november 01, 2024, 01:38:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: .
. - 1 (33.3%)
. - 2 (66.7%)
Stemmer totalt: 3

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 39
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dewil's 56 Oval ragtop  (Lest 326146 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #390 på: februar 04, 2013, 20:12:01 pm »

Ja, baklyktene står mer riktig xD
Den er nok lavere på venstre side pga førern Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #391 på: februar 04, 2013, 22:47:21 pm »

Ekte mafia asså  Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #392 på: februar 04, 2013, 22:48:51 pm »

Her snakker vi! Gliser
Kanskje dette skulle bli looken bakfra.

Åh dæven.........  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #393 på: februar 05, 2013, 11:31:45 am »

Dette var tøft.. Blunker
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #394 på: februar 06, 2013, 13:08:40 pm »

Ganske så tøft ja Gliser

Skal snart begynne å demontere bakstillinga og girkassa for å rette det venstre torsjonsrøret og bygge noen skikkelige fester til girkassa.
Lurer litt på å heve girkassa litt for å få bedre hjulvinkler bak selv med lavere kjørehøyde.

Planlegger også å montere stabstag bak, men usikker på om jeg skal kjøpe noe ferdig eller mygle i hop noe selv.
Camber-compensator har jeg sett litt på, men den bygger jo nedover.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #395 på: februar 06, 2013, 13:23:56 pm »

Siden du er tilhenger på "prøv og feil" laget overrasker meg ikke om du setter sammen et eller annet Glad
Har du skrudd mer på selve kassa?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #396 på: februar 06, 2013, 14:44:14 pm »

Hehe, du skal ikke se bort i fra at det blir noe mygling nei Gliser

Venter på drev til kassa, så den ligger pent under benken enda.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #397 på: februar 10, 2013, 20:14:09 pm »

Søndag i garasjen.
Kassa er demontert og ligger nå på gulvet.
Hjullagrene skal flyttes over på de lange akslene til kassa som skal inn.

Jeg har også tatt ut torsjonsfjærene, her ønsker jeg meg nye stivere fjærer. Så om noen har eller kjenner noen som har stivere fjærer som passer oval, si i fra! Osteaktig

Fjærplatene skal også modifiseres så jeg kan justere spissinga bak. Litt usikker på hvordan jeg skal løse det enda, men det blir ovale hull i plata.
Bilen er skjev i spissinga bak og peker mot høyre i følge hjulstillingsapparatet.
Så her må jeg kryssmåle litt og finne ut hvor den er skjev.
Mest sannsynlig er det krybben til girkassa som ikke er rett.


* _conv_IMAG1360.jpg (43.77 KB, 800x600 - vist 391 ganger.)

* _conv_IMAG1361.jpg (36.27 KB, 800x600 - vist 404 ganger.)

* _conv_IMAG1364.jpg (38.3 KB, 800x600 - vist 370 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #398 på: februar 11, 2013, 22:40:27 pm »

Bitteliten oppdatering. Jeg har bestilt 6meter med 30x2mm stålrør slik at jeg kan lage avstivning og muligens et stabstag...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #399 på: februar 13, 2013, 22:29:41 pm »

Etter litt roting i garasjen, kapping og sveising på jobben har jeg fått i hop noe som ligner en rattstamme.
Nå må jeg skaffe et lager som jeg får satt i bunnen av stammen for å støtte opp.
Her er hvertfall et bilde av hvordan det blir seende ut.


* _conv_IMAG1378.jpg (37.4 KB, 450x600 - vist 470 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #400 på: februar 13, 2013, 22:30:41 pm »

Si meg... Har døgnet nok timer for deg? Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #401 på: februar 13, 2013, 22:41:24 pm »

Nope. Mangler rundt 13 timer...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #402 på: februar 13, 2013, 22:44:31 pm »

Ikke mer nei? Osteaktig

Sees fredag Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #403 på: februar 15, 2013, 10:49:25 am »

Liten kort oppdatering. Har fått laget nylonforing til bunnen av rattstammen.


* _conv_IMAG1379.jpg (16.79 KB, 800x600 - vist 352 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #404 på: februar 15, 2013, 22:16:59 pm »

Da nærmer forstillinga seg ferdig.
Tenker å ta et lite sammendrag når den er helt ferdig for å oppsummere slik at flere enkelt kan følge denne djevelsk gode ur-gamle forstillinga Gliser

Mye babbel for å fortelle at jeg har montert foringa ;-) 
Dimensjonene er 22.1x38mm og ca 30mm lang. Etter å ha slipet ned en flatspot på utsiden (skjøten i røret var i veien) så tappet jeg den lett inn med slegga. Nå ruller rattet strrrøøkent i rattstammen.
BILDER:


* _conv_IMAG1381.jpg (41.7 KB, 800x600 - vist 382 ganger.)

* _conv_IMAG1382.jpg (30.89 KB, 800x600 - vist 395 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #405 på: februar 18, 2013, 19:00:38 pm »

Stusser litt på dette staget med ledd på rattstammen din.. Er dette egenmekk?
Originalt er vel rattstammen lenger, samt en hardy-skive mellom styresnekka og rattstammen?
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #406 på: februar 18, 2013, 19:12:24 pm »

Observant mann Blunker Originalt er det hardyskive og lengre stamme som du nevner. Men siden jeg har vridd på snekka så går det ikke å bruke det lenger og jeg måtte modernisere litt.

