mai 01, 2024, 22:03:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299896 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #510 på: januar 30, 2012, 21:57:57 pm »

Okey.. Tell me I'm wrong.. Her er saken.


Skulle finne ut om ventilene rar i stemplene og gjorde følgende:

- Fant ut når innsugsventil på 1'ern var helt lukket (løfter helt "nede")
- satt inn en justerbar støtstang (som er kortet)
- Skrudde på vippestell
- justerte opp lengden på støtstangen så den lå i koppen på vippearmen
- motoren roterte helt rundt uten å ta noen steder.
- sjekket da halvt løft og støtstangen står i rett vinkel med justeringsskruen

Blir dette riktig måte å finne lengde av støtstenger?

WEB 86C:
løft skal være 0,585" angivelig med 1,5 vipper
kammen løftet 9.9mm på kammen og 14,88mm på ventilen.
står med bugpack 1,4 vipper

Er da vippene en liten 1,5? Eller en stor 1,4?


Glemte å kjøpe pastelina og kamera så det får vi sjekket en annen dag..



Jeg trodde virkelig ikke det skulle gå rundt!!


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #511 på: januar 30, 2012, 22:40:37 pm »

Det er vel eksosens ventil som er problemet, siden den møter stempelet som er på vei opp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #512 på: januar 30, 2012, 22:43:30 pm »

Det er vel eksosens ventil som er problemet, siden den møter stempelet som er på vei opp.

Plastelina må kjøpes inn.

Har du noen tanker om støtstanglengdemetodeoppsett?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #513 på: januar 31, 2012, 00:06:37 am »

får du turnet motor rundt etter å ha skrudd 2 runder inn på justerskruene  etter "null klaring" så er det i teorien grei klaring
justerskruen på vippene har vel ~1mm stigning , så 2 runder er ~2mm (vinkel på ventil ikke medregnet)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #514 på: januar 31, 2012, 00:09:30 am »

Kan testes ut det ja!

Noe mer enn rett linje gjennom justeringsskrue og støtstang man må tenke på?
Ser noen markerer hvor på ventilen man løfter, men blir ikke det litt sånn at det bare blir der det blir?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #515 på: januar 31, 2012, 11:26:57 am »

Angående geometrien du tenker på?

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #516 på: januar 31, 2012, 12:04:24 pm »

Du kan flytte vippene sidelengs til en viss grad, men også endre utvekslingen på vippen ved å stille justeringskruene med omhu.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #517 på: januar 31, 2012, 12:15:50 pm »

sideveis er jo greit, men opp og ned på lash-cappen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #518 på: januar 31, 2012, 16:55:43 pm »

Hey! jeg har kjøpt meg en 67 modell jeg også, har ribbet den ganske godt nå og lager en plan på hva som må gjøres.
ser at du har brukt en konverter fra 6v til 12v? hvordan fynker det? hvor bra er det? hva trenger jeg? Glad

har egentlig lyst å slippe å skifte alt ut til 12v ser du Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #519 på: januar 31, 2012, 17:13:21 pm »

Bytt ut alt til 12v..

du trenger:

generator (+ evt. relé)
batteri
alle lys
coil
vindusviskermotor

Lykke til Glad

Lag gjerne en prosjekttråd så vi får se kjerra Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #520 på: januar 31, 2012, 17:57:46 pm »

okei, da får jeg starte å finne deler Blunker skal legge ut prosjekttråd soon Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #521 på: februar 03, 2012, 20:51:20 pm »

Praktisk talt 0 i klaring mellom ventil og stempel! har nå 0,5mm shims og skal ned i 0,25 shims.

skal notche 3,25mm på eksos og 2,75 på innsug Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #522 på: februar 04, 2012, 12:03:09 pm »

går det an å notche så mye på mahle stempler?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #523 på: februar 04, 2012, 12:57:10 pm »

går det an å notche så mye på mahle stempler?

vet ikke enda.. skal få målt de etterpå!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #524 på: februar 04, 2012, 19:47:49 pm »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=498246

Hva tror dere?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #525 på: februar 04, 2012, 20:31:08 pm »

Tror gjør vi i Kjerka..

Mål stemplene dine du   Kysser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #526 på: februar 04, 2012, 20:34:32 pm »

Hehe. Will do. Hva trenger man av gods etter notching?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Engedal vw67
Seniormedlem
****
Innlegg: 390
Bosted: Sirevåg



Vis profil
« Svar #527 på: februar 05, 2012, 21:27:20 pm »

Hvilken fargekode har du på bobla?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #528 på: februar 05, 2012, 21:39:57 pm »

lotus eller pearl white.. hvit iallefall  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #529 på: februar 16, 2012, 12:54:39 pm »

Litt lite aktivitet her, men nå er alt maskinert, og venter på noen shims som kommer imorgen.

Da blir det snart longblock og deretter klar motor.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #530 på: februar 16, 2012, 13:23:29 pm »

HVA! Ingen bilder! Begynner du å bli lei  Osteaktig
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #531 på: februar 16, 2012, 13:27:16 pm »

 Gliser


* bilde.JPG (35.74 KB. 450x600 - vist 259 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #532 på: februar 19, 2012, 14:56:44 pm »

CSP-staget mitt er ALTFOR langt Trist

Hadde egentlig tenkt å kjøre hexbar, men da vil staget gå tvers igjennom generatoren..

Så derfor må jeg korte inn CSP-stagene endel, spørsmålet er da om jeg skal kappe, korte og sveise eller å fortsette gjengene nedover stangen og deretter korte?

Hva blir lettest?

Jeg har lyst til å fortsette gjengene, for da vet jeg at stengene blir rette..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #533 på: februar 19, 2012, 15:14:31 pm »

Gliser

[ Vedlegg ]

Flotte stempler!!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #534 på: februar 19, 2012, 15:15:50 pm »


Trengte de lommene ja Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #535 på: februar 19, 2012, 15:30:30 pm »


Erik som har frest de?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #536 på: februar 19, 2012, 15:31:11 pm »


Seff Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #537 på: februar 19, 2012, 16:55:15 pm »


Nok et flott stykke arbeid!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #538 på: februar 19, 2012, 21:21:07 pm »

Haha

Motoren er blitt så custom, at når jeg satt på viftehuset og en gasser så var det ikke plass.. og da snakker vi lite rundt viftehus.. går ikke uten banjobolt på bensininngang engang.

Her må viftehuset varmes opp og gis noen kakk med hammer Glad

Og må bestille noe annet inn på gasseren Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #539 på: februar 20, 2012, 01:57:30 am »

Det er vel ingen grunn til annet enn å fortsette gjengene innover på staget og så kappe?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!