mars 28, 2024, 15:02:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 47
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stropping av bil på henger  (Lest 460113 ganger)
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #540 på: januar 26, 2012, 14:50:20 pm »

På en varehenger er det ikke meningen at lasten skal fjære, hva er forskjellen på akslingene til en varehenger og en bilhenger?

Og hvordan kan noen få godkjent kombinerte båt og bilhengere?
« Siste redigering: januar 26, 2012, 14:54:51 pm av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #541 på: januar 26, 2012, 14:59:21 pm »

Tja, mye bakkeklaring på de eller? Myk fjæring? Fraktes på 600 kg henger?

Porschene som går til usa stroppes i chassi
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #542 på: januar 26, 2012, 15:06:26 pm »

Når jeg tilbake i forrige århundre gikk på plate-sveis på yrkesskolen lagde vi en bilhenger som ble godgjent av BT, de eneste de var opptatt av med hensyn til aksler fjering etc, var bremser og godkjent vekt på akslingene, var aldri snakk om noe eget for bilhengere..
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #543 på: januar 26, 2012, 15:19:35 pm »

Tja, mye bakkeklaring på de eller? Myk fjæring? Fraktes på 600 kg henger?

Porschene som går til usa stroppes i chassi
Men så er Porschene levert til USA høyere enn de med Eurospecs. (Uten å blande meg inn i denne lange stroppeløse tråden).
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #544 på: januar 26, 2012, 15:24:37 pm »

Enten er det stumt ellers er det fjøret dempet last.
12 cm fjøringsvei er plutselig stumt?
Da burde jo porsche cup bilene bare byttet du dempere og fjører med firkantrør....
Cup bilene har overaskende lang fjøringsvei og kan stilles relativt myk. Kommer kan på for den lastes opp fra nurburgring eller våler.


Hadde tilhengere blitt produsert uten hensyn til pris, tipper jeg de hadde fått fjøret og dempet understell.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #545 på: januar 26, 2012, 17:52:43 pm »

Og så hadde visst alle sluttet på jobb. Hjemme har de andre ting å gjøre  Glad
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #546 på: januar 26, 2012, 21:01:09 pm »

Enten er det stumt ellers er det fjøret dempet last.
12 cm fjøringsvei er plutselig stumt?
Da burde jo porsche cup bilene bare byttet du dempere og fjører med firkantrør....
Cup bilene har overaskende lang fjøringsvei og kan stilles relativt myk. Kommer kan på for den lastes opp fra nurburgring eller våler.


Hadde tilhengere blitt produsert uten hensyn til pris, tipper jeg de hadde fått fjøret og dempet understell.
Mener du at tilhengere ikke har demping og fjæringsvei?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #547 på: januar 26, 2012, 21:43:35 pm »

det er jo ikke bare stolen på lastebiler som har fjøring. hele jævla hytta har jo til og med luftputer den flyter rundt og dingler på.

ehh off topick Hæ Hæ Øyerulling Øyerulling  Osteaktig Blunker
Loggført

bumblebee
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #548 på: januar 26, 2012, 21:51:19 pm »

eh, hva var egentlig topic?  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #549 på: januar 26, 2012, 22:49:19 pm »

Enten er det stumt ellers er det fjøret dempet last.
12 cm fjøringsvei er plutselig stumt?
Da burde jo porsche cup bilene bare byttet du dempere og fjører med firkantrør....
Cup bilene har overaskende lang fjøringsvei og kan stilles relativt myk. Kommer kan på for den lastes opp fra nurburgring eller våler.


Hadde tilhengere blitt produsert uten hensyn til pris, tipper jeg de hadde fått fjøret og dempet understell.
Mener du at tilhengere ikke har demping og fjæringsvei?

noen har,  noen har ikke .

det vet du vel
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #550 på: januar 26, 2012, 23:07:30 pm »

dette er topic grelland  Gliser Gliser

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21527.0.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #551 på: januar 26, 2012, 23:13:16 pm »

På en varehenger er det ikke meningen at lasten skal fjære, hva er forskjellen på akslingene til en varehenger og en bilhenger?

