aaa
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: sss
|
|
« på: mai 02, 2009, 18:33:58 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #1 på: mai 02, 2009, 18:42:00 pm » |
|
Sikkert noen som tar seg en tur tenker jeg Pumpene så veldig fine ut!
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #2 på: mai 02, 2009, 19:50:31 pm » |
|
Hva slags porschemotorer er det?
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
|
« Svar #3 på: mai 02, 2009, 21:09:41 pm » |
|
oi =) hadde vært interessant å vite hvordan porschemotorer dette var.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #4 på: mai 02, 2009, 21:10:53 pm » |
|
sikkert 911.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
Innlegg: 1597
Bosted:
|
|
« Svar #5 på: mai 02, 2009, 21:16:42 pm » |
|
ihvertfall ikke 911
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #6 på: mai 02, 2009, 21:34:24 pm » |
|
356 motorer tenker jeg
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
|
« Svar #7 på: mai 02, 2009, 21:47:53 pm » |
|
356 motorer tenker jeg
er det futt i de da? specs?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
|
« Svar #8 på: mai 02, 2009, 23:26:46 pm » |
|
Tør nesten garantere at dette er 1680 motorer, og det er ikke bare å sette dem inn i en boble som mange tror.
Kan jo nevne noe som må ordnes for å montere dette i en boble.
- Porsche 912 svinghjul og clutch - Fordeler (Kan kjøre med magnettenningen) - Eksosanlegg og varmepotter - Forgassere - Ombygging av kjøleblekk - oljefilter + slanger (Eventuellt 12V dynamo dersom man ikke har 6V anlegg i bilen)
Dette utgjør fort 15-20.000kr i deler, og da ender man vel opp med en motor på rundt 80-90hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo
Fartsblind så langt det går
|
|
« Svar #9 på: mai 02, 2009, 23:35:13 pm » |
|
det er såpass ja.. jaja, kjekt å vite det og
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
David
Supermedlem
Innlegg: 505
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #10 på: mai 03, 2009, 11:06:56 am » |
|
hva med å sette i en bay?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bugster
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #11 på: mai 03, 2009, 11:07:12 am » |
|
Hva pleier en slik pumpe med porsche-motor typisk å gå for på en slik auksjon da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
|
« Svar #12 på: mai 03, 2009, 11:14:27 am » |
|
ligger tilsalgs for ca 7000 kr
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
royale
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Raufoss
|
|
« Svar #13 på: mai 03, 2009, 17:28:19 pm » |
|
De heter 616 og er basisen til en super 90 motor. Fordelen med disse motorene er at de nesten ikke har gått noe . Jeg har en selv stående (har ikke klart å få ut fingern å gjort noe med den ennå) som jeg mener har gått 168 timer altså ca 10000 km Mer info + deler : http://www.eckstein-kuebel.de/Porengines.htm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SilverPig
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker
Joik har større kraft enn krutt!
|
|
« Svar #14 på: mai 04, 2009, 12:01:34 pm » |
|
Ooooh...6 paller med lang/under/vinter!!! Fett!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
schwalbenschwanz
Nybegynner
Innlegg: 30
Bosted: Enebakk
|
|
« Svar #15 på: mai 04, 2009, 12:05:50 pm » |
|
Tør nesten garantere at dette er 1680 motorer, og det er ikke bare å sette dem inn i en boble som mange tror.
Kan jo nevne noe som må ordnes for å montere dette i en boble.
- Porsche 912 svinghjul og clutch - Fordeler (Kan kjøre med magnettenningen) - Eksosanlegg og varmepotter - Forgassere - Ombygging av kjøleblekk - oljefilter + slanger (Eventuellt 12V dynamo dersom man ikke har 6V anlegg i bilen)
Dette utgjør fort 15-20.000kr i deler, og da ender man vel opp med en motor på rundt 80-90hk
Hvis du skal bygge om denne motoren til 356 specs stemmer nok dette. Men har du 6v bil og er fornøyd med tilnærmet fabrikksny porschemotor og ca 60+ hk, trenger ikke dette gjøres så dyrt og vanskelig. - Svinghjul trenger ikke byttes. Clutchlamel må byttes(standard vw passer) - Fordeler bør byttes (standard vw passer) - Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør - Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing) - Kjøleblekk må tilpasses - Oljefilter -hvorfor det? Har du f.eks en delemotor stående behøver altså ikke denne ombygginga å koste ei eneste krone..
|
|
|
Loggført
|
70 Karmann Ghia 56 Type2 11w 77 Type2 doka
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
|
« Svar #16 på: mai 04, 2009, 21:14:15 pm » |
|
Tok selvfølgelig utgangspunkt i 356 spec, og da sitter oljefilteret på viftehuset.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #17 på: mai 04, 2009, 21:53:31 pm » |
|
mener det er 911 jeg, disse passer jo rett inn i bobla også. det sier onkelen min.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: dokka
|
|
« Svar #18 på: mai 04, 2009, 21:57:13 pm » |
|
ikke hør på onkel
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #19 på: mai 04, 2009, 22:32:34 pm » |
|
han pleier å ha rett. Tante sier det.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #21 på: mai 05, 2009, 09:37:06 am » |
|
Tør nesten garantere at dette er 1680 motorer, og det er ikke bare å sette dem inn i en boble som mange tror.
Kan jo nevne noe som må ordnes for å montere dette i en boble.
