april 18, 2024, 19:27:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 412 Coupe Carrera  (Lest 111476 ganger)
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #60 på: mars 04, 2012, 10:59:28 am »

Ja, Arild.
Hører rykter om at det skjer noe her nå.
Må få blåst liv i tråden din her :-)
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #61 på: mars 11, 2012, 17:44:55 pm »

Nå skjer det ting igjen ja, bilen fant igjen bakken for første gang på nesten to år sist uke. Nå er den transportert avgårde for oppretting, og sannsynligvis lakkering også.

Har også vært i kontakt med teknisk hos Statens Vegvesen angående godkjenning av endring på bremser på bilen. Tanken er og bruke Porsche Boxster calipere og skiver. Det er 4-stemplet foran og bak, med 298x24mm skiver foran og 290x20mm skiver bak - ventilerte selvsagt.


* DSC_0171.JPG (121.2 KB. 775x519 - vist 420 ganger.)

Ute og lufter seg for første gang på lenge.


* DSC_0170.JPG (123.17 KB. 770x515 - vist 526 ganger.)

Liker stuket, har fått på mindre dekk foran slik at det ikke skal subbe i skjermer.

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TURBO
Gjest
« Svar #62 på: mars 11, 2012, 18:05:53 pm »

Fy feite,herlig bil,ikke akkurat noe man ser mange av.Skikkelig "bøllete".Gromt Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #63 på: mars 11, 2012, 18:21:36 pm »

Lurer på om en sånn hadde passet bra på motorlokket??

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #64 på: mars 31, 2012, 08:07:53 am »

Nå skjer det ting igjen ja, bilen fant igjen bakken for første gang på nesten to år sist uke. Nå er den transportert avgårde for oppretting, og sannsynligvis lakkering også.

Har også vært i kontakt med teknisk hos Statens Vegvesen angående godkjenning av endring på bremser på bilen. Tanken er og bruke Porsche Boxster calipere og skiver. Det er 4-stemplet foran og bak, med 298x24mm skiver foran og 290x20mm skiver bak - ventilerte selvsagt.

[ Vedlegg ]
Ute og lufter seg for første gang på lenge.

[ Vedlegg ]
Liker stuket, har fått på mindre dekk foran slik at det ikke skal subbe i skjermer.


Hei.
Du sier du har vært i kontakt med tilsynet ang bremser. Hvilke tilbakemeldinger har du fått?
Hvilken løsning har du på bremsene foran ang adaptere til å feste caliperne?

ghia69
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #65 på: mars 31, 2012, 10:29:28 am »

De var ikke avvisende i hvertfall, men jeg måtte sende skriftlig søknad (var i kontakt pr.tlf). Det vil i såfall bli komplette bremser fra Boxster inkl hovedpumpe. Utfordringen kan være at bakbremser låser før forbremser, men det lar seg ordne med en begrensningsventil. Adaptere blir lager lokalt her, vi har flere firmaer som leverer alu detaljer til bilbransjen. Alltids noen som har tid til et lite sideprosjekt der.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #66 på: mai 29, 2012, 16:11:08 pm »

Hva med å bruke en bremsesylinder fra Porsche 944? Disse kommer i variant med to størrelser på sylinderen i en hovedsylinder, 19mm og 23mm. Koble 23mm til bremsene foran, og 19mm til bremsene bak.
Vil ikke dette fungere?
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #67 på: mai 29, 2012, 18:44:47 pm »

Tenker det blir pumpe fra 911 eller Boxster, så får jeg supplere med en justerbar trykkventil bortgjemt under baksetet eller noe sånt. Den skal bare brukes til og justere inn virkningen mellom foran og bak, så kan den låses der.

Ser ut som det blir (del)lakkering denne uka av bilen, så gjennstår det og få den gjennom pkk før den kan settes i drift igjen.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #68 på: desember 30, 2012, 23:10:00 pm »

Nå skjer det litt igjen, nytt eksosanlegg ble handlet inn på ebay og montert.


* image.jpg (52.49 KB. 480x360 - vist 298 ganger.)

Grenrør rustfritt


* image.jpg (29.77 KB. 360x270 - vist 296 ganger.)

Montert på bil

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #69 på: desember 31, 2012, 16:33:26 pm »

Fikk også på litt rustbeskyttelse på den nye forskjermen.


* image.jpg (84.78 KB. 640x480 - vist 265 ganger.)



* image.jpg (94.11 KB. 640x480 - vist 240 ganger.)


Stod ute og sprayet 30. desember sent på kvelden, og det var varmegrader. Merkelig vintervær!

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #70 på: desember 31, 2012, 18:06:32 pm »

Det var jammen på tiden med noen oppdateringer her du Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #71 på: desember 31, 2012, 18:58:58 pm »

Kommer nok noe jevnt og trutt fremover nå....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #72 på: januar 06, 2013, 00:26:55 am »

Hva er det her tro?


* image.jpg (26.53 KB. 320x240 - vist 396 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #73 på: januar 06, 2013, 09:41:35 am »

Svigermorsete?Hæ
Loggført

Mvh

Marius
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #74 på: januar 06, 2013, 09:42:23 am »

Hva er det her tro?

[ Vedlegg ]

En vinge. Og hvor kult hadde det ikke vært om den reiste seg opp fra 80 kmt  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #75 på: januar 06, 2013, 09:46:51 am »

Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #76 på: januar 06, 2013, 09:55:34 am »

Et bilde til....



