april 26, 2024, 01:42:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vinterkjøring...  (Lest 52223 ganger)
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« på: november 20, 2009, 15:29:32 pm »

Med fare for å få til svar det jeg ikke vil høre, spør jeg alikevel...
Har tenkt å kjøre bobla mi i hele vinter (om det ikke stopper av seg selv... har jo ikke testen den i 15 blå enda siden det er 3 uker siden jeg kjøpte den..) Den er ganske så rustfri, og tectylbehandlet i 1995. Tips til hvordan jeg kan holde min kjære like rustfri, men ikke gjemme henne i en garage hele vinteren? Ny tectyl? Spyle/vaske ofte? Oljebehandle?
Bilden er 1969 modell 1300, og jeg ELSKER den!! Og den skal forbli orginal !! Og, er det noen som vet åssen jeg kobler på radioen? Står orginal radio i, den må det jo pustes liv i  Osteaktig
Bensinvarmeren blir vaaaarm, så håper jeg slipper å skrape is innvendig men hadde vært litt sjarm også..
En annen ting jeg lurte på, kjører dere med litt gløtt på de små vinduene? For å få luft sirkulasjon? Hatt den på et par langturer allerede, svetter som en gal og rusa på motorlukt, heheh. Hjalp å åpne vinduet, det er kanskje meninga? Lest at kabinen er luft tett..
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 20, 2009, 15:37:26 pm »

Heisann Gliser
Bobbla di er en helt herlig vinterbil! Det kan kanskje bli litt kaldt, så husk å ha duggklut i bilen! Men dette varierer! Gliser
Ellers når det gjelder å ta vare på bilen gjennom vinteren, så vil jeg si, at det vitkigste er å spyle av den, det kommer jo selvfølgelig annpå om du kjører på salta veier, eller ikke!
Har du åpne rusthull, eller noe antydning til, så kan det vell kanskje lønne seg å pusse ned(evt sveise) og male over med litt owatrol, arcanol etc... Så holder det seg Blunker

Når det kommer til motoren din, så er det ikke mye å gjøre, bare passe på at den har nok olje, og sjekke at oljen er ren, altså ikke lukter bensin etc...

Radioen, når du skriver at den ikke virker, mener du at den er " død" liksom, for da har det mest sannsynlig gått en sikring, eller ledningsbrudd Blunker

Lykke til Gliser

Mvh Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: november 20, 2009, 16:04:48 pm »

Bare prøv å kjør minst mulig på saltede veier. Jeg har brukt boble på vinteren selv uten bensinvarmer og har ikke noen problemer.. Har jo lært å kle på meg.. Og isskrape er vanligre å bruke på innsiden enn utsiden men det blir en også vant med. Boble er en flott vinterbil!
Loggført

Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 21, 2009, 00:06:43 am »

Fantastisk med så positive svar  Gliser
Mest vant til "den fryseboksen der kommer du til å kjøre deg i hæl i" osv. Andre veteran elskere jeg kjenner har bilen sin pakket inn i silke hele vinteren og kjører kun på solskinnsdager, livendre redd for veistøv.
Må si jeg er imponert over kjørekomforen også, når jeg ble vant til å løfte benet 15 cm opp fra gasspedalen for å finne bremsen gikk det som smurt  Blunker
Måtte fylle på en del olje og stoppe en liten bensinlekasje, ellers er motoren topp. Skal sjekke sikringene (for nå har i tilegg til radioen som er død,  baklysa gått og resten fungerer ikke uten at jeg drar den knappen heeelt ut).
Jeg har spylt den en par ganger allerede, og latt a overnatte i garasjen, og like våt dagen etter. Noe jeg burde gjøre med garasjen siden bilen ikke tørker?
Folka rundt meg er så lei mitt mas om denna bilen, så fiiint jeg kan mase på dere.
God helg videre Glad
Loggført

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: november 21, 2009, 00:13:20 am »

Rusa på motorlukt? de er tette varmepottene dine vel? hvis ikke kommer det eksos inn i bilen og det er ikke helt sunt  Blunker Hvis tektylen er så gammel som du sier så kan det og lønne seg å få vekk den gamle og sprøyta på nytt  Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: november 21, 2009, 00:14:51 am »

Ikke noe som er penere enn bobler en sikkelig vinterdag..


* DSC_0002.JPG (129.84 KB, 633x420 - vist 701 ganger.)
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: november 21, 2009, 00:21:51 am »

Hvis du vil beholde bilen din rustfri er understellsbehandling f.eks. en ny runde tectyl før vintern en god investering.

