januar 19, 2022, 18:20:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915.  (Lest 80520 ganger)
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #300 på: april 23, 2011, 16:37:59 pm »

Nå er motoren ute av bilen og snart plukket i deler.

Om noen dager er den i bilen igjen  Blunker

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #301 på: april 23, 2011, 17:12:21 pm »

Felleskonto.. og holde på med bil, funker aldri  Gliser  Da blir det heller mange par tøfler.

Men pussig om oljen bare er grå... for ved et lagerhavari pleier det og utvikles mengder med små blanke flak.

Åpn den opp. Er ikke sikkert det er så galt.

Men fikk ikke svar på spørsmålet om den satt dønn eller om det er ørliten bevegelse på reimhjulet.

Har du ekstra sump? Er forlengelsen av pick up tett.. så den ikke suger luft?

Hei Erik

Nå har jeg åpnet den. Jeg tror jeg vet hva som har vært feilen.
Vevstaken på syl 2 og 4 sitter fast/ går tregt.
Lager på veiv nr 2 fra front og bakre lager sitter fast.

Jeg satte på de gummi ringene på de midtre pinnboltene, men denne har jo shuffel pin. Det ligger gummi mellom annlegsflatene Flau

Så det jeg tror er at oljen har lekt ut mellom lager/annlegsflatene på midtre bærelager/bukker? Så har ikke de fremre og bakre lagre fått nok smøring.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3992
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #302 på: april 23, 2011, 17:22:56 pm »

Nå er motoren ute av bilen og snart plukket i deler.

Om noen dager er den i bilen igjen  Blunker

VWhilsen Alf

Herligt!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #303 på: april 23, 2011, 17:25:45 pm »

Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Trist

Da har du noen alternativer da.

1) Skaff Ny kjerring, yngre modell med færre kilometer på klokka og mindre slagvolum, som støyer mindre?
2) Be kjerringa holde kjeft og bruk de pengene du selv vil med god samvittighet. Du klager vel ikke når hun kjøper nye sko, selv om hun allerede har 40-50 par i skapet som hun ikke bruker lengere "fordi de er fra i fjor", eller når hun vil ha hele den dyreste serien fra Miele fordi "de har så fine fronter" selv om dere allerede har fungerende hvitevarer.. eller lignende fjas..? Dessuten kan du jo bare la være å fortelle alt til henne.

Jeg har en meget tolmodig Kone Gliser Fikk akkurat disp til å fortsette med VW Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #304 på: april 23, 2011, 17:28:45 pm »

Det er godt å høre Osteaktig
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #305 på: april 23, 2011, 17:43:02 pm »

Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Trist

Da har du noen alternativer da.

1) Skaff Ny kjerring, yngre modell med færre kilometer på klokka og mindre slagvolum, som støyer mindre?
2) Be kjerringa holde kjeft og bruk de pengene du selv vil med god samvittighet. Du klager vel ikke når hun kjøper nye sko, selv om hun allerede har 40-50 par i skapet som hun ikke bruker lengere "fordi de er fra i fjor", eller når hun vil ha hele den dyreste serien fra Miele fordi "de har så fine fronter" selv om dere allerede har fungerende hvitevarer.. eller lignende fjas..? Dessuten kan du jo bare la være å fortelle alt til henne.

Jeg har en meget tolmodig Kone Gliser Fikk akkurat disp til å fortsette med VW Gliser
da er det bare og gi gass da Blunker hehehe
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #306 på: april 23, 2011, 18:20:26 pm »

A-ha.. der har du synderen. Da må blokk, veiv og de to rådene måles over på alle tenkelige måter før du benytter de videre. Disse delene slår seg fort ved varme gang. Stikk gjerne innom med rengjorte deler så skal jeg kikke over for deg. Kjedelig feil...
Loggført

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #307 på: april 23, 2011, 18:38:07 pm »

A-ha.. der har du synderen. Da må blokk, veiv og de to rådene måles over på alle tenkelige måter før du benytter de videre. Disse delene slår seg fort ved varme gang. Stikk gjerne innom med rengjorte deler så skal jeg kikke over for deg. Kjedelig feil...