- Porsche 912 svinghjul og clutch - Fordeler (Kan kjøre med magnettenningen) - Eksosanlegg og varmepotter - Forgassere - Ombygging av kjøleblekk - oljefilter + slanger (Eventuellt 12V dynamo dersom man ikke har 6V anlegg i bilen)
Dette utgjør fort 15-20.000kr i deler, og da ender man vel opp med en motor på rundt 80-90hk
Hvis du skal bygge om denne motoren til 356 specs stemmer nok dette. Men har du 6v bil og er fornøyd med tilnærmet fabrikksny porschemotor og ca 60+ hk, trenger ikke dette gjøres så dyrt og vanskelig. - Svinghjul trenger ikke byttes. Clutchlamel må byttes(standard vw passer) - Fordeler bør byttes (standard vw passer) - Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør - Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing) - Kjøleblekk må tilpasses - Oljefilter -hvorfor det? Har du f.eks en delemotor stående behøver altså ikke denne ombygginga å koste ei eneste krone.. Det er vel også en kam som er ganske anneledes en på en motor som er beregnet får bil. Disse motorene er beregnet får maks effekt på ett lavt turtall.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
schwalbenschwanz
Nybegynner
Innlegg: 30
Bosted: Enebakk
|
|
« Svar #22 på: mai 05, 2009, 10:48:29 am » |
|
Ja, max turtall på disse motorene er 3600. Bunndraget er veldig bra, og jeg synes motoren fungerer fint til vanlig kjøring. Den går helt klart bedre enn en orginal 1600 VW motor.
|
|
|
Loggført
|
70 Karmann Ghia 56 Type2 11w 77 Type2 doka
|
|
|
Oval57
Supermedlem
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
|
« Svar #23 på: mai 05, 2009, 11:02:12 am » |
|
Kammen er dårlig Teftingen er ofte løs, og vanskelig å feste igjen når den først har løsna. Hysehempa i kardinalforgasserinnsugsmanifoldholderen er også bare beregnet på industrimotorbruk på grunn av lavere turtall og større reimhjul (Arne) Bendiksen og slaveløftermekanismen i rådelagersatsen er ikke den samme som i bilmotorutgaven heller. Jeg har hørt rykter om at en av motorene som selges er en 917. Den skal ha blitt brukt til å drive vaskemaskinen til Hercules i Bardufoss. Motoren passer inn i type 1, men det må noe ombygging til. Man må i alle fall bygge om til 12 volt. Lykke til
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Splitboy
|
|
« Svar #24 på: mai 05, 2009, 14:28:37 pm » |
|
...dessuten må flensen jukkes, spliffen er ofte gåen og hissigproppene må byttes.....kammen er også helt ubrukelig i bil...har jeg hørt..... eksosen må tilpasses, og lyddemperen må kortes ned eller byttes - 356 er for stor til vw. Skal vel være forsiktig med turtall over 4500(?) ellers istemmes innspillene til schwalbenschwans. God cruisemotor som passer godt i en boble, gir det lille ekstra i forhold til original. spesielt fint er det gode bunndraget som kan mangle på endel trimmede vw-motorer. Men pengemessig er det nok ikke mye å spare på kjøpe en slik, om du skal ha 356-spec på den, i forhold til å trimme en 1600...? Industrimotorer (både Porsche og VW) har dog den fordelen at de som regel har godt lite, og man behøver ikke dele blokka...
|
|
« Siste redigering: mai 05, 2009, 14:31:02 pm av Splitboy »
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #25 på: mai 06, 2009, 17:29:53 pm » |
|
Uansett, dette er populære saker, billigste porchepumpe gikk for 7500,- dyreste for 17000,- på boblepumper var prisene mer normale tror jeg, siste pumpe ble solgt for 2600,- Det hører med til historien at disse pumpene aldri har vært i bruk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #26 på: mai 06, 2009, 18:01:29 pm » |
|
Uansett, dette er populære saker, billigste porchepumpe gikk for 7500,- dyreste for 17000,- på boblepumper var prisene mer normale tror jeg, siste pumpe ble solgt for 2600,- Det hører med til historien at disse pumpene aldri har vært i bruk.
Veldig variasjon i prisen....hvem var det som kjøpte disse? VW-folk / Porsche-folk / Vannpumpe-interesserte / militær-oppkjøpere som selger til utlandet ??
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #27 på: mai 06, 2009, 18:09:48 pm » |
|
Hvertfall EN VW-mann... han kjøpte 2 VW og en Porsche...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #28 på: mai 06, 2009, 18:17:38 pm » |
|
Uansett, dette er populære saker, billigste porchepumpe gikk for 7500,- dyreste for 17000,- på boblepumper var prisene mer normale tror jeg, siste pumpe ble solgt for 2600,- Det hører med til historien at disse pumpene aldri har vært i bruk.
Veldig variasjon i prisen....hvem var det som kjøpte disse? VW-folk / Porsche-folk / Vannpumpe-interesserte / militær-oppkjøpere som selger til utlandet ?? Vi kom desverre da siste motoren ble banket, så vi kjenner ikke lusa på gangen her
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
|
« Svar #29 på: mai 06, 2009, 19:10:20 pm » |
|
Uansett, dette er populære saker, billigste porchepumpe gikk for 7500,- dyreste for 17000,- på boblepumper var prisene mer normale tror jeg, siste pumpe ble solgt for 2600,- Det hører med til historien at disse pumpene aldri har vært i bruk.
den siste pumpa som blei solgt var en 1200, 34 hk. derfor den billige prisen. timetallet på dem var fra 0 - 450 timer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|