* image.jpg (30 KB, 320x240 - vist 411 ganger.)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #77 på: januar 06, 2013, 10:31:08 am »

Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!

Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #78 på: januar 06, 2013, 10:47:21 am »

Så utrolig kult Arild.
Ang hastig så må det vel finnes en eller annen speedsensor man får lest av hastighet med.
Jeg skal høre med en nerd på jobben som er helt rå på bilektronikk.
Skal ikke forundre meg om han ikke får til å lage en "burk" som løfter denne i 80 km/t eller når man vil.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #79 på: januar 06, 2013, 10:54:24 am »

Så utrolig kult Arild.
Ang hastig så må det vel finnes en eller annen speedsensor man får lest av hastighet med.
Jeg skal høre med en nerd på jobben som er helt rå på bilektronikk.
Skal ikke forundre meg om han ikke får til å lage en "burk" som løfter denne i 80 km/t eller når man vil.

Høres flott ut! Kikker litt på andre instrumenter til bilen, da blir det i såfall GPS speedometer...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #80 på: januar 06, 2013, 10:55:47 am »

Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!

Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU.

Mvh
BB

Tenker etter hvert IC der, ev radiator for vann/luft IC.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #81 på: januar 07, 2013, 16:50:53 pm »

Da var vinterfelgene på plass....


* image.jpg (68.99 KB. 640x480 - vist 238 ganger.)


Mange vil vel synes at og bytte ut telefonfelger med disse er dumt, men jeg liker dem! Ikke så "vanlige" som telefonfelgene heller.

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #82 på: januar 07, 2013, 17:57:34 pm »

Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!

Ved nærmere ettertanke så hadde det kanskje vært bedre om du trigget vingen på oljetemp (såfremt du ikke skal ha en IC der) Det er jo nokså enkelt å få til med en ECU.

Mvh
BB

Tenker etter hvert IC der, ev radiator for vann/luft IC.

Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #83 på: januar 07, 2013, 18:04:46 pm »



Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få.
[/quote]

Da kan den jo trigges av tenninga, slik at den går opp når tenninga skrues på og ned når den skrues av....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #84 på: januar 11, 2013, 23:50:50 pm »

Noen flere bilder av hybrid motorlokk..


* image.jpg (118.11 KB. 640x480 - vist 286 ganger.)



* image.jpg (109.33 KB. 640x480 - vist 246 ganger.)



* image.jpg (88.33 KB. 640x480 - vist 280 ganger.)




* image.jpg (97.25 KB, 640x480 - vist 242 ganger.)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #85 på: januar 12, 2013, 00:00:55 am »

Noen som kjenner godt til variasjonene på de motoriserte spillerene som Porsche har. Jeg kjøpte (på impuls) luke og spoiler på ebay, fra to forskjellige selgere. Jeg vet at luka er fra 996, og mente også at spoileren er fra samme bil. Men det viser seg at det ikke er 100% match, spoileren er heldigvis litt mindre slik at det kan brukes som det er inntil videre. Se bildet, så ser dere hva som er problemet. Er det noen som kjenner til om det er tidlig og sen utgave av luke/spoiler på 996 for eksempel, eller noen som varen teori og hva og hvordan?


* image.jpg (125.91 KB. 640x480 - vist 258 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
RustyRat
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: Gjøvik


rust is not a crime - paint is overrated


Vis profil
« Svar #86 på: januar 12, 2013, 01:46:55 am »

Godt og se at du aldri blir lei gamle vw's Arild  Gliser

Og det der ser rett og slett FETT ut!!!!
Gleder meg til å se hva sluttresultatet blir  Gliser

Jeg var forøvrig liten tass som diltet etter pappa på treff back-in-the-days, hehe og husker godt da Hulk-bobla var nybygd!!
Loggført

old bugs never die

1967 vw Rusty
1986 Golf Cab
1996 Audi A4 Avant stanced

Low is a lifestyle
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #87 på: januar 12, 2013, 09:10:08 am »

Takk skal du ha, det blir nok bra til slutt!? Du er jo foresten bare en liten tass fortsatt - som har blitt eldre.  Gliser

Skulle hatt litt mere tid, men det går da sakte fremover. Handlet inn en pose med bolter her om dagen, titanbolter. Ebay er skummelt sånn, bare noen få trykk så er man plutselig noen deler rikere og kroner fattigere.....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #88 på: januar 12, 2013, 15:42:02 pm »

Vi får se om jeg får til det, alternativt blir den koblet på egen bryter. Sveisejobben gjøres ikke av meg, skal absolutt ikke ha æren for det!

Om du vil få til at den går opp ved en viss hastighet, så vet jeg hvordan du skal ordne det Arild. Ække SÅ avansert greie å få til..  Blunker

Litt vanskelig å se ut fra bildet, men det ser ut som om "luka" di er fra 993, mens spoiler er fra 996  Hæ

Ellers pleier Porsche å ha bra med delenummer på delene sine..

Her er sprengskisse av 993-luka :


* 993.jpg (20.57 KB, 700x748 - vist 242 ganger.)
« Siste redigering: januar 12, 2013, 15:53:59 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #89 på: januar 12, 2013, 17:03:35 pm »

Luka ble solgt som 996, men det kan jo hende det var feil. Finnes det delekataloger på nett Roar?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!