mai 01, 2024, 15:55:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: .
. - 1 (33.3%)
. - 2 (66.7%)
Stemmer totalt: 3

Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 39
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dewil's 56 Oval ragtop  (Lest 295464 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #840 på: september 01, 2013, 21:48:37 pm »

Eller at pumpen er tørr og ikke klarer å suge olje fra sumpen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #841 på: september 01, 2013, 21:51:12 pm »

det kan også hende, men syns det er litt rart. Bytter uansett pumpa, så får vi se.
Når jeg tok ut oljetrykksbrytern så var det bare en dråpe med olje på den. Så all oljen har rent tilbake i motoren.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #842 på: september 01, 2013, 21:59:37 pm »

hmm, siden jeg skal montere oljepumpe på oxyen nå, har jeg akkurat lest litt om dette, og her er det aircooled.net skriver:

Install the top gear into the pump, and install it OUT OF INDEX (not in the slot). Measure the distance from the gear to the pump body. What you are doing is measuring the drive gear engagement, because how much it's sticking out when out of index, is how far it's sticking in when it's in the slot (In Index). This engagement depth MUST be between .235- 275". Not enough and the drive tang will wear or shear off. Too much and you risk the tang bottoming out in the cam, and then the cam drives the gear into the pump cover and grooves it badly, or may even seize the pump.

Kan hende du haddde fulle kontroll på dette, men dette har aldri jeg sjekket før når jeg monterer pumper i alle fall (så har jeg ikke bygd mange trimma motorer heller da men...)

Verdt å sjekke i alle fall
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #843 på: september 01, 2013, 22:11:56 pm »

Kjekk lesing det der.
Når jeg monterte den som står i nå så sjekket jeg bare at det var klaring til drevet slik at den ikke skulle gnage på lokket.  
Kan tenkes at min pumpe har blitt maskinert ned litt for mye og at den har blitt slitt av som det beskrives.

Da har jeg noe å se etter når jeg skal montere den nye i morgen. Ikke lett å komme til å få målt, i verste fall så tar jeg av eksosen.
Har nettop laget en stor lunsj til i morgen, så nå er jeg klar Gliser
Får håpe at olja har klart å holde unna den værste slitasjen. Osteaktig

Blir nok åpning og inspisering av motor i løpet av vinteren tenker jeg. Den har hatt mange seanser uten oljetrykk denne sesongen.
Har lyst til å lage avsperringer og slikt for å hindre at oljen forsvinner fra pickupen også.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #844 på: september 01, 2013, 22:16:28 pm »

Har du vurdert tørrsump? Jeg skal ha det på oxyen, da slipper man å bekymre seg for at pickupen blir tørr i alle fall
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #845 på: september 01, 2013, 22:20:01 pm »

Tørrsump er jo helt klart noe av det lureste man kan gå for. Har tenkt tanken faktisk, men om jeg får rota meg til å gjøre noe med det er noe annet. Vi får se hva som skjer i løpet av vinteren. Brått har jeg lyst på enda større motor Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #846 på: september 01, 2013, 22:21:01 pm »

Tørrsump er jo helt klart noe av det lureste man kan gå for. Har tenkt tanken faktisk, men om jeg får rota meg til å gjøre noe med det er noe annet. Vi får se hva som skjer i løpet av vinteren. Brått har jeg lyst på enda større motor Gliser

X2  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #847 på: september 01, 2013, 22:22:02 pm »

Mye vil ha mer vettu Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #848 på: september 01, 2013, 22:23:00 pm »

Mye vil ha mer vettu Gliser

 I alle fall tørrsump. Tror jeg har stor nok motor for én eller to sesonger nå Dewil Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #849 på: september 01, 2013, 22:29:17 pm »

Putte så hvertfall sabla potent ut når du gassa hjemme i gata, med HALV gass Gliser

Tørrsump er nok tingen, hvertfall siden jeg skal kjøre "rundt og rundt" også.
Hadde planer om å prøve å denge bilen litt på Rudskogen i år, men vi får se. Liten vits i å utfordre motoren min mer nå...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #850 på: september 01, 2013, 22:31:04 pm »

Putte så hvertfall sabla potent ut når du gassa hjemme i gata, med HALV gass Gliser

Tørrsump er nok tingen, hvertfall siden jeg skal kjøre "rundt og rundt" også.
Hadde planer om å prøve å denge bilen litt på Rudskogen i år, men vi får se. Liten vits i å utfordre motoren min mer nå...

