april 28, 2024, 04:41:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 107835 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #300 på: november 26, 2009, 23:42:58 pm »

mange som har bra erfaringer med E-85 på sugemotor bl.a Jøran her inne .
har ingen erfaring sjøl
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #301 på: november 26, 2009, 23:52:40 pm »

ellers skal man alltid høre på de eldre .
så erik..det blir nok i allefall testing med megasquirt nå ja
har vel funnet ut att kombinasjonen : overgangen til e-85 og over 0,3-0,4 bar ladtrykk så rekker ikke WBX sprutet til.
uten altfor mye mer mikkel
prøvde bittelitt med den store mengde målerene...men er litt utålmodig her +m Megasquirt ideen er sååååååå fristende Rekker tunge

men påen 12--1300 benzin hadde det funket den del bedre opptil cA 0,7bar (noe vi får teste senere da 1600 går til %&€#")

så har da startet med å lage en adapter  fra WBX hjernen til Megasquirt boksen
demonterte en  WBX hjærne og bruker connectoren derfra og lodder innpå Megasquirt connectorern.
så blir det plug'n'pray

starter med fuel only , så kan vi implementere tenning senere.




* DSC08404.JPG (166.35 KB, 480x640 - vist 208 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #302 på: november 27, 2009, 00:18:09 am »

morro å følge med på denne, stå på
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #303 på: november 27, 2009, 00:20:54 am »

er relativt utålmodig.....og jeg kjente noen glimt av draget i motoren her om dagen
så da blir det "slight change in plans"

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #304 på: november 27, 2009, 00:38:17 am »

Må jo være rakettforsker for å henge med på denne tråden.  Gliser
Tipper du piner 140 gamp ut av vogna!!
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #305 på: november 27, 2009, 09:12:22 am »

Og folk som tror at det ikke skjer noe i Drammen Osteaktig

Dette er byfornying (miljø og E85) og virkelig symbolverdi for Elvebyen. Tangen tar jo også elva i bruk på de andre bilene sine:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #306 på: november 27, 2009, 21:46:46 pm »

så har da startet med å lage en adapter  fra WBX hjernen til Megasquirt boksen
demonterte en  WBX hjærne og bruker connectoren derfra og lodder innpå Megasquirt connectorern.
så blir det plug'n'pray

starter med fuel only , så kan vi implementere tenning senere.

[/quote]

legger du utkoblings skjema på overgang? skal til med samme sak i neste uke . Glad
hadde planer og ta tenning ut derfra og eg dA:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #307 på: november 27, 2009, 23:31:54 pm »

drammenselva er jo blitt så rein att man (nesten) kan bade der!

Ja da ver den oppe å går med megasquirt Rekker tunge
tok en Ingrid Espelid Hovig
 "da har me juksa litt"
hadde ett frerdig MEgasquirt liggendes på hylla i reserve.
fikk loddet sammen overgangen fra WBX ledningsnettet til Megasquirten
startet ikke på 1 forsøk , hadde glemt en ledning som ga strøm til dysene.
men når den bar påplass fyret den med en gang.
la oppe en extra ledning til TPS og sensor for innsugsluft.
Beholder hele WBX ledningsenettet komplett så det kan brukes helt senere.
måtte montere en innsugsluft sensor , da den originalt sitter i luftmengde måler som er fjærnet
skal lage ett skjema  og få lagt ut her.
TPS er ikke koplet inn...da jeg ikke hadde noen .
prøve å få tak i en på lørdag

ellers må jeg inn med større dyser da åpningstiden er i lengste laget........


* IMG_0137.jpg (147.74 KB, 640x480 - vist 230 ganger.)

* IMG_0138.jpg (134.89 KB, 640x480 - vist 224 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #308 på: november 28, 2009, 00:10:55 am »

kult Glad

hvor store dyser er det som sitter i nå?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #309 på: november 28, 2009, 00:15:57 am »

1,5 std WBX dyse pr sylinder

dvs 3 stk pr side/topp.
165cc x 1,5= 247.5cc
sånn ca.. 

men OBS obs jeg kjører E-85 så det krever ca 1,5 gangen med suppe
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #310 på: november 28, 2009, 00:26:04 am »

kult.. Gliser  tok du ut inngang på digijet ecm og lodda på kontak til megasquirt? lurt for da er jo wbx sprut lednings nett heilt. har du koblet tenning og på her nå?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #311 på: november 28, 2009, 00:35:58 am »

foreløpig så bruker jeg den originale tenninga
bruker det opprinnelige tenningsignalet fra tenningsmodulen  til   hjernen
rett inn på Megasquirten ja.

ja loddet ut kontakten fra en WBX hjerne da jeg har noen til overs.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #312 på: november 28, 2009, 23:17:13 pm »

i dag koplet jeg inn bredbåndslambda for å få tunet inn sprutet.
denne er kun koplet inn under tuning.for så å brukes på neste bil Glad
log'en viser att de dysene jeg har er for små.
byttet ut til 2 stk 315cc dyser + og lot den "tilleggsdysa"  stå (en std 165cc WBX dyse ) pr topp som skal gi ca 400cc pr sylinder
som skal være mer enn nok.
en kjapp justering an tenning så ut på prøvetur(relativt kald motor)
WOW!!! det var vått på asfalten  og litt søle på dekka , men bilen dro seg løs på 3. gir!! bare av momentet i motor.! Rekker tunge
og på 4.gir drar den som en stoOOOOor motor  Gliser
drar fra veldig godt fra ca 2800-5000.
log viser att turbotrykket faller fra 0,7 til 0,5 ca over 5000.
noe som tyder på att turboen gir seg der (compressor del for liten)
men motor drar faktisk litt bedre enn jeg håpet på "bare" 0,7Bar ladetrykk
dette lover godt!


