april 27, 2024, 14:43:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tyttebæret - Den Raude Fare  (Lest 94823 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #30 på: februar 24, 2009, 11:31:18 am »

Er forsatt 16 ja!

Hadde planar om jobb i nordsjøen, men vil då ha noko høgare jobb enn å jobba på dekk osv... og eg veit ikkje kva for jobb det bør vera.. ellers har eg jo søkt på TIP neste år, og då er det jo gode muligheiter for å verta ingeniør, og det kan vel verta noko oljeingeniør osv... Og grunnen til att eg må ha god jobb, er fordi eg skal få peng nok til å bygga ein nøye planlagt og uttenkt verkstad for Luftkjølt vw!!! Glad Men det vert nok likavel ein slags hobby ivertfall heilt til det er tomt for olja!

Når det er tomt for olje er det mere penger i å skru på eksotiske hobbybiler enn å jobbe som platformingeniør - det er mine to cents. Fortsett som du gjør.

Jeg melder meg herved i køen for "lette restaureringer" hos Tistlo's Garage. Når du har gjennomført 14 stk ala 70 Cab og den Raude Fare, da vil jeg gjerne levere min 50-modell for litt rustsveising, ingen lakkering, men montering. Med forbehold.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #31 på: februar 24, 2009, 11:37:20 am »

Hva med motor? Tar du på deg en overhalingsjobb? Fikser nok det du, som snart har svart belte i folkevogn! Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: februar 24, 2009, 11:48:16 am »

Asphjell: Eg meinte altså att eg jobber i nordsjøen så lenge eg gidder/ til det er tomt/ til eg har nok peng, og samtidig driver vw-verkstad som hobby. Når eg er ferdig i nordsjøen då er det vw på heiltid!
Men som sagt, så veit eg ikkje heilt kva jobb eg er ute etter, men eg skal ivertfall ha studikompetanse og reisa te ntnu etter tip!

Og du er notert i blokka mi Glad

Når det gjelder motor, så har eg endå ikkje splitta mi første blokk! Men eg tar snart fatt i motoren på 69en, så då lerer eg vel litt meir... skal jo forresten ha 1915motor i T.lookeren. Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: februar 24, 2009, 15:02:23 pm »

Er forsatt 16 ja!

Hadde planar om jobb i nordsjøen, men vil då ha noko høgare jobb enn å jobba på dekk osv... og eg veit ikkje kva for jobb det bør vera.. ellers har eg jo søkt på TIP neste år, og då er det jo gode muligheiter for å verta ingeniør, og det kan vel verta noko oljeingeniør osv... Og grunnen til att eg må ha god jobb, er fordi eg skal få peng nok til å bygga ein nøye planlagt og uttenkt verkstad for Luftkjølt vw!!! Glad Men det vert nok likavel ein slags hobby ivertfall heilt til det er tomt for olja!

 Sjokkert Jaggu meg...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: februar 24, 2009, 15:56:01 pm »

Den Raude Fare passer denne bilen ganske godt etterkvart Øyerulling

Nå sitter eg her med ein stor kul i panna, opphovna leppe, blodig fing, og to hender fulle av sår Osteaktig

Har putla på med den fastsveiste bolten, og det endte med att eg tok vinkelsliparen og kappa av heile håve på den! Prøvde fyrst med dremel for å fjerne sveisen, men det gjekk ikkje.....

Så har eg tappa ut bremseveske, og sett litt nermare på "brannveggen" der.... og det viser seg att smartingen som sveiste fast bolten, har sveist fast heile karosseriet til bunnplata idet, han skulle lappe litt der... heldigvis for meg er det ubruklig sveis, og eg pitla av nokon sveiseperler med eit skrugjern...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #35 på: februar 24, 2009, 17:22:57 pm »

Jøye meg!!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #36 på: februar 24, 2009, 19:29:39 pm »

Den Raude Fare passer denne bilen ganske godt etterkvart Øyerulling

Nå sitter eg her med ein stor kul i panna, opphovna leppe, blodig fing, og to hender fulle av sår Osteaktig


HMS er en ting de legger vekt på i oljebransjen, flere her inne som er i den bransjen;) Ser forresten på SSVC at de ofte legger ut bilder av sånne skader til skrekk og advarsel.
Loggført
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #37 på: februar 24, 2009, 19:44:43 pm »

Ehhh...... Hva skjedde??? Sjokkert
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #38 på: februar 24, 2009, 19:45:58 pm »

Han brukte vel ikkje bukkar..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #39 på: februar 24, 2009, 21:10:39 pm »

Neidå ingen fare med Hans Majestets Sikkerheit Blunker

Eg låg jo under der og balte på med den fastsveiste bolten, så glapp skralla som eg oppdaga var tung, og landa med størsteenden i panna, og håndtaket smalt rett i leppa som låg oppå tenna osv...