Lurer på hva som skjer med full gass. Synes han begynner å bli farlig potent....
Vi får diskuterer tørrsump i vinter. Jeg skal også kjører "rundt og rundt"!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #851 på: september 01, 2013, 22:35:27 pm »

Det er jeg også spent på. Potent har han helt klart blitt og med skikkelig justering av understell osv så tror jeg du skal klare å få en skikkelig god tid rundt banen.
Gleder meg stort til å se deg sveve rundt Varna. Er vel ca 7mnd igjen til vi skal utpå igjen. Bare å gyve løs Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #852 på: september 01, 2013, 22:36:47 pm »

Det er jeg også spent på. Potent har han helt klart blitt og med skikkelig justering av understell osv så tror jeg du skal klare å få en skikkelig god tid rundt banen.
Gleder meg stort til å se deg sveve rundt Varna. Er vel ca 7mnd igjen til vi skal utpå igjen. Bare å gyve løs Gliser

Det er godt vinteren er lang i Norge Dewil Glad
Skal nok få piska han Putte rundt Varnabanen så det holder til neste år.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #853 på: september 01, 2013, 22:41:52 pm »

Hvilke muligheter har man til å kjøre luftkjølt på bane? Varna er jeg klar over, men er det trackday som gjelder på rudskogen? Har lyst til å kjøre litt rundt-rundt med Ghian også
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #854 på: september 01, 2013, 22:43:04 pm »

Hvilke muligheter har man til å kjøre luftkjølt på bane? Varna er jeg klar over, men er det trackday som gjelder på rudskogen? Har lyst til å kjøre litt rundt-rundt med Ghian også

Se her: http://www.trackday.no
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #855 på: september 02, 2013, 07:27:25 am »

Eller at pumpen er tørr og ikke klarer å suge olje fra sumpen?

Enig, har den først sugd luft så skjer ting fort. Håper du ikke har noen skader.

Mer mos sier dere? Prøv turbo!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #856 på: september 02, 2013, 16:28:45 pm »

Eller at pumpen er tørr og ikke klarer å suge olje fra sumpen?

Enig, har den først sugd luft så skjer ting fort. Håper du ikke har noen skader.

Mer mos sier dere? Prøv turbo!
Har demontert nå. Ser ut til at pumpa rett og slett har sugd seg tørr som dere skriver her.
Får ha på mere olje neste gang Gliser

Skader er det sikkert, er ikke første gang denne motoren har hatt lavt oljetrykk pga idiotkjøring Gliser . Jeg har endel støv etter lagerene i olja og i bunnen av motoren under sila.
Pakker oljepumpa med fett nå og prøver igjen. Da får jeg hvertfall kjørt bilen hjem igjen. Det var tomt og trist i garasjen i natt...

Turbo ja, det frister, men usikkert om det blir overlading på denne bilen, men jeg har jo flere Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #857 på: september 02, 2013, 20:56:48 pm »

Sånn, da er motoren i gang igjen.
Fikk oljetrykk nesten med en gang.
Å pakke pumpa med fett når man monterer den er et virkelig lurt triks.

Med det samme jeg hadde bilen på verksted så monterte jeg nye bremseklosser bak med varierende suksess...
Skiftet fordi klossene var skjeve og ikke tok skikkelig, pluss at det var et jævla spetakkel med de gamle klossene (høøøy durelyd/vibrasjon)
Med nye klosser gikk det bra, en stund. Etter to km så startet det igjen og nå er det værre enn noen sinne Gliser jeg blir gal!

