april 19, 2024, 04:59:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kajknoz - "Nøtte" (Boble -59) prosjekt  (Lest 34711 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #90 på: juni 26, 2010, 00:29:05 am »

Vist du ikkje tar jobben med å skifta bensinrøyret so er det vel egentlig berre å sveisa da igjen og heller legga opp nytt røyr innvendig attmed bremserøyret. Men no som bilen er nedplukka har du ein gyllden mulighait til å fiksa det røyret,, snu bunnplata og bor opp alle dei ca 159 punktsveisane langs undersida av tunellen.. då får du god tilgang Glad

Chokevaieren har eg ikkje erfaring med, men den skulle vel la seg gjera å få ut?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #91 på: juni 26, 2010, 10:09:40 am »

ja, kan jo egentlig borre opp og gjøre det skikkelig nå som jeg først er igang Blunker
Tusen takk for svar Tistlo Osteaktig
setter veldig stor pris på hjelpen Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #92 på: juni 26, 2010, 10:21:22 am »

Pass berre på att da er ein heil del arbeid altso Blunker

Søk litt om da her på forumet, det finst beskrivelsar på korleis du skiftar det
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #93 på: juni 27, 2010, 18:27:12 pm »

etter chokevaieren ble satt inn jevnlig med wd40, fikk jeg endelig løsnet den idag Glad
3 dager med wd40 gjorde susen! Osteaktig
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #94 på: juli 04, 2010, 19:59:37 pm »

Da er 1 av 2 gulvplater kappet ut Glad

Prioriterte en tur ned på VW Internationals (ufattelig mye pent å se på, og masse inspirasjon!!) fremfor å jobbe videre i garasjen idag, men regner med å få løsna den andre plata iløpet av uka...
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #95 på: juli 05, 2010, 16:09:30 pm »

noen bilder av det jeg rakk å gjøre med bobla nå i helgen:




og det lille innkjøpte fra Frama Glad :
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #96 på: juli 05, 2010, 16:17:32 pm »

Ser bra ut detta, men var det ikkje ein tungvindt måte å ta av golvet på? Ser du har borra opp sveisane langs heile kanten? Det besta er å kutta med vinkelslipar langs kanten på ramma, sånn att du har ei tynn remse der punktsveisene er på, igjen. so tar du ei vannpumpe tong og vrir rundt plata, då riv du samtidig opp punktsveisen. som ein gammaldags sildaboks opnar om du skjønner kva eg meiner.
men har du kappa av forsterkingsarmen i bakkant? den trenger du

forresten, kor mykje ca måtte du ut med for dei flotte lakkprodukta du har handla deg? Glad
« Siste redigering: juli 05, 2010, 16:21:18 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #97 på: juli 05, 2010, 17:09:48 pm »

Er jo bra fremgang her da. Ser bra ut detta, blir gjort ordentlig med en gang, lurt det Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #98 på: juli 05, 2010, 18:59:49 pm »

hadde brått noen timer jeg kunne være i garasjen, så nå ser det sånn ut:
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #99 på: juli 05, 2010, 19:04:21 pm »

Ser bra ut detta, men var det ikkje ein tungvindt måte å ta av golvet på? Ser du har borra opp sveisane langs heile kanten? Det besta er å kutta med vinkelslipar langs kanten på ramma, sånn att du har ei tynn remse der punktsveisene er på, igjen. so tar du ei vannpumpe tong og vrir rundt plata, då riv du samtidig opp punktsveisen. som ein gammaldags sildaboks opnar om du skjønner kva eg meiner.
men har du kappa av forsterkingsarmen i bakkant? den trenger du

forresten, kor mykje ca måtte du ut med for dei flotte lakkprodukta du har handla deg? Glad

Det var en veldig tungvint måte å gjøre det på, så HELDIGVIS leste jeg posten din før jeg gikk ut i garasjen for å ta andre siden Blunker
gikk MYE lettere Osteaktig
så fikk jeg fiksa forsterkningsarmen igjen, etter den lille bommerten jeg hadde.. Rekker tunge

De produktene jeg kjøpte hos Frama koster totalt ca 1400,- hvis jeg husker korrekt Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #100 på: juli 05, 2010, 19:09:35 pm »

Er jo bra fremgang her da. Ser bra ut detta, blir gjort ordentlig med en gang, lurt det Blunker

Takk for det Glad
prøver så godt jeg kan vettu Blunker
jobber etter lær underveis prinsippet for å si det sånn :p
Håper det blir bra for jeg har aldri gjort noe lignende før...
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #101 på: juli 05, 2010, 19:36:30 pm »

Hehee, ikkje vits å gjera ting verre enn det er , Neste gong du skiftar golv då går da fort Blunker

Du har gjort ein god handel på Frama. Eg betalte over 1000kr for ein liter med epoksy og herdar.. riktignok av merket standox..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #102 på: juli 05, 2010, 19:42:31 pm »

Hehe..
håper det er første og siste gangen jeg bytter gulv på denne bobla hvertfall Blunker
men skal ikke si at jeg kun kommer til å ha denne bobla på sikt Rekker tunge
er jo mulig det blir en boble eller 2 til Glad

Frama har alltid vært hyggelig på pris, og alt jeg har prøvd/kjøpt har vært av veldig bra kvalitet Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #103 på: juli 05, 2010, 22:32:45 pm »

anbefaler Frama vi også. Odder lakka varianten med produkter utelukkende derifra. Bra priser, god kompetanse og råd og bra produkter!