Henda har eg skrapa opp diverse plassar når eg skrudde her og der...

Men dette er jo vanleg under demontering av fastrusta bolter og elendigheit..

Forresten; Er det nokon som har eg jekla godt tips til å få laus ein avrunda og fastrusta bakre-karosserifeste bolt? altså den som ligger inni det vetle "huset" sitt, som gjer att eg ikkje får tak med verken vicegrip eller noko anna..??

Er berre 1 Bolt som held saman bilen no, med mindre desse luringane har makta å sveisa kanalane fast i golvet......

Her er diverse bilete:

Ser ut til att det er sveist fast i rammehovudet, men det er faktisk mulig å pitla av alle sveiseperlene, mao: Ingen problem! Heng ikkje fast i det heile tatt!


Endå mindre på hi sido


Bolten under rammehovudet fekk smaka sin eigen medisin!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #40 på: februar 24, 2009, 21:38:30 pm »

Er forsatt 16 ja!

Hadde planar om jobb i nordsjøen, men vil då ha noko høgare jobb enn å jobba på dekk osv... og eg veit ikkje kva for jobb det bør vera.. ellers har eg jo søkt på TIP neste år, og då er det jo gode muligheiter for å verta ingeniør, og det kan vel verta noko oljeingeniør osv... Og grunnen til att eg må ha god jobb, er fordi eg skal få peng nok til å bygga ein nøye planlagt og uttenkt verkstad for Luftkjølt vw!!! Glad Men det vert nok likavel ein slags hobby ivertfall heilt til det er tomt for olja!


Annbefaler TIP på det høyeste!! nydelig der jeg er i allefall  Blunker
Når man går TIP har man jo litt over 70 jobbmuligheter å velge i, så ikke umulig å finne noe bra betalt der, som på nordsjøen som du sier  Blunker
Og med den arbeidsinnsatsen og viljen du har, blir du en ettersørsel ute i bedrifter = bra betalt Blunker

Imponerende arbeid på alle bila du driver med syns jeg. Og bra du tar å fikser biler for andre også, før de ruster helt opp, nydelig  Kult


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #41 på: februar 24, 2009, 21:39:10 pm »

Tror kanskje det var en smart liten bolt som prøvde å hindre deg i å dele denne bilen i to.. Tvilende
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #42 på: februar 24, 2009, 21:45:45 pm »

Tror kanskje det var en smart liten bolt som prøvde å hindre deg i å dele denne bilen i to.. Tvilende

Frykta det ja....

På delebilen (68) var det og ein sånn smart bolt, og då endte eg opp med å ta vinkelsliparen og kutta gjennom heile sulamitten, både bolten og plata rundt.. Men det er vel ikkje nødvendigvis det smartaste eg kan gjera? Tvilende

Bjørn: Takkar! Satsar på att TIP er tingen Ja! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #43 på: februar 24, 2009, 22:15:01 pm »

Ja hardt å være verksmester! Og det teite er at det der kommer garantert til å hende igjen, før eller siden:) Tro meg!! Osteaktig
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #44 på: februar 25, 2009, 00:01:55 am »

Jeg gruer meg til denne bilen er delt. Jeg er redd det er mange overraskelser under denne bilen/ Karosseriet.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #45 på: februar 25, 2009, 00:04:04 am »

Forresten; Er det nokon som har eg jekla godt tips til å få laus ein avrunda og fastrusta bakre-karosserifeste bolt? altså den som ligger inni det vetle "huset" sitt, som gjer att eg ikkje får tak med verken vicegrip eller noko anna..??