Og ja, jeg har også ofte vinduet litt åpent både sommer og vinter. Både fordi det fort lukter litt bensin/olje/eksos i bilen - eller VW-lukta som jeg kaller det Glad - og fordi det hjelper mot dugg/fuktighet.
Loggført

1969 Militær-buss
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 21, 2009, 00:34:42 am »

Duggklut, is-skrape og vinduet litt på gløtt Glad Det skal bli Glad

Lurer litt på en slik tectylbehandling ja, det hadde nok roet hjertet litt. Hva koster slik? Han jeg kjøpte den av var meget opptatt av at jeg måtte holde den innendørs i vinter, jada Glad Er litt overflaterust der reservehjulet ligger, kjøpt tectyl på spray, tenkte å spraye selv... er det ok? ..ellers har vi ikke funnet noe rust.
Men kommer jo ikke til under og sånn....
Rusen av motorlukta gikk litt over når jeg fikk stoppet en ørliten bensinlekasje. Ettersom jeg har forstått så blir lufta dratt rett fra motoren og inn?

Angående orginal.. Er det mulig å få tak i takgrind til min?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 21, 2009, 00:40:55 am »

Takgrind er inget problem!
Man kan enten kjøpe helt ny, eller brukt av noen som har liggende! Gliser

Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #9 på: november 21, 2009, 00:49:01 am »

går også an og spryte den med olje under så lenge!
så kan du ta tectylen til sommeren!hvis du ikke har en god og varm plass og skru da!:)
Loggført

Vw 1302
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 21, 2009, 17:47:32 pm »

Jeg fikk liv i radioen min i dag !!!!!!!!!! (eh, Pappa fikk liv i radioen min)

 Gliser Gliser Gliser Gliser

Sprakende god lyd!
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #11 på: november 21, 2009, 18:44:25 pm »

Hvis du ikke har luftevinduet på gløtt, kommer det mindre varme inn i bilen...
Fordi bobla er så tett. Ett sted må kulda ut. Så jeg kjører alltid med det ene luftevinduet med gløtt. Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #12 på: desember 16, 2009, 18:46:52 pm »

Jaggu godt og høre det itte bare er vi gutta i som tørr kjøre veteran boble på vinteren Glad Angående saltet er det ingen fare om du er nøye og spyler ofte og har en god behandling. Slik som tecktyl...osv. Egentlig syns je det beste er Owatrol. Det er en olje som kryper helt inn til stålet og blir en "hinne" rundt området der den er sprøyta. Tecktylen er bra den og, men har litt lettere for og slippe inn vann/salt på steler der den itte blir helt tett. Og da ruster det uten at du ser det.... Std utstyr er isskrape og duggfille ja Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #13 på: desember 16, 2009, 19:07:54 pm »

Hei Lene, gratulere med bobla di, ang lagring så er det beste å ha en tett garasje som har minst 5 plussgrader eller mer. Da tørker bilen helt opp over natten.
Dersom en har garasje med kuldegrader (uisolert) vil nok ikke bilen tørke opp, men være stadig våt ettersom temperaturen følger natt og dagtemperatur... altså fra plussgrader til minusgrader.
En god carport er å foretrekke fordi det i den blir gjennomtrekk, som gjør opptørkingen raskere, enn om bilen stod ute. Glad
Loggført
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 17, 2009, 21:04:39 pm »

Jeg kan ikke skjønne hvorfor ikke alle kjører boble!? Det er da ikkeno problem! Og jeg er garantert den blideste sjåføren i by`n  Gliser
Har forresten blitt verdensmester i "å bli forbi kjørt"  Sjokkert Ligger godt i fartsgrensa men tror det har noe med alderen på bilen å gjøre, folk bare SKAL forbi !!
Julegavelista mi i år går ut på
-oljebehandling
-nye vinterdekk (lurer på om de jeg kjører med nå også er fra 1969)
-takgrind (noe jeg har sett her på forumet at samboeren min prøver å få tak i, hehe)
og nå:
-isolasjon til garasjen  Blunker
Takk for fine tips, og fint jeg kan "mase" på dere, folk rundt meg er allerede lei! Det kan hende det blir bygget et car port, for samboeren er litt furten over at bobla mi har tatt over garasjen.
Loggført

Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 17, 2009, 21:11:56 pm »

Rusa på motorlukt? de er tette varmepottene dine vel? hvis ikke kommer det eksos inn i bilen og det er ikke helt sunt  Blunker Hvis tektylen er så gammel som du sier så kan det og lønne seg å få vekk den gamle og sprøyta på nytt  Glad

En ting til, hvordan sjekker jeg om varmepottene er tette?
Får klager fra venninner om at jeg til stadighet lukter motor, hehe  Osteaktig
Loggført

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #16 på: desember 17, 2009, 21:31:31 pm »

Varmen i Bobla vil alltid ha en lukt som er helt særegen for disse bilene, men det skal ikke lukte eksos av varmen. Og ja - ene ventilasjonsvinduet bør alltid stå på gløtt, slik at varmeapparatet får lettere for å pumpe varmlufta inn i bilen.
Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #17 på: desember 17, 2009, 21:34:42 pm »

