mars 28, 2024, 20:09:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 149766 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #90 på: mai 26, 2010, 13:15:52 pm »

Lekkert!

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #91 på: september 13, 2010, 19:14:39 pm »

Har nå kjørt en del med bilen i sommer og motoren fungerer meget bra Glad
Har nå montert temp.måler for eksosen og lurer på hvor varm eksosen skal være på en sugemotor?
Har 750 grade med full gass. Er det mye?Hæ
Lamda på ca 13.
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #92 på: september 21, 2010, 14:46:28 pm »

Kan bekrefte etter en testtur (vel å merke i passasjersete) at motor fungerer meget bra!

Går som en klokke ved normal kjøring, men skifter karakter til «illsint» når turtallet passerer 4000 Gliser
Blir spennende å se bremseresultatene.

Takk for turen!
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #93 på: november 12, 2010, 14:00:41 pm »

Det ble ikke noe bremsing av motoren i år, forde jeg fikk problemer med sluring(olje på clutchen)
Har nå byttet simmering på motor og gir.
Har brukt org.type1 vifte, men har må kjøpt en Gene Berg sveist vifte.


* IMG_4502 (Small).JPG (44.84 KB, 640x480 - vist 352 ganger.)

* IMG_4511 (Small).JPG (48.05 KB, 640x480 - vist 391 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #94 på: november 12, 2010, 14:09:34 pm »

Hubbene bak  er org. type3, disse er utslitt i splines og blir erstatter med noen nye Chromoly hubs fra ISP WEST.


* IMG_4517 (Small).JPG (48.29 KB, 640x480 - vist 409 ganger.)

* IMG_4516 (Small).JPG (31.61 KB, 640x480 - vist 471 ganger.)
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #95 på: mars 23, 2011, 10:48:40 am »

Har nå vært ute og kjørt med bilen, det var herlig og høre forgasserbrøl igjen Gliser
Desverre gikk det et drivaksel ledd og bilen måtte taues hjem igjen.
« Siste redigering: mars 23, 2011, 10:50:39 am av geir F » Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #96 på: mars 23, 2011, 19:53:19 pm »

At den drar sund en drivaksel er vel strengt tatt et godt tegn  Blunker
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #97 på: mars 24, 2011, 19:41:36 pm »

Det er jo det Osteaktig
Skal prøve med et nytt type1 ledd og hvis ikke det holder må jeg nok sette på t2 ledd.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #98 på: mars 24, 2011, 23:20:58 pm »

At den drar sund en drivaksel er vel strengt tatt et godt tegn  Blunker

Helt enig, men igjen ser jeg at det er mye som følger med når effekten økes så mye som her. Jeg har også fått slarkne splines med 115hk, men resten har holdt. Blir spennende å få målt effekten ja  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #99 på: august 15, 2011, 20:42:37 pm »

Nå er bilen klar til SCC, det skal bli gøy og prøve den på stripen for først gang.
Her er en film fra en test tur.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #100 på: august 16, 2011, 08:04:15 am »

Her er en film fra revebanen
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #101 på: august 16, 2011, 08:38:38 am »

Det der så gøy ut! Må prøve å få sett litt nærmere på dette på scc. skal bygge en Type4 selv snart. Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #102 på: august 16, 2011, 11:15:16 am »

Den hørtes turtallsvillig ut. Bra respons. Herlig lyd. Gleder meg til å se den på lørdag.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #103 på: august 16, 2011, 11:39:48 am »

Den er Turtallsvillig  Gliser
På filmen fra revebanenen er jeg oppe i 8500 rpm Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #104 på: august 16, 2011, 12:02:20 pm »

Jeg synes og det var moro å gire på 6.500 - 7.000 men prøver å venne meg av det.. (dyrt) Har satt mekanisk sperre på 5400 på den nye motoren..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #105 på: august 16, 2011, 12:49:31 pm »

Så bra at du har fått gang på bilen igjen.