Er berre 1 Bolt som held saman bilen no, med mindre desse luringane har makta å sveisa kanalane fast i golvet......

Hva med å meisle hodet av og ta den ut etterpå?
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=440.msg9267#msg9267
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: februar 25, 2009, 00:13:35 am »

Jeg gruer meg til denne bilen er delt. Jeg er redd det er mange overraskelser under denne bilen/ Karosseriet.

Ikkje umulig det nei Øyerulling

Eirik: Korleis ville du ha meisla av hovudet då?? Skal jo litt kraft til for å knekka av hovudet på den store bolten...

Vist eg i det heile tatt har ein meisel.. då..

Oppdaga ikveld att det er ein oljelekkasje på venstre bakhjul 'og...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #47 på: februar 25, 2009, 00:22:20 am »

Det er ofte ingen vei tilbake for EU fiksede biler... jeg tror du gjør lurt i å stoppe opp å konsultere eieren nå. Du kan fortsette i samme ånd som disse reparasjonene (selvfølgelig gjør du det ikke like ræva) og la bobla fortsett et liv på veien, ellers er det 69'n din ganger to...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: februar 25, 2009, 00:32:49 am »

Men den er då ikkje så galen!

Den trenger jo kun: Nye golv, 1 nytt støtfangarfeste, Ordne dei to lappane over rammehovudet, litt flikking i brønnen (evt ny brønn) og tilslutt trenger den kanskje nye kanalbunner, men det er ikkje nødvendig det heller! For dei som er laga til, gjør jo nytten sin!

Men Wannaretr... for melda seg her... Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #49 på: februar 25, 2009, 08:07:04 am »

Men hva har du å tape på å høre med eieren, så har du ryggen fri om det skulle vise seg å være verre når bilen er delt, klart det ser ikke så ille ut nå men det kan vise seg å være en feil antagelse først når bilen er delt.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #50 på: februar 25, 2009, 09:20:17 am »

Men den er då ikkje så galen!

Den trenger jo kun: Nye golv, 1 nytt støtfangarfeste, Ordne dei to lappane over rammehovudet, litt flikking i brønnen (evt ny brønn) og tilslutt trenger den kanskje nye kanalbunner, men det er ikkje nødvendig det heller! For dei som er laga til, gjør jo nytten sin!


I salute you!

Snakker om å være optimist! Og for en iver!! Meget imponerende! Gi eieren av bilen en mulighet til å vurdere om dette skal utbedres eller ikke utifra et tilbud fra deg. Og gi nå en pris som gjør at du sitter igjen med litt penger til dine andre prosjekt og til SCC 09 turen. Takserer du jobben din utifra timer?

Mvh
BB

« Siste redigering: februar 25, 2009, 09:23:29 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #51 på: februar 25, 2009, 10:00:18 am »

Men den er då ikkje så galen!

Den trenger jo kun: Nye golv, 1 nytt støtfangarfeste, Ordne dei to lappane over rammehovudet, litt flikking i brønnen (evt ny brønn) og tilslutt trenger den kanskje nye kanalbunner, men det er ikkje nødvendig det heller! For dei som er laga til, gjør jo nytten sin!


I salute you!

Snakker om å være optimist! Og for en iver!! Meget imponerende! Gi eieren av bilen en mulighet til å vurdere om dette skal utbedres eller ikke utifra et tilbud fra deg. Og gi nå en pris som gjør at du sitter igjen med litt penger til dine andre prosjekt og til SCC 09 turen. Takserer du jobben din utifra timer?

Mvh
BB




Må si jeg Henger meg litt på BB her, utrolig bra pågangsvilje og OPtimisme!
Men Uansett så er det vell nesten en tommelfingerregel at du som JHU sier "konsulterer" litt med eieren nå og da.

Keep it Up!

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #52 på: februar 25, 2009, 10:29:26 am »

Eieren leser jo her, så han får sikkert med seg både bilder og tekst + kommentarer!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #53 på: februar 25, 2009, 10:43:59 am »

Eigaren er her inne ja, men eg ringer han litt seinare idag Glad

Eg takserer for timer, fordi eg ikkje veit å sette noko fastpris på dette arbeidet.. Tvilende Har vel brukt 2,5timar til no
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #54 på: februar 25, 2009, 13:17:04 pm »

Ref. denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12686.0.html så har eg undersøkt kanalane på bilen endå nøygnare! Og konklusjonen er: Bilen trenger IKKJE nye heile kanalar! MEN det den har godt av er nye kanalbunner!! + Att holet som dukka opp skal fiksast med ferskt stål!