Rusa på motorlukt? de er tette varmepottene dine vel? hvis ikke kommer det eksos inn i bilen og det er ikke helt sunt  Blunker Hvis tektylen er så gammel som du sier så kan det og lønne seg å få vekk den gamle og sprøyta på nytt  Glad

En ting til, hvordan sjekker jeg om varmepottene er tette?
Får klager fra venninner om at jeg til stadighet lukter motor, hehe  Osteaktig
Litt av sjarmen å kjøre boble det Lene. Skal lukte litt ;-) Vet ikke hvor du bor, men har ei grind hengende hvis du kan hente.
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #18 på: desember 18, 2009, 07:50:40 am »

Vamepottene ligger under motoren, To stykker på hver side under motoren. Inni varmepottene går det eksosrøyr fra fremste sylindrene til desse blir sammenkoblet med eksosen fra de bakre sylindrene. Eksosen havner så i eksospotten bak motoren da.
-Varmepottene er "blekk-kammer" som ligger utanpå eksosen frå dei fremste sylindrene (på hver side) og er lette å sjå.
Inni dette blekket går det luft frå kjølekappa som vert blåse ned rundt sylindrane og forbi på utsida av eksosen (inni blekket der) fortsett så vidare inn i bilen igjennom to slangar frå varmepottene, Denne lufa vert oppvarma av motor og dei innvendige eksosrøyra.
-Sjekk at det ikkje lekk eksos inn til desse varmluftkanalene. -Kjenner det på at det ikkje skal lukte eksos...må få med deg ein som har greie på å bestemma tilstanden på dette.
Loggført
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 18, 2009, 08:49:53 am »

Inlegget ditt printes og og tas med til pappa Glad Tusen takk !! har en mekaniker i familien men han har ikke sansen for bobler, gud bedre for en teit mann  Rekker tunge
Har en plan om å lære meg mest mulig om denne bilen selv, men ser jo at det er veldig lurt å la ekspertene "Jobbe" og heller prøve å henge med å forstå Glad

Hva slags dekk kjørere dere med på vinteren? Pigg? Skal ut i kveld å teste bobla på en stor åpen plass, er jo litt snø nå, sikkert lurt å bli kjent med hvordan den reagerer på detta føret Glad
Loggført

Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #20 på: desember 18, 2009, 11:26:53 am »

Jeg kjører altid på piggdekk om vinteren. Kjøpte nye Vredstein 155,80-15 var Dekkpartner i Sarpsborg som skaffet dem til meg nå i november
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 18, 2009, 11:47:19 am »

Flott at du kjører boble på vinteren, Lene. Jeg skal også bruke min gjennom vintersesongen. Jeg satser på at mine nye Yokohama piggfrie fungerer bra: http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=444
Kjørte faktisk bilen inn på luksusvask hos Shell forleden, med lakkforsegling til slutt. Vi sliter med det forb&%# salt-"slushet" som vi alltid ender opp med om vinteren, men satser på at det skal gå bra så lenge jeg får spylt den godt under jevnlig. Fikk meg en god ansiktsvask også da det kom en god skvett inn ved ventilasjonsruten, hehe!
Om varmepottene er dårlige så er det like greit å bytte dem, originale gir bedre varme enn billige "repro", så det blir en vurdering du kan gjøre.
Greit med en sånn "pakke" som dette så du får tatt det i en engang (bare husk å sprøyte godt med rustløser på alle eksosmutre dagen i forveien):

http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=842#
Heat exchanger deluxe kit, 63-, pair/fit kits/hose
Modellbetegnelse   043-298-250
Tilgjengelige     Lagervare
kr. 2 790,-
  
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #22 på: desember 18, 2009, 15:09:35 pm »

Varmepotter kan være ganske så tidkrevende (og dermed dyrt hvis du bruker verksted) å bytte. Ofte har de sitti på bilen i flere tiår, og det må både rustløser og varme til for å løsne alt uten å knekke ting. Av og til må det gjenges opp på nytt også. Hvis du må bytte varmepotter, anbefaler jeg å kjøpe et par originale, brukte potter fra noen her på forum, da nye repro-potter ganske enkelt ikke gir den samme varmen.

Kjører bilen min om vinteren jeg også, på Vredestein Snow + i originaldimensjon (155 SR 15), med pigg. Godt fornøyd med disse. Alle forhandlere som har Vredestein-dekk, burde kunne skaffe disse.