 Glad
Loggført

1961 T1 - Custom
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #106 på: august 16, 2011, 12:59:41 pm »

Den er Turtallsvillig  Gliser
På filmen fra revebanenen er jeg oppe i 8500 rpm Gliser

Bra! Jeg tror du tjener mye ved å ikke gire til 4de på Gardermoen. De heftigste NA bilene har samme R/P som deg og 1.34 4de gir som igjen betyr at de med 26" dekk går over mål med 8000 - 8400 omdr. Ditt 3de gir er vel 1.26 såvidt jeg husker.
« Siste redigering: august 16, 2011, 13:01:42 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #107 på: august 16, 2011, 19:42:58 pm »

Jeg var ganske sikker på at jeg måtte bruke 4giret, men når jeg ser på denne tabellen så har du nok rett.
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/getriebeberechnung6.php
Transmission Ratio Chart
Differential Ratio: 3.88
4th Gear: 0.82
Tyre: 225 / 40 R 16

Gear 1000 1500 2000 2500 3000 3500 4000 4500 5000 5500 6000 6500 7000 7500 8000
1.       8     11    15    19     23    26    30    34    38    41    45    49      53   57    60
2.      14     21   28    35     41    48     55    62    69    76    83    90     97   104  111
3.      23     34   45    57     68    79     90   102  113   124  136   147   158  170   181
4.      35    52    69    87    104   122   139  156  174   191   208  226    243   -      -
Values in km/h per 1/min
« Siste redigering: august 16, 2011, 20:21:44 pm av geir F » Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #108 på: september 08, 2011, 08:16:25 am »

Her er en film fra mitt beste drag på SCC 2011.
Tiden ble 13.354 og 168.62kmt.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #109 på: september 08, 2011, 08:29:57 am »

Bra!

Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #110 på: september 08, 2011, 08:37:30 am »

60ft var 2,040 på det siste draget.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #111 på: september 08, 2011, 08:40:11 am »

60ft var 2,040 på det siste draget.

Det sier det meste om potensialet i bilen.  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #112 på: september 08, 2011, 08:50:17 am »

Til neste år skal det bli en lav 12 sek. Blunker
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #113 på: september 08, 2011, 09:18:18 am »

Til neste år skal det bli en lav 12 sek. Blunker

Bra holdning! :-D  *liker*
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #114 på: september 08, 2011, 09:53:31 am »

Bra!

Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?

BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #115 på: september 08, 2011, 10:13:26 am »

Bra!

Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?

BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder...

Du klarer nokså enkelt å knekke en originalkasse med en original 1600 motor hvis du ønsker så det å tro at en original kasse holder med 200hk er nokså optimistisk. Men ja, den holder en stund hvis du er forsiktig. Den holder enda lengre hvis du kjører med vanlige dekk. Og enda bedre igjen hvis du har bra oppheng og kan stramme opp bilen de gangene du føler at du vil gi gass fra 0 MEN den vil ryke til slutt. 

Den enkle versjonen: det er du som bestemmer hvor lenge originalkassen holder.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #116 på: september 08, 2011, 11:33:21 am »

Bra!

Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?

BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder...

Ja det er en org.kasse nr.AT16073 det eneste jeg har gjort er og monter superdiff.
Har ikke hatt noe problemer med kassen, men jeg har knekt to drivledd.
Så til neste år blir det nok en busskasse og drivledd.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #117 på: september 08, 2011, 18:45:03 pm »

Det der var noe helt spesielt... Om det var lyden eller draget vet jeg ikke, men gåsehuden meldte seg. Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #118 på: september 08, 2011, 20:31:38 pm »

en sånn motor vil jeg ha i lille lilla når jeg blir stor.sykt tøft.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #119 på: september 08, 2011, 22:29:21 pm »

kuuult Glad
hvor høyt i turtall drar denne ?? 8000+??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!