juni 01, 2024, 18:55:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ES Karmann Ghia 59 / 66 boblå  (Lest 23214 ganger)
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #30 på: september 10, 2009, 16:15:02 pm »

Det var et karroseri endring i 1960...Så det kan være lurt å finne ut av hva du har,,,før du begynner å handle inn deler Glad    Kult

Ja det ser ut for jeg må studere litt historien bak denne bilen og muligens invitara en karmann ghia geek på kaffi! (NOEN SOM VILL HA KAFFI?)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #31 på: september 11, 2009, 11:27:39 am »

du kan jo begynne med å bla gjennom noen av disse sidene Blunker

Mye bra info, og du vil fort finne ut av om din bil er modifisert eller urørt:

The Online Karmann Ghia Resource
Jason Hamilton’s fantastic site with too many cool things to even begin listing.
http://www.type-14.com/

Karmann Ghia Parts and Restoration
Karmann Ghia Parts Supplier. Excellent website with lots of detailed photos. Their catalog is a “must-have” for any restoration work on your ghia.
http://www.karmannghia.com

House of Ghia
Karmann Ghia Parts Supplier. Their Qwik Tips and Q&A Sections are required reading for anyone interested in Karmann Ghias.
New downloadable and print version catalog available from the website.
http://www.house-of-ghia.com/

Wolfsburg West
Almost no Ghia-specific parts but their website features detailed drawings and photos of almost all mechanical parts.
http://www.wolfsburgwest.com/

West Coast Classic Restoration
Lots of good detailed photos of Ghias in various states of restoration including carpet, headliner and convertible top installation photos.
http://www.classicvws.com/
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #32 på: september 11, 2009, 20:47:59 pm »

Ja da var jeg i full gang med å blåse karosseriet og begynne å se bra ud. Øyerulling
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #33 på: september 13, 2009, 18:21:44 pm »

Då va det godt å sette seg i sofaen å slappa av etter en lang helg!


* Picture 072.jpg (143.94 KB, 775x581 - vist 299 ganger.)

* Picture 086.jpg (134.54 KB, 775x581 - vist 302 ganger.)

* Picture 096.jpg (129.07 KB, 775x581 - vist 788 ganger.)

* Picture 099.jpg (130.3 KB, 775x581 - vist 309 ganger.)

* Picture 115.jpg (142.88 KB, 775x581 - vist 335 ganger.)
« Siste redigering: september 15, 2009, 01:44:01 am av ess » Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #34 på: september 13, 2009, 18:29:42 pm »

JØSS  Sjokkert Det her kaller jeg fremdrift.
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #35 på: september 15, 2009, 01:34:26 am »

sandblåsing gikk greit . skrudde ned trykket og holdt god avstand så slo det seg ikkje. er til å anbefale på det sterkeste! resultatet var bedre en foventet,
før og etter ca 10 timers arbeid


* Picture 063.jpg (122.73 KB, 775x581 - vist 275 ganger.)

* Picture 090.jpg (140.18 KB, 775x581 - vist 276 ganger.)

* Picture 103.jpg (120.78 KB, 775x581 - vist 336 ganger.)
« Siste redigering: september 15, 2009, 01:39:24 am av ess » Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: september 15, 2009, 07:11:51 am »

Full fart og tydelige resultater. Blir spennende å følge dette prosjektet ut over høsten og vinteren Gliser
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #37 på: september 15, 2009, 17:08:14 pm »

godt jobba, hva er planene med lakk å interiør,? høyde å hjul?
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #38 på: september 15, 2009, 22:25:36 pm »

godt jobba, hva er planene med lakk å interiør,? høyde å hjul?

Planen for bilen når jeg fikk den var orginal restruering av bilen men nå når jeg ser hvor mye dårlig arbeid som er gjordt ned den fra tidligere blir det for dyrt å sette den i orginal stand igjen. Så jeg ser for meg å gjøre den i fin stand sølv metallic eller mørkegrønn metallic.sort skinninteriør med bøttestoler og oppgradert understell og en bøsen motor!
Skal få lagt dører panser motorlokk i glassfiber.
Holde det orginale utseende med nymoderne innmat. Rekker tunge
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2093
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #39 på: september 15, 2009, 22:29:44 pm »

Uansett hva du gjør så ikkje kast noen av delene som blir til overs......plutselig så ombestemte du deg når du ikkje har rette "lyden" i dørene.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #40 på: september 15, 2009, 22:36:03 pm »

Uansett hva du gjør så ikkje kast noen av delene som blir til overs......plutselig så ombestemte du deg når du ikkje har rette "lyden" i dørene.....

Skal ta vare på alle orginaldeler som ikke blir brukt. Glassfiberdelene skal jeg kunn lage pga jeg vill lære koss me gjør det.
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #41 på: september 15, 2009, 22:41:04 pm »

lag gjerne et motorlokk ekstra...
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #42 på: september 15, 2009, 22:44:04 pm »

lag gjerne et motorlokk ekstra...

