mars 29, 2024, 02:35:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 13 14 [15]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 106928 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #420 på: august 26, 2010, 21:13:27 pm »

SCC gjorde godt , for har fått litt inspirasjon til å gå litt med å få sammen short blokka her.
demonterte vraket i dag og lagerene var "helt skutt"




* DSC00446.JPG (137.96 KB, 640x361 - vist 537 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #421 på: august 26, 2010, 21:22:28 pm »

blokka var også banket inn på thrustinga ca 0,5mm så det gamle og nye lageret var slarkete
lagerene jeg hadde på lager var  STD/STD/STD

hmm   Øyerulling så i stedet for å få tak i lager som var beregnet for thrustcut så syntes jeg det var på høy tid med noe cowboytrix
linjeborring er uaktulet så tok det gamle lageret og dreide en "shims/skive på ca 0,5mm av thrusteflata og delte den , slik att jeg fikk 2 halvmåner.
disse la jeg bak STD/STD/STD lageret for å ta opp glippa som var banket inn, og da var det tight fit på lageret. Glad


* DSC00458.JPG (131.91 KB, 552x480 - vist 417 ganger.)

* DSC00462.JPG (136.91 KB, 640x361 - vist 412 ganger.)

* DSC00465.JPG (131.7 KB, 640x361 - vist 428 ganger.)

* DSC00468.JPG (142.37 KB, 566x480 - vist 416 ganger.)

* DSC00437.JPG (142.16 KB, 586x480 - vist 425 ganger.)
« Siste redigering: august 26, 2010, 21:25:10 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #422 på: august 26, 2010, 21:27:46 pm »

nye lager på donorveiva er på plass og råder


* DSC00414.JPG (187.44 KB, 480x594 - vist 475 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #423 på: august 26, 2010, 21:33:04 pm »

neste utfordring blir å komme på noe lure trix for midtre lager ...
det gamle lageret hadde oljesporet mot blokka (lagerbakken her er også banket litt ut...)
nye lageret har oljesporet på innsiden og tipper det ikke vil bli noe gunstig å sette dette rett inn.
trenger noen tvilsomme tips til løsnig her.
tenkte på å slipe ned ryggen på blokka..men da er jo hullet ca 0.15 -0.20mm for stort for det nye lageret... kanskje fore/shimse  opp det  nye lageret litt??


* dsc00424.jpg (113.61 KB, 640x361 - vist 418 ganger.)

* DSC00425.JPG (145.53 KB, 640x361 - vist 404 ganger.)

* DSC00428.JPG (145.04 KB, 598x480 - vist 421 ganger.)
« Siste redigering: august 26, 2010, 21:35:56 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #424 på: august 27, 2010, 15:32:26 pm »

Denne spotter jeg nesten hver dag, når jeg tar bussen ut til Yrkesskolen på Åssiden! Står utenfor en garasje i Betzy kjeldsberg vei! Tøff bil, men kanalene har vell hatt sine bedre dager Gliser Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #425 på: august 27, 2010, 21:36:29 pm »

Min bestefar brukte Araldit til å løse de fleste problemer. Kanskje midtre lager kan monteres med litt skikkelig 2-komponent lim mellom bakside og blokk for å fylle ut der materialet i blokka er slått inn. Pass på å ikke tette oljekanalene..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #426 på: august 27, 2010, 23:22:11 pm »

var innom AEO her om dagen ..og da hade de noe tynne tynne metallark i tykkelse rundt 0.15mm (hvis jeg ikke husker feil.)
hva med å klippe til smale remser av dette og legge på hver siden av den forhøyningen på lager banen.
med noe form for lim....

tvilsomt.. i like!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #427 på: august 28, 2010, 12:38:11 pm »

var innom AEO her om dagen ..og da hade de noe tynne tynne metallark i tykkelse rundt 0.15mm (hvis jeg ikke husker feil.)
hva med å klippe til smale remser av dette og legge på hver siden av den forhøyningen på lager banen.
med noe form for lim....

tvilsomt.. i like!

"Shims-ark" i lagerhusa, slik gjorde dem før i tia, ved f.eks utslåtte hjullagerhus på mopeder osv. Funger fint på slikt, men inni motoren vet jeg ikke helt. Blir uansett cheapo!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #428 på: september 07, 2010, 11:01:06 am »

største utfordringen med slitte lagerbukker er vel at de ikke er 'likt' slitt. Så hvis man legger inn shimseark, vil kanskje lagret klype noen steder, eller  ha for dårlig klaring.
tror jeg hadde gått for kjemisk metall trikset, hvis en først skal være cheap`O. Legg litt kjemisk metall bak lagrene, monter sammen blokka med kun lagrene og veiva i, la det tørke, demonter og fjern overskytende kjemisk metall Glad
« Siste redigering: september 07, 2010, 11:03:18 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« Svar #429 på: september 07, 2010, 12:02:43 pm »

Hadde tilsvarande problem med rammelager på ein Honda 100, for tusen år siden.
Kjøpte Hermetite sin lagerlåsing, som er gapfyllende inntil 2mm!! uten å svekkes.
De funka som f... Blunker
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #430 på: oktober 14, 2010, 22:35:51 pm »

noe fremgang har
longblock er satt sammen.jeg skippet hele shimse opplegget på midtre bærelager, bare slipte forsiktig ned den "ryggen" på midtre bærelager .ryggen var heller ikke jevnt "høy". den gikk fra null til litt
for når jeg la inn de nye lagerhalvdelene satt de godt og kunne ikke se noen lysglippe  Gliser
ellers ser shimsinga av thrustinga bra ut . limte på halvdelene på fremre lager med innotec lim

videre har jeg byttet ut hjemmemekk innsuga med CB kun pga plassringa av dysene.
tror jeg har noe problemer med dråpedannelse på lavt turtall pga dette. så vi får se om det blir noe forskjell
den plasseringa jeg valgte på hjemmemekket funket bra på halv og full gass, men trur det blei dråpdannelser på motorbremsing+ veldig lav gass.
de pekte jo mere mot luft retningen enn med.  Øyerulling  men var kjapt å lage
disse CB innsuga er tilsvarende originalinnsug men med hulle til dyser.

