april 25, 2024, 07:22:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299060 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #90 på: juni 17, 2010, 20:29:42 pm »

Når det er passlig så skal det vera litt motstand på bladsøkaren ja, altso ikkje for trong, ikkje for slapp men nett passleg ... Men det vert ein grom cal-lookish bil når du får inn motoren Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #91 på: juni 25, 2010, 14:23:52 pm »

riktig? senkerene altså?

* P25-06-10_15.16.JPG (36.36 KB. 640x480 - vist 846 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #92 på: juni 28, 2010, 14:28:58 pm »

noen som vet om disse senkerene er sveiset inn feil vei? logikken min tilsier det iallefall
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #93 på: juni 28, 2010, 14:34:09 pm »

Ser vel riktig ut det om den unbrakoskruen dytter den andre nedover/bakover.
Loggført

Seaside VW Klubb
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #94 på: juni 28, 2010, 16:24:32 pm »

De er sveiset feil vei...  Hæ FÅR vi vite hvem den skyldige er  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #95 på: juni 28, 2010, 18:14:37 pm »

da må vi ordne med omsveis til helgen Glad nevner ikke navn nei, regner med at det bare er en glipp, for sveisingen er PORNO!!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #96 på: juli 04, 2010, 21:22:14 pm »

ble en langtur idag, men sleit litt i bakkene Drammen ---> Lier !

måtte seff kjøre oom kapp med en gammel MR2 før bakken, og hadde kanskje 110-115 grader oljetemp. før bakken, men nesten på toppen var det 130-135 og rar knitrelyd fra venstre bakhjul (tror jeg)

måtte stoppe i Asker og roe ned bilen, ladelyset lyste litt (vanlig??)

har 10w 40 olje nå, doghouse og alt av deksler..

vil 20w50 hjelpe mye?

specs er
1641 SP
34mm ICT
9,5 i komp
org kam
1,4 vipper
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #97 på: juli 04, 2010, 21:40:41 pm »

130-135 grader  Øyerulling   Sjokkert

Med en SKIKKELIG racingolje KANSKJE!  Med std 10-40 olje vil jeg tippe delvis overhaling av motor!

Hallo  115-120 grader i oljetemp holder nok for de fleste oljer.  Knitring baki der var nok pga. motoren din ble så inni hæl"# te varm at du fikk selvantenning = stor fare for kikkehull i stempel.  Jeg ville nok ha roet litt ned allerede ved 110-115 grader. 90-100 grader er grei oljetemp ved moderat kjøring, 135 grader er WAY OFF! 

Inne i motoren din ser det antaglig ut som i en svidd stekepanne. Minimum du må gjøre er å skifte den ødlagte olja di, men jeg tipper nok at motoren din fikk mer eller mindre skade. Toppdekselpakninger og pakninger for støtstenger pleier heller ikke å være glad i en slik temp....

Du bør nok sjekke oljekjøleren / oljesystemet på motoren din, eventuellt har du veldig mager blanding på gasserne dine. 135 grader er langt fra normalt!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #98 på: juli 04, 2010, 22:25:59 pm »

det rare er at motoren virker helt bra nå.. er en VDO sender i peilehullet og VDO oljetempviser, "thesamba" mener at de kan ha inntil 20% feilmargin :S

den lekker ikke olje, og virker like bra som før.

gasserene skal få nok bensin, og tenningen skal være riktig!

tror oljen blir byttet ja, men ikke overhaling før 1915-maskinisten skal baki der!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #99 på: november 12, 2010, 22:52:45 pm »

Oj. her var det lenge siden en update...

Nå er iallefall bilen trygt plassert hjemme hos muttern og fattern, men klarer å snike til meg litt tid nå og Blunker

Siste

Før:

* P07-04-80_02.38[01].jpg (56.03 KB. 450x600 - vist 335 ganger.)


Nå:

* P07-04-80_02.43.jpg (61.26 KB. 450x600 - vist 321 ganger.)


må få hentet med T-barsene, pusse de ned og lakke de i sølv.. vil ikke ha de i hel krom Rekker tunge


Snart 1915 og Osteaktig

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #100 på: november 15, 2010, 18:27:48 pm »

På grunn av T-bars som så ut som dette:

* P11-04-80_08.50.jpg (118.39 KB. 800x600 - vist 274 ganger.)


så skal de pusses opp... EMPI lager skikkelig bra produkter må jeg si, med tykk krom som rusten aldri klarer å komme igjennom Rekker tunge

Biltema-oppussning rocker Glad

både sink-spray-grunning og sølvfarget felglakk er fra biltema Glad

sinket

* P11-04-80_09.12.jpg (122.96 KB. 800x600 - vist 296 ganger.)

