april 28, 2024, 05:57:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 107836 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #360 på: desember 08, 2009, 22:54:21 pm »

ett nærbilde av toppen hvor det var lekkasje deLuxe  og smeltet stempel



* DSC08422.JPG (156.46 KB, 640x480 - vist 431 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #361 på: desember 08, 2009, 23:01:57 pm »

testet llitt vanninnsprut deler i dag
dyse plukket jeg fra pumpeflaska til han Tommy.  Gliser hehe
en spylertank fra T3 transporter med innebygd pumpe og en justerinsventil fra en kaffemaskin så kunne jeg justere mengden fra
ca 1000cc/min ned til ca 150cc/min  . uten att "forstøvinga" blei  til stråle.
fikk noen tips anng 15%-20% vann iforhold til drivstoff
jeg har da ca 1600cc/min totalt drivstoff og 15%-20% blir da 300cc/min


action pic av dysa montert i gummibelgen før turbo!!!


* DSC08430.JPG (177.3 KB, 640x480 - vist 490 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #362 på: desember 08, 2009, 23:03:18 pm »

testbenken og pumpeflaska (R.I.P) til han Tommy   Øyerulling


* DSC08429.JPG (160.07 KB, 640x480 - vist 420 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #363 på: desember 08, 2009, 23:04:59 pm »

dysa montert i innsugsbælgen



* DSC08432.JPG (170.43 KB, 640x480 - vist 493 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #364 på: desember 08, 2009, 23:07:46 pm »

siden tanken blir ståendes en del høyere enn dysa , så må jeg inn med en ventil som stopper det fra å renne ut vann.
testet en kaffemaskin ventil...men den er beregnet for 24V og klarte å åpne på 12,9V...men det er i grenseland.
så er på jakt etter en ventil for 12V spenning eller evt en spole jeg kan dytte nedpå denne ventilen


* DSC08433.JPG (175.72 KB, 480x640 - vist 363 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #365 på: desember 08, 2009, 23:18:53 pm »

for å styre vanninsprutet tenkte jeg på å prøve noen settinger i megasquirt som kan styre noen utganger.
menyen viser hvilken port man henter signal fra
og hvilken parameter som må oppfylles
( her er det  MAP : ManifolAbsolutePressure) altså vakum/trykk i innsugsør
 >110 betyr port aktiveres over 110Kpa eller 0,1 bar ladetrykk (da 100kpa er atmosfærisk trykk/bånn gass uten laderykk)
hysteris er att den skrur seg av 0.05bar under gitt verdi.


* MSport01.JPG (18.57 KB, 311x287 - vist 272 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #366 på: desember 09, 2009, 11:18:05 am »

Om du ikke finner noen som har en slik ventil til 12V, så kan du jo tvinne deg en egen spole. Det ville være det minste problemet for deg å gjøre, med tanke på all den kunnskapen du har Glad

Om ikke så kunne du vel kanskje brukt en magnetventil fra en forgasser med litt mod. Sjokkert
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #367 på: desember 09, 2009, 13:14:14 pm »

ja jeg plukket frem en sånn cutoff ventil fra en 34 pict. og tenkte å bruke spolen fra den.
men akkurat der og da så det litt plundrete ut så seint på kvelden.
skal sjekke elektrokontainer på jobben om det kan finnes en magnetventil der på 12v
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #368 på: desember 09, 2009, 13:58:32 pm »

Det var svaret jeg håpa på Osteaktig

Passer ikke spola fra ventilen, eller er det det at spola ikke er lik? En slik spole er jo i og for seg en veldig simpel konstruksjon. Så hvis du ikke finner noe som passer, så kan du jo tvinne en selv. Utifra lageret ditt så har du nok en spole fra en tv, radio eller et eller annet du kan bruke. Hæ
Å få den til å gå på 12v er nok ikke så store utfordringen for deg. Blunker
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #369 på: desember 09, 2009, 15:47:17 pm »

hehe..helt rått.. Glad
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #370 på: desember 09, 2009, 16:43:42 pm »

Respekt og honnør Jørn! Artig å følge med på... Jeg nominerer deg til rollen som Reodor om filmenoverallefilmer skal spilles inn med folk en gang. Utrolig artig!
Loggført

SCREWDRIVER #2
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #371 på: desember 10, 2009, 07:50:12 am »

Bruk en ventil til tankutlufting på ett nyere vag produkt det burde funke
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #372 på: desember 10, 2009, 08:49:15 am »

"....og en justerinsventil fra en kaffemaskin..."

Hvorfor i pokker har jeg ikke tenkt på det!! Øyerulling

Du er utrolig Jørn.... Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #373 på: desember 10, 2009, 12:01:59 pm »

taktak Glad

jag jobber jo med kaffemaskiner og de har mye kvalitets snadder deler.
Per.. kan ikke du bare plukke av en sånn ventil på en utstillingsbil da?? Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #374 på: desember 10, 2009, 12:14:00 pm »

taktak Glad

jag jobber jo med kaffemaskiner og de har mye kvalitets snadder deler.
Per.. kan ikke du bare plukke av en sånn ventil på en utstillingsbil da?? Gliser

står jo noen vrak på baksiden her Øyerulling
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #375 på: desember 10, 2009, 12:19:56 pm »

det er så høye gjerder der asså!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #376 på: desember 10, 2009, 12:54:43 pm »

Her er en kaffemaskin du kan plukke i fra, står rett utenfor kontoret mitt i Elvebyen.


