april 20, 2024, 01:10:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 973896 ganger)
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #1050 på: november 27, 2009, 20:54:56 pm »

humrer !  Gliser
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1051 på: november 28, 2009, 00:22:54 am »

jeg har en stund fundert på om oppsettet mitt med ett sentermontert spjellhus og plenum er det optimale... teorien sier at det skal gi bra kjørbarhet og respons ved lave turtall, men ett spjellhus ved hver sylinder skal visstnok gi mer toppeffekt (og bedre plass....)

Så etter å ha "lurket" litt på diverse forum, fant jeg en som påsto at spjellhus fra suzuki GSXR600 og 1000 skulle ha samme senteravstand som drla-gassere, så da fant jeg et sett på eGay for 50 dollar (!) med frakt og moms, kom dette på under tusingen, inkl 8 dyser, tps og det som skal til:


* mc-tb-1.jpg (124.51 KB, 600x324 - vist 293 ganger.)

* mc-tb-2.jpg (121.16 KB, 600x320 - vist 306 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1052 på: november 28, 2009, 00:24:37 am »

disse er skrudd sammen på midten og spjellakslingen er delt, så det er bare å dele i to, en på hver side Glad

Dette hørtes nesten for godt ut til å være sant, og det var det, for det viser seg at senteravstanden IKKE er lik som drla innsuga mine i alle fall:


* mc-tb-w-drla.jpg (193.29 KB, 600x530 - vist 304 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1053 på: november 28, 2009, 00:27:40 am »

hver tb skal være 42mm i diam, men det har jeg ikke målt.

Tanken var først å få oppsettet til å spille med plenum etc, og så hive på dette her, for å teste ut om det er noen forskjell, så først må jeg få det oppsettet som står i bilen til å spille, så ser det ut som det blir litt plundring med manifolder i vinter allikevel, så har jeg "to doble" oppsettet klar før snøen går Glad

Må lage til noen flenser og trakter/luftfiler, og et opplegg for gass-wire, men det er sånn passe jobb på mørke vinterkvelder, det Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1054 på: november 28, 2009, 00:34:57 am »

nice!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1055 på: november 30, 2009, 19:03:05 pm »

vi får håpe det Glad

ellers er jo søndag mekkekveld, men i går kom jeg ikke helt i gang, siden det var noe familiebursdags-saker på ettermiddagen.

men jeg fikk nå koplet ferdig alt, og lastet ned ny FW på ecuen. Jeg har gått et skritt tilbake på funksjonaliteten, etter at jeg bestemte meg for å bruke EDIS allikevel, så da trengte jeg ikke den ekstra-funksjonaliteten som ligger i den såkalte MS-extra koden. Derfor installerte jeg den siste revisjonen av den koden som er utviklet av de gutta som står bak MegaSquirt, og etter og ha fomlet litt for å finne igjen alle innstillingene (PC-sw var litt forandret også...) så kom tidspunktet hvor jeg kunne få testet ut dette.

Klokka var imidlertid for mye, så jeg måtte utsette testingen til i dag, og det første jeg gjorde var å kople alt opp, og fyre skiten. Heldigvis (...) funka alt like rævva som før jeg plukket det ned, men det som er bra med det, er at da fikk jeg i alle fall eliminert et par feil. SÅ da var ledninger, konnektorer og oppsettet i MS krysset av fra lista over mulige rotårsaker.

Det som sto igjen da, var Jørn sitt forslag om at en av driverene til dysene var døde, så jeg gjorde som mannen forelo, og kolpet alle dysene over den ene kanalen som jeg vet virket, og jaggu var det ikke der problemet lå Glad

Alle sylindrene fyra, og den gikk så mykt som en pusekatt (vel... sammenliknet med tidligere i alle fall) på tomgang.

Dette betyr at jeg får bestille noen dupleditter fra pusheren i USA, så jeg kan få byttet ut det som er ødelagt.

Det er håp i hangande snøre, er det noe som heter  Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1056 på: november 30, 2009, 22:00:40 pm »

måtte jo bare ut og cruise litt  Gliser


* ghia-out.jpg (107.46 KB, 600x280 - vist 346 ganger.)
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1057 på: november 30, 2009, 22:03:24 pm »

måtte jo bare ut og cruise litt  Gliser

Flott bilde Glad Du kjører vel den til julebordet i morra Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1058 på: november 30, 2009, 22:04:49 pm »

etter sånn ca 3 minutter med testing, så er jeg ikke helt sikker nei...
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #1059 på: desember 01, 2009, 22:39:35 pm »

Kult at du fant feilen i alle fall, om du spör meg så begynner JHU å få veldig få argumenter igjen for de der gamle skrakklegasserne  Gliser
Syns det er töft at du ikke gir deg. Stå på!
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1060 på: desember 01, 2009, 22:49:02 pm »

hehe, takker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1061 på: desember 01, 2009, 22:54:20 pm »

ellers har det skjedd lite i dag, med unntak av at jeg har bestilt en håndfull FET transistorer for å erstatte de som jeg tror er røket på dyse-driverne. De kostet $1.43 per stykk....

er jo ikke bekreftet at det er det som er problemet, men jeg tenkte det ikke kan skade å ha noen i reserve uansett
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1062 på: desember 02, 2009, 09:45:19 am »

Kult at du fant feilen i alle fall, om du spör meg så begynner JHU å få veldig få argumenter igjen for de der gamle skrakklegasserne  Gliser
Syns det er töft at du ikke gir deg. Stå på!

