april 29, 2024, 23:02:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 980056 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2130 på: mars 11, 2015, 10:04:32 am »

ønsker meg fres Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2131 på: mars 16, 2015, 20:14:28 pm »

Har fått pyntet opp og plasti-dippet bakfelgene:

* 20150316_190253.jpg (68.63 KB. 766x600 - vist 289 ganger.)

Må bare dra av resten av gullfargen på dekka. Egentlig genialt enkelt det der; blir spennende å se hvor godt det sitter i løpet av sommeren.

Ellers så er nye bærekuler på plass i bærearmene, så da er snart forstillinga på plass igjen også håper jeg

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2132 på: april 05, 2015, 23:39:30 pm »

Ikke mye skruing i påsken, men forstillinga er på plass, så nå må jeg bare få tatt en tur innom Unneberg og hente bærearmer med nye bærekuler, så er den snart på veien.
« Siste redigering: april 07, 2015, 23:49:56 pm av grelland » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2133 på: april 09, 2015, 07:35:04 am »

Gjorde du bare rent felgen og sprayet rett på? "Føles" det bra?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2134 på: april 09, 2015, 08:48:19 am »

jepp, dvs jeg pusset over og pyntet litt på en av de hvor lakken var flasset av, så det ikke var store krater under plastidipen.
De "føles" bra, men jeg er usikker på hvor bra det holder ifm bremsestøv, vask etc. Føles litt underlig at overflaten ikke er glasshard, slik som på vanlig lakk, men litt myk.

Kan hende jeg sandblåser og lakkerer neste vinter hvis jeg liker looken Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2135 på: april 09, 2015, 08:59:35 am »

Plasti Dip er en kjapp, lettvint "cover up" farge med gummifølelse. Den er enkel å legge og like enkel å fjerne. Du fjerner den enkelt når du høytrykkspyler felgene og lakken tåler ikke hakk eller steinsprut uten å flasse.

Tar du alt dette i betrakning så er det en helt ok løsning for de late.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2136 på: april 09, 2015, 22:14:26 pm »

litt av poenget var at den er enkel å fjerne ja, siden jeg er usikker på om jeg liker fargen Blunker

Derfor blir det prøveprosjekt i år, siden jeg fortsatt har litt utfordringer på å få dette til å funke med innpress og klaring hit og dit, så da så jeg ikke poenget med å bruke mye tid og penger på en skikkelig lakkjobb før jeg er sikker på at det er en brukbar kombo.

Hadde jeg vært lat hadde jeg latt fuchs-kopiene stå på....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2137 på: april 11, 2015, 16:51:27 pm »

Endelig ute I friluft. Ble litt vel lav i fronten...

* 20150411_174413.jpg (70.26 KB. 800x450 - vist 351 ganger.)

Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2138 på: april 13, 2015, 07:00:49 am »

Du kommer nok aldri inn i kategorien "de late" Roy!  Osteaktig Osteaktig

Ser veldig bra ut nå!  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #2139 på: april 14, 2015, 09:11:58 am »

Wow, for en bil! Skikkelig fin, og all respekt til jobben du har lagt ned i denne.
Ble lav foran ja  Gliser
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2140 på: april 14, 2015, 10:38:38 am »

 Takker Glad

Må noen hakk opp før den skal ut på veien ja.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2141 på: april 28, 2015, 20:36:03 pm »

da har jeg løftet forstillinga max, men etter en liten runde for å tune inn de nye spjellhusa, ser jeg at den synker så mye sammen at dette blir altfor lavt... Det subber overalt og funker ikke i det hele tatt...



* low ghia.jpg (29.7 KB, 534x255 - vist 286 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2142 på: april 28, 2015, 20:41:37 pm »

Ellers så fikk jeg med guttungen som styrte laptopen, og tok en runde for å få tunet inn de nye spjellhusene, men uansett hva vi gjorde fikk den alt for lite fuel, så da kom jeg på at jeg kanskje hadde satt inn de gamle dysene på 185cc. Og det stemte. Makan til mekaniker...

Så da monterte jeg inn et sett med 336cc, og da fikk den nok fuel i alle fall Glad

Så nå må jeg få på plass ei forstilling som gjør at den blir kjørbar, så skal jeg få frem et basis-map som funker godt nok til å komme meg på en rullende landevei.

Går da fremover Glad
« Siste redigering: april 28, 2015, 20:51:07 pm av grelland » Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2143 på: april 28, 2015, 21:11:22 pm »

da har jeg løftet forstillinga max, men etter en liten runde for å tune inn de nye spjellhusa, ser jeg at den synker så mye sammen at dette blir altfor lavt... Det subber overalt og funker ikke i det hele tatt...


Så lav ja Tvilende
Lite tips.
Jeg har jo Puma + Senkespindler, men har i tillegg coilovers. Da får jeg løftet og finjustert det siste på de. Og ikke synker den sammen heller. Mener jeg har +- 6 cm bare på de.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2144 på: april 28, 2015, 21:19:31 pm »

har vurdert det samme, har du en link til egnede coliovers?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2145 på: april 28, 2015, 21:54:51 pm »

fant selv Glad

https://www.unneberg-bil.no/product/10544
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2146 på: april 28, 2015, 22:17:08 pm »

Er vel ikke mye justering på de der.
Har et par slike som jeg skulle bruke bak, men de ble for lange og harde som stein.
Jeg bruker Spax dempere foran.
http://www.red9design.com/type1.htm
« Siste redigering: april 29, 2015, 07:17:36 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2147 på: april 29, 2015, 06:22:07 am »


Tulleprodukt!

