafikk stasjonen, de har papiret allerede. Jeg trengte det ikke selv når jeg var i kontakt med Risløkka trafikkstasjon i Oslo.
Ja jeg fikk noe slikt til svar når jeg henvendte meg til Vegvesenet, men tenkte jeg bare skulle sjekke om papiret er å få tak i enda. Det er jo ikke alltid folka der er så medgjørlige, så da er det greit å ha alle papirene i orden i tilfelle.

Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn.
Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.
Tusen takk, skal se om jeg får tak i han eller den seksjonen når jeg kontakter Møller.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #7 på: januar 14, 2009, 16:33:23 pm »

Hei,
det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant.
Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l.
 
mvh
Tom Sagerud
Typegodkjenning
Harald A. Møller AS

Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #8 på: januar 14, 2009, 16:58:59 pm »

Dette er jo 3 år siden. Min erfaring er at Møller er kjipe på slike skriv. Nei, det var mye bedre før Osteaktig
Loggført

Mvh

Marius
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #9 på: januar 14, 2009, 18:17:37 pm »

Jeg fikk dette papiret når jeg henvendte meg til "teknisk godkjenning" eller noe sånt seksjonen hos Møller. Skrevet ut til mitt navn.
Mener det er Tom Sagerud som står som avsender.


"Typegodkjenning" heter avdelingen du tenker på Jørgen. Glad
Da jeg kontaktet dem i sommer jobbet ikke Tom Sagerud der lenger.
Husker dessverre ikke hvem som er sjefen der nå, men jeg fikk papirene mine på skivebremser og 1600 motor i 1300 av Kenneth Rombo Oddaker, og avdelingen kan f.eks. kontaktes på typegodkjenning@moller.no evt. 24 03 33 88 (sentralbord).
De papirene jeg fikk da var ikke identiske med andre jeg har sett, så det kan virke som en kan påvirke ordlyden i dem etter hva en spør etter!?

Magnus.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #10 på: januar 15, 2009, 13:41:58 pm »

Når alt dette er nevnt så lurer jeg på hva man kan få godkjent av HK i 77 T2....

Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: januar 15, 2009, 13:43:12 pm »

Hei,
det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant.
Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l.
 
mvh
Tom Sagerud
Typegodkjenning
Harald A. Møller AS

Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.


Jeg fikk dette brevet senere enn 2005. Men jeg skal ikke si helt sikkert at det er 100% likt som de tidligere, men mener bestemt at det er så godt som likt. Får ikke sjekket nå.
Det skal sies at min bil er  med kulebolt og jeg snakket vel om å bruke alt det "beste" av drivverkskomponenter fra sene bobler.
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #12 på: januar 15, 2009, 22:17:38 pm »

Hei,
det blir i tilfelle til en 1600 ccm/50 HK motor, hvis det er interessant.
Utover dette må du nok få papirer fra f.eks TÜV i Tyskland el.l.
 
mvh
Tom Sagerud
Typegodkjenning
Harald A. Møller AS

Dette svaret fikk jeg fra Sagerud... er det forskjellsbehandling, eller har de slutta å sende ut slike papirer? Han svarte meg i sept. 2005.


Jeg fikk dette brevet senere enn 2005. Men jeg skal ikke si helt sikkert at det er 100% likt som de tidligere, men mener bestemt at det er så godt som likt. Får ikke sjekket nå.
Det skal sies at min bil er  med kulebolt og jeg snakket vel om å bruke alt det "beste" av drivverkskomponenter fra sene bobler.
I de gamle papira gir ikke Møller noe 100hk garanti. Der står det at man kan øke 10-15%, men at de vet TUV strekker seg noe lengere og på 1303 er det 100hk og andre 90hk
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: januar 15, 2009, 22:22:51 pm »

Det er korrekt som tidligere nevnt i andre tråder. Ingen garanti, men det har jo en signaleffekt om ikke annet...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!