Bare å sende ramma til sandblås da Kaj! =)
Loggført

... it's an adiction ... 
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #104 på: juli 06, 2010, 07:19:39 am »

sandblåse gjør vi da selv i bakgården! Blunker
Planen er å gjøre så mye som overhodet mulig selv, slik at jeg lærer mest mulig Glad
så vil tippe at nærmest alt gjennom hele denne tråden kommer til å bli gjort på eiendommen her hos oss...
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #105 på: juli 07, 2010, 15:42:11 pm »

Planen var å prøve å få sandblåst det som er igjen av ramma idag, men ettersom kompressoren har streika (defekt kondensator i elektromotoren) må jeg drøye dette til jeg har fått fiksa kompressoren Trist
har jeg flaks får jeg denne før helgen, og klarer å samle opp nok tid til å få tatt det da...
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #106 på: juli 07, 2010, 20:54:26 pm »

ettersom jeg sitter å venter på kondensatoren til kompressoren, sitter jeg å tenker litt fremover....
og jeg sliter litt med valget mellom justerbar senking (type coilovers osv..) eller air-ride på bobla..
noen som kan komme med noen fornuftige utsagn om hvorfor jeg bør velge det ene eller det andre?

slik ser jeg på det nå:

Justerbar senk (type coilovers o.l.) billigere og som regel lettere å få godkjent på bilen, men ettersom bilen må jekkes opp og hjulene av for å få justert høyden vil det være en større utfordring og kjøre den til treff osv. for så å sette den i "utstillingshøyde" Rekker tunge

air-ride: koster mye mere, men full kontroll på høyden og kan justere opp og ned når jeg måtte trenge det, men skal mye mere til å få godkjent i vognkort slik jeg har forstått det?


Hvis noen har noen innspill på hva jeg bør gå for hadde det vært fint med litt begrunnelser slik at jeg klarer å bestemme meg Rekker tunge
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #107 på: juli 07, 2010, 21:51:21 pm »

Coilovers på linkpin er vel dramatisk ? senkeforstilling funkar vel og? lett å få godkjent, men då kjøyrer du med utstillingshøgde heile tida Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #108 på: juli 07, 2010, 22:13:54 pm »

Coilovers på linkpin er vel dramatisk ? senkeforstilling funkar vel og? lett å få godkjent, men då kjøyrer du med utstillingshøgde heile tida Glad

jeg må ha noe som er justerbart, ettersom jeg har lyst å BRUKE bilen Rekker tunge
hehe..
så må prøve å finne en lur løsning som kan godkjennes?


videre kan jeg si at kompressoren nå er i orden igjen!
ufattelig rask levering fra dem jeg kjøpte kompressoren hos! Osteaktig
ringte og fortalte dem hvor feilen lå igår, delen var i postkassa mi idag..
og dum som jeg var sjekket jeg jo ikke postkassa når jeg kom hjem fra jobb, ettersom jeg trodde det hvertfall ville ta en dag eller 2 til før jeg fikk kondensatoren.. Rekker tunge

så nå er alt i orden igjen og jeg kan starte sandblåsingen så fort tiden strekker til Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #109 på: juli 07, 2010, 22:41:45 pm »

Du lyt nesten ta kontakt med Dr. Laban, han kan vel gje deg nokon tips Kult

Kor stor kompressor bruker du til sandblåsinga?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #110 på: juli 08, 2010, 07:12:59 am »

har bare en 150 liters kompressor som kan levere et sted mellom 350 og 400 liter i minuttet og lader ca 9 bar hvis jeg husker korrekt...
så det skal holde for å sandblåse, men må bare ha litt god tid Glad

Allerede lest gjennom tråden om bilen til Laban flere ganger Osteaktig
ufattelig hvor bra og gjennomført den bilen er..
er en liten stund til jeg klarer å ta meg råd til luftfjøring, men hvis jeg heller mot det når økonomien nærmer seg, så tar jeg nok kontakt for litt tips og triks ja Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #111 på: juli 08, 2010, 07:48:40 am »

Air-ride er jo enormt praktisk (men det er en Toyota Corolla også  Osteaktig )
Det enkleste ville vel være at montere justerbar puma, senkespindler og så lave oppsett som dette http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=313075