Kan hende jeg ender opp med å skifte calipere. Jeg må først se om anleggsflatene i caliperene er rette.

Noen andre der ute med Empi-skivebremser bak som har ulyd eller feil slitasje?


* _conv_IMAG2234.jpg (47.96 KB, 800x600 - vist 218 ganger.)

* _conv_IMAG2235.jpg (39.62 KB, 800x600 - vist 221 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #858 på: september 02, 2013, 21:02:22 pm »

Sett et måleur på skiven og sjekk om de er rette?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #859 på: september 02, 2013, 21:03:40 pm »

Fint at det ikke var noe værre med pumpa da Glad

Rart det der med bremsene, var ikke noe antydning til slikt når de satt på cab`n. Har du sjekket plasseringen av caliper sideveis i forhold til skiva? Kanskje den må shimses litt ut??
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #860 på: september 02, 2013, 21:33:29 pm »

Veldig fornøyd med at det ikke var noe værre enn det var med oljepumpa, den så like fin ut som da jeg monterte den første gang. Jeg fikk også demontert en plugg i bakkant av blokka slik at jeg fikk inspisert oljekanalene mellom pumpe og pickupen.

En liten detalj jeg la merke til og utbedret på oljepumpa (en Brosol 48) var at det var høydeforskjell på drevene, det drevne drevet var høyere (altså det som ikke er drevet av det drivende drevet som er drevet av kamakselen. Kort: Det nederste) Gliser
Så da planslipte jeg drevet og fikk det ned på samme høyde og endte opp med grei klaring slik at jeg kan kjøre uten pakning på pumpa.


Jeg får studere litt bremser i morgen, dette er jo helt sinnsykt Gliser
Merket at stemplene gikk noe tregt tilbake når jeg skrudde de inn også, men de løsnet den siste biten og glei på plass.
Enten så er holderen til klaven skjev eller anlegget inni caliperen skjevt i forhold til stempelet.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #861 på: september 03, 2013, 23:02:11 pm »

Ny info kommer....
« Siste redigering: september 04, 2013, 14:07:16 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #862 på: september 05, 2013, 11:04:22 am »

Jeg sikler på nye hovedlamper om dagen. Dette er knalltøft og er av samme dimensjon som H4 innsatser.
Litt varierende priser men ferdig levert i Norge med E-merking og godkjent for Norske veier koster de fort over 10 lapper...
 http://www.jwspeaker.com/other/8700evolution
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #863 på: september 19, 2013, 11:23:53 am »

Skjer ikke stort på boblefronten om dagen.
Bruker kjærra litt til og fra jobb og det eneste jeg har gjort er å avbalansere litt hjul og skremme muttern ut på prøvetur! Gliser

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #864 på: september 19, 2013, 11:30:30 am »

fytti hælvette det bare fløtta seg agårde   Gliser  Gliser  Gliser
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #865 på: september 19, 2013, 11:53:11 am »

 Osteaktig coolt.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #866 på: september 19, 2013, 12:54:19 pm »

Hu var litt skuffa når hun satt seg i sin egen bil igjen. "Den spant ikke litt engang" Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #867 på: september 23, 2013, 22:37:21 pm »

tøff kjerre!!  Glad mye bra arbeid her.
« Siste redigering: september 23, 2013, 22:42:40 pm av tds » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #868 på: september 24, 2013, 08:49:26 am »

Takk. Blir nok flere oppgraderinger i løpet av vintern Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #869 på: oktober 03, 2013, 22:09:31 pm »

Lite action, men har skiftet hovedlyspærer Gliser

litt off topic:
Vurderer salg av nasty fasty og en 1977 corolla ke30 jeg har for å frigjøre litt kapital da jeg vurderer å kjøpe et nytt prosjekt eller klemme flere dinarer inn i bobla (den trenger som kjent litt lakk og platearbeid) Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 39
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!