Faktisk, hvis du tar bort tids/kost aspektet (tid er penger) så har jeg ingen argumenter... alle VET at sprut er bedre... alltid...
Og Roy er snart i mål! Stao pao
« Siste redigering: desember 02, 2009, 10:06:54 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1063 på: desember 02, 2009, 10:03:13 am »

Bra Roy!

Må berre kommentere, for fanden sprelle, JHU. Det heiter STAO PAO!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1064 på: desember 02, 2009, 10:07:17 am »

Bra Roy!

Må berre kommentere, for fanden sprelle, JHU. Det heiter STAO PAO!

Your point being?
Loggført

Speed is no substitute for direction
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #1065 på: desember 02, 2009, 10:08:09 am »

Taken.

« Siste redigering: I dag kl. 10:06:54 av JHU »
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #1066 på: desember 02, 2009, 12:02:40 pm »

JHU: jo du har vel rett i det ..

Grelland: Nå er jeg spent på om du finner ut om det var det som var feilen..
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1067 på: desember 04, 2009, 18:11:06 pm »

det er jeg og, og jeg må få støtte JHU her, han har aldri påstått at dette ikke blir bra Blunker

får håpe jeg får sett nøyere på dette i helga, men jeg mistenker at jeg har svidd av en av disse driver-transistorene ved en kortslutning el.l.

Nye er i posten i alle fall.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1068 på: desember 04, 2009, 22:48:11 pm »

du kan jo fint kjøre alle på den ene banken
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1069 på: desember 04, 2009, 23:23:33 pm »

jada, men det hadde vært ok å finne ut hva som har skjedd også Glad

HAr kjørt en del allerede jeg Glad

men nå er det snø her...
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1070 på: desember 05, 2009, 01:04:05 am »

er jo bare å sjekke sikringen med et multimeter, bare pass på at stømmen ikke finner en vei rundt (koble fra dysene burde vel holde om jeg leste skjema riktig)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1071 på: desember 05, 2009, 11:04:55 am »

sikringen er ok, signalet kommer ikke så langt
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1072 på: desember 05, 2009, 20:16:03 pm »

sikringen er ok, signalet kommer ikke så langt

hmm... da er det bare å følge kretsen, med multimeteret til slutt finner du hvor singalet stopper, er du sikker på at det ikke er et kobling prob med ledniger?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1073 på: desember 05, 2009, 20:43:04 pm »

ja
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #1074 på: desember 05, 2009, 22:33:39 pm »

Han har jo fått den til å gå ved å koble alle dysene fra et " uttak" og har derved konstatert at "ecu" ikke gir signal.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1075 på: desember 06, 2009, 01:08:49 am »

nettopp, og de dysens som da plutselig virker får signal gjennom allle konnektorer og kabler, så signalet kommer ikke ut av boksen Glad
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #1076 på: desember 06, 2009, 05:06:07 am »

æ har hørt at det værste med å bli blid på et øye er frykten for å bli blind på det andre.....

dersom du har osiloskop, kan dette brukes, start med å skjekke om det er noe singnal fra prosseroren og jobb deg videre til singnalet forsvinner

det å bruke multimeter er ganske håpløst da strømmen har en tendens til å finne veier rundt (er gode muligheter for det ser jeg (fra tegningen av kretsen)), da må du ut med komponenter og det er noe herk, og sjangsen for å skade komponenter og kort med varme er ganske store

eller du kan la det være og dermed frykte for det andre "øye"
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1077 på: desember 06, 2009, 12:34:42 pm »

ja...

multimeter er jo ubrukelig da det er et signal som kun er på i millisekunder om ganagen...
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1078 på: desember 06, 2009, 17:18:06 pm »

går fint å bruke multimeter å måle på dysene når de går.
siden det er PWM så vil multimeteret vise varierende spenning
gjorde dette senest i går.  Glad

100% PWM gir da 12V(eller 14,4v ladespenning)
 50% PWM gir da  6V osv...

(siden multimeteret måler RMS ..hvis jeg ikke husker feil i farta.)

og husk MEgasquirt legger dysene til jord .
så man kan i prinsippet bare jorde den ledningen fra dysene(som egentelig skal inn på Megasquirt)  for å se om de åpner .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1079 på: desember 06, 2009, 18:26:39 pm »

joda ser den, men poenget mitt var at det er flere uker ssiden jeg konkluderte med at kablene og koblingene er ok Blunker
Loggført
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!