november 01, 2024, 01:24:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk  (Lest 160802 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #30 på: mars 13, 2009, 11:09:01 am »

Det er helt utrolig hvordan denne endrer seg med de få grepene du har gjort. Bilen er rå slik den er nå!
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #31 på: mars 13, 2009, 11:15:02 am »

Har funnet ut at man trenger ikke gjøre så mye, bare man gjør de riktige tingene Glad

Gleder meg til å få litt trøkk i motorn nå. Hvis det er som de sier, at ei judson-boble kan sammenlignes med en 1600, da blir jeg rikelig fornøyd! Åsså var looken en viktig faktor for judson-valget da. Kunne jo ha fått den til å gått like godt for 3-4tusen Sjokkert Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #32 på: mars 13, 2009, 11:55:10 am »

Kjørte selv oval med Judson i fjor sommer og det fungerte veldig godt. Holdt følge med trafikken og god lyd så dette blir bra Blunker Fin oval du har fått tak i der. Lykke til videre Glad
Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #33 på: mars 13, 2009, 12:52:59 pm »

Hva slags felger er de chromefelgene?..

Burde kanskje vite... Gliser
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #34 på: mars 13, 2009, 18:10:00 pm »

Er ikke misunnelig på den judson,en bare så du veit det!  Kysser
uberkul oval du har Lobo!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #35 på: mars 13, 2009, 18:16:39 pm »

Det enkle er ofte det beste Glad
Gråter  jaja fikk ikke sett den IRL engang
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #36 på: mars 13, 2009, 18:28:57 pm »

Det fine her Lobo er jo at du enkelt kan sette på både takgrind og bagasjebrett når du skal på langtur med et flyttelass! Det var jo sånn disse greiene ble brukt i virkeligheten (dvs. i gamle dager!). Nå ser den enkelt og greit deilig ut! Judson er jo et stor pluss - har hatt gleden av å prøvekjøre en her i Bergen og trekker mye bedre enn originalmotoren, selv om det ikke er noe "kickintheass", akkurat. Kos deg med montering og prøving!  Glad
Loggført
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #37 på: mars 13, 2009, 18:56:01 pm »

Gromt Lobo!! digger vogna di Kult
kansje det går litt fortere opp trollstigen i år Blunker
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #38 på: mars 14, 2009, 01:10:17 am »

Fet bil Glad

Men hva har du gjort med alle de diverse felgene som har vært brukt? Noen til salgs?
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #39 på: mars 14, 2009, 01:35:01 am »

T2 vandal: Felgene er Appiliance Pacer
Martin: Slapp av, den blir ikke i alle fall ikke heva i rompa! Også blir det jo smalna forstilling Blunker
Ragge: Bredda orginal er solgt, men Sprintstar ligger på garasjeloftet. De eier fattern nå, men det er fullt mulig at han vil selge. Tlf 712 444 59
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #40 på: mars 15, 2009, 15:52:15 pm »

Kongebil!
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #41 på: mars 15, 2009, 15:53:38 pm »


Martin: Slapp av, den blir ikke i alle fall ikke heva i rompa! Også blir det jo smalna forstilling Blunker
phuuu...  godt å høre   Sjokkert
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #42 på: april 19, 2009, 14:36:02 pm »

Ikke mye som skjer på bilen her. Eksamensforberedelser, jobb og snart russ!

Har fått satt på marvel oilern og luftfilteret da. Slik småpjask som er gjort på en halvtime... det er det eneste jeg har tid til Tvilende
Men det begynner å ligne en judson-motor ja Glad


* marvel_judsonfilter.jpg (112.14 KB, 800x598 - vist 592 ganger.)

* judson_filter.jpg (75.5 KB, 800x598 - vist 524 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #43 på: april 19, 2009, 14:48:00 pm »

Judsonmerket må seff på Glad
Også litt interiørbilder. Bilen har Hüls recliners som er stempla 1954 Glad På passasjerdøra har jeg fått på noen pins med peace, love og bob marley. Kjøpte disse av en sosialist på gata i Oslo i fjor.


* supercharged_by_judson.jpg (80.28 KB, 800x598 - vist 442 ganger.)

* dash.jpg (90.91 KB, 800x598 - vist 495 ganger.)

* mugg og tobakk.jpg (80.81 KB, 800x598 - vist 445 ganger.)

