mars 28, 2024, 18:06:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: [1] 2 3 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 296899 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: oktober 07, 2009, 09:00:51 am »

Har da kjøpt meg en '67 1500 som skal få seg en liten oppdatering i vinter Glad Bilen er solgt i september i '66 men er altså en '67 modell. Det er 6V el.anlegg, men har en konverter så får brukt 12V stereo Glad.

Bilen har enten gått 92000km, 192000km, 292000km.. Har service historie kun til 55000km og det på 3 år så personlig regner jeg med 192000.. Det er særdeles lite rust! Blunker Ikke noe i bunnplate eller hjulbuer, men lakken kunne trengt oppfrisking!

Siden kjøp har det blitt:

- Nye 8-Spoke felger i svart
- Nye skiver og klosser foran
- T-bars i chrome
- oppfrisking av el-anlegg
- og en polering Osteaktig

Dette er min første bil, veit.. Seint ute i en alder av 23, men har tung sykkel i tillegg Blunker  planen for vinteren er ikke veeeelig lang men har ett par punkter som SKAL gjøres og noen som kommer hvis lommeboken tillater det!

Dette skal gjøres:

- Ut med motor
- 1641 sats
- nye forgassere, enten ett sett med Solex 32-34, hvis jeg finner stag og innsug, eller ett sett med Dellorto 34
- RENGJØRING av hele motor, topper etc
- Nye J-tubes
- fikse varmepotter
- sjekke clutchlameller og bytte om nødvendig
- Urethan girkassefester
- quickshifter
- CD-spiller i hanskerom
- fikse risting i clutc/girkasse/motor ved start i 1.gir Hæ
- nytt trommeloppsett bak

Muligens:

- Senkespindler
- Nye dempere
- 12V convertion
- Justere speedoen helt riktig

Mange vil sikkert fraråde meg å kjøre en 1641sats på en 1500 motor, men skal ikke rævkjøres og er ingen lyskryssfantom. Det tar jeg på sykkel Blunker da slår ingen meg uansett Osteaktig har bare lyst på et lite extra push så man slipper å tyne motoren for å kjøre forbi, klatre bakker etc. Senere har jeg lyst til å bygge meg en 100hk motor som ikke trenger daglig ettersyn! Men alt i god tid Glad

Innspill til en fersk bobleeier er å foretrekke Glad Tips fra folk som kan dette tas i mot med stor takk.

Erlend / bug66


* IMG_0612.jpg (119.95 KB, 775x581 - vist 1037 ganger.)

* 8916_147014086552_522321552_2748703_18630_n.jpg (94.27 KB, 775x516 - vist 852 ganger.)

* IMG_0612.jpg (119.95 KB, 775x581 - vist 833 ganger.)

* IMG_0613.jpg (124.31 KB, 775x581 - vist 888 ganger.)
« Siste redigering: mars 10, 2015, 09:41:38 am av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 07, 2009, 15:10:46 pm »

6v er mer enn nok! ikke noe vits å skape noen farlige situasjoner her... Glad

Ser ut som en kjempefin bil
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 07, 2009, 18:00:54 pm »

Dagens utseende:


* IMG_0388.jpg (72.28 KB, 442x590 - vist 837 ganger.)

* IMG_0389.jpg (117.87 KB, 775x581 - vist 878 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 08, 2009, 16:21:56 pm »

Da var 1641 sats og 34mm EMPI EPC forgassere kjøpt inn Glad

noen som har dette oppsettet fra før? Eller noen som kan tenke seg hva slags effektøkning dette kan gi?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 12, 2009, 23:50:10 pm »

Order Details:


DUAL EMPI 34MM EPC CARB KIT W/ HEX BAR LINKAGE FOR SINGLE PORT TYPE-1                                 US $349.95

2-1/2 INCH DROP SPINDLES FOR BALL-JOINT FRONT END WITH DISC BRAKE MOUNT                             US $129.95

PLASTIC FRESH AIR HOSE FAN SHROUD TO MUFFLER - PAIR -                                                          US $5.50

EMPI BRAND -THIN-LINE BLACK LICENSE FRAME- EACH   1                                                            US $5.95

OE GENUINE VW - SHIFT ROD BUSHING - BEETLE 46-79                                                                  US $7.90

DOOR CONTACT SWITCH FOR INTERIOR LIGHT -                                                                            US $2.75

EXHAUST FLANGE GASKET -                                                                                                      US $3.00