Ja en kjedelig feil ja. Jeg skal vaske blokka, men veiv og råder tror jeg at jeg bytter ut uansett. Det er en ny std veiv og brukte råder.
Jeg tror jeg vil ha en motvekts veiv. Når motoren gikk så var det veldig kvikk respons! Std veiv er vel god for ca 5000 + - rpm. mens en motvektsveiv takler vel ca 7000 rpm.

Hvis du har deler for salg så er jeg innteresert jeg Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #308 på: april 23, 2011, 20:32:04 pm »

Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Blunker
Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #309 på: april 23, 2011, 20:35:05 pm »

Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Blunker
Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Blunker

Hadde vært kult det Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #310 på: april 23, 2011, 20:41:32 pm »

Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Blunker
Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Blunker

Hadde vært kult det Gliser
Ja faen detta fikser vi Arild, motoren står jo bare her å venter på bedre tider hehe Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #311 på: april 23, 2011, 21:35:12 pm »

Har en 1600 du kan få låne i mens du fikser motoren din igjen Blunker
Vi skrur den i på mandag og du kan fortsatt kjøre frem til motor er ferdig, tar en dugnad på detta Arild Blunker

Hadde vært kult det Gliser
Ja faen detta fikser vi Arild, motoren står jo bare her å venter på bedre tider hehe Blunker

Da har vi en plan Blunker
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #312 på: april 23, 2011, 23:49:47 pm »

Godt det ordner seg. Høres ut som du kan beholde både kjerring og vw  Osteaktig
Når det gjelder veiv og turtall, så girer jeg på 6500 med min standard veiv. Men så er den ødelagt også da  Blunker
Det er bare tullete og dra den så langt for min del, jeg hadde maks dreiemoment og hk på rundt 6200.
Så om denne motoren settes i stand med samme oppsettet, skal sette sperra på 6000. (Men det er så fiiin lyyyd når du kommer over 6000....)
Når det gjelder finanser, tjener fruen og meg ganske likt. Vi setter av nesten hele lønna i fastbeløp på felleskonto hver måned, da har jeg 5.000.- i lommepenger hver måned. Av de 5000 går det ca. 6000 til VW... (Mastercard/Paypal tar "mellomfinansieringa")
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #313 på: april 23, 2011, 23:55:00 pm »

Godt det ordner seg. Høres ut som du kan beholde både kjerring og vw  Osteaktig
Når det gjelder veiv og turtall, så girer jeg på 6500 med min standard veiv. Men så er den ødelagt også da  Blunker
Det er bare tullete og dra den så langt for min del, jeg hadde maks dreiemoment og hk på rundt 6200.
Så om denne motoren settes i stand med samme oppsettet, skal sette sperra på 6000. (Men det er så fiiin lyyyd når du kommer over 6000....)
Når det gjelder finanser, tjener fruen og meg ganske likt. Vi setter av nesten hele lønna i fastbeløp på felleskonto hver måned, da har jeg 5.000.- i lommepenger hver måned. Av de 5000 går det ca. 6000 til VW... (Mastercard/Paypal tar "mellomfinansieringa")

Jeg trodde det aksepterte med "enkelfjærer" var 5400rpm eller noe sånt..?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #314 på: april 24, 2011, 00:06:31 am »

Hvem snakker enkel fjær? Og det er ikke hvor mange fjærer du har som betyr noe, men hvor sterk den er. Mine er doble.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #315 på: april 24, 2011, 09:01:30 am »

Hvem snakker enkel fjær? Og det er ikke hvor mange fjærer du har som betyr noe, men hvor sterk den er. Mine er doble.

Jeg har single fjærer, men de er såklart bergnet for trimming. De er mye stivere så ventilene rekker å lukke før det går galt. Hvis en bruker orginale fjærer så vil det vel bli det vi kaller ventil flyt?

Det er vel veiva som avgjør hvor høyt turtall en kan kjøre. Std veiv har jo ikke motvekter.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #316 på: april 24, 2011, 09:18:03 am »

Hvis noen har motvektsveiv med 69 slag og 4 råder til salgs så er det bare å si i fra. Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #317 på: april 24, 2011, 12:28:55 pm »

En orginalveiv er av meget høy kvalitet. Og bruker man penger på balansering, lette råder og stempler kan den tåle mye turtall før den flekser. En tight blokk er også en selvfølge.. De fleste orginalveiver som har gått "for" langt med utbanket blokk, bøyer seg opp til 1/10 mm. Noe jeg vil tro kommer av dårlig støtte av lageret.

