mars 28, 2024, 20:39:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 47
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stropping av bil på henger  (Lest 460164 ganger)
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #690 på: september 29, 2012, 20:02:04 pm »


Hva var forresten status her? Er det fortsatt noen som med hånda på hjertet mener at hjulstropping er best?

Jeg velger å høre på bergerbrødrene. Det er vel ikke riktig at jeg, eller noen andre for den del, skal fortelle noen som gjør dette profesjonelt, hvordan de skal gjøre jobben sin. Dessuten nærmer det seg vel 10000 km for meg også, med hjulstropping, uten noe som kan ligne på uhell. Så det fungerer utmerket for meg, i alle fall.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #691 på: september 29, 2012, 20:32:30 pm »

Det er vel ikke riktig at jeg, eller noen andre for den del, skal fortelle noen som gjør dette profesjonelt, hvordan de skal gjøre jobben sin.

Nei, men det er kanskje mer riktig at resten av verden burde fortelle de som lager reglene i Norge hvordan de som gjør dette profesjonelt bør gjøre jobben sin  Blunker

Hvor langt man har kjørt med det ene og det andre uten problemer er relativt uinteressant. Med litt flaks kan man fint kjøre 50.000km med kun håndbrekket som sikkerhet, bilen detter ikke av til vanlig. Tro meg, det er nok av biler som blir kjørt kortere distanser på denne måten, gjerne fra karosseriverksteder til lakk osv. Det er den dagen man kommer ut for en uforutsett farlig situasjon man skulle ønske den satt litt bedre..

Hjulstropping gjort riktig fungerer fint det. Problemet er bare at man må forstå hvordan stroppene skal brukes, det er veldig lett å bruke slike stropper feil og sitte igjen med en falsk følelese av trygghet og en dårlig sikret last.

VI DISKUTERER IKKE HVA SOM FUNGERER MEN HVA SOM ER BEST  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #692 på: september 29, 2012, 20:44:42 pm »

hvorfor fungerer det best å stroppe bilen død, i bunn på fjæring da ? eksempler på stropping på båt er jo ikke relevante, de er heller ikke stroppet i bunn på fjæring ser man lett på diversje videoer fra båter.. jernbanen stropper heller ikke stumt på biler såvidt jeg har sett, den tegninga som går igjen i denne tråden fra stomstropping siden, viser en kloss oppå en henger tydelig uten hverken fjærstopp, eller støtdemping..... eller for å trekke det enda litt lengre, hvorfor bygges skyskrapere med fjæring i fundamentet for å være sterkere ift f.eks jordskjelv  Gliser Blunker jeg tviholder på min måte jeg  Blunker å stropper i hjula, fordi jeg oppfatter kjøreturen som mer komfortabel og at hengeren oppfører seg absolutt best langs veien, jeg frakter heller ikke biler som har 80cm lange fjærer som gjør at karosseriet vingler fra side til side  Gliser det får de som driver med US biler og offroad ta seg av  Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #693 på: september 29, 2012, 20:45:08 pm »

Vent litt gutta! Popcornet er ikke ferdig enda!  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #694 på: september 29, 2012, 21:11:17 pm »

Vent litt gutta! Popcornet er ikke ferdig enda!  Gliser
klar nå ??  Gliser Blunker sitter å venter jeg  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #695 på: september 29, 2012, 21:12:01 pm »

Vent litt gutta! Popcornet er ikke ferdig enda!  Gliser
klar nå ??  Gliser Blunker sitter å venter jeg  Blunker

Kjør på! Ble whisky å popcorn  Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #696 på: september 29, 2012, 21:26:25 pm »

Stropping æ for Pingler d ! Gud vet korr mange mil å biler e ha kjørt ustroppet ! Popcorn æ jaggu godt ! Gliser Gliser Gliser

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #697 på: september 29, 2012, 21:30:00 pm »


Kjør på! Ble whisky å popcorn  Osteaktig

Er det best med single eller blended malt til popcorn....?  Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #698 på: september 29, 2012, 21:33:03 pm »


Kjør på! Ble whisky å popcorn  Osteaktig

Er det best med single eller blended malt til popcorn....?  Gliser

Ble Single for anledningen  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #699 på: september 29, 2012, 21:34:57 pm »

hvorfor fungerer det best å stroppe bilen død, i bunn på fjæring da ? eksempler på stropping på båt er jo ikke relevante, de er heller ikke stroppet i bunn på fjæring ser man lett på diversje videoer fra båter.. jernbanen stropper heller ikke stumt på biler såvidt jeg har sett, den tegninga som går igjen i denne tråden fra stomstropping siden, viser en kloss oppå en henger tydelig uten hverken fjærstopp, eller støtdemping..... eller for å trekke det enda litt lengre, hvorfor bygges skyskrapere med fjæring i fundamentet for å være sterkere ift f.eks jordskjelv  Gliser Blunker jeg tviholder på min måte jeg  Blunker å stropper i hjula, fordi jeg oppfatter kjøreturen som mer komfortabel og at hengeren oppfører seg absolutt best langs veien, jeg frakter heller ikke biler som har 80cm lange fjærer som gjør at karosseriet vingler fra side til side  Gliser det får de som driver med US biler og offroad ta seg av  Gliser