Og hvordan kan noen få godkjent kombinerte båt og bilhengere?

Kombinert bil og båthenger har jeg aldri sett før. Har du et eksempel på en slik? Lurer veldig på hvordan den er konstruert, siden båthengere gjerne er konstruert i forhold til at de fleste båter har overvekt bak.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #552 på: januar 27, 2012, 00:18:30 am »

det er jo ikke bare stolen på lastebiler som har fjøring. hele jævla hytta har jo til og med luftputer den flyter rundt og dingler på.

ehh off topick Hæ Hæ Øyerulling Øyerulling  Osteaktig Blunker

Vi har snakket om hyttas fjæring på annen plass i denne tråden. I korte trekk det har bare med kjørekomfort for sjaffisen å gjøre. Hytta veier en brøkdel av lasten og ødelegger ikke så mye ved å dingle fritt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #553 på: januar 27, 2012, 00:30:00 am »

På en varehenger er det ikke meningen at lasten skal fjære, hva er forskjellen på akslingene til en varehenger og en bilhenger?

Og hvordan kan noen få godkjent kombinerte båt og bilhengere?

Kombinert bil og båthenger har jeg aldri sett før. Har du et eksempel på en slik? Lurer veldig på hvordan den er konstruert, siden båthengere gjerne er konstruert i forhold til at de fleste båter har overvekt bak.


Jeg tror ingen, kanskje med untak av tredal, lager egne aksler til hengerne, de andre bruker hyllevare fra utlandet. Og de oppgis i bredde og last kapasitet... Det finnes i korte trekk ikke spesial aksler av noe slag... At det kalles en biltransporthenger betyr bare at det går en bil oppå.

Sjekk selv:
http://www.valeryd.no/search_art_resultlist.asp?txtRegnr=&txtBromsId=&seBenamning=axel
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #554 på: januar 27, 2012, 08:36:29 am »

Mener du at tilhengere ikke har demping og fjæringsvei?

noen har,  noen har ikke .

det vet du vel

[/quote]
Jeg har vel kansje sett noen små varehengere uten fjæringsvei, men kan ikke komme på å noengang sett eller brukt bilhengere uten avfjæret understell. Finnes det?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #555 på: januar 27, 2012, 12:12:50 pm »

Er vel bare Tredal som har "fjæringsvei". Dvs spiralfjærer.

Det meste annet har gummivulkete aksler...Om man kan kalle det fjæringsvei er en helt annen diskusjon. Mer en vibrasjonsdemper. I samme grad som lutfylte gummidekk  Glad

Til noens store sjokk stropper jeg aldri en bil stumt. Da jeg heller vil at fjæringen på bilen vil ta opp noen av slagene som statens vegvesen utsetter oss for. Stumt vil i mitt hode kun overføre større belasting på hengerens aksler og føre til en mer hoppende henger.

Teorien om høyt tyngdepunkt og vinglete last kjøper jeg kun i ekstreme tilfeller. Dvs høye firehjulstrekkere med enormt myk fjæring.

Uansett hva man er overbevist om er det viktigste er at bilen er stroppet. Godt! Hengeren bør kunne snus på hode uten at lasten detter av. Og kuletrykk 50 kilo eller mer. Det gir litt slitasje på bremsestaget. Men er desto bedre å kjøre med.

At det her skal overbevises andre om hvordan oppgaven skal løses minner mer om religion eller politikk for meg. Gjør som jeg befaler eller så åker du rakt åt helvete. Tenk for guds skyld ikke selv!!  Gliser
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #556 på: januar 27, 2012, 12:13:04 pm »

For de som måtte være interessert i å finne ut hvordan dobbeltfjærende ting fungerer... og hvorfor to fjærende ting er et helvete, lek litt med denne simulatoren.
Du får sinket effekten med dempere selvfølgelig... men slik er det uansett.

http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #557 på: januar 27, 2012, 12:25:32 pm »

Det meste annet har gummivulkete aksler...  eller torsjonsfjærer som det kalles på fagspråket... som vi har på boblene...