Orginale ventilfjærer med std ventil, retainer, støtstang og std kamfølgere. Og std innspenningshøyde tåler med engle w100 6000 rpm. Flyter med 6200. Er mye myte rundt det der med fjærtrykk. Man tar somregel i så det rekker... og litt til. Og resultatet blir mindre hk pga motstand og høyere slitasje.
Loggført

Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #318 på: april 24, 2011, 15:28:53 pm »

Da er bilen kjørbar igjen med en 1600 motor som er lånt av Thoresen. Takker så mye Pål Blunker
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1590
Bosted:


Vis profil

« Svar #319 på: april 24, 2011, 15:39:16 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #320 på: april 24, 2011, 15:57:57 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker


 Blunker
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1778
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #321 på: april 24, 2011, 17:51:31 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker

Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild
Loggført

Seaside VW Klubb
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #322 på: april 24, 2011, 18:19:37 pm »

skal cruise en tur til Horten i morra med bussen, skal en tur og få litt farge på kroppen(ikke brun farge Gliser ) oxo sikkert en tur på dolly etterpå Blunker  det er helt rått at Thoresen stilte opp nok en gang, her er det bare og ta av seg:


* FlossUllSort.jpg (105.87 KB, 640x488 - vist 166 ganger.)
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #323 på: april 24, 2011, 20:02:49 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker

Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild

Takker så mye. Den har ikke samme draget som for et par dager siden, men det er luftkølt Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #324 på: april 24, 2011, 20:03:48 pm »

skal cruise en tur til Horten i morra med bussen, skal en tur og få litt farge på kroppen(ikke brun farge Gliser ) oxo sikkert en tur på dolly etterpå Blunker  det er helt rått at Thoresen stilte opp nok en gang, her er det bare og ta av seg:


Det er snickers og twist.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #325 på: april 24, 2011, 20:06:43 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker

Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild

Takker så mye. Den har ikke samme draget som for et par dager siden, men det er luftkølt Gliser
Morro at den virker og kan få flytta deg litt rundt Glad
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #326 på: april 24, 2011, 21:09:49 pm »

skulle bodd sørafor sjer æ,respekt over hjelpen det er mulig å få sånn helt utn videre Blunker

Det er jaggu sant , en flott gjeng er det. Gratulerer med kjørbar bil igjen Arild

Takker så mye. Den har ikke samme draget som for et par dager siden, men det er luftkølt Gliser
Morro at den virker og kan få flytta deg litt rundt Glad

Ja det er deilig å kjøre luftkjølt Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #327 på: april 24, 2011, 22:33:53 pm »

Dette er ikke unormalt om dagen dessverre. Har fått inn to motorer i vinter hvor eier har gitt opp.....som har vært utsatt for det samme. Nymonterte motorer med veiv skjært på bæring og sitter bom fast.

Den ene grunnet feilmontering av lageret. Og hadde trykket styrepinnen til lageret langt inn i lageret.
Den andre for lite endeslakk ved bakre lager.

Men dette pleier å skje umiddelbart under eller etter innkjøring. Ikke etter en kjøretur.

Sitter veiva helt fast. Dvs kan reimhjulet beveges 1mm eller 0mm?

Hvordan fløt veiva i lagerne når du monterte blokka?



Alt etter boka. Motoren gikk lette og fint rundt. Jeg har tappet av olja i dag. Den har en grå aktig farge. Kjennes ikke ut som det er noen partikkler fra lagera. Akkurat nå så føler jeg meg helt ferdig med VW, men vi får se etter påske. Jeg har en Kone som mener at dette har blitt dyrt nok Trist
Så ingen godkjente middler til deler så stopper vel dette opp av seg selv.
Kona elj, motoren som trenger "overhaling"??
« Siste redigering: april 24, 2011, 22:36:11 pm av ORANGEBUG » Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #328 på: april 25, 2011, 13:09:21 pm »

 Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #329 på: april 26, 2011, 21:04:14 pm »

Da er blokka vasket og klar for oppmåling. Jeg la på en stål linjal langs lagerbanene. Det så rett ut, men det er vel best å la JEE måle opp for å vre sikker. Jeg orker ikke et havari til Gliser

Ringte Unneberg og fikk pris på ny 69mm motvektsveiv og 4 råder. Det er en start Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!