Med fare for å gjenta..
Det er så enkelt som et envher annen tung ting i hele verden som skal fraktes på henger har ikke egen fjæring. Den jobben er det hengeren som tar. Men fordi man tilfeldigvis frakter en bil så er det greit at lasten lever sitt eget avfjærede liv på hengeren?
Med sleng frem og tilbake, som er ganske vanlig på bilhenger (en annen diskusjon  Blunker ), vil en stumt stroppet last følge bevegelsene til hengeren. Med fjærende last derimot er det forsinkelse i beveglsene til lasten og når hengeren skifter retning er ikke lasten klar over dette enda men kommer imot med full kraft. Lite gunstig.
Artig å diskutere men det er egentlig lite igjen å si som ikke allerede er nevnt i denne tråden (som burde vært maks 1 side)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #700 på: september 29, 2012, 22:04:24 pm »

hvorfor fungerer det best å stroppe bilen død, i bunn på fjæring da ? eksempler på stropping på båt er jo ikke relevante, de er heller ikke stroppet i bunn på fjæring ser man lett på diversje videoer fra båter.. jernbanen stropper heller ikke stumt på biler såvidt jeg har sett, den tegninga som går igjen i denne tråden fra stomstropping siden, viser en kloss oppå en henger tydelig uten hverken fjærstopp, eller støtdemping..... eller for å trekke det enda litt lengre, hvorfor bygges skyskrapere med fjæring i fundamentet for å være sterkere ift f.eks jordskjelv  Gliser Blunker jeg tviholder på min måte jeg  Blunker å stropper i hjula, fordi jeg oppfatter kjøreturen som mer komfortabel og at hengeren oppfører seg absolutt best langs veien, jeg frakter heller ikke biler som har 80cm lange fjærer som gjør at karosseriet vingler fra side til side  Gliser det får de som driver med US biler og offroad ta seg av  Gliser


Med fare for å gjenta..
Det er så enkelt som et envher annen tung ting i hele verden som skal fraktes på henger har ikke egen fjæring. Den jobben er det hengeren som tar. Men fordi man tilfeldigvis frakter en bil så er det greit at lasten lever sitt eget avfjærede liv på hengeren?
Med sleng frem og tilbake, som er ganske vanlig på bilhenger (en annen diskusjon  Blunker ), vil en stumt stroppet last følge bevegelsene til hengeren. Med fjærende last derimot er det forsinkelse i beveglsene til lasten og når hengeren skifter retning er ikke lasten klar over dette enda men kommer imot med full kraft. Lite gunstig.
Artig å diskutere men det er egentlig lite igjen å si som ikke allerede er nevnt i denne tråden (som burde vært maks 1 side)

hehehe det er derfor en bil, og en henger har støtdempere, de demper fjæringsbevegelsen, slik at det ikke blir voldsomme svingninger på lasta... men, nå må da noen andre holde litt liv her og, ikke bare oss  Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #701 på: september 29, 2012, 22:44:11 pm »

hvorfor fungerer det best å stroppe bilen død, i bunn på fjæring da ? eksempler på stropping på båt er jo ikke relevante, de er heller ikke stroppet i bunn på fjæring ser man lett på diversje videoer fra båter.. jernbanen stropper heller ikke stumt på biler såvidt jeg har sett, den tegninga som går igjen i denne tråden fra stomstropping siden, viser en kloss oppå en henger tydelig uten hverken fjærstopp, eller støtdemping..... eller for å trekke det enda litt lengre, hvorfor bygges skyskrapere med fjæring i fundamentet for å være sterkere ift f.eks jordskjelv  Gliser Blunker jeg tviholder på min måte jeg  Blunker å stropper i hjula, fordi jeg oppfatter kjøreturen som mer komfortabel og at hengeren oppfører seg absolutt best langs veien, jeg frakter heller ikke biler som har 80cm lange fjærer som gjør at karosseriet vingler fra side til side  Gliser det får de som driver med US biler og offroad ta seg av  Gliser