Jeg tar det nok mer med ro enn de fleste i Bobla mi på vinterføre - stopper heller og slipper forbi folk enn å kjøre fortere enn det jeg synes er behagelig. Det er tross alt en gammel og ikke kjempesikker bil, dette. På skikkelig snøføre merker du at det er lite vekt over forenden - inn mot sving er det ofte forakselen som sliter med å finne grep først, noe som gjør at man raskt lærer å ha lav nok fart inn mot svinger (kan tross alt ikke la bakenden dra ut med vilje for å komme rundt svingen så altfor ofte på offentlig vei).
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #23 på: desember 20, 2009, 08:39:03 am »

Før når jeg brukte mine luftkjølte om vinteren hadde jeg ofte på en 50-50 blanding av spillolje og diesel under. Brukte en biltema tektylsprøyte (for luftkompressor) og en tom tektylbeholder for en slik. Parkerte bilen på bukker over en billig presenning fra Europris eller tilsvarende, på med støvmaske og sprøyta villt til jeg var fornøyd.

Lot bilen stå å dryppe av seg en dag og kasta så presenningen i bosset. (miljøsvin)

Owatrol kan også blandes i denne mix vil jeg anta.
Loggført

1961 T1 - Custom
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 21, 2009, 22:29:11 pm »

Har hatt gleden av å kjøre litt på glatten nå med de nye piggfrie Yokohama-dekkene i 175/65/15. Det er så langt en fornøyelse, fester meget bra og er støyfritt på bar vei. Godt grep i svinger, skal ut nå å teste litt på skogsvei. Verdt å vurdere for de som ikke må ha piggdekk - finnes sikkert andre merker og modeller også, greit om flere tester ut både med pigg og piggfrie.
Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #25 på: desember 21, 2009, 23:27:17 pm »

Boble er litt annerledes (gøyere) på vinterføre enn de fleste andre biler, siden den har motoren bak. Og den er fantastisk til å ta seg fram. Men ha på ferske dekk med bra mønster. Gamle dekk har mistet vinteregenskapene (gummien blir etterhvert hard og glatt, samme hvor mye mønster der er igjen). Bobla er lett og får du tak i nye dekk i originaldimensjon 155R15, så gir de gode vinteregenskaper. Pigg eller piggfritt er "en smaksak", men pigg gir best grep på is og spesielt på våt is.
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #26 på: desember 23, 2009, 17:40:48 pm »

Solid vinterføre her jeg er på juleferie nå. Kan love at Boble i 22 kuldegrader, uten bensinvarmer, er ekstremsport for mennesker med høy egenutvikling av varme. Og her om dagen begynte jaggu bakenden såvidt å skli ut litt på vei ut av en islagt sving i oppoverbakke, men enkelt korrigert med gass og ratt. 43 mil her om dagen i temperaturer stort sett mellom femten og tjue minus var litt av en opplevelse.
Loggført
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #27 på: desember 23, 2009, 18:09:51 pm »

Loggført

Shift Happens !
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 27, 2009, 13:15:36 pm »



Jeg har fått takgrind til jul !!! Og bobbla går "så det suser" i snøen!
Sklir, spinner, graver og krabber om hverandre. Har ikke kjørt no særlig med bil på vinteren før, så jeg har masse å lære Glad
Måtte gi opp natt til i går, da kom jeg ikke opp bakken hjem (ingen andre biler gjorde det heller da), men veldig skuffa, jeg burde ha klart det i bobla mi...
Har lært å kjøre med vinduet på gløtt hele tiden, og nå har jeg lært at det er lurt å lukke det når bilen står ute i snøstorm.....  Flau
Romjula går til litt rustbehandling her og der, sjekke varmepottene, og bensinvarmeren min virker ikke lenger.
Hvordan får man lagt ut bilder her? Bobler er så vakre med snø på Glad
Loggført

ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #29 på: desember 27, 2009, 13:26:59 pm »



Jeg har fått takgrind til jul !!! Og bobbla går "så det suser" i snøen!
Sklir, spinner, graver og krabber om hverandre. Har ikke kjørt no særlig med bil på vinteren før, så jeg har masse å lære Glad
Måtte gi opp natt til i går, da kom jeg ikke opp bakken hjem (ingen andre biler gjorde det heller da), men veldig skuffa, jeg burde ha klart det i bobla mi...
Har lært å kjøre med vinduet på gløtt hele tiden, og nå har jeg lært at det er lurt å lukke det når bilen står ute i snøstorm.....  Flau
Romjula går til litt rustbehandling her og der, sjekke varmepottene, og bensinvarmeren min virker ikke lenger.
Hvordan får man lagt ut bilder her? Bobler er så vakre med snø på Glad
hei Lene og God jul,
Dersom du har en mappe på "Mine Bilder" på PCen din så sjekk at de er under 260kb (høgreklikk på bidet ditt, - så egenskaper), så ser du størrelsen. Dersom det sier f.eks 85kb pr bilde, så kan du legge inn tre bilder pr svar da.
-Du trykker på Svar nederst i tråden din, så ekstravalg, så blad i, (der finner du dine bilder som du vil legge ved) Lykke til.
Loggført
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!