* P11-04-80_09.13.jpg (87.57 KB. 450x600 - vist 295 ganger.)

update på hvordan dette blir følger senere Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #101 på: april 11, 2011, 08:46:10 am »

ble nysgjerrig på status her, hvordan ser bilen ut i dag?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #102 på: april 11, 2011, 13:54:48 pm »


* IMG_0050.jpg (89.39 KB. 640x478 - vist 400 ganger.)

* IMG_0050.jpg (89.39 KB. 640x478 - vist 342 ganger.)

* IMG_0046.jpg (87.29 KB. 640x478 - vist 330 ganger.)

* IMG_0049.jpg (113.96 KB. 640x478 - vist 361 ganger.)


Ser cirka sånn ut, bortsett bra svart fenderbeading bak.. er parring med motor om ikke altfor lenge så du ser meg nok i Oslo's gater om ikke altfor lenge Glad


bitumen plater som er smeltet og limt i motorrom

* IMG_0044.jpg (56.75 KB. 359x480 - vist 359 ganger.)

* IMG_0044.jpg (56.75 KB. 359x480 - vist 311 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #103 på: april 25, 2011, 19:55:42 pm »

det kribler så sykt i fingrene!!

idag:

fikset elektriske i motorrom slik at jeg har både blinklys og bremselys.. på BEGGE sider Rekker tunge
byttet simring i kassa som lakk
byttet styresnekke med en jeg kjøpte fra cmi, kjennes bra ut!

burde byttet muffene på girkassene så jeg idag.. jaja..

motoren står i kjelleren her i oslo og venter på å bli løftet ut i solen. må en tur på jessheim på justering og benking og så i hjemmet sitt i bobla.

tørr vi håpe på noen uker?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #104 på: april 28, 2011, 18:39:49 pm »

update:

girkassen ville ikke ha besøk av nye 1915-motoren, pga 12volts svinghjul og 6volts girkasse...

freste ut til darbu og hentet en 1300s kasse hos raaen.

noen spm..

- kan jeg bruke akselrørene med bremser etc fra kassen som står i bilen nå, og selve drivakslingene fra 1300s kassen?

- når man bytter nesekon, er det kun den festeanordningen eller hele ytterste fronten av girkassen?

- hvordan fjerner jeg ringen fra min stage1 clutch?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #105 på: april 28, 2011, 22:36:35 pm »

update:

girkassen ville ikke ha besøk av nye 1915-motoren, pga 12volts svinghjul og 6volts girkasse...

freste ut til darbu og hentet en 1300s kasse hos raaen.

noen spm..

- kan jeg bruke akselrørene med bremser etc fra kassen som står i bilen nå, og selve drivakslingene fra 1300s kassen?

Antagelig ikke, regner med du har korte aksler på den gamle, 1300 s har lange
- når man bytter nesekon, er det kun den festeanordningen eller hele ytterste fronten av girkassen?

Du skrur av de 6-7 muttrene med 11 mm hode, og vipper av nesekon


Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #106 på: april 28, 2011, 22:38:59 pm »

Ring meg når problemene oppstår.. så skal du få svar. Har ganske god kontroll på de greiene her..  Gliser

Først.. Nesekon må byttes. Ta av hele tuppen på kassa. Holdes av muttere med 11mm skalle. Se hvordan hocketsticken sitter.. og få den du bytter med inn i samme spor. Greit å ha kassa i fri når du demonterer.

Akselrørene kan benyttes. MEN.. papir pakningene under hver skål er i tillegg til pakninger.. også shims. Trenger ikke by på problemer. Men vær obs på at rørene skal kunne beveges lett.. uten slark når alt er montert.
Men bilen din er vel 4-bolt med lange aksler fra før.. Så hvorfor skal du bytte?

Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #107 på: april 28, 2011, 22:48:23 pm »

Tenkte å la akslingene være i 1300s kassa, men bruke akselrørene fra kassa som er i bilen, fordi der er alle bremsedeler etc nye;-)

Plinger på jeg Erik :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #108 på: april 29, 2011, 22:14:36 pm »

da var 1300s kassen klar til å sette inn, men ikke før imorgen..

får F**N ikke av bremsetromlene, bånd er juster ut. mutter er tatt av  Gliser , men de vil bare ikke av.. noen som har tips? svær avdrager?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #109 på: april 30, 2011, 08:11:57 am »

Stage1 clucth, om du bruker Kennedy, tar du bare av låseringen bak den trykkringen. Ser ut som ei flat tynn spiralfjær.
Bremsetrommel kan vær pain in the ass. Jeg måtte holde press med to stk "styrekuleavtrekkere" og slå med slegge (hardved treklosse i mellom akslingen og slegga). Er du uheldig/for hard, kan du dra ut akselrøra av girkassen har jeg hørt...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #110 på: april 30, 2011, 22:12:23 pm »

da var 1300s kassen klar til å sette inn, men ikke før imorgen..

får F**N ikke av bremsetromlene, bånd er juster ut. mutter er tatt av  Gliser , men de vil bare ikke av.. noen som har tips? svær avdrager?