Med fare for å gjenta..
Det er så enkelt som et envher annen tung ting i hele verden som skal fraktes på henger har ikke egen fjæring. Den jobben er det hengeren som tar. Men fordi man tilfeldigvis frakter en bil så er det greit at lasten lever sitt eget avfjærede liv på hengeren?
Med sleng frem og tilbake, som er ganske vanlig på bilhenger (en annen diskusjon  Blunker ), vil en stumt stroppet last følge bevegelsene til hengeren. Med fjærende last derimot er det forsinkelse i beveglsene til lasten og når hengeren skifter retning er ikke lasten klar over dette enda men kommer imot med full kraft. Lite gunstig.
Artig å diskutere men det er egentlig lite igjen å si som ikke allerede er nevnt i denne tråden (som burde vært maks 1 side)

hehehe det er derfor en bil, og en henger har støtdempere, de demper fjæringsbevegelsen, slik at det ikke blir voldsomme svingninger på lasta... men, nå må da noen andre holde litt liv her og, ikke bare oss  Gliser

Et problem blir ikke borte ved at man demper det, det blir bare mindre  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #702 på: oktober 01, 2012, 12:48:54 pm »

Jeg tror de fleste hengerulykker skyldes mer feil kulevekt enn at bilen er stroppet feil.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #703 på: oktober 01, 2012, 14:12:30 pm »

Jeg tror de fleste hengerulykker skyldes mer feil kulevekt enn at bilen er stroppet feil.

husk også for høy fart også da.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #704 på: oktober 01, 2012, 15:12:30 pm »

Jeg tror de fleste hengerulykker skyldes mer feil kulevekt enn at bilen er stroppet feil.

husk også for høy fart også da.

Du mener høyere enn 80? Eller for fort for stroppingen?
Har man ikke stroppet for elgtesten er man ikke klar til å kjøre, mener jeg.
Loggført

Speed is no substitute for direction
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #705 på: oktober 01, 2012, 16:34:34 pm »

80 og oppover mulig med feil kulevekt. har blitt forbikjørt av bil med henger når jeg lå i 120 på e6.

nå jobber jeg som bilberger å ser mye rart langs veien og utenfor veien  Gliser mange ganger er det uvitenhet mtp vekt plassering, kuletrykk(tung i ræva, lite vekt på forhjulene)

men en ting jeg ser på folk rundt omkring er at de skulle hatt generell lastsikringskurs uavhengig av førerkort klasse.. 
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #706 på: oktober 01, 2012, 19:37:38 pm »

Nå har ikke jeg giddi og lest hele tråden, så har kanskje noen poengtert det før, Stroppingen skal holde hele lastens vekt framover og halve lasten til sidene og bakover. dette er et krav. Og da skal det så klart være stropper som holder det kravet. Jeg har kjørt med mye rar last og kjøre med bil er ikke noe problem. stroppe hjula. gjerne da med stropper som er lagd til det formålet. Har frakta tusenvis av kg med flytende middel på både bil og tralle og der får jeg stroppa dunkene men ikke det flytende. det kommer i full fart når bil stopper. men da må mann kjøre med hodet og planlegge kjøring.  og så lenge bilen er stroppa skikkelig i hjulene og riktig plasert på henger er det kun fart og føre som skal kunne avgjøre om det skal gå bra eller ikke Blunker
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #707 på: november 01, 2012, 08:57:07 am »


Stropping i chassis ("stum last") eller i hjul "dansende last").......vi blir vel aldri enige.

Uansett så er det vel kulevekt som er mest avgjørende for ekvipasjens kjøreegenskaper;


* box2.jpg (103.11 KB, 800x600 - vist 369 ganger.)
« Siste redigering: november 01, 2012, 09:03:29 am av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #708 på: november 01, 2012, 09:43:42 am »

Og ikke minst er det viktig at man overholder hengerns totalvekt og ikke trekker mer enn det bilen er godkjent for å trekke.
Ganske sikker på at den ekvipasjen med den blå Bay`n overskrider det meste av vektgrenser... Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #709 på: november 01, 2012, 09:46:13 am »

tror den er fin å danse med i 80 og opp noen bratte grusveier. men stroppet i hjulene i det minste da  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #710 på: november 01, 2012, 15:41:17 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #711 på: november 01, 2012, 17:41:28 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig

Enig!

...ikke fordi man lærer noe på å ta den, men fordi at det blir billigere om man blir stoppet...
Loggført

SCREWDRIVER #2
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #712 på: november 01, 2012, 17:52:43 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig

Enig!

...ikke fordi man lærer noe på å ta den, men fordi at det blir billigere om man blir stoppet...