Og slike gummipølser oppfører seg akkurat som en fjær.

Det er verken politikk eller religion, jeg mener at det er seriøst farlig å ikke skjønne dette her. Spesielt om man driver med hjemmeindustri.  Og da snakker jeg ikke om stropping.
De fysiske prinsippene som stroppediskusjonen toucher, går nemlig igjen overalt i naturen...
Loggført

Speed is no substitute for direction
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #558 på: januar 27, 2012, 12:30:31 pm »

Jeg Lurer fært på hva Autotransport og Autolink Gjøre det Øyerulling
Kan jo Hende Tony China og Jhu Skulle ha holdt de et kurs Gliser
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #559 på: januar 27, 2012, 12:55:30 pm »

For de som måtte være interessert i å finne ut hvordan dobbeltfjærende ting fungerer... og hvorfor to fjærende ting er et helvete, lek litt med denne simulatoren.
Du får sinket effekten med dempere selvfølgelig... men slik er det uansett.

http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html
Med to støtdempere også så hadde det vel sett litt anderledes ut?
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #560 på: januar 27, 2012, 13:00:23 pm »

Jeg Lurer fært på hva Autotransport og Autolink Gjøre det Øyerulling
Kan jo Hende Tony China og Jhu Skulle ha holdt de et kurs Gliser


Så du mener at vi kunne gitt de det samme kurset som vi gir de selskapene som frakter bilene før Autotransport og Autolink frakter dem videre, ingen dum ide..
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #561 på: januar 27, 2012, 13:03:29 pm »

For de som måtte være interessert i å finne ut hvordan dobbeltfjærende ting fungerer... og hvorfor to fjærende ting er et helvete, lek litt med denne simulatoren.
Du får sinket effekten med dempere selvfølgelig... men slik er det uansett.

http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html
Med to støtdempere også så hadde det vel sett litt anderledes ut?

Jo litt forsinket hadde simulasjonen nok blitt, men sakes kjerne er at den ene fjæra oppdager hullet i veien først...  og da blir det full Texas til energien er oppbrukt av fjærer og dempere.

Sjekk hvor ryddig det er med EN fjær...:
http://www.myphysicslab.com/spring1.html

Jeg velger lett stum last.
Loggført

Speed is no substitute for direction
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #562 på: januar 27, 2012, 16:16:28 pm »

Dette er ikke et personangrep, måtte gud forby.... Men jeg foreslår at denne tråden slettes, og legges på varsko listen over hvor alvorlig opptatt enkelte kan bli av bagateller pga. personlige overbevisning.  Dette er destruktivt debatt for forumet. Vi nevner bevislige konsekvenser som  utmelding, organisert boikot, utelukkelse osv. Høres ut som en spøk, men så ille kan faktisk en banal debatt på et hobbyforum bli i dagens Norge for enkelte, tro deg eller ei.....
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #563 på: januar 27, 2012, 16:35:12 pm »

http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html

ble mange fine mønstre  Blunker
Loggført

bumblebee
Kheiron
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge



Vis profil
« Svar #564 på: januar 27, 2012, 17:24:18 pm »

Dette er ikke et personangrep, måtte gud forby.... Men jeg foreslår at denne tråden slettes, og legges på varsko listen over hvor alvorlig opptatt enkelte kan bli av bagateller pga. personlige overbevisning.  Dette er destruktivt debatt for forumet. Vi nevner bevislige konsekvenser som  utmelding, organisert boikot, utelukkelse osv. Høres ut som en spøk, men så ille kan faktisk en banal debatt på et hobbyforum bli i dagens Norge for enkelte, tro deg eller ei.....

