mars 28, 2024, 14:10:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -64 Notchback  (Lest 91432 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #150 på: november 24, 2017, 10:24:25 am »

Er innfestningshullene på spjeldhuset likt på "like" spjeldhus som er mindre og? De koster vel ikke mange kronene, så om man sliter med størrelsen på spjeldet, kan man da enkelt bytte til et mindre spjeld?


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #151 på: november 24, 2017, 19:04:50 pm »

Var på Biltema og kjøpe 4 stolper topper.
Kuttet de til og monterte på endene.


* 194F82DE-12F8-4704-B0DB-F5163C32655E.jpg (38.9 KB, 450x600 - vist 415 ganger.)

* 5066ABB6-AA35-4684-9700-8F5682EB6B6E.jpg (73.5 KB, 735x600 - vist 399 ganger.)

* 999E75CC-FDD5-45D2-A73D-8D9791B43090.jpg (74.25 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)

* 2E9A0ACF-5E19-4473-9A15-910162C6C4EC.jpg (86.53 KB, 800x600 - vist 504 ganger.)
« Siste redigering: november 24, 2017, 19:43:32 pm av geir F » Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #152 på: november 24, 2017, 19:19:09 pm »

Jeg kopierte en lokal "skrue" og brukte en rustfri øse fra Ikea til endelokk på mine innsug :-)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70149465/
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #153 på: november 24, 2017, 20:13:28 pm »

Moro. Og kreativt Glad
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #154 på: november 25, 2017, 18:42:18 pm »

Y bendet er nesten ferdig.


* 3A78D4BA-1CAD-46A0-989C-4658CA447E10.jpg (80.87 KB, 800x600 - vist 490 ganger.)

* C95CC453-DF82-4417-80EE-9E62C6BE8EE2.jpg (85.95 KB, 800x600 - vist 465 ganger.)

* A0F11072-E428-4AAE-B113-C4FEA3B6271E.jpg (70.92 KB, 800x600 - vist 490 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #155 på: november 26, 2017, 12:09:16 pm »

Hvor bør man plassere dysene?


* DBAFBC2F-FC7F-4CF4-A47D-3538618BFAF7.jpg (75.7 KB, 800x600 - vist 481 ganger.)

* 9162EA6D-85FB-477E-9544-04408DB0A981.jpg (66.47 KB, 800x600 - vist 434 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #156 på: november 26, 2017, 13:29:43 pm »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #157 på: november 27, 2017, 00:18:54 am »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg
X2
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #158 på: november 27, 2017, 22:39:03 pm »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg

Også ser man på jpm som setter de 90 grader på røret også skjønner man ingenting...  Gliser  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #159 på: november 28, 2017, 00:37:17 am »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg

Også ser man på jpm som setter de 90 grader på røret også skjønner man ingenting...  Gliser  Gliser

Det er vel på motoren med rette innsug?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #160 på: november 28, 2017, 18:24:40 pm »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg

Også ser man på jpm som setter de 90 grader på røret også skjønner man ingenting...  Gliser  Gliser

Det er vel på motoren med rette innsug?

Ser ikke at det skal gjøre store forskjellen.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #161 på: november 28, 2017, 19:41:02 pm »

Sånn at de skyter rett på baksiden av ventilen vil jeg tro. Jo mer de treffer port eller innsug, jo lettere har drivstoffet for å væske seg

Også ser man på jpm som setter de 90 grader på røret også skjønner man ingenting...  Gliser  Gliser

Det er vel på motoren med rette innsug?

Ser ikke at det skal gjøre store forskjellen.

Rent bortsett fra at han ikke klarer å treffe ventilen uten top shot..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: november 29, 2017, 12:02:28 pm »

JPM kjører fullsekvensiell fuel delivery, så han har god kontroll på timingen for å begrense wall wetting. Teorien er vel også at drivstoffet atomiseres ytterligere når det skytes rett inn i veggen? Gasshastighet hjelper sikkert også Blunker
Går dere for pico-injectorer på dette prosjektet au'?

Kule innsug! Digger fremgangsmåten. Tror Skinne er inne på noe med "tømming av plenum" på dellast, så det virker logisk å plassere input litt off-set over 1 & 3 slik dere har gjort. Må huske den regelen til senere bruk!

Skulle dere føle på at motoren kanskje krever litt for fint fotarbeid i det lave registeret med nåværende TB, og en mekanisk progressiv løsning blir too much, er det bare å hive seg på eBay. Her finner man brukte e-spjeld for enhver smak. Som Bug_Man nevnte kan input/output-kurven defineres akkurat slik man ønsker, så hårfin throttle control er lett å få til selv med store TB-er - som f.eks. denne Bosch-en brukt på flere Porsche-motorer:

https://www.ebay.com/itm/2011-2012-2013-2016-Porsche-911-Boxster-Cayenne-Cayman-Panamera-Throttle-Body/182837460219?epid=1511276667&hash=item2a91f63cfb:g:qdoAAOSwc6pZ5kQ4&vxp=mtr

Og... Hadde ikke cruise control vært noe på en slik bil?  Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #163 på: desember 02, 2017, 16:46:00 pm »

Hvilken dyser bør vi bruke? Har noen gamle Volvo dyser som jeg har brukt på min motor, kan vi bruke de?
Eller bør vi kjøpe nye, regner med at det har skjedd noe på utviklingen av dyser de siste 20 årene.
« Siste redigering: desember 02, 2017, 18:37:31 pm av geir F » Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #164 på: desember 02, 2017, 17:17:56 pm »

http://www.deatschwerks.com/fuel-calculators/fuel-injector-calculator

Få tak i noe som forstøver skikkelig. EV-6-serien er relativt up to date på den fronten, er slanke i utformingen og temmelig lett å få tak på i alle slags flow-ratings - nytt som brukt.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #165 på: desember 02, 2017, 18:27:35 pm »