20 Bilder te dykk:

VENSTRE SIDE:

Overblikk


Bak seteskinna er alt vel


Men framfor skinna vert det straks litt fuktigare! Men det er fortsatt brukbart stål her!


Her er det einaste holet på kanalen






Det svarte tynnslitte skal skiftast ut med ferskt stål


Her ser dekan att kanalen er fastsveist i bunnplata... Den orginale leppa på bunnplata er kappa vekk, så er det laga nye kanalbunner med samme leppa "innebygd" så er den nye kanalbunnen med leppe sveist fast der bunnplata vart kutta av..


Dårleg sveis om ikkje ant


Jekkfestet er sveist fast i både kanalbunn og bunnplata, men den kapper eg berre vekk..


HØGRE SIDE:

Overblikk




Like bra bak seteskinna som på motsatt side


Men framfor så endrar det seg


Er friskare enn det ser ut til då..


Bedre her enn på motsatt side


Bevis på att nye golvplater er essensielt for eigaren og bilens framtid..


I framkant av golvet var faktisk den orginale bunnplateleppa inntakt, inkludert kanalbunnen..


Her ser me skjøten frå orginalt til heimamekk..


Og her er planen! Eg kapper langs den raude linja, og fjerner så resten når bilen er delt!


Får håpe dette er til hjelp for dei som skal vurdere kanalane Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #55 på: februar 25, 2009, 14:06:51 pm »

Tist... du må aldri skru ut den ene av de boltene helt før du har løsnet den andre... spesielt ikke på biler med kanalrust. Det er bare en liten blekk konstruksjon som en gang var 1 mm tykk som holder igjen. Dette er hva som sitter bak de lappene nederst på torpedon...


Den plata der... altså den boksen med boltfester inni, skal den vera oppå kanalbunnen?

For her er eit bilde av det som skal vera orginale kanalbunnar, men dei manglar den boksen.. så må den evt. flyttast over/lagast ny, eller henger ikkje den boksen fast i bunnen?



* mega3861.jpg (38.07 KB, 1651x500 - vist 258 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #56 på: februar 25, 2009, 14:14:10 pm »

Du er flink å ta bilder, Tistlo! Disse viser jo med all mulig tydelighet at en skal være YTTERST oppmerksom på alt som er dekket med tectyl... Den biten fikser du fint selv!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #57 på: februar 25, 2009, 14:44:57 pm »

Snakka med eigaren no, og han var ikkje klar over att det var sveist dånn på kanalane... men nye orginale skikkelege kanalbunner skal kjøpast inn!! Unneberg har berre eine sida.. Lars Rosenquist har eine sida, leverandøren venter den andre sida snart, vwservice har berre den billige ifølge nettbutikken, hotshop har berre den billige...dalhems veit eg ikkje...
 Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #58 på: februar 25, 2009, 14:52:31 pm »

Når det er tomt for olje er det mere penger i å skru på eksotiske hobbybiler enn å jobbe som platformingeniør

Det blir ikke tomt for olje før Tistlo er nær førtidspensjonsalder og da har Norge fortsatt omtrent 100 år igjen som naturgassprodusent, så plattformingeniører vil vi nok alltid ha bruk for. Men å velge utdannelse/yrke ut fra lønnen vil jeg sterkt advare mot, velg deg det yrket du har mest lyst på Tistlo, lønnen blir nok bra uansett. Og klarer du å kombinere hobby og jobb, ja da slipper du jobbe resten av livet Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #59 på: februar 25, 2009, 14:55:39 pm »

Og då fekk eg veta att Lars IKKJE kan skaffa den venstre sida likavel... Så då er det som Unneberg sa; Den venstre sida har gått ut av produskjon enkelt og greitt....

Det betyr: Orginal på høgre sida og klokkerholm/veng på andre sida... Går vel bra det 'og... Glad Sjølv om det vert litt ekstra arbeid å få tilpassa den billige antageligvis..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!