Totalt offtopic, men come on!!
Litt må man jo tåle, er man fremme med leppa må man også kunne stå for det, ikke bare skifte nick og slette sine innlegg og så komme med hvit flagg, det være seg stroppe eller felg tråder!!
Og man trenger jo ikke lese tråden om man vet man blir "varm på ryggen" og MÅ taste motsvar.

Anyway, jeg ser ikke noe problem i at tråden fortsetter, man kunne jo tillogmed  tilført en avstemming;
Hvordan stropper du bilen på hengeren, dekk eller chassi, død eller levende!

Mulig noen syntes dette er bensin på bålet, men å begynne å lukke tråder fordi man er uenig i utfallet det er for drøyt..

God VWeekend til dere, håndball semi, snop og vwforum i kveld!

Espen

Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #565 på: januar 27, 2012, 18:23:58 pm »

Veldig enig med Kheiron.
Ja, det er tullete med en 19 siders tråd om stropping av bil på henger. Men dette er tross alt et diskusjonsforum. Om man deltar i debatten må man jaggu tåle at ikke alle er enige. Mange holder nok også liv i denne tråden for underholdningens skyld og tar i litt ekstra. Mens andre nekter å ta til fornuft  Osteaktig

God helg til alle forumbrukere, ikke ta ting så seriøst.

Leve stroppetråden!  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #566 på: januar 27, 2012, 18:26:39 pm »

Husk at, det folk ikke ser, er hva som skjer bak kulissene i form av  pm og meldinger... Men heldigvis er jeg mer opptatt av å konstruere velfungerende biler (og hjuloppheng), etter eget hode, godkjenne dem, og la kunder bruke de lovlig i norsk trafikk. Det er godt nok  for meg.Er nok ikke klar for politikken enda desverre.  Men lykke til med debatten, og takk for meg,
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #567 på: januar 27, 2012, 19:14:16 pm »

Det meste annet har gummivulkete aksler...  eller torsjonsfjærer som det kalles på fagspråket... som vi har på boblene...

Og slike gummipølser oppfører seg akkurat som en fjær.

Det er verken politikk eller religion, jeg mener at det er seriøst farlig å ikke skjønne dette her. Spesielt om man driver med hjemmeindustri.  Og da snakker jeg ikke om stropping.
De fysiske prinsippene som stroppediskusjonen toucher, går nemlig igjen overalt i naturen...


Jeg ønsker at du forklarer disse fysiske lovene du snakker om JHU, slik at vi som ikke skjønner får ta del i visdommen  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #568 på: januar 27, 2012, 19:17:11 pm »

For de som måtte være interessert i å finne ut hvordan dobbeltfjærende ting fungerer... og hvorfor to fjærende ting er et helvete, lek litt med denne simulatoren.
Du får sinket effekten med dempere selvfølgelig... men slik er det uansett.

http://www.myphysicslab.com/dbl_spring1.html
Med to støtdempere også så hadde det vel sett litt anderledes ut?

Jo litt forsinket hadde simulasjonen nok blitt, men sakes kjerne er at den ene fjæra oppdager hullet i veien først...  og da blir det full Texas til energien er oppbrukt av fjærer og dempere.

Sjekk hvor ryddig det er med EN fjær...:
http://www.myphysicslab.com/spring1.html

Jeg velger lett stum last.


Du kan ikke sammenligne denne med den hvor det er to fjærer. På denne simulatoren er det demping, på den med to er det ikke. Hvis man skal se hvordan dette virkelig fungerer, må man ha med demping hvor faktoren demper fjærens bevegele til null etter en svingning slik som en demper på en bil skal gjøre. 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #569 på: januar 27, 2012, 20:41:14 pm »

Det meste annet har gummivulkete aksler...  eller torsjonsfjærer som det kalles på fagspråket... som vi har på boblene...

Og slike gummipølser oppfører seg akkurat som en fjær.


og jeg nevner IGJEN: hvor er dempefunksjonen her ;

fjør uten demper....... 
Bolt uten mutter
Hore uten fitte(anus,munn og hender)
Burt Reynolds uten bart
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 47
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!