april 27, 2024, 20:36:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Underskriftskampanje mot Statens Vegvesens strenge regelverk mot ombygging/mod  (Lest 26111 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: mars 02, 2010, 00:16:16 am »

Skriv under her a!!

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=2555


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 02, 2010, 00:17:10 am »

Signert!
Loggført

1977 Bay Glad
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #2 på: mars 02, 2010, 00:23:39 am »

Signert Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: mars 02, 2010, 00:26:24 am »

Selvsagt signert!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #4 på: mars 02, 2010, 00:30:14 am »

Singnert:D
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #5 på: mars 02, 2010, 00:30:24 am »

Signert Glad
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: mars 02, 2010, 00:36:34 am »

Går ikke akkurat unna denne signeringa her. Jeg signerte for ett par uker siden, og har bare kommet på drøyt 200 etter det..
Men hva kan en slik kampanje gjøre, annet enn å få en haug med navn på en liste?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #7 på: mars 02, 2010, 01:15:29 am »

signert Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #8 på: mars 02, 2010, 01:22:42 am »

Går ikke akkurat unna denne signeringa her. Jeg signerte for ett par uker siden, og har bare kommet på drøyt 200 etter det..
Men hva kan en slik kampanje gjøre, annet enn å få en haug med navn på en liste?

Det skjer hvertfall ikke noe om man ikke prøver Blunker Koster jo så lite
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #9 på: mars 02, 2010, 05:23:27 am »

Signert, og sendt til en venn! Blunker
Loggført

Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #10 på: mars 02, 2010, 07:12:39 am »

Signert Glad
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: mars 02, 2010, 07:14:31 am »

signert allerede i januar Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: mars 02, 2010, 07:52:17 am »

jada......... Blunker
Loggført
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 02, 2010, 07:52:46 am »

Signert og posta på tryneboka Glad
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #14 på: mars 02, 2010, 08:05:43 am »

Den er skrevet på og vidresendt alle kjente Gliser
Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: mars 02, 2010, 08:35:03 am »

Signert Gliser
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #16 på: mars 02, 2010, 08:48:59 am »

Hvorfor skal en skrive under mot strenge regler?

Ønsker du og familien din å kjøre på samme vei som det kjøres biler som ikke er strengt kontrollert?

Hadde det derimot vært en underskriftskampanje som gikk på dette med forskjellsbehandling og innkonsekvens så skulle jeg med glede ha signert.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #17 på: mars 02, 2010, 08:57:30 am »

Hvorfor skal en skrive under mot strenge regler?

Ønsker du og familien din å kjøre på samme vei som det kjøres biler som ikke er strengt kontrollert?

Hadde det derimot vært en underskriftskampanje som gikk på dette med forskjellsbehandling og innkonsekvens så skulle jeg med glede ha signert.

Mvh
BB


Tror du ikke det egentlig er det mannen som har startet opp dette er ute etter?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #18 på: mars 02, 2010, 09:19:01 am »

Hvorfor skal en skrive under mot strenge regler?

Ønsker du og familien din å kjøre på samme vei som det kjøres biler som ikke er strengt kontrollert?

Hadde det derimot vært en underskriftskampanje som gikk på dette med forskjellsbehandling og innkonsekvens så skulle jeg med glede ha signert.

Mvh
BB

Kampanjen ber ikke om mindre strenge kontroller, men endring i regelverket for ombygging/modifisering. Det er vel ikke umulig at en endring i regelverket kan gi et system med mindre forskjellsbehandling og inkonsekvens som du etterlyser heller.
Loggført

1969 Militær-buss
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #19 på: mars 02, 2010, 09:23:24 am »

Hørs ut som en tullekampanje! Hva er egentlig kampanjen imot? Sikkerhet på norske veier?
Dette skriver jeg i alle fall ikke under på!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: mars 02, 2010, 09:23:59 am »

Signert....
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #21 på: mars 02, 2010, 09:28:26 am »

Kampanjestarter sier;

Skriv under dersom du er uenig i Statens Vegvesens strenge lovgivning ang. ombygging/modifisering av biler. Norges bilentusiaster lider under det unødvendig strenge regelverket som finnes i dag.

Er reglene unødvendig strenge?

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #22 på: mars 02, 2010, 09:29:45 am »

Hvorfor skal en skrive under mot strenge regler?

Ønsker du og familien din å kjøre på samme vei som det kjøres biler som ikke er strengt kontrollert?

Hadde det derimot vært en underskriftskampanje som gikk på dette med forskjellsbehandling og innkonsekvens så skulle jeg med glede ha signert.

Mvh
BB


Tror du ikke det egentlig er det mannen som har startet opp dette er ute etter?