GERMAN MADE CONNECTING PIPE (PERFECT FIT) - HEATER HOSE TO MUFFLER -                                 US $5.00

BAND CLAMP MUFFLER TO HEATER BOX -                                                                                     US $7.80

HEATER BOX LEVER KIT RIGHT -                                                                                                 US $7.95

MUFFLER INSTALLATION KIT - (BEST QUALITY GERMAN MADE KIT) -                                                 US $13.95
 
                                                                                                           
                                                                                                                   Sub Total:    US $539.70
                                                                                                                            Tax:    US $0.00
                                                                                                                      Shipping:    US $168.19
                                                                                                                  Grand Total:    US $707.89
                           
                                                                                                                             SUM NOK : 708 * 5,622 : 3980 (+mva)


SWEET! nå skal det skrus Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 26, 2009, 00:33:04 am »

da var det kjøpt inn :

- 1,4:1 vipper
- stivere ventilfjærer
- bedre støtstenger
- ny 6volts coil

snart ut med motor og bygge Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 26, 2009, 04:58:03 am »

Skal du bruke 1,4 vippene til orginalkam?
Loggført
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 26, 2009, 11:51:03 am »

23 er vel ingen alder Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 26, 2009, 12:37:49 pm »

Skal du bruke 1,4 vippene til orginalkam?

jepp.. etter anbefaling fra race-buggy
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 26, 2009, 12:38:10 pm »

23 er vel ingen alder Glad

Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 26, 2009, 13:38:27 pm »

Skal du bruke 1,4 vippene til orginalkam?

jepp.. etter anbefaling fra race-buggy

Er det vanlig å bruke 1.4 vipper på original kam altså? Husk i allefall at hele vippearmsgeometrien må gjennomgås nøye etter et slikt bytte.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 27, 2009, 16:38:24 pm »

Skal du bruke 1,4 vippene til orginalkam?

jepp.. etter anbefaling fra race-buggy

Er det vanlig å bruke 1.4 vipper på original kam altså? Husk i allefall at hele vippearmsgeometrien må gjennomgås nøye etter et slikt bytte.

Med tanke på lengde på støtstenger?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 27, 2009, 22:40:49 pm »

Som Endre sier må vel geometrien sjekkes, også lengde på støtstengene.

En annen ting jeg lurer litt på er at jeg har latt meg fortelle at det ikke er veldig mye å hente på å bytte vipper eller sette i kam med høyere løft og durasjon når man har standard topper pga. at flowen i toppen raskt blir den begrensende faktoren. Det er her snakk om dobbeltportstopper. Når du sier at du skal bygge på en 1500, skal du ha singelport? Som flower enda dårligere?

Det med stivere fjører skjønner jeg ikke helt poenget med? De orginale holder vel godt til turtallsområdet orginalkammen gir effekt på?

Er de nye støtstengene dine av alu eller stål? Om de er av stål taper du jo noe effekt når motoren blir varm pga forskjellen i utvidelse mellom blokk, topper og støtstengene.

Jeg er overhodet ikke noen motorekspert, synes bare det er morro å lære litt om bakgrunnen for veien folk velger å gå når det skal trimmes.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 28, 2009, 09:50:20 am »

Ja geometrien må stemme, og det avhenger av støtstanglengde, shimsing av vippetøy, sideplay etc. Når det gjelder krav til fjørtrykk - vil ikke dette bli påvirket av at man får lengre ventilbevegelse over samme tidsrom (og dermed høyere ventilhastighet) som med originale vipper?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 07, 2009, 22:42:19 pm »

Da var motoren tatt ut og begynt å vaske den ned..

motorbygg tar jeg gjennom vinteren og det skal legges ny strøm i motorrommet, samt nytt pappmateriale i motorrommet.. sjekk bildene Glad


* IMG_0398.jpg (117.96 KB, 775x581 - vist 818 ganger.)

* IMG_0399.jpg (138.25 KB, 775x581 - vist 777 ganger.)

* IMG_0401.jpg (107.86 KB, 775x581 - vist 776 ganger.)

* IMG_0400.jpg (87.19 KB, 442x590 - vist 703 ganger.)