Ja eg tar vare på avstøpningsformene når jeg har lagt tid ned i å lage disse så da kan eg jo altids lage noen ekstra hvis det blir guud! hehe Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #43 på: september 15, 2009, 22:45:34 pm »

trenger ikke noen, bare ett Glad
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #44 på: september 17, 2009, 23:51:58 pm »

trenger ikke noen, bare ett Glad

Skal skrike ut når jeg skal begynne med det!
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #45 på: september 18, 2009, 05:17:06 am »

skrik ut til meg og Glad
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #46 på: september 19, 2009, 00:09:37 am »

Eg har et lite problem Hæ
Eg vil dele ramme fra karosseriet men får det ikke av. Alle bolter er tatt ut.Det er sveist en del i bunndelen av bilen så eg er redd jeg må kappe litt for å få delt bilen.
Klarer ikke se hvor skjøten går, noen som har noen gode bilder eller har mulighet å vist meg hvor den skal deles og hvordan? Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: september 21, 2009, 22:19:58 pm »

Spennande prosjekt! Ser veldig bra ut so langt og bedre vert det!

Ang deling; Korleis løfter du? Om du få nok folk/kraft burde du kunne sjå kor det heng, evt. samle all løftepersonell framme/bak og sjå om dekan klarar å letta det. Om det er sveist er det berre å gå over skjøyten, men det kan og vera gammal lim det heng i.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #48 på: september 22, 2009, 07:21:32 am »

Spennande prosjekt! Ser veldig bra ut so langt og bedre vert det!

Ang deling; Korleis løfter du? Om du få nok folk/kraft burde du kunne sjå kor det heng, evt. samle all løftepersonell framme/bak og sjå om dekan klarar å letta det. Om det er sveist er det berre å gå over skjøyten, men det kan og vera gammal lim det heng i.
Takker
Ja jeg får prøve å samle en bataljon og få løftet bilen. Tør jeg å brekke med  et kubein der det kommer gliper?
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #49 på: september 22, 2009, 08:03:27 am »

Ja kubein skulle funke greit Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #50 på: september 22, 2009, 08:51:26 am »

Kubein brukes i husbygging... ikke i bil restaurering... blir bare dritt av alt det kommer i kontakt med... pakkningen kan du kutte med sveisetråd.... sveis krever vinkelkutter eller lignende
Loggført

Speed is no substitute for direction
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #51 på: september 22, 2009, 09:37:04 am »

Kubein brukes i husbygging... ikke i bil restaurering... blir bare dritt av alt det kommer i kontakt med... pakkningen kan du kutte med sveisetråd.... sveis krever vinkelkutter eller lignende

fine hehe Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #52 på: september 22, 2009, 09:38:10 am »

kom med noen bilder av de stedene du har trøbbel, så er det lettere å hjelpe Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #53 på: september 22, 2009, 09:41:39 am »

tips: masker understellet når du grunner, så slipper alle bærearmer, gummi etc å bli fylt med grunning:
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #54 på: september 23, 2009, 18:50:12 pm »

tips: masker understellet når du grunner, så slipper alle bærearmer, gummi etc å bli fylt med grunning:


Eg jore den tabben med at eg ikkje gadd å maskere før blåsingen så da var det ikke så mye for seg å maskere for grunningen. Har planer om å bygge nytt oppgradert understell. Fins der ombyggings sett til skivebrems fremme og bak og nye hjulnav!?? Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #55 på: september 29, 2009, 18:36:09 pm »

da var rustsveisingen igang


* DSCN0270.jpg (156.19 KB, 775x581 - vist 317 ganger.)

* DSCN0275.jpg (146.94 KB, 775x581 - vist 276 ganger.)

* DSCN0284.jpg (130.59 KB, 775x581 - vist 276 ganger.)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #56 på: september 29, 2009, 18:42:08 pm »

ser ut som du kan sakene , stå på , ser veldig bra ut  Glad
Loggført

ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 02, 2009, 22:42:57 pm »

noen som har erfaring med subaru impreza gt motor i karmann ghia? Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #58 på: oktober 02, 2009, 22:48:50 pm »

hvorfor???

min mening er å forsøke å bruke tid på å få bilen i seg selv så bra som mulig, så kan du bygge deg en T1 eller kanskje T4 motor som kjører flrtta av en sånn japsegreie, i tillegg til at du ikke reduserer enten sjansene til å få slogt bilne, verdien dens, eller antakelig begge deler...

Bygge om ti vannavkjøt medfører mye modifisering av en Ghia, så igjen må jeg å spørre om hvorfor...
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 02, 2009, 23:03:36 pm »

hvorfor???

min mening er å forsøke å bruke tid på å få bilen i seg selv så bra som mulig, så kan du bygge deg en T1 eller kanskje T4 motor som kjører flrtta av en sånn japsegreie, i tillegg til at du ikke reduserer enten sjansene til å få slogt bilne, verdien dens, eller antakelig begge deler...

Bygge om ti vannavkjøt medfører mye modifisering av en Ghia, så igjen må jeg å spørre om hvorfor...

legte bare litt med tanken. 216 hk i en så lett bil
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!