juni 25, 2018, 21:13:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født  (Lest 8033 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: februar 14, 2010, 23:55:44 pm »

Fantastisk lesning Glad

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/93397-fuchs-history.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1 på: februar 15, 2010, 00:26:54 am »

Står da utenlands !! Går d an å få den på norsk å på dialekt ??  Gliser

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: februar 15, 2010, 00:29:02 am »

Bildene er på Norsk!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #3 på: februar 15, 2010, 00:46:23 am »

Ja såg d !!

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2091
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: februar 15, 2010, 01:35:04 am »

Står da utenlands !! Går d an å få den på norsk å på dialekt ??  Gliser

Pitt

Dårlig med dialekt, men ganske lesbart gjennom Google Translate Glad http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fforums.pelicanparts.com%2Fporsche-911-technical-forum%2F93397-fuchs-history.html
Loggført

1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: februar 16, 2010, 10:34:25 am »

Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger!
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #6 på: februar 16, 2010, 11:08:29 am »

dETTE minner meg om hvordan de første stålvaskene ble laget....

Da gikk man også ut fra noe helt annet og lagde kunst av det.

For sammenligning forøvrig.
Loggført

SCREWDRIVER #1
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: februar 16, 2010, 12:34:04 pm »

Å jeg som trodde disse var støpt på vanlig måte!!!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4478
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 16, 2010, 12:45:38 pm »

Pokker...nå fikk jeg lyst på orginale Fuchs...  Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17381
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: februar 16, 2010, 14:16:29 pm »

Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger!

Betyr dette att orginale fuchs er banka ut av den kladden til høgre der?? Sjokkert
Loggført

-tlf. 97419035
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: februar 16, 2010, 14:33:32 pm »

Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det.
Loggført

Speed is no substitute for direction
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 543
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #11 på: februar 16, 2010, 14:41:19 pm »

Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det.
Stemmer det, så dette på TV om dagen, riktignok ikke Fuchs felger da.
Er det samme produksjonsmåten på alle disse repro felgene i dag tro, eller er de støpt?
Loggført

Har laaang VW-pause.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #12 på: februar 16, 2010, 15:19:21 pm »

Helt sikkert IKKE gjort på denne måten.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: februar 16, 2010, 15:36:43 pm »

Repro felgene er støpt... poenget med dem er at de skal ligne, ikke at de skal ha de samme fysiske egenskapene.
En på loungen sa: "you can fold one like a taco and fix it like nothing ever happen'd." Sier litt om den skjulte sikkerheten på originalene.

Noen som vet hvorfor støpte felg veier så mye mer? Original felgene til Audi'n min er også smidd, og heller ikke de veier noe å snakke om.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2745
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: februar 16, 2010, 15:42:25 pm »

Pokker...nå fikk jeg lyst på orginale Fuchs...  Øyerulling

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #15 på: februar 16, 2010, 15:49:51 pm »

Tipper svaret er at man ikke trenger like mye godstykkelse ved slik felgbaking som ved støping. Støping er jo som kjent noe real dritt da det er sprøtt som pokker. Derfor tipper jeg godstykkelsen også må økes for å oppnå samme styrke som på en smidd felg. Men jeg er langt fra sikker.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 16, 2010, 17:34:13 pm »

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4021
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #17 på: februar 16, 2010, 17:59:34 pm »

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php
 Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 16, 2010, 18:20:48 pm »

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php
 Blunker

Takk Henning, det forumet visste jeg ikke om Gliser

Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs.
Jeg elsker Fuchs....på Porsche
Og ja....jeg vet ikke mange er enige her.
Men da har jeg fått sagt det Gliser
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3373
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #19 på: februar 16, 2010, 23:02:50 pm »

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php
 Blunker

Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle
 Thomas   


Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs.
Jeg elsker Fuchs....på Porsche
Og ja....jeg vet ikke mange er enige her.
Men da har jeg fått sagt det Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #20 på: februar 16, 2010, 23:11:01 pm »

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php
 Blunker

Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle
 Thomas   


Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs.
Jeg elsker Fuchs....på Porsche
Og ja....jeg vet ikke mange er enige her.
Men da har jeg fått sagt det Gliser

Flott det Arild:-)
Lurer på om ekte hollow spoke turbo-cup er like ettertraktet om 30 år.?..... Øyerulling
Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 17, 2010, 01:36:40 am »

Klarer boblefolket skaffe dem med sitt nettverk så bør Porschefolkene klare å skaffe dem med sitt Osteaktig

Spøk til alvor: 5 x 205 er en herlig boltsirkel - helt enig med Soddi Glad

Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs  mens det kryr av de i vw miljøet.

Jepp...huet på stabben Osteaktig
« Siste redigering: februar 17, 2010, 01:42:27 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5659
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #22 på: februar 17, 2010, 01:46:09 am »

Når den jevne Porsche eier er så akterutseilt at han selger godhjulene for å kjøpe hot-shit så kan de skylle seg selv...
Egentlig er det hyggelig å tenke på at jeg har delfinansiert 17" cup på en -67s... og på to -70 modeller...  muligens står det en 914-6 på bukker en plass også... eller har den 17" CUP???

Hare for suppe!
« Siste redigering: februar 17, 2010, 16:45:53 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #23 på: februar 17, 2010, 11:01:12 am »

Flink du JHU Blunker

Men hva skal Porsche-eierne skylle seg med....brennvin, gøy-saft.....eller hva med....hot-shot...?

Hare for biff......


Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3373
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #24 på: februar 17, 2010, 12:15:03 pm »

På en 914-6 må da det minste man kan sette på være 19" - ska det værra, så ska det værra!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!