Ja her har jeg laga til en aksel. Det er en rundt 60modell rattaksel (For å få små splines til ratt og lager i toppen) fra rattet og ned til utløpet av stammen. Rattakselen er kortet inn ca 30cm. Jeg har slakta en snekke fra en 1303, som også leddene kommer fra.
Akselen inn i 1303 snekka har jeg kappet av med litt ekstra som jeg har fått dreiet ned slik at den går inn i rattakselen. Så er akslen sveiset fast.
Snekka som sitter på bilen er original oval, så her må jeg finne på noe da leddet fra 1303 ikke har riktig diameter mot akselen i snekka.

Snekkens aksel inn er 16mm og 1303-leddet er 18mm innvendig.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #407 på: februar 18, 2013, 23:57:49 pm »

Kort oppdatering.

Spacere foran er på plass.
Hvorfor alle senkepøblene ønsker smal forstilling er hittil litt ukjent for meg.
Nå har jeg std bredde puma (som står i bunn, dropspindler som gir litt bredde, 7" brei felg og 25mm spacer. Du verden så lekkert det blir! Gliser
I tillegg skal det monteres castershims så bilen blir nok litt høyere...

Jeg kan også slipe litt på spindlene for å få større rattutslag, det blir nok gjort senere om snekka tillater det.

Bilder!

Første bilde viser klaring mellom felgkant og bærearm, her har det subbet heftig tidligere.


* _conv_IMAG1397.jpg (24.83 KB, 800x600 - vist 415 ganger.)

* _conv_IMAG1398.jpg (24.73 KB, 800x600 - vist 404 ganger.)

* _conv_IMAG1399.jpg (25.96 KB, 800x600 - vist 421 ganger.)

* _conv_IMAG1400.jpg (27.91 KB, 800x600 - vist 411 ganger.)

* _conv_IMAG1401.jpg (27.52 KB, 800x600 - vist 423 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #408 på: februar 19, 2013, 00:11:58 am »

Så virkelig bra ut det der  Gliser
Loggført

1300 - 68mod
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #409 på: februar 19, 2013, 00:20:21 am »

Ja, Gliser Blir litt målløs selv.
Bedre skal det bli! Gliser
Gleder meg til bakstillinga er ferdig og bilen står på egne ben!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #410 på: februar 19, 2013, 10:07:34 am »


Jeg har også tatt ut torsjonsfjærene, her ønsker jeg meg nye stivere fjærer. Så om noen har eller kjenner noen som har stivere fjærer som passer oval, si i fra! Osteaktig


Hvorfor vil du ha den sitivere bak?

"Porsche had developed the leaf-spring camber compensator for the 1960 Super 90, which with softer rear torsion bars helped get that car around the Nürburgring almost 20 seconds (!) a lap faster"

Jeg har ikke erfaring å snakke om selv, men 54'en min ble klart bedre å kjøre ved å montere stabstag fremme og camber compensator bak.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #411 på: februar 19, 2013, 10:35:32 am »

Det bidrar helt klart. Men nye motoren og girkassa veier endel mer og da er det en fordel at den er stivere bak. Skal løfte bilen litt bak, så det blir nok litt testing først.

Man får helt klart bedre egenskaper med camber-compensator.
Slik kan man få en komfortabel bil som krenger lite. Så jeg skal ha inn et stabstag eller camber-compensator.
Bilen din ble vel noe stivere bak med compensator også?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #412 på: februar 19, 2013, 11:47:45 am »

Veldig bra! håper du får bakdekk like mye ut som framme! det blir tøft!

Er bobla de gammel nok for å slippe PTT?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #413 på: februar 19, 2013, 12:54:33 pm »

Merket ikke noe til at den ble stivere egentlig
og jeg monterte heller ikke stropper over akselen og rundt camper kompensatoren

Ser det er uike erfaringer med svingaksel og vanlig krengehemmer på shoptalkforums og på aircooled.net
Fungerer kanskje på autoslalom men farlig i høy fart sier noen... så da er det vel bare å teste
Svingaksel er et spesielt design, og oppfører seg ikke likt som stiv bakaksel eller IRS  Øyerulling

Jeg bygger nå en BJ/IRS bunn med Whiteline 20mm justerbart fremme og 25mm justebart bak
Men det var den tiden da... Flau


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #414 på: februar 19, 2013, 15:09:35 pm »

Veldig bra! håper du får bakdekk like mye ut som framme! det blir tøft!

Er bobla de gammel nok for å slippe PTT?
Tenker du på PKK så er det ikke på biler før 1960.
Må ha hjula like langt ut bak ja ;-)

Tmatre:
Kult at flere bygger understell.
Kan vel hende at det blir IRS bak på min etterhvert også.
Mange rare erfaringer på nettet. Jeg skal nok klare å få testa understellet i løpet av sesongen Gliser
Har tenkt meg noen runder på Rudskogen i år Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #415 på: februar 19, 2013, 16:09:22 pm »

Liker at du dytter ut hjula. Trillebår er for karer i Felleskjøpet-kjeledresser.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #416 på: februar 19, 2013, 21:32:48 pm »

Gliser Haha, kunne ikke sagt det bedre Gliser
Kanskje man skulle bygget en resto-Looker av en trillebår Gliser
Hellaflush er en stil som mangler i boble-miljøet. Jeg må prøve å få denne bilen så nærme som mulig uten å ødelegge kjøreegenskapene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #417 på: februar 19, 2013, 22:41:25 pm »

kan ikke få hellaflush og kjøreegenskaper..... enten eller  Rekker tunge
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #418 på: februar 19, 2013, 23:03:59 pm »

kan ikke få hellaflush og kjøreegenskaper..... enten eller  Rekker tunge

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #419 på: februar 21, 2013, 20:25:05 pm »

Postpakkepostpakkepostpakke Gliser

Fikk pakke i dag med grenrør, akslinger til vippearmene, vippe-foringer i stål og shims til vippeverket. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 39
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!