MEN det skjer fortsatt noe med motor når den blir varm..da vil den ikke gå skikkelig.
går liksom ikke på alle 4 , men lager fult ladetrykk.

Mistenker mulig en brent ventil eller syl lekkasje på en sylinder...
skal prøve først å bytte ut  de originla gamle   pluggene med std varmeverdi med  litt kaldere først

så får man evt ta en komp test når motor er varm


* IMG_0139.jpg (146.74 KB, 640x480 - vist 258 ganger.)
« Siste redigering: november 28, 2009, 23:47:51 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #313 på: november 28, 2009, 23:45:05 pm »

Kult  Gliser

Tror kanskje at de orginale ventilfjærene etc. liker seg best under 5000

Slett ikke umulig at det er noe muffens på andre siden også, men det finner du nok ut.

Tipper det er flere som kommer til å lage seg en tilsvarende motor.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #314 på: november 28, 2009, 23:45:38 pm »

 Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #315 på: november 29, 2009, 00:08:10 am »

ja overasket att de originale ventilfjørene holder følge .
de lærde sier jo at man kan få lettere ventilflyt når man kjører på ladetrykk i tillegg.
men de får erfaringene jeg har , så har jeg ikke merket noe vesentlig problem.
ellers ser vel kammen's sin begrensning rundt 5000. men skal kunne følge med litt til oppover hvis turboen er stor nok
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #316 på: november 29, 2009, 00:15:26 am »

har du et bilde av hele motoren slik den står nå?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #317 på: november 29, 2009, 00:17:32 am »

nei tør ikke legge ut da jeg ikke har tatt motorvask.........
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #318 på: november 29, 2009, 00:23:11 am »

artig å følge  - se at det finnes håp om litt morro for de med dårlig råd også selv om jeg per nå
ser det som uaktuelt å kunne klare dette da det tekniske går langt over huet på meg Glad 

tror jeg skal prøve lese tråden en gang til og så krysse den med litt ivrig googling på teknisk


stå på Osteaktig   
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #319 på: november 29, 2009, 02:05:23 am »

test koblingskjema WBX vs Megasquirt

* Book1.mht (24.01 KB - lastet ned 167 ganger.)
« Siste redigering: november 29, 2009, 02:08:21 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #320 på: november 29, 2009, 14:04:24 pm »

slik som du har koblet nå så bruker du bensin pumpe releet til wbx en og? så du har ikke megasquirt sitt relebord. ? bare ecu en?  Glad hadde tenkt det slik eg på min ... så slipper eg ekstra ms releboks:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #321 på: november 29, 2009, 17:30:00 pm »

stemmer . !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #322 på: november 29, 2009, 20:48:23 pm »

hær Roy
kommer på sikt å fjærne tillegsdysene oppe i Y-røret.
og få koplet til varmepottene
så fort jeg er kvitt barnesykdommer kommer alle dekselr og bakplata tilbake på plass!
(kan bli leeenge til)



* DSC08408.JPG (151.83 KB, 640x480 - vist 448 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #323 på: november 30, 2009, 14:40:16 pm »

Jeg bare digger kunnskapen din  Gliser

Detta gir mot til mange andre her inne, inkludert meg selv! Glad Helt rått!
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #324 på: november 30, 2009, 16:22:33 pm »

jævli tøft og så lett å skru på senere ( med blekk osv på plass)  Osteaktig
De som klager på trangt i motorrom i original får kanskje et annet inntrykk nå?
Gleder meg til å se hva du ender opp med av effekt osv
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #325 på: november 30, 2009, 17:22:19 pm »

dritbra Glad

var det bildet før eller etter motorvask Blunker
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #326 på: desember 01, 2009, 22:41:12 pm »

hehe, det der ser jo nesten ut som noe jeg kunne ha finni på å laga jo  Øyerulling
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #327 på: desember 02, 2009, 03:19:01 am »

denne er akkuratt lik som min blir (i første omgang) , bortsett fra tenning, og at min forhåpentligvis får noe penere utseende Glad.
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #328 på: desember 02, 2009, 22:10:47 pm »

har  du moddet wbx fordler noe? låst den av.. fjernet sentifugal justering.. den har eg låset av hos meg men eg skal ha ms til og regulere tenning,
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #329 på: desember 03, 2009, 23:46:37 pm »

foreløpig er det bare  mekanisk justering av fortennningen , da jeg ikke har koplet inn vakumopptrekk/nedtrekk under ladetrykk
så blir nok  en del å hente på kjørbarhet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!