også fjærnet tillegsdyseopplegget da jeg ikke trenger det mer


* DSC00658.JPG (155.89 KB, 640x427 - vist 608 ganger.)
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 22:42:52 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #431 på: oktober 15, 2010, 11:22:44 am »

Endelig! Blunker
Skyldes dråpedannelsen at det ikke er standard T-stykke, tror du?
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #432 på: oktober 15, 2010, 11:39:08 am »

se der ja... godt du fekk brukt innsuga:) eg er og i gang med stempler...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #433 på: oktober 15, 2010, 12:53:19 pm »

dråpedannelsen tror jeg kommer av att dysene sprutet rett i innsugsveggen på de gamle innsuga
ved lav lufthadtighet. t-stykket her frakter bare luft så nei.
ja innsuga er fine
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #434 på: oktober 15, 2010, 12:58:51 pm »

dråpedannelsen tror jeg kommer av att dysene sprutet rett i innsugsveggen på de gamle innsuga
ved lav lufthadtighet. t-stykket her frakter bare luft så nei.
ja innsuga er fine

Det er jo selvsagt helt logisk, ja! Er det samme dyser som du har brukt før?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #435 på: oktober 15, 2010, 22:11:34 pm »

samme dyser som før råde insidenten.
får se hvor langt de holder ,de skal holde nok, men  ellers har jeg et par sett til på lur.
montert resten i kveld , så håper på oppstart lørdag Rekker tunge


* DSC00664.JPG (172.64 KB, 640x479 - vist 656 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #436 på: oktober 15, 2010, 22:57:00 pm »

lykke til Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #437 på: november 05, 2010, 10:19:16 am »

trengte visst flere lykkeønskninger Roy Osteaktig

jeg drieit meg ut med montering av nest bakerste bærelager ,så det  lageret hadde ikke truffet styrepinnen slik att den stod halveis inne i lageret....
så motoren skar seg på tomgang  Osteaktig
jeg sjekket att motoren turnet fritt og den kløyp ikke i det heke tatt ved montering.
så dro jeg den løs med latmansarm og helte på automatgir olje. lot den stå 30 min på tomgang.
så var det ut å kjøre, motoren gikk like godt som før men blinket en del i olje lampa ..hehe

skjønte att her er det lite håp så jeg nappet ut motoren igjen og satt inn en enkelredusert H motor

men denne H motoren har ett rart oljeproblem..
når jeg starter har den oljetrykk på 4-5 bar . etter en liten stund er det nede på ca 3 bar
det rare er når jeg står stille og ruser på høyt turtall så er oljetrykket stabilt. men når jeg kjører/belaster motor så plutselig detter oljetrykket til null. spesielt når jeg har hatt motor opp i 3-4000 o*/min for så å motorbremse.
for så å krype sakte opp igjen.
 tenkte først oljetrykksventil..
har hatt ut oljestempel og sett over dette . stempel ser ut som det går fritt. har også byttet oljepumpe+ lokk.
også sjekket att oljepickup ikke er blokkert.
lurer på om slitte bæralger kan lage slike symptomer slik att klaringa på lagerene blir for stor under belastning/flexing slik att oljetrykk synker..den har nye rådelager.
olja ser ikke sån kjempe bra ut heller.

så nå er det en blokk på vei til linjeborring. 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #438 på: mars 13, 2011, 19:44:07 pm »

skrotebrote er snart ute av vinterdvale!  Rekker tunge
eller lettere sagt marinert i saltlake,snø og frost i snart 6 mnd!
tipper de bøssen kanalene har satt pris på det.
men det er som de sier , rust er lettere enn karbonfiber.


* DSC01326.JPG (118.92 KB, 640x361 - vist 492 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #439 på: mars 13, 2011, 19:50:06 pm »

i mellom tiden har blokka vært hos Jee Racing og blitt linjeborret , både mains og thrust fixer han.
ser bra ut! takk Erik!  
så da kan det begynnes montering av veiv/råder etc snart etter en vask og rengjøring av kanaler etc.
blir deilig å få startet på en bunn som er i orden.!bare får montert lager riktig nå    Øyerulling


* Copy (2) of DSC01334.JPG (130.44 KB, 576x407 - vist 445 ganger.)

* DSC01327.JPG (125.32 KB, 640x361 - vist 469 ganger.)

* DSC01335.JPG (65.04 KB, 640x191 - vist 454 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwpower
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted:


Vis profil

« Svar #440 på: mars 13, 2011, 21:55:11 pm »

skrotebrote er snart ute av vinterdvale!  Rekker tunge
eller lettere sagt marinert i saltlake,snø og frost i snart 6 mnd!
tipper de bøssen kanalene har satt pris på det.
men det er som de sier , rust er lettere enn karbonfiber.

[/quote
HEHEHE
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #441 på: august 20, 2012, 22:20:22 pm »

Hva skjer her a?  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #442 på: august 20, 2012, 23:37:42 pm »

vi får se da!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #443 på: november 05, 2012, 22:18:12 pm »

noe action her? Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #444 på: november 05, 2012, 22:43:20 pm »

Har ikke tid ..!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 13 14 [15]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!