april 27, 2024, 18:12:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 235841 ganger)
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #600 på: oktober 05, 2011, 21:30:58 pm »

Her er et par fine bilder tatt av bla Speedwell på Scc.


* motor 2276 oxy.jpg (124.28 KB, 904x606 - vist 728 ganger.)

* scc 2011.jpg (96.8 KB, 720x540 - vist 815 ganger.)

* scc gardermoen 2011.jpg (118.96 KB, 904x606 - vist 1380 ganger.)
« Siste redigering: november 16, 2011, 16:25:54 pm av Herbie » Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #601 på: oktober 05, 2011, 22:21:42 pm »

Nyyyydelig bil!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #602 på: oktober 19, 2011, 22:46:54 pm »

Takk for det LOBO:)

Fikk plukket ut kassa og åpnet den i kveld.


Å slik så det ut Rekker tunge

Kunnskapen på girkasser er ikke så veldig stor, derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvor det er best å få kjøpt deler til å eventuelt fikse den opp igjen, eller kanskje har tips om noen som tar på seg en slik jobb med å få kassa friskmeldt igjen:)


* DSC_0042 (Medium).JPG (48.07 KB, 800x450 - vist 511 ganger.)

* DSC_0029 (Medium).JPG (39.39 KB, 800x450 - vist 389 ganger.)

* DSC_0036 (Medium).JPG (56.44 KB, 800x450 - vist 400 ganger.)

* DSC_0032 (Medium).JPG (50.12 KB, 800x450 - vist 373 ganger.)
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #603 på: oktober 19, 2011, 23:11:18 pm »

Ser ut som om du ihvertfall må bytte litt innmat i diffen, men ville tro at det er originalvare som står i den nå og da trenger du bare deler fra en annen kasse.
Jee og Ernst Atle i Søgne er ihvertfall i stand til å ordne dette.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #604 på: oktober 19, 2011, 23:13:59 pm »

http://www.weddleindustries.com/

Mener Unneberg har noe forskjellig fra Weddle på lager.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #605 på: oktober 20, 2011, 10:45:55 am »

Hei,

Vi har deler fra Weddle på lager og skal sende ny bestilling avsted snart. Vi har også en som bygger girkasser for oss, han har for eksempel laget kassen i Tommy sin Deuces Wild.
Ta gjerne kontakt så kan du få prate med Olav selv.  Glad
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #606 på: oktober 20, 2011, 11:05:45 am »

Så ikke så ille ut den kassen der. Solhjulet er en svakhet og sånn er det bare og slurver man med å stramme opp bilen så er det gjort.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #607 på: oktober 20, 2011, 16:11:03 pm »

Den bilen her er så latterlig feit  Kult seriøst noe å strekke seg etter!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #608 på: oktober 20, 2011, 20:51:24 pm »

Takk for tips og tilbakemeldinger.
Jeg skal ta å sjekke opp litt mer og finne ut av hva det blir til. Må nok uansett ha noen til å kikke over kassa og ta ting der i fra.

Takk for det Bug66:)
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #609 på: oktober 21, 2011, 10:21:36 am »

Er det standard kasse med standard diff? Og du tar sjansen på å fortsette å kjøre med det? Håper du svarer ja  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #610 på: oktober 21, 2011, 11:05:13 am »

Er det standard kasse med standard diff? Og du tar sjansen på å fortsette å kjøre med det? Håper du svarer ja  Blunker
Svarer for han jeg siden dette er min gamle kasse bygd av KCR. Består av:
- forsterket T1(guesseted) hus
- weddle gir(1-4)
- superdiff
- tyske lager
- chromoly pinion retainer
- forsterka sidedeksel
- sveist 3/4
- tyske synchros
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #611 på: oktober 21, 2011, 19:58:04 pm »

arrghh.. og så går det i stykker... må visst spare til kasse likevel.  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #612 på: oktober 21, 2011, 21:18:35 pm »

Her et det vel etterhvert et stort Hmmm . Disse KCR kassene ....Hæ? Sterke motorer knekker disse sikkert, men stiller et stort spørsmål om kvaliteten på delene  i disse . Må bedre vitende tale mot ..

Erich
« Siste redigering: oktober 21, 2011, 21:22:09 pm av Sonic » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #613 på: oktober 21, 2011, 21:27:12 pm »

Er ikke KCR som er problemet. Vår behandling av kassene er ikke snille. Problemet er T1 kasser men ikke alle er villig til å klemme inn buss kasse eller ta seg råd til mendola.
Disse kassene tåler ikke mindre enn andre T1 kasser med samme spec ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #614 på: oktober 22, 2011, 06:50:02 am »

Bare slik at det er sagt en gang for alle, grunnen for at jeg rensket min KCR kasse på Kjula var en brukerfeil fra min side. En kombinasjon av flere ting: en lengre burn out en vanlig, langt mere boost en før, langt bedre grep en tidligere og jeg strammet ikke kassa opp godt nok.