Nei.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #23 på: mars 02, 2010, 09:39:28 am »

Ok. Ser poenget. Vi er med andre ord ute etter en lignende kampanje der det etterlyses klarere regler og INGEN tommelfingelregler med lokale variasjoner. Rett og slett et regelverk som de ansatte på trafikkstasjonene må følge enten de vil eller ikke. Og samtidig passe på at de glemmer alle de gammle "reglene" sine.

I skien krevde BT at det skulle være plass til et spesielt speil (som de bruker til å innspisere trange plasser med) melom dekk og hjulbue. Den gangen jeg fikk problemer med dette og kverulerte meg skakk på at klaring ER klaring enten det er snakk om 1 eller 11 millimeter tok de nesten skiltene av bilen min. Når jeg derimot jekket meg ned fire hakk og spurte saklig og rolig om jeg kunne få se svart på hvitt hvor det står skrevet at denne speilen skal få plass melom hjulbuen og dekket mitt fikk jeg kjøre med videre med godkjent senkesett og breifelger på Opelen..... Slike "regler" burde vært borte for lenge siden.......
« Siste redigering: mars 02, 2010, 09:41:03 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #24 på: mars 02, 2010, 09:48:34 am »

Ok. Ser poenget. Vi er med andre ord ute etter en lignende kampanje der det etterlyses klarere regler og INGEN tommelfingelregler med lokale variasjoner. Rett og slett et regelverk som de ansatte på trafikkstasjonene må følge enten de vil eller ikke. Og samtidig passe på at de glemmer alle de gammle "reglene" sine.

I skien krevde BT at det skulle være plass til et spesielt speil (som de bruker til å innspisere trange plasser med) melom dekk og hjulbue. Den gangen jeg fikk problemer med dette og kverulerte meg skakk på at klaring ER klaring enten det er snakk om 1 eller 11 millimeter tok de nesten skiltene av bilen min. Når jeg derimot jekket meg ned fire hakk og spurte saklig og rolig om jeg kunne få se svart på hvitt hvor det står skrevet at denne speilen skal få plass melom hjulbuen og dekket mitt fikk jeg kjøre med videre med godkjent senkesett og breifelger på Opelen..... Slike "regler" burde vært borte for lenge siden.......

Et godt eksempel, takk.

Selv ringte jeg til SFOOR (Spesial gruppe for opp, ombygde og reparerte kjøretøy) og fikk som svar at de på generellt grunnlag var skeptiske til endring av biler med pendelaksel. Personen på telefonen anså pendelakselbiler som så farlige at de ikke burde godkjennes for veien.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #25 på: mars 02, 2010, 09:58:26 am »

Jeg skrev under da jeg syntes det er unødvendig strengt, mildt kommer det aldri til å bli. Så ja til mildere regelverk.

Til dere som tror at det er bilene som er fiksa litt på utgjør den største risikoen så tar dere feil.

Det er hue på den som kjører bilen som bestemmer.

Når jeg var 18 hadde jeg en 1303 med 1500sp motor, og farligere trafikant skal du lete lenge etter.
Kjørte forbi gjorde jeg staigvekk og sikker 30% av gangene jeg prøvde måtte jeg avbryte og legge meg bak igjen siden bobla var så jævla treg at jeg ikke rakk å kjøre forbi, forbikjøringer ble planlagt lenge før sletter ved å ta fart...

Hva tror dere er farligst?
Jeg som 29åring, som har roet meg ned og klarer å følge trafikkreglene når jeg er ute og kjører ei senka boble med 150hk, som ikke er godkjent ombygd.
eller
Jeg som 18åring, uten trafikkregler og full av idiotkjøring, i den ovenfornevnte 1303'n?

Jeg er som dere skjønner ikke så opptatt av om biler er godkjent eller ikke, jeg er mer opptatt av åssen folk bruker bila sine og hue sitt når de kjører på offentlig vei.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #26 på: mars 02, 2010, 10:06:23 am »

Du vil rett og slett bli kjørt på av en bil som ikke er forskriftsmessig godkjent i stedet for en godkjent originalbil?HæHæHæ??
Har du lappen har du lov til å kjøre bil!!
Har du godkjent bil har du lov til å kjøre den!!
Har du ikke lappen, har du ikke lov til å kjøre!!
Har du ikke godkjent bil, har du ikke lov til å kjøre den!!


Jeg skrev under da jeg syntes det er unødvendig strengt, mildt kommer det aldri til å bli. Så ja til mildere regelverk.

Til dere som tror at det er bilene som er fiksa litt på utgjør den største risikoen så tar dere feil.

