mars 29, 2024, 00:17:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964527 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #720 på: januar 07, 2009, 11:24:50 am »

ja jeg er klar, men nå er det visst en liten en hjemme som har 3-års bursdag til helga, så da er de nok ikke mye skruing før søndag kveld tidligst Glad
Loggført
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #721 på: januar 09, 2009, 08:32:31 am »

Ja - ja, ingen hast da Roy. Så akkurat på kalenderern av det er over 80 dager til april. Du rekker mye "pusling" i garasjen frem til, veiene er bare og du kan cruse på vei til jobb  Kult
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #722 på: januar 12, 2009, 17:54:04 pm »

får du den ferdig til sa20 party Glad
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #723 på: januar 12, 2009, 18:08:30 pm »

dæven nå ble jeg nysgjerrig Blunker hvem er du?
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #724 på: januar 12, 2009, 18:21:52 pm »

dæven nå ble jeg nysgjerrig Blunker hvem er du?
larssen,når jobba du der og hvor?,jeg jobba der frem til de sa opp 50 stk på gulvet og da jobba jeg der i ca 6 år
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #725 på: januar 12, 2009, 18:29:02 pm »

jobbet der fra '93 til nå... dvs nå er jeg i Memscap, og hadde et par år i Hydro. Jobbet i utvikling til å begynne med
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #726 på: januar 20, 2009, 23:19:48 pm »

har vært litt stille her noen dager, måtte til frankrike en tur forrige uke...

Men i kveld kom svogeren min med en bunke nye lysarmaturer, han syntes de gamle ga for dårlig lys, og jeg må si forskjellen var enorm...

Så etter å ha vært løpegutt for 'trikkern, så måtte jeg jo skru litt, så da satte jeg like godt inn motoren igjen:


* motor.jpg (32.57 KB, 450x285 - vist 409 ganger.)
« Siste redigering: januar 22, 2009, 23:50:24 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #727 på: januar 20, 2009, 23:40:31 pm »

og etter at jeg slapp den ned på hjula igjen, ble høyden bak litt mer "normal".

Den er fortsatt for lav foran, men det skal justeres

(Garasjen er så rotete at jeg har redigert bort bakgrunn Glad )


* hoyde.jpg (13.84 KB, 400x182 - vist 424 ganger.)
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #728 på: januar 20, 2009, 23:41:42 pm »

way to go!  Gliser Gliser Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #729 på: januar 22, 2009, 23:45:27 pm »

et par kvelder til på knærna bak bilen, og nå ser motorrommet slik ut:


* engine.jpg (33.43 KB, 450x280 - vist 477 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #730 på: januar 22, 2009, 23:46:49 pm »

begynner å nærme seg nå Glad

Her er en liten detalj, skal legge inn et lite instrument som overvåker bensintrykket. Mangler noen bend etc for å få en clean installasjon:



* fuel-pressure.jpg (41.71 KB, 450x447 - vist 394 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #731 på: januar 22, 2009, 23:48:29 pm »

og så en detalj som visen hvordan jeg har løst dette med oljereturen uten for store hull i kjøleblekka:

Ulempen er at det er VELDIG trangt mot reimhjulet, så jeg må ha det av for å bytte viftereim....


* oljeretur.jpg (24.07 KB, 450x346 - vist 312 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #732 på: januar 22, 2009, 23:49:04 pm »

Begynner å dra seg til på undersiden også:


* under.jpg (36.79 KB, 450x300 - vist 1297 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #733 på: januar 22, 2009, 23:50:02 pm »

og så et lite bilde av guttungens prosjekt i kveld: merking av bakker med skruer:


* merking.jpg (24.61 KB, 450x165 - vist 406 ganger.)
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #734 på: januar 22, 2009, 23:54:03 pm »

Begynner å dra seg til på undersiden også:

Dette så ryddig og pent ut Roy.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #735 på: januar 23, 2009, 00:02:49 am »

Hallo, det ligger et støvkorn på den ene braketten til eksosen din, altså... Gliser

Utrolig strøkent! Tipper du har de kjekt nå om dagen!

Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #736 på: januar 23, 2009, 07:54:02 am »

Vakkert Roy, vakkert!!!! Glad Glad
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #737 på: januar 28, 2009, 14:54:28 pm »


Utrolig strøkent! Tipper du har de kjekt nå om dagen!

Joa, begynner å ta seg opp Glad
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #738 på: januar 28, 2009, 15:07:37 pm »


Dette blir utrolig lekkert Roy,,er nesten ikke til og forstå åssen det går ann  Gliser
Hva slags eksosanlegg er det?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #739 på: januar 28, 2009, 15:12:04 pm »

jan,csp Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #740 på: januar 29, 2009, 08:32:20 am »

CSP Super Comp
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #741 på: januar 29, 2009, 09:12:18 am »

Meget smakfullt Roy!
Gleder meg til å høre denne katten male Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #742 på: januar 29, 2009, 10:03:56 am »

detta blir saker Roy. gleder meg til å se å høre denne til våren
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #743 på: januar 29, 2009, 13:21:48 pm »

CSP Super Comp

stemmer det Glad

rustfritt grenrør, og stål resten
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #744 på: januar 29, 2009, 13:22:45 pm »

detta blir saker Roy. gleder meg til å se å høre denne til våren

det gjør jeg også, legger opp til å sette opp videokamera ved oppstart, men velger selv om jeg skal legge det ut eller ikke, avhengig av hvordan det går  Gliser
« Siste redigering: januar 29, 2009, 22:49:46 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #745 på: januar 29, 2009, 22:51:04 pm »

ikke mye skjedd de siste dagene, men her er et bilde av bremselysa.

Merk at dette er tatt uten noen juks, så det beviser at veldig mye av det elektriske faktisk virker Glad


* brake-lights.jpg (33.06 KB, 450x283 - vist 348 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #746 på: januar 29, 2009, 22:52:26 pm »

jeg har brukt et uoriginalt hella ryggelys med rødt glass.

Siden det skal stå "innendørs" regner jeg med krommen holder et par år i alle fall...


* 3rd-light.jpg (18.3 KB, 450x317 - vist 264 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #747 på: januar 29, 2009, 22:53:58 pm »

og så et bilde av guttungens prosjekt forrige kvelden: han satte inn instrumentene i poden under dashen, og koplet det opp, og alt funker, til og med dimmimg av lyset i takt med resten av instrumentlyset Glad


* dash.jpg (21.14 KB, 450x277 - vist 309 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #748 på: februar 16, 2009, 09:38:48 am »

lenge siden jeg har oppdatert her nå, men det har skjedd noen småting. Har fått på plass det meste av det elektriske, og også instrumenter. Mangler turtelleren, da jeg gjorde en generaltabbe når jeg skulle bygge om 356-turtelleren til Ghia-look... Venter på nye deler fra US..

Så i går tenkte jeg at jeg skulle kople dette sprutet opp mot laptopen min for å dumpe ned siste oppdaterte insstillinger, men da møtte jeg veggen... Problemet er at jeg laget grunninnstillingene med min egen private laptop, men ddn døde i høst, så nå skulle jeg bruke jobbe-pcn, men den er så stramt satt opp sikkerhetsmessig, at jeg fikk aldri satt opp kommunikasjonen med ecuen.

Så nå må jeg kjøpe ny harddisk til min egen laptop først...

Moro med moderne elektronikk....
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #749 på: februar 16, 2009, 10:46:34 am »

Jeg husker at jeg rotet bort skrutrekkeren til å løsne dyseholderne med engang...  innmari ekkelt! Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!