Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #30 på: mars 13, 2009, 11:09:01 am » |
|
Det er helt utrolig hvordan denne endrer seg med de få grepene du har gjort. Bilen er rå slik den er nå!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #31 på: mars 13, 2009, 11:15:02 am » |
|
Har funnet ut at man trenger ikke gjøre så mye, bare man gjør de riktige tingene Gleder meg til å få litt trøkk i motorn nå. Hvis det er som de sier, at ei judson-boble kan sammenlignes med en 1600, da blir jeg rikelig fornøyd! Åsså var looken en viktig faktor for judson-valget da. Kunne jo ha fått den til å gått like godt for 3-4tusen
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Oval 54
Medlem
Innlegg: 136
Bosted: Skien
|
|
« Svar #32 på: mars 13, 2009, 11:55:10 am » |
|
Kjørte selv oval med Judson i fjor sommer og det fungerte veldig godt. Holdt følge med trafikken og god lyd så dette blir bra Fin oval du har fått tak i der. Lykke til videre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
|
« Svar #33 på: mars 13, 2009, 12:52:59 pm » |
|
Hva slags felger er de chromefelgene?.. Burde kanskje vite...
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
|
« Svar #34 på: mars 13, 2009, 18:10:00 pm » |
|
Er ikke misunnelig på den judson,en bare så du veit det! uberkul oval du har Lobo!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #35 på: mars 13, 2009, 18:16:39 pm » |
|
Det enkle er ofte det beste jaja fikk ikke sett den IRL engang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #36 på: mars 13, 2009, 18:28:57 pm » |
|
Det fine her Lobo er jo at du enkelt kan sette på både takgrind og bagasjebrett når du skal på langtur med et flyttelass! Det var jo sånn disse greiene ble brukt i virkeligheten (dvs. i gamle dager!). Nå ser den enkelt og greit deilig ut! Judson er jo et stor pluss - har hatt gleden av å prøvekjøre en her i Bergen og trekker mye bedre enn originalmotoren, selv om det ikke er noe "kickintheass", akkurat. Kos deg med montering og prøving!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hansi
Supermedlem
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
|
« Svar #37 på: mars 13, 2009, 18:56:01 pm » |
|
Gromt Lobo!! digger vogna di kansje det går litt fortere opp trollstigen i år
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
Ragge
Supermedlem
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord
Tlf 95773556
|
|
« Svar #38 på: mars 14, 2009, 01:10:17 am » |
|
Fet bil Men hva har du gjort med alle de diverse felgene som har vært brukt? Noen til salgs?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #39 på: mars 14, 2009, 01:35:01 am » |
|
T2 vandal: Felgene er Appiliance Pacer Martin: Slapp av, den blir ikke i alle fall ikke heva i rompa! Også blir det jo smalna forstilling Ragge: Bredda orginal er solgt, men Sprintstar ligger på garasjeloftet. De eier fattern nå, men det er fullt mulig at han vil selge. Tlf 712 444 59
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Rune
Seniormedlem
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
|
« Svar #40 på: mars 15, 2009, 15:52:15 pm » |
|
Kongebil!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #41 på: mars 15, 2009, 15:53:38 pm » |
|
Martin: Slapp av, den blir ikke i alle fall ikke heva i rompa! Også blir det jo smalna forstilling phuuu... godt å høre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #42 på: april 19, 2009, 14:36:02 pm » |
|
Ikke mye som skjer på bilen her. Eksamensforberedelser, jobb og snart russ! Har fått satt på marvel oilern og luftfilteret da. Slik småpjask som er gjort på en halvtime... det er det eneste jeg har tid til Men det begynner å ligne en judson-motor ja
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #43 på: april 19, 2009, 14:48:00 pm » |
|
Judsonmerket må seff på Også litt interiørbilder. Bilen har Hüls recliners som er stempla 1954 På passasjerdøra har jeg fått på noen pins med peace, love og bob marley. Kjøpte disse av en sosialist på gata i Oslo i fjor.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #44 på: april 19, 2009, 14:52:25 pm » |