Du har vel ikke lagt banda inntil trommelen Rekker tunge
Neida, regner med at du har skrudd de inn, brekke er ikke på? Man pleier å måtte bruke litt makt, og en moderat eller svær avdrager gjør jobben litt lettere Glad Fungerer ikke det kan det hende du må bruke litt varme på trommelen Sjokkert
« Siste redigering: april 30, 2011, 22:14:57 pm av Vw1302s » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #111 på: mai 01, 2011, 00:58:06 am »

endte med å kjøpe biltemas trommelavdrager Glad faktisk noe fra tema som funker Glad

fikk inn 1300s kassa, men hadde kuka til med hockeysticken, så den måtte ut igjen.
  - problemet var at kassen ikke var i fri, så når jeg skulle teste girspaken var den ikke til å rikke  Øyerulling

derfor fikk jeg trent litt på girkasse bytte Glad

1915cc motoren er inne også, så kanskje oppstart imorgen eller mandag!

Må si TUSEN TAKK til herr Erik Dahlberg som har vært min personlige telefonhjelp idag! hadde virkelig slitt i mange timer uten deg!
synd at bremserommet ikke ble klart, men går jo ann å ta ut motoren og bremse iløpet av sommeren Glad



mangler for øvrig det øret som holder clutchstrømpen på plass.. 1500kassen var den støpt i lokket men ikke i 1300s kassa.. noen som har en løs som de kan avse? helst i oslo Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #112 på: mai 01, 2011, 11:09:07 am »

Bra det ordnet seg! Digg å slippe gateskruing?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #113 på: mai 01, 2011, 11:23:08 am »

Ålreit å ha god plass hos mamma og pappa! Blir litt søl med olje og sånn, men det får de overleve ;-)

Har nå skrudd litt på gata! Byttet eksospakning, olje og justerte ventiler ifjor. Men tok så lang tid for det var utrolig mange som skulle stoppe å prate :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #114 på: mai 02, 2011, 16:22:56 pm »

fikk start ja Glad

oljen så grei ut, ikke noe særlig som var magnetisk!

men i 3-4 lokket lå det litt spon, ikke magnetisk, og sølv så sannsynligvis alu. hva kan dette være?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #115 på: mai 02, 2011, 22:03:08 pm »

Da var første lille turen overstått!

Er ett par ting som må utbedres:

- Tenning er ikke helt i vater.
- ved pådrag/akselerasjon rundt 2300rpm "henger" motoren litt, det er jevnt drag opp dit men så stopper det på en måte..  og tror derfor den går litt fett
    har 55-145-200 dyser og 32mm venturier

burde jeg sette i større luftdyser eller mindre hoveddyser?


Er det noen i Oslo-området som hadde hatt litt tid en dag til å se på tenningen? noen som har hatt "stormotor" før Blunker


clutch og girkasse funker som snus iallefall Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #116 på: mai 03, 2011, 07:17:37 am »

Har du 009 fordeler?
Loggført

---
Mvh Rabben
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #117 på: mai 03, 2011, 07:36:23 am »

Pertronix billett, med flamethrower 1 modul
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #118 på: mai 03, 2011, 17:04:04 pm »

blæh.. motoren går crap!

tenning satt til 10grader manuelt
55-140-180 dyser med 32mm venturier
blandeskruer 2 runder ut
tomgangsskruen er skrudd 1 runde fra kontakt


nå vil den ikke engang gå på tomgang!
pluss at det kakker litt fra venstre ventildeksel.. Trist
   selv med justerte ventiler før oppstart var innsugsventilen på 3'ern rimelig løs...



noen som har en sjekkliste liggende?
« Siste redigering: mai 03, 2011, 18:42:44 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #119 på: mai 03, 2011, 22:14:49 pm »

Høres slett ikke morsomt ut.. Men hvordan løs var ventilen? Og har du funnet ut hvor sponet i toppdekselet kom fra?

Går den på alle 4? Kjenn på eksosen...   Og hvordan stiller du tenning. Har du stroboskop?
« Siste redigering: mai 03, 2011, 22:16:36 pm av Jee » Loggført

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!