april 25, 2024, 16:03:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 eller 12volt,synkronisert gir eller ikkje?  (Lest 4087 ganger)
pgb57
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« på: januar 19, 2008, 09:59:29 am »

Hei.
Driver å restaurerer min-57 oval.Ønsker egentlig 12volt på den ,men
motoren er av typen med dynamofot støpt i blokka.
Da passer vel ikkje 12 volt dynamoen,og eventuell 12v starter.
Kan da bytte både girkasse og motor men tenker egentlig at org.motor er heftigere.
Hva tenker dere ?Kjører dere 6Volt/1200
Motor har nummer: A001007XR   Dette finner jeg ikkje i tabellene.




Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #1 på: januar 19, 2008, 10:06:02 am »

Hva behøver du 12V til?
6V fungerer da utmerket det så sant alt er i orden Osteaktig
Girkassen din har synkronisering på 2-4. gir. Eneste minuset her er at du må stoppe for å sette den i 1. gir, men det er vel bare litt av sjarmen med en gammel bil Blunker
« Siste redigering: januar 19, 2008, 10:08:58 am av T2man » Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
pgb57
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 19, 2008, 10:29:10 am »

Det har du egentlig helt rett i.
Har vel bare hørt/tenkt at 12v er bedre.Det samme gjelder splitkasse/1200
Men det er vel ganske greit med deler til disse nå.
Sjarmen er definitivt størst med orginalen ja Glad
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: januar 19, 2008, 15:34:49 pm »

Jeg kjører 6v, fungerer utmerket + ingenting slår lyden av å rulle i førstegiret.  Gliser
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: januar 19, 2008, 22:46:08 pm »

Bare alt er i orden og man har skikkelig kontakt over alt er 6V helt suverent.
Jeg kjørte en original 61 med 6V som bruksbil hele vinteren i fire år. Hadde ikke problemer EN gang! Nå ble den riktignok brukt hver dag, det hjelper.
25 minus, bare å vri på nøkkelen, no probs.
57'n jeg bruker om sommeren nå er også 6V, helt problemfritt. Den eneste grunnen jeg ser til å bygge om til 12V er stereo.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
pgb57
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: januar 19, 2008, 23:16:29 pm »

Sant nok ,men stereo får vi fra eksosen Osteaktig
Det blir nok 6V,splittkasse og 1200 forsatt i denne!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: januar 20, 2008, 01:15:40 am »

6V funker utmerket. Tar litt tid å starte min 54, men det er vel ganske vanlig?
« Siste redigering: januar 20, 2008, 01:19:05 am av Nicolai (Lobo) » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 20, 2008, 09:07:01 am »

Det finnes til og med egne "klubber" for oss med lidenskap for ikke å bygge om til "feil-volt".

www.outlaVWs.blogspot.com

6 Volt fungerer suverent og det er det som er på disse bilene, og er man interessert i å ha en gammel bil skal vel spenningen være slik den var?

VW leverte etterhvert 12 V biler også - så det er å få.

Stereo har jeg aldri savnet. Det har hendt at jeg har hatt med en liten radio/CD-spiller i bilen på lange turer.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 13, 2008, 10:47:39 am »

Bare støtter opp om at 6V funker så fint som bare det.... ;-)

Noen av oss tar faktisk en 12V motor og bygger den om til 6V for å beholde mes mulig "nostalgia" i bilen. Kassa di tåler også helt fint en litt større motor, om det skulle bli et ønske etterhvert. Jeg kjører en 75hk motor i min -56, uten problemer...
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 20, 2008, 09:40:45 am »

Motor har nummer: A001007XR   Dette finner jeg ikkje i tabellene.
Skulle ikke forundre meg om dette er en "Austausch"-motor, altså en fabrikkoverhalt byttemotor.
Du må lage en prosjekttråd på denne! Bilder er alltid artig å se.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: februar 20, 2008, 19:10:36 pm »

Jeg har beholdt 6V i min 58, selv med uorginal motor og kasse.
Synes faktisk 1300S kasse er mye mer behagelig å kjøre med, mindre ulyder og lettere å skifte gir. Også på 30hk.
Men det er en sjarm med alt.  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!