Kjøp skikkelige coilovers når du først vurderer å bytte. Med skikkelige mener jeg noen som du både kan justere høyde og pre-load på og ikke slike som fra feks Kerscher som blir mykere jo lavere bilen blir.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2148 på: april 29, 2015, 06:42:27 am »

Tåler egentlig dempertårn bak og foran både fjæring og demping?

Det er vel ihvertfall ikke intensjonen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2149 på: april 29, 2015, 07:18:03 am »

Tåler egentlig dempertårn bak og foran både fjæring og demping?

Det er vel ihvertfall ikke intensjonen

Bak nei. Foran ja.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2150 på: april 29, 2015, 18:01:12 pm »

og det er ikke snakk om å ta hele vekten heller, men kun litt hjelp til torsjons-fjærene.

Får krabbe innunder og se om jeg får strammet enda et par knepp før jeg evt bestiller coil-overs
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2151 på: april 29, 2015, 19:14:32 pm »

Har du senkespindler + Puma nå? Min erfaring er at det ikke funker på Ghia. Har kun Puma på min og det er veldig behagelig. Tror Ghia er tyngre i fronten enn bobla.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2152 på: april 29, 2015, 22:06:44 pm »

stemmer det Øyvind, og jeg er vel i ferd med å konkludere med det samme som deg Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2153 på: mai 03, 2015, 21:43:06 pm »

fikk noen runder på øya i dag, og etter at jeg har fått sving på tuninga av de nye spjellhusa, synes jeg dette virker veldig lovende. Mye bedre respons og kjørbarhet fra lave turtall, og så langt virker det nesten som det er bedre sprut høyere opp i registeret også. Veldig fornøyd med bytte av spjellhus Glad

Men hjulprosjektet mitt er ikke like vellykket... Det subber litt i skjermene bak, og foran subber det både i bærekulene og i hjulbuene... Skal se om jeg gjør et forsøk til uten dropspindler før jeg setter på fuchs-kopiene, så får jeg i alle fall kjørt litt i det fine været.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2154 på: mai 04, 2015, 11:29:13 am »

det skulle jeg visst ikke sagt, for i dag regner det her på solkysten....

Men jeg kom på en ting fra i går når jeg skulle ut og teste. Jeg ville sjekke tenninga, men fikk ikke noe respons fra syl no 1 på tenningslampa, og prøveturen rett før dette skjedde tydet på at den bare gikk på 3 sylindre. Etter litt feilsøking på konnektorer etc var jeg redd en av LS-2 coilene mine hadde tatt kvelden, men det viste seg at selve pluggen var død... Er det et vanlig fenomen? De var nye i fjor høst og har kanskje mellom 1000 og 2000 km på de.  Det er NGK plugger, så skulle jo være ok kvalitet.

Kan si den gikk mye bedre på 4 enn 3 sylindre ja Glad
« Siste redigering: mai 04, 2015, 11:46:30 am av grelland » Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2155 på: mai 04, 2015, 20:39:22 pm »

Fikk ett tips om å bruke Denso-plugger istedenfor NGK, tåler litt mer feil blanding. Ellers, kjører du med R-plugger? De har en tendens til å dø mye tidligere enn de uten.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2156 på: mai 04, 2015, 22:34:37 pm »

Bruker R-plugger ja.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2157 på: mai 12, 2015, 09:56:38 am »

Liten oppdatering:

Fikk kjørt noen runder i går igjen, og dette ser ut til å bli moro Glad Mye mer respons i motoren enn i fjor, noe jeg synes er litt overraskende, men det var helt til jeg begynte å studere MAP'ene mine fra i fjor, hvor mye kan tyde på at jeg kjørte med ALT for høy fortenning.... Jeg justerte før oppstart nå i våres, og reflekterte ikke så mye over det, men når jeg kikker tilbake, så ser jeg at jeg endret neste 30° fra i høst, men ingenting på motoren er endret.. Så det kan forklare hvorfor den går tilsynelatende så mye bedre. Kanskje jeg kunne spart meg å bytte innsug/spjellhus også da... jaja..

Ellers så må jeg gjøre noe med forstillinga... Får den ikke høyere, og det subber overalt  Trist Får se hva jeg finner på, men jeg er ikke så sugen på å demontere alt igjen, men det er litt frustrerende at ikke en Puma lar seg justere HØYT nok til å være kjørbar. Ikke noe problem å legge bunnplata rett i asfalten, men altså ikke høyt nok til å få en kjørbar bil. Må se litt mer på dette med coilovers kanskje.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2158 på: mai 12, 2015, 11:13:39 am »

Du får kjøpe deg forstilling fra East Hill i Sverige da, den kan du justere så mye du bare trenger.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2159 på: mai 12, 2015, 12:46:54 pm »

har vært inne på den tanken før, men nå finner jeg ikke tilbake linken dit; noen som kan hjelpe?
Loggført
Sider: 1 ... 70 71 [72] 73 74 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!