|
Lurer på å montere denne? Hadde den passet eller er den for ny? Skal se ut som om bilen er modifisert på 60-/tidlig 70-tall. Diameteren skal være den samme som på slike høytalergriller som er avbildet under.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
65 panelvan
Seniormedlem
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal
Revenge is a dish served best cold
|
|
« Svar #45 på: april 19, 2009, 18:35:10 pm » |
|
den turtelleren ser jo ut til passe helt max spør du meg ! dette er nok noe av det råeste jeg har sett av gammal volkswagen ! helt nydelig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #46 på: april 19, 2009, 19:04:15 pm » |
|
Takk takk Synes looken på turtelleren passer fint jeg også. Litt skeptisk til 8000rpm da men
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
65 panelvan
Seniormedlem
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal
Revenge is a dish served best cold
|
|
« Svar #47 på: april 19, 2009, 19:10:06 pm » |
|
du blir nok mer overrasket hvor høyt bilen går i 80
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #48 på: april 19, 2009, 19:58:49 pm » |
|
Hva er maks rpm på en 30-hester da?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Splitboy
|
|
« Svar #49 på: april 19, 2009, 21:08:23 pm » |
|
Hva er maks rpm på en 30-hester da?
jeg vet ikke så mye om dette, men Keith Seume skriver i "aircooled interchange manual" at de ikke duger over 5000...min 30-hester i -56'en min, syntes jeg var godt fornøyd ved 4500....var ikke noe mer å hente da... Ellers full støtte til turteller oppsettet ditt - ser meget bra ut! (subjektiv kommentar, kanskje, jeg har tilsvarende i min..... )
|
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold
|
|
« Svar #50 på: april 19, 2009, 21:21:30 pm » |
|
ser meget bra ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #51 på: april 19, 2009, 21:47:02 pm » |
|
meget bra, meg like dampende skys gamle hest.
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
OilDropMan
Medlem
Innlegg: 228
Bosted: Vestby
|
|
« Svar #52 på: april 19, 2009, 22:09:25 pm » |
|
Du kan jo bytte den ut med en slik, etter hvert. Om du har lyst. Denne skal jeg ha i min Judson Oval.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #53 på: april 19, 2009, 22:54:41 pm » |
|
Har mest lyst på en 5000rpm ja, så om noen med en hardtrimma 1776 vil bytte...
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #54 på: mai 26, 2009, 13:49:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #55 på: mai 26, 2009, 14:11:15 pm » |
|
Husk at turtelleren skal stå slik at du har turtallet for max effekt, evt turtallet for når du gearer, rett opp. Gammelt race-triks
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #56 på: mai 26, 2009, 17:21:25 pm » |
|
Øystein: Ah! Barske de El Tigre senterkoppene! GRRRRR Kjell Roar: Tøft triks! Turteller blir ikke montert med det første, men skal ha dette i tankene når det skjer
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
kammiz
Supermedlem
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
|
« Svar #57 på: mai 27, 2009, 09:28:01 am » |
|
meget pen bil! det judson-supercharged kitet var tøft! det ser jo nytt ut? får man kjøpt slikt nytt? hva gir dette på vår allerede kraftige 30hk motor?
|
|
« Siste redigering: mai 27, 2009, 09:33:52 am av kammiz »
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #58 på: mai 27, 2009, 13:55:51 pm » |
|
Settet er ikke nytt, men overhalt av en ekspert i USA. Judson ble produsert til VW fra 1956 og utover 60-tallet. Den skal gi nesten 50% effektøkning. Legger ved en test rapport fra "Road & Track", 1957. Det er artig lesning
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
TAH54
Seniormedlem
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum
vw 1954 The evil that men do ! 95178117
|
|
« Svar #59 på: mai 27, 2009, 14:00:03 pm » |
|
Kul bil du har Judson er en artig sak!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|