God fornøjelse med lesing  Blunker  Ellers hvis du går for fuld luft ved jeg at Angora gutterne i DK før har lavet fine ting på bestilling http://www.teamangoraracing.dk/
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #112 på: juli 08, 2010, 15:53:53 pm »

har bare en 150 liters kompressor som kan levere et sted mellom 350 og 400 liter i minuttet og lader ca 9 bar hvis jeg husker korrekt...
så det skal holde for å sandblåse, men må bare ha litt god tid Glad

Allerede lest gjennom tråden om bilen til Laban flere ganger Osteaktig
ufattelig hvor bra og gjennomført den bilen er..
er en liten stund til jeg klarer å ta meg råd til luftfjøring, men hvis jeg heller mot det når økonomien nærmer seg, så tar jeg nok kontakt for litt tips og triks ja Glad

Bør gå greitt å sandblåsa med den kompressoren! Eg prøvde sjølv ein gong.. hadde tenkt å sandblåsa bunnplata til 69en i samme tilstand som bunnplata di - ramma. eg satt igang med gebe kompressor på 50 liter og ca 300 l/min + punktsandblåsar frå biltema..... etter ca 5 min og 25 sandpåfyllingar var eg lei, og kompressoren spylte olja rett ut av blokka. Glad
Men veldig bra att du sandbles sjølv, eller i det heile tatt att du faktisk vil prøva å gjera mest mulig sjølv! der er det mangen pengar å henta inn ved restaurering av bil, og resultata vert ofta lika bra som om du skulle ha satt vekk til andre. men med lakkering er jo det veldig relativt då
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #113 på: juli 08, 2010, 16:05:08 pm »

Bør gå greitt å sandblåsa med den kompressoren! Eg prøvde sjølv ein gong.. hadde tenkt å sandblåsa bunnplata til 69en i samme tilstand som bunnplata di - ramma. eg satt igang med gebe kompressor på 50 liter og ca 300 l/min + punktsandblåsar frå biltema..... etter ca 5 min og 25 sandpåfyllingar var eg lei, og kompressoren spylte olja rett ut av blokka. Glad
Men veldig bra att du sandbles sjølv, eller i det heile tatt att du faktisk vil prøva å gjera mest mulig sjølv! der er det mangen pengar å henta inn ved restaurering av bil, og resultata vert ofta lika bra som om du skulle ha satt vekk til andre. men med lakkering er jo det veldig relativt då

kan tenke meg det hadde vært en tålmodighetsprøve å gjennomføre ja!
har sandblåst 4 felger på den måten tidligere, og det tok jo en evighet! Rekker tunge

Jeg har kjøpt meg en litt større sandblåser-sak enn den punktsandblåseren du (og jeg) brukte.
Et lite bilde av sandblåseren jeg skal bruke:

blir spennende å se hvordan det  går, men har trua! Osteaktig


Takk for linker Jens-Ole Glad
blir nok litt lesing her nå ja, så får vi se om det kan ligge en løsning jeg liker der... Osteaktig
« Siste redigering: juli 08, 2010, 16:08:48 pm av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #114 på: juli 08, 2010, 19:20:29 pm »

fikk tatt meg en liten tur ut i garasjen idag for å "teste" kompressoren litt etter reperasjonen Glad





føles godt å endelig se et par helt rene deler Glad
« Siste redigering: mai 18, 2011, 17:52:10 pm av Kajknoz » Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #115 på: september 08, 2010, 18:36:00 pm »

Da er det bestemt hvilket frontsett som skal settes inn i bobla! Glad
Blir det jeg vil kalle en "oppgradert versjon" av Focal K3P!! Osteaktig
Er en stund til jeg har mulighet til å montere det da, men planlegging og innkjøp er jo halve jobben Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #116 på: september 17, 2010, 20:44:04 pm »

Da er noen nye DevilBiss lakksprøyter kjøpt inn Glad
Så med engang jeg får disse, skal jeg prøve å få tatt meg litt fri fra jobben slik at jeg får sandblåst og grunnet ferdig ramma Osteaktig

Håper ikke det er veldig lang leveringstid på sprøytene, for gleder meg skikkelig til jeg har fått grunna ferdig ramma =)
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #117 på: september 17, 2010, 22:07:16 pm »

Høres bra ut Kaj!
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #118 på: januar 12, 2011, 15:56:43 pm »

Har blitt lite med updates nå i vinterkulda....

Etter innkjøp av ny bruksbil lurer jeg på om planene har forandret seg litt angående Nøtte gett..

Bruksbilen ender nok med å få stereo'n, ettersom jeg får mere utnytte av det i den bilen..

Holder fortsatt fast ved at jeg vil ha Nøtte lav og bred, men har begynt å flytte fokus mere og mere over på motor fremfor anlegg merker jeg Rekker tunge
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Malvin
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Rolvsøy



Vis profil
« Svar #119 på: januar 14, 2011, 12:22:56 pm »

Har du fått Air ride`n i hus enda da? må gi beskjed når den kommer så jeg får sett på det . kan jo hende jeg måååå ha sånn også... Gliser
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!