april 28, 2024, 13:05:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: spørsmål angående 67 boble.  (Lest 3493 ganger)
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« på: oktober 20, 2009, 20:36:45 pm »

hei. er ny her på forumet og ny med boble. lurer på om det er elektrisk eller mekanisk bensinpumpe på denne og hvor denne sitter. eventuelt må denne byttes ved konvertering til 12 V anlegg? motoren er en 1500 men orig. en 1200.   mvh erik.
« Siste redigering: oktober 20, 2009, 20:39:48 pm av erihen » Loggført

1967 1200
6V!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 20, 2009, 20:39:21 pm »

Hallo og velkommen i klubben, til forumet og i miljøet! Glad

Det er mekanisk pumpe, og den sitter rett til venstre for dynamofoten. Den treng du Ikkje skifte ut ved konvertering;)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 20, 2009, 20:42:00 pm »

tusen takk for svar! bra forum dette her ser jeg. tips om ting som må byttes når jeg bygger om til 12 volt? coil? har 12 V batteri, dynamo..
Loggført

1967 1200
6V!
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 20, 2009, 20:43:00 pm »

Hvorfor skal du bygge om til 12v?
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 20, 2009, 21:37:45 pm »

forrige eier begynte på det så jeg fortsetter.
Loggført

1967 1200
6V!
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 20, 2009, 21:49:59 pm »

ingen grunn til det. Reverser det forrige eier har gjort. Disse bilene hadde 6 volt i 30år, så det er velprøvd. Dessuten blir det historisk korrekt. Blunker
« Siste redigering: oktober 20, 2009, 23:18:47 pm av Boblehue » Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 20, 2009, 22:05:36 pm »

mulig jeg gjør det.. får se det litt an.
Loggført

1967 1200
6V!
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 20, 2009, 22:19:50 pm »

må jeg gjøre noe med fordeleren forresten?
Loggført

1967 1200
6V!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 20, 2009, 22:22:51 pm »

Nei.
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 20, 2009, 22:23:25 pm »

Hvorfor skal du bygge om til 12v?

CRED! Dette er veien å gå om en vil bli prospect hos oss:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 20, 2009, 22:28:45 pm »

Tips til Erihen: Bruk søkeruta oppe i høgre hjørne! 12v konvertering har vert diskutert mange gongar før, og det finst vel komplette lister over ting som må skiftast meinar eg. Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 22, 2009, 19:34:38 pm »

har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.
Loggført

1967 1200
6V!
Boblehue
Supermedlem
*****
Innlegg: 899
Bosted: Drammen


Mr. Comfy......


Vis profil
« Svar #12 på: oktober 22, 2009, 19:55:03 pm »

har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.

Gratulerer med en god avgjørelse!!   Gliser  Gliser
Loggført

1968 VW T1

12 Volt og stolt! ©
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 22, 2009, 19:57:49 pm »

takk takk =D
Loggført

1967 1200
6V!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 22, 2009, 19:59:45 pm »

har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.

Oljetrykksbryteren bryter vel bare mot jord, så den er ok på 6V. Det går bra med kondensatoren og, bruker samme fra 64 til 70. Og da var det både 6 og 12 V i denne perioden.
« Siste redigering: oktober 22, 2009, 20:02:54 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #15 på: oktober 22, 2009, 20:07:38 pm »

okei. da lar jeg det være slik. tusen takk for hurtige svar!
Loggført

1967 1200
6V!
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 22, 2009, 20:50:00 pm »

har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget.

Meget bra!  Osteaktig
Loggført

Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #17 på: oktober 23, 2009, 10:17:34 am »

Husk biten på forgasseren. 6v eller 12v. går dårlig uten.
Skrotnisse har vel disse liggende for en grei pris
Loggført
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #18 på: oktober 23, 2009, 12:36:10 pm »

okei. hvilken oppgave har denne delen og hva er det for noe?
Loggført

1967 1200
6V!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: oktober 23, 2009, 21:53:24 pm »

Oddbjørn tenker nok på choken. Du kan ha 12, men bør ha 6. Du ser om det står Solex 6 eller 12v på den. Uten fungerande choke vert det ikkje godt å få start i desse kalde dagar.. Men mangler du ein i 6v kan du alltids ta turen opp igjen til meg for å kjøpe Kun den Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #20 på: oktober 23, 2009, 23:22:18 pm »

Enten choken, eller cutoff-ventilen for bensina som åpner og lukker for bensintilførselen når tenningen skrus på og av.
Loggført
erihen
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #21 på: oktober 24, 2009, 15:27:08 pm »

fått bilen opp å gå no. alt fungerer.. 6v el anlegg. takk for skiver tistlo!
Loggført

1967 1200
6V!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 24, 2009, 15:51:13 pm »

Bra! Du får laga ein prosjekttråd no då så me får sjå bilen! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!