Det er hue på den som kjører bilen som bestemmer.

Når jeg var 18 hadde jeg en 1303 med 1500sp motor, og farligere trafikant skal du lete lenge etter.
Kjørte forbi gjorde jeg staigvekk og sikker 30% av gangene jeg prøvde måtte jeg avbryte og legge meg bak igjen siden bobla var så jævla treg at jeg ikke rakk å kjøre forbi, forbikjøringer ble planlagt lenge før sletter ved å ta fart...

Hva tror dere er farligst?
Jeg som 29åring, som har roet meg ned og klarer å følge trafikkreglene når jeg er ute og kjører ei senka boble med 150hk, som ikke er godkjent ombygd.
eller
Jeg som 18åring, uten trafikkregler og full av idiotkjøring, i den ovenfornevnte 1303'n?

Jeg er som dere skjønner ikke så opptatt av om biler er godkjent eller ikke, jeg er mer opptatt av åssen folk bruker bila sine og hue sitt når de kjører på offentlig vei.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: mars 02, 2010, 10:17:59 am »

som Espen X skriver så er det største problemet forskjellsbehandling og inkonsekvens.
+ mangel på kunnskap hos de man skal godkjenne hos.
og at de folka som faktisk er ansatt på disse stedene ikke TØR å gjøre jobben sin
det å signere på ett papir er jo blit helt umulig.
Sverige har strenge regler . men de har ett organ ; SFRO som har KLARE regler for hva man kan og ikke kan gjøre.
f.eks denne: http://www.sfro.com/boken.html
følger du de så kan man bygge en bil helt fra bunnen sjøl og få det godkjent og sikkert.
problemet i norge ar att slike regler finnes ikke slik att det i praksis ikke blir likt for alle.

Biltilsynet har ingen konkurranse på en måte , de gjør som de vil . hadde det vært et alternativ eller "konkurrerende" organ så hadde viljen til samarbeide sikkert blitt bedre.
fått privatisert greiene eller noe  gjerne med godkjenningsvagift 5000.-
største problemet er att de jobber MOT deg ikke MED deg.
selvom man vil gjøre bilen sikrere og bedre ved å montere kraftigere bremser, bedre understell, vektfordeling etc etc.
har selv erfaring med søknader og godkjenning over en periode nå og VET att  svar og resultat er som å spille bingo.
spesielt hvor man havner eller er tvunget til å vise bilen sin pga bosted.
det vet vel du kalle.

På SFRO i sverige koster det ca 4500-5000.- for en slik godkjenning
der har de gitte regler på "Ombygde fordon"  da bruker de en dag på bilen å gå over ting utfører kjøretest , bremsetest etc.
Før dette har man "selfølgelig" levert søknad og fått godkjent byggingen
har bestemte ting som må modifiserers , faste regler på effekt vs vekt krav til vinkler i forstilling ackermann +++

skal man diskutere hva som er sikkert på norske veier så kan det bli en laaang diskusjon.
nevner mopedbiler, 4 hjuls ATV'er,++
« Siste redigering: mars 02, 2010, 10:20:43 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: mars 02, 2010, 10:31:53 am »

Vi har det nok så bra vi kan få det nå... om 15-20 år vil det stå en ny generasjon på trafikkstasjonene som aldri har skrudd på en sykkel... langt mindre reparert noe.

Se på hengerstroppings debatten her inne... der er det ca 5 stk som skulle jobbet på trafikkstasjon og resten er paragrafryttere uten innsikt i faktiske forhold, som peker på reglene og sier "dette er loven, det må være riktig"...

Viser igjen til min runde med biltilsynet som ikke kunne godkjenne ny totalvekt UNDER opprinnelig totalvekt på hengeren uten at jeg gjorde hengeren dårligere (selv om en henger selvfølgelig er nødt å være godkjent både tom og full).
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #29 på: mars 02, 2010, 10:35:23 am »

At vi har et uprofesjonelt biltilsyn med personer som lager sine egen regler og tolkninger er nok det største problemet. Det går å få ting godkjent i Norge hvis man treffer de rette personene. Derfor bør det lages et mer detaljert regelverk slik som svenskene har, hvor det ikke er rom for feiltolkning i den ene eller andre retningen.

At det eksisterende regelverket er unødvendig strengt er jeg også til dels enig i. Dette kan man se på kravene til bremser på en bil som har øket motorstyrken kontra en typegodkjent bil med samme kreftene og vekt.
Billig-billig Kina reprodeler som SER ut som de orginale kan du fint sette på din bil, men kvalitets deler som med bedre virkemåte, nei det er fy-fy så lenge du ikke har godkjenningspapirer....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!