Etter å ha studert dette litt, har jeg funnet ut at man skal ha ganske så stor trekkbil for at er noe vits å ha hengerlappen. De aller fleste personbiler/stasjonsvogner har maks 1500kg i vognkortet på tillhengervekt. Da hjelper det lite med hengerlappen..
Min løsning blir å kjøpe en liten bilfrakter, med totalvekt på 1500kg og en Passat eller Golf stv fra 2000-2004, da mange av disse har hengervekt på 1500kg og man får totalvekt under 3500kg (altså B lappen). Merkelig nok har min Caddy kun 1250kg på hengervekt...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #713 på: november 01, 2012, 17:57:05 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig

Enig!

...ikke fordi man lærer noe på å ta den, men fordi at det blir billigere om man blir stoppet...

Etter å ha studert dette litt, har jeg funnet ut at man skal ha ganske så stor trekkbil for at er noe vits å ha hengerlappen. De aller fleste personbiler/stasjonsvogner har maks 1500kg i vognkortet på tillhengervekt. Da hjelper det lite med hengerlappen..
Min løsning blir å kjøpe en liten bilfrakter, med totalvekt på 1500kg og en Passat eller Golf stv fra 2000-2004, da mange av disse har hengervekt på 1500kg og man får totalvekt under 3500kg (altså B lappen). Merkelig nok har min Caddy kun 1250kg på hengervekt...

Et godt poeng, som flere bør merke seg.... feks en slik en;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37357085
Loggført

SCREWDRIVER #2
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #714 på: november 01, 2012, 18:02:18 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig

Enig!

...ikke fordi man lærer noe på å ta den, men fordi at det blir billigere om man blir stoppet...

Etter å ha studert dette litt, har jeg funnet ut at man skal ha ganske så stor trekkbil for at er noe vits å ha hengerlappen. De aller fleste personbiler/stasjonsvogner har maks 1500kg i vognkortet på tillhengervekt. Da hjelper det lite med hengerlappen..
Min løsning blir å kjøpe en liten bilfrakter, med totalvekt på 1500kg og en Passat eller Golf stv fra 2000-2004, da mange av disse har hengervekt på 1500kg og man får totalvekt under 3500kg (altså B lappen). Merkelig nok har min Caddy kun 1250kg på hengervekt...

merk deg at med B så er det totalvektene som gjelder så nytter ikke at passaten din har 1500 hengervekt hvis tillat totalvekt på passaten er 2200kg
sjekk vognkortet igjen.
det er en grunn til at de fleste må ha hengere med max 1200/1300 for å komme under 3500 på totalvekt på bil+totalvekt på henger.
jeg kan ha 1200 bak Touranen, men ikke 1300...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #715 på: november 01, 2012, 18:10:12 pm »

Er vel egenvekten som gjelder , ikke hva bilen kan dra ?
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #716 på: november 01, 2012, 18:13:17 pm »


Når du har bare B er det vognkort-totalvekt som teller i alle tilfeller - så veldig viktig det Trond skriver.

Når du har BE er det aktuell vekt på bil og henger som gjelder.

Sånn er det...


Ingen logikk overhodet - bare enda et resultat av lobbyvirksomhet fra kjøreskolebransjen...
Loggført

SCREWDRIVER #2
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #717 på: november 01, 2012, 19:06:42 pm »

å det er viktig å ha Henger lappen da Osteaktig

Enig!

...ikke fordi man lærer noe på å ta den, men fordi at det blir billigere om man blir stoppet...

Etter å ha studert dette litt, har jeg funnet ut at man skal ha ganske så stor trekkbil for at er noe vits å ha hengerlappen. De aller fleste personbiler/stasjonsvogner har maks 1500kg i vognkortet på tillhengervekt. Da hjelper det lite med hengerlappen..
Min løsning blir å kjøpe en liten bilfrakter, med totalvekt på 1500kg og en Passat eller Golf stv fra 2000-2004, da mange av disse har hengervekt på 1500kg og man får totalvekt under 3500kg (altså B lappen). Merkelig nok har min Caddy kun 1250kg på hengervekt...

merk deg at med B så er det totalvektene som gjelder så nytter ikke at passaten din har 1500 hengervekt hvis tillat totalvekt på passaten er 2200kg
sjekk vognkortet igjen.
det er en grunn til at de fleste må ha hengere med max 1200/1300 for å komme under 3500 på totalvekt på bil+totalvekt på henger.
jeg kan ha 1200 bak Touranen, men ikke 1300...
Er klar over den, derfor eldre Passat og Golf er fint. Har sittet noen timer på finn og sjekket regnr på tilhengerkalkulatoren Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #718 på: november 01, 2012, 19:09:09 pm »

Er vel egenvekten som gjelder , ikke hva bilen kan dra ?
Uansett hva slags førerkort du har, får du ikke ha mer tilhengervekt enn det som står i bilens vognkort
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #719 på: november 01, 2012, 19:09:51 pm »

hva med å ta henger lappen da? Sjokkert
æ tok den i 2001 Glad
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 47
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!