Kassa har blitt fikset og den innholdt det den skulle. Girene var så godt som nye men den tyske R/P hadde ikke en eneste tann igjen  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #615 på: oktober 22, 2011, 08:17:57 am »

Jeg har blitt fortalt at problemet med Type 1 kassene er ikke innmaten, men huset. Det flekser for mye ved belastning slik at toleransene mellom drevene ikke blir riktig. Dermed ryker de. Busskassene har langt sterkere hus, og holder derfor bedre. Mye av samme innmat benyttes i race busskasser som i race type 1 kasser, etter hva jeg har forstått.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #616 på: oktober 22, 2011, 10:35:17 am »

Jeg har blitt fortalt at problemet med Type 1 kassene er ikke innmaten, men huset. Det flekser for mye ved belastning slik at toleransene mellom drevene ikke blir riktig. Dermed ryker de. Busskassene har langt sterkere hus, og holder derfor bedre. Mye av samme innmat benyttes i race busskasser som i race type 1 kasser, etter hva jeg har forstått.

ja stemmer vel bra dette.du kan putte så mye gromme deler  inn i ett type 1 hus og det vil aldri bli "helt bra"
dessuten har bus kassene sterkere/større R/P  og diff.
091 kassene har enda bredere tenner på girene.

her er det vel bare å oppgradere til bus kasse med en gang!
hvis du absolutt må ha svingaksel er jo Folts aksler en løsning.

pratet med Richie web på Scc for lenge siden
da han hadde type 1 kasse i turbocab'en måtte kassa opp etter 6-7-8 drag.
etter han satt in 091 hadde han over 100 drag og hadde ikke tatt opp kassa.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #617 på: oktober 22, 2011, 13:32:04 pm »

Har vi en howto for 091 i t1?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #618 på: oktober 22, 2011, 15:20:25 pm »

det er vel sågotsom "bolt on"...  Rekker tunge Rekker tunge
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #619 på: oktober 22, 2011, 15:43:05 pm »

Jeg ville sjekket om du har riktig solhjul/spiderdrev inni der. Det finnes to forskjellige satser. En fra 1300s sen modell og en fra alt tidligere. Blir de mikses disse sammen skjer dette som du har avbildet.

Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #620 på: oktober 22, 2011, 15:58:23 pm »

..bare erting fra min side! kjekt med en diskusjon før man event. kjøper . Flere valg ser jeg ,(om enn noen med endel ombygging) . Det er ikke alle som kjører med turbomotor på over 400 HK heller da , så dette blir vel opptil enhver å velge etter behov .
Fin diskusjon ..

Erich
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #621 på: november 28, 2011, 14:43:16 pm »

Kikker litt på nye deler til Girkassa.

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken Diff jeg skal gå for. Ville gå for Quaife sin QDF9R men fikk også tilbud om å kjøpe denne diffen som vist i denne linken. Det var det jeg fikk av informasjon.
http://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/39-TRANS-LSD/39-TRANS-LSD.htm

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger?

Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #622 på: november 28, 2011, 15:27:16 pm »

Hvordan kasse er det snakk om nå?
091? Eller noe porsche saker?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #623 på: november 28, 2011, 15:32:39 pm »

Det er samme Kasse som skal overhales. En Type1 Swingaksel.
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #624 på: november 28, 2011, 15:38:48 pm »

Og da har du fått tilbud på en LSD fra GTgears?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #625 på: november 28, 2011, 20:26:55 pm »

Jeg skulle bestille quaife sin men fikk et tilbud om en GT limited slipp diff som de mente også var bra og som jeg ville bli godt fornøyd med.
Han hadde ikke noe info om denne GT diffen der og da, men linket til den linken jeg la ut tidligere.

Jeg har som sagt ikke vært mye borti dette her og lurte på om noen har litt bedre kjennskap til noen av disse eller har noen anbefalinger å komme med før jeg handler hjem.
Loggført

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #626 på: november 29, 2011, 09:56:33 am »

Kikker litt på nye deler til Girkassa.

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken Diff jeg skal gå for. Ville gå for Quaife sin QDF9R men fikk også tilbud om å kjøpe denne diffen som vist i denne linken. Det var det jeg fikk av informasjon.
http://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/39-TRANS-LSD/39-TRANS-LSD.htm

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger?



Har svært gode erfaringer med å handle med Guard. Leverer "raskt", og meget gode deler!!
De leverer blandt annet gearset til Porsche sin racing avdeling....
Kjenner ikke til diffen du linker til, men dette er nok noe av det bedre du kan handle!

mvh
C
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #627 på: november 29, 2011, 10:44:41 am »

Godt å høre, det er Guard jeg har oppgradert til.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #628 på: november 30, 2011, 16:49:44 pm »

Men f.... Jeg finner ikke noe nettside eller info overhodet om disse diffene.
Åssen pris er det snakk om ca.
Jeg liker ikke torque diff og har lyst på sperre.

Trond.... Info!!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #629 på: november 30, 2011, 22:19:06 pm »

Men f.... Jeg finner ikke noe nettside eller info overhodet om disse diffene.
Åssen pris er det snakk om ca.
Jeg liker ikke torque diff og har lyst på sperre.

Trond.... Info!!

Her er en meget detaljert sammenligning av Guard(US) og Quaife(UK)
http://www.planet-9.com/reviews/cayman-performance-modifications/p306-quaife-and-guard-atb2f-tbd-differential-comparison.html

Hvorfor liker du ikke ATB LSD?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!