* IMG_0402.jpg (137.73 KB, 775x581 - vist 767 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: november 08, 2009, 02:12:07 am »

Ahh, dette løyser motorkode problemet ditt! Glad Du har ein industrimotor! Det er kun dei som har ID-plata oppe på viftehuset, og det er ein 1600motor tilogmed!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 08, 2009, 20:31:20 pm »

da var mysteriet oppklart, motor er 1600 singelport med mehico topper Glad

litt bilder fra dagens økt følger :
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #17 på: november 08, 2009, 20:36:55 pm »

bildene fra dagens økt


* IMG_0404.jpg (171.68 KB, 775x581 - vist 730 ganger.)

* IMG_0405.jpg (105.32 KB, 775x581 - vist 619 ganger.)

* IMG_0406.jpg (160.95 KB, 775x581 - vist 648 ganger.)

* IMG_0408.jpg (84.82 KB, 442x590 - vist 639 ganger.)

* IMG_0409.jpg (168.11 KB, 775x581 - vist 619 ganger.)

* IMG_0410.jpg (136.95 KB, 775x581 - vist 657 ganger.)

* IMG_0412.jpg (154.29 KB, 775x581 - vist 615 ganger.)

* IMG_0411.jpg (125.78 KB, 775x581 - vist 570 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: november 08, 2009, 21:33:06 pm »

AS 21-blokk er jo ikke feil Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 08, 2009, 21:37:42 pm »

AS 21-blokk er jo ikke feil Blunker

ihvertfall ikke når jeg i utgangspunktet trodde det var en 1500SP fra 67 Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #20 på: november 30, 2009, 17:25:36 pm »

Nå begynner ting å komme i orden, men lite tid pga eksamener. i det siste er det iallefall;

- kjøpt inn alt jeg trenger
- glassblåst toppene (sprekkfrie)
- vasket det blikket jeg skal bruke videre
- lest meg opp om hva jegf vil gjøre
- plundret litt med selve bilen, pedaler strøm etc

neste er å få levert motor og deler til JEE som skal fikse litt.. det er snakk om litt komp. øking, småporting, KANSKJE få 1,4:1 vipper til å fungere bra.

håper på rundt 80 på motoren, da de i How to hotrod boken fikk 77,5hk på en 1500 motor singelport!! syke tall  Gliser


noen som vet hvor mye det tapes i girkasse?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 30, 2009, 17:26:56 pm »

i juleferien skal jeg i tillegg fikse et emblem eller figur av noe slag innvendig på motorluken Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 08, 2010, 21:52:31 pm »

da var det lenge siden oppdatering. har gjort endel men er endel igjen. Girkasse og forstilling har fått seg en overhaling og har lagt opp nye høytalerledninger. Har bestilt endel deler, og har bestemt meg for å konvetere til 12volt Glad blir greit med ordentlig lys og strøm til mørke kvelder. Ser for meg at alt blir litt lettere Glad

noen som har montert senkespindler før som har noen gode tips?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 22, 2010, 17:41:01 pm »

da var motor levert JEE Glad regner med å få den tilbake i påsketider (har ikke hastverk)

neste prosjekt nå (les imorgen) er å montere dropspindler, montere ferdig anlegg og få inn de nye US-lampene Glad gleder meg nye sykt til våren nå Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #24 på: januar 22, 2010, 17:45:59 pm »

legger ut noen bilder av senkingen imorgen Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #25 på: januar 23, 2010, 17:02:19 pm »

irriterende !!

selvfølgelig passer ikke hjullagrene mine på de nye spindlene Trist
og når jeg fant ut av det hadde hotshop stengt Trist

da ble det ikke noe spennende nye bilder av senket front. men skal fikse hjullager iløpet av uken, og slenge inn noen bilder Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 25, 2010, 18:05:25 pm »

Dagens utseende:

da var senkingen ferdig Glad fikk f**n ikke løs endeleddene på styrestaget så de tas etterhvert Glad

litt bedre ja Glad


* image_0003.jpg (241.47 KB, 1984x1630 - vist 725 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #27 på: januar 27, 2010, 15:04:24 pm »

siste innkjøp Glad


* mugello.jpg (43.17 KB, 500x493 - vist 576 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 29, 2010, 00:12:50 am »

da var senken der jeg vil ha den.. det vil si brukbar Blunker

* Boble .jpg (58.28 KB. 640x480 - vist 863 ganger.)

* U.jpg (57.96 KB. 640x480 - vist 728 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #29 på: januar 29, 2010, 09:44:03 am »

Er den litt høy i rompa?


da var senken der jeg vil ha den.. det vil si brukbar Blunker [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!