* huls.jpg (99.26 KB, 800x598 - vist 456 ganger.)

* peace.jpg (148.15 KB, 800x598 - vist 433 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #44 på: april 19, 2009, 14:52:25 pm »

Lurer på å montere denne? Hadde den passet eller er den for ny? Skal se ut som om bilen er modifisert på 60-/tidlig 70-tall. Diameteren skal være den samme som på slike høytalergriller som er avbildet under.


* vdo.jpg (115.64 KB, 800x769 - vist 383 ganger.)

* 1580536.jpg (12.49 KB, 400x287 - vist 293 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
65 panelvan
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal

Revenge is a dish served best cold


Vis profil

« Svar #45 på: april 19, 2009, 18:35:10 pm »

den turtelleren ser jo ut til passe helt max spør du meg ! dette er nok noe av det råeste jeg har sett av gammal volkswagen ! helt nydelig
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #46 på: april 19, 2009, 19:04:15 pm »

Takk takk Glad Synes looken på turtelleren passer fint jeg også. Litt skeptisk til 8000rpm da men Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
65 panelvan
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal

Revenge is a dish served best cold


Vis profil

« Svar #47 på: april 19, 2009, 19:10:06 pm »

du blir nok mer overrasket hvor høyt bilen går i 80 Blunker
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #48 på: april 19, 2009, 19:58:49 pm »

Hva er maks rpm på en 30-hester da?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: april 19, 2009, 21:08:23 pm »

Hva er maks rpm på en 30-hester da?

jeg vet ikke så mye om dette, men Keith Seume skriver i "aircooled interchange manual" at de ikke duger over 5000...min 30-hester i -56'en min, syntes jeg var godt fornøyd ved 4500....var ikke noe mer å hente da...

Ellers full støtte til turteller oppsettet ditt - ser meget bra ut!
(subjektiv kommentar, kanskje, jeg har tilsvarende i min.....  Osteaktig )


* dash2.jpg (37.75 KB, 448x336 - vist 553 ganger.)
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #50 på: april 19, 2009, 21:21:30 pm »

ser meget bra ut  Glad
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #51 på: april 19, 2009, 21:47:02 pm »

meget bra, meg like dampende skys gamle hest.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #52 på: april 19, 2009, 22:09:25 pm »

Du kan jo bytte den ut med en slik, etter hvert. Om du har lyst. Denne skal jeg ha i min Judson Oval.


* vdo 5000 rpm.jpg (89.7 KB, 341x300 - vist 306 ganger.)
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #53 på: april 19, 2009, 22:54:41 pm »

Har mest lyst på en 5000rpm ja, så om noen med en hardtrimma 1776 vil bytte... Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #54 på: mai 26, 2009, 13:49:20 pm »

Apropos felgene dine:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=783621
Loggført

SCREWDRIVER #2
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #55 på: mai 26, 2009, 14:11:15 pm »

Husk at turtelleren skal stå slik at du har turtallet for max effekt, evt turtallet for når du gearer, rett opp.

Gammelt race-triks Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #56 på: mai 26, 2009, 17:21:25 pm »

Øystein: Ah! Barske de El Tigre senterkoppene! GRRRRR Gliser
Kjell Roar: Tøft triks! Turteller blir ikke montert med det første, men skal ha dette i tankene når det skjer Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #57 på: mai 27, 2009, 09:28:01 am »

meget pen bil! det judson-supercharged kitet var tøft! det ser jo nytt ut? får man kjøpt slikt nytt?Hæ hva gir dette på vår allerede kraftige 30hk motor? Blunker
« Siste redigering: mai 27, 2009, 09:33:52 am av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #58 på: mai 27, 2009, 13:55:51 pm »

Settet er ikke nytt, men overhalt av en ekspert i USA. Judson ble produsert til VW fra 1956 og utover 60-tallet. Den skal gi nesten 50% effektøkning.
Legger ved en test rapport fra "Road & Track", 1957. Det er artig lesning Glad


* track-report-pg1.jpg (91.92 KB, 766x1160 - vist 366 ganger.)

* track-report-pg2.jpg (133.01 KB, 790x1172 - vist 320 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #59 på: mai 27, 2009, 14:00:03 pm »

Kul bil du har Glad Judson er en artig sak!
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!