* kaffemaskin.jpg (20.29 KB, 407x336 - vist 394 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #377 på: desember 10, 2009, 22:46:50 pm »

se der ja en go Coffe Queen  Glad

jeg visste jeg hadde en 12V ventil av noe sort og fant en ventil fra lystgassanlegget som står her og støver...
får bruke den midlertidig til jeg finner en annen ventil
hmmmmm  ...  Rekker tunge
lagde en enkel festeramme til spylertnaken , så da er det så å si klart for testing i morgen av vanninsprut   Kult


* DSC08437.JPG (134.68 KB, 480x640 - vist 408 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #378 på: desember 11, 2009, 23:48:49 pm »

ja vanninnsprutet funker i allefall.
ved første forsøk så fikk den ALT for mye  vann.....jeg hadde antageligvis stått i mobilen  og skrudd på ventilen i svima , for den stod på maks..
etter å fått justert ned mengden drastisk så funket det bedre.
bruker ferdigblandet spylervæske og satt den til å slå inn på 0,6bar
innsugslufta har synket nesten 30 grader!!  Kult
MEN jeg synes den kanskje ikke trekker fult så godt.tenningen står på det samme som uten vanninsprut , så jeg skal prøve å kjøre mere fortenning
teste litt mere i morgen , da bremsebenken jeg har i ryggen får nullstilt seg Glad
vannet skal bremse hastigheten på forbrenningen , som gjør att man kan/skal ha mere fortenning
eller kjøre på MERE ladetrykk på samme tenningspunkt.
det snodige er også att A/F målingene leser ca 1.0:1  magrere MED vanninsprut.
siden spylervæska inneholder Etanol...noen metanol.
tror ikke att den lavere luft tempen utgjør SÅÅ mye att den får såpass mere oxygen inn att den kan vise magrere...
prøvde å fete opp blandinga litt også ,men det funket ikke noe særlig.
Dyno hvor er du?Hæ
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #379 på: desember 12, 2009, 00:10:43 am »

dyno er her

:    in-tech motorsport ,dynapack,  tangen glassverket åskollen . Rimelig

:    Krb`n  har fått seg dynapack , høkksund omegn .


Forøvrig artig lesing jønn ,  god jul  Glad
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #380 på: desember 12, 2009, 00:15:17 am »

Nå er det vel mere luft(oksygen) i vann, enn det er i luft..
Men vet ikke om det vil gjøre så store utslag...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #381 på: desember 12, 2009, 00:16:31 am »

kikket litt på sidene til de gutta på Glassverket her om dagen  og ser ut som man kan leie Dynapack der for 750.- timen og mappe sjøl.  Rekker tunge
hadde vært så digg å hatt "enklere" tilgang til det gitt.
men det er utafor budget.
men att det blir en tur dit for  mapping av bussen ......  hmmm..Hemmelig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #382 på: desember 12, 2009, 00:19:33 am »

Nå er det vel mere luft(oksygen) i vann, enn det er i luft..
Men vet ikke om det vil gjøre så store utslag...

det lille jeg har lest så er erfaringer att det blir som regel fetere eller ingen forandring av  blanding.
 men får sjekke litt nærmeree
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #383 på: desember 12, 2009, 01:17:00 am »

oksygenet i vann er jo bundet opp med hydrogen (H2O), så med mindre du har en elektrolysør eller noe der som spalter disse molekylene først, så får du ikke så stor nytte av det oksygenet er jeg redd Glad
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #384 på: desember 12, 2009, 01:25:24 am »

Om du klarer å spalte hydrogen og oksygen med denne kjerren så tror jeg nobelprisen er innen rekkevidde og klima"krisen" løst Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #385 på: desember 12, 2009, 01:28:16 am »

hehe var ikke snakk om å spalte hydrogenet og oksygenet, da, bare vannmolekylene Blunker
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #386 på: desember 12, 2009, 01:31:29 am »

aah, jeg er visst ikke helt oppdatert på fotosyntesen.. Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #387 på: desember 12, 2009, 19:25:55 pm »

Desember = halv skatt, så  penga sitter litt løst om dagen.
Har ikke hatt noen lyddemper på den ,så i dag var målet å få på det.
liker ikke unødvendig bråk, dessuten er det lettere å høre etter tenningsbank på en motor som går stille.
den bråkte ikke så halvgæærnt uten lyd demper , da turboen i seg selv demper mye av lyden.
iom att Biltema ligger på veien til verkstedet stakk jeg innom og kjøpte deres svar på Phatboy muffler.
deres Fatso dempare.
kun 369.- billig.
+ ett brukt bend fra en TD t3.
kostemalt med 2k epoxy , så får vi se hvor lenge det holder.
bakke klaring blei ikke optimal , men helt grei.
OK lyd


* DSC08440.JPG (36.37 KB, 640x480 - vist 413 ganger.)

* DSC08445.JPG (120.37 KB, 640x480 - vist 390 ganger.)

* dsc08443.jpg (35.85 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)
« Siste redigering: desember 12, 2009, 19:27:41 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #388 på: desember 12, 2009, 19:31:09 pm »

monterte også sensor for motortemperatur
monterte den i kanalen etter oljekjøler
dette vil vel gi en ok "middel" temperatur på motor.??
sensoren har M12x1,5mm gjenger .
mutter til dette finnes bl.a til å feste fjørplater/bærearmer ( i allefall IRS) Glad


* DSC08447.JPG (139.34 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* DSC08448.JPG (152.55 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #389 på: desember 12, 2009, 20:34:28 pm »

SKAMTØFT!!! Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!