Disse?

https://www.ebay.com/itm/4-Genuine-Bosch-EV6-42lb-440cc-fuel-injectors-Honda-Audi-VW-Mazda-Ford-Toyota/282165825941?epid=193201075&hash=item41b264d195:g:BhQAAOSwknJX0D~h&vxp=mtr
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #166 på: desember 02, 2017, 18:33:33 pm »

EV-6 de der ja. Tenker 440cc vil være plenty for en stor NA-motor på moderat turtall.
Gjør ikke noe om de er litt større enn de trenger å være heller. MS3 har mer enn god nok PW-oppløsning.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #167 på: mai 02, 2019, 14:02:26 pm »

En milepæl er nådd – snart klar for sandblåsing, sparkling og lakkering Gliser


* IMG_9748.jpg (61.9 KB, 800x600 - vist 449 ganger.)

* IMG_6381.jpg (53.42 KB, 800x600 - vist 421 ganger.)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #168 på: mai 02, 2019, 21:00:54 pm »

Lekkert  Sjokkert
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #169 på: mai 03, 2019, 08:15:37 am »

Pent som alltid fra den kanten. Men hvor skal turboen plasseres?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #170 på: mai 04, 2019, 06:52:32 am »

He, he (ventet faktisk på den kommentaren fra deg Kalle)!
Ja med alle disse rørbøyene kan det se ut som det skal monteres opp til flere!!!
Har til nå vært både utfordrende og tidkrevende å få plass til alt under luka, men til gjengjeld så er motoren synsmessig ganske kompakt (bilde av original og ny motor).
Luftfilterboksen har jeg laget med intrigert åndeboks (høyre side på bildet). Tilførsel av luft kobles til det originale uttaket pluss ett rør (venstre side på bilde) som går frem ved siden av girkassa. Luften som originalt går til varmeboksene har jeg valgt å tilbakeføre til luftfilterboksen. Om dette kan gi litt ekstra «pustehjelp» gjenstår å se???


* IMG-7735.jpg (47.9 KB, 800x600 - vist 408 ganger.)

* IMG-7741.jpg (57.84 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)
« Siste redigering: mai 04, 2019, 07:53:35 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #171 på: juni 19, 2019, 19:19:56 pm »

Kjekt når man får tilbake litt deler fra lakk😉


* 1EF84179-81F8-4FD8-A7BB-7365C4A028EC.jpg (83.21 KB, 800x600 - vist 367 ganger.)

* DB1115C1-025D-4EF2-AC48-DD085B9D823B.jpg (84.04 KB, 800x600 - vist 334 ganger.)
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #172 på: august 23, 2019, 21:04:16 pm »

Glede meg til å både se og høre denne motoren 💪🏻😬👍
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #173 på: oktober 17, 2019, 11:02:52 am »

Da er broder Geir godt i gang med å monteringen, og jeg er selvsagt veldig fornøyd Gliser
Kam og løftere fra JPM. Veiv fra Tmbryhn engineering. Stemplene er 94 mm fra Male.


* 72568366_708897552921931_5332524338358779904_n.jpg (84.19 KB, 800x600 - vist 311 ganger.)

* 72348241_2168604399911496_3646219280577462272_n.jpg (74.79 KB, 800x600 - vist 308 ganger.)
« Siste redigering: oktober 17, 2019, 11:26:27 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #174 på: oktober 17, 2019, 11:07:24 am »

De tiltenkte sylindrene ble skrotet til fordel for nye fra JPM.
Støtstenger og rør, samt ventildeksler stammer også fra JPM.


* 73320236_416745785918513_7904516991912771584_n.jpg (75.86 KB, 800x600 - vist 309 ganger.)

* 73149823_2641436382808565_4955377676639535104_n.jpg (83.91 KB, 800x600 - vist 288 ganger.)
« Siste redigering: oktober 17, 2019, 11:26:08 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #175 på: oktober 17, 2019, 11:28:47 am »

044 ultra wedge topper.
Pauter 1,4 vippetøy.
Original vifte brukes, men den er sveiset og forsterket.


* 72356249_2750627951830676_2520049314781200384_n.jpg (87.67 KB, 800x600 - vist 307 ganger.)

* IMG-8274.jpg (86.98 KB, 800x600 - vist 330 ganger.)
« Siste redigering: oktober 17, 2019, 13:21:29 pm av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #176 på: november 24, 2019, 09:35:23 am »

Bilder av donormotor


* IMG_4938.jpg (97.57 KB, 800x598 - vist 264 ganger.)

* IMG_5400.jpg (63.73 KB, 448x600 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: november 24, 2019, 09:43:44 am av 64notch » Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #177 på: november 24, 2019, 09:38:54 am »

Komplett oxymotor


* IMG-8314.jpg (81.64 KB, 800x600 - vist 292 ganger.)

* IMG-8323.jpg (82.59 KB, 800x600 - vist 286 ganger.)
Loggført
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #178 på: november 24, 2019, 10:28:55 am »

Utrolig stykke arbeid, imponerende!
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: november 24, 2019, 12:17:51 pm »

Vanvittig flott arbeid!
Håper du har myke nok ventilfjærer så du ikke sliter ut jpm kammen med det første  Glad

En ting jeg stusser på, den lufta som kommer fra viftehuset, er den filtrert?
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!