mars 29, 2024, 00:51:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Underskriftskampanje mot Statens Vegvesens strenge regelverk mot ombygging/mod  (Lest 25740 ganger)
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #30 på: mars 02, 2010, 10:38:51 am »

Vi har det nok så bra vi kan få det nå... om 15-20 år vil det stå en ny generasjon på trafikkstasjonene som aldri har skrudd på en sykkel... langt mindre reparert noe.

Se på hengerstroppings debatten her inne... der er det ca 5 stk som skulle jobbet på trafikkstasjon og resten er paragrafryttere uten innsikt i faktiske forhold, som peker på reglene og sier "dette er loven, det må være riktig"...

Viser igjen til min runde med biltilsynet som ikke kunne godkjenne ny totalvekt UNDER opprinnelig totalvekt på hengeren uten at jeg gjorde hengeren dårligere (selv om en henger selvfølgelig er nødt å være godkjent både tom og full).

LOL.. HØKT....
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: mars 02, 2010, 10:39:44 am »

Sverige har strenge regler . men de har ett organ ; SFRO som har KLARE regler for hva man kan og ikke kan gjøre.
f.eks denne: http://www.sfro.com/boken.html
følger du de så kan man bygge en bil helt fra bunnen sjøl og få det godkjent og sikkert.

Det er samlet mer kunnskap i den Svenske boken enn det er i det norske biltilsyn.

Gå til biltilsynet og spør hvordan de bedømmer at man bytter fra godkjente diagonaler, til godkjente radialer...  Man skulle jo tro det var en ganske stor forbedring på sikkerheten?  
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #32 på: mars 02, 2010, 10:44:09 am »

Vi har det nok så bra vi kan få det nå... om 15-20 år vil det stå en ny generasjon på trafikkstasjonene som aldri har skrudd på en sykkel... langt mindre reparert noe.

Se på hengerstroppings debatten her inne... der er det ca 5 stk som skulle jobbet på trafikkstasjon og resten er paragrafryttere uten innsikt i faktiske forhold, som peker på reglene og sier "dette er loven, det må være riktig"...

Viser igjen til min runde med biltilsynet som ikke kunne godkjenne ny totalvekt UNDER opprinnelig totalvekt på hengeren uten at jeg gjorde hengeren dårligere (selv om en henger selvfølgelig er nødt å være godkjent både tom og full).

LOL.. HØKT....

Aldri i verden om jeg ville jobbet på Trafikkstasjon! Da stemmer jeg heller for stropper rundt hjulene.... (korr æ flire...)
Loggført

SCREWDRIVER #2
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: mars 02, 2010, 11:07:37 am »

Kanskje man skulle sende en bok til ombyggingsgruppen i Norge, og be om deres innspill til denne for eventuell adopsjon?

Vi halter jo alltid etter svenskene virker det som...
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #34 på: mars 02, 2010, 12:09:51 pm »

Du vil rett og slett bli kjørt på av en bil som ikke er forskriftsmessig godkjent i stedet for en godkjent originalbil?HæHæHæ??
Har du lappen har du lov til å kjøre bil!!
Har du godkjent bil har du lov til å kjøre den!!
Har du ikke lappen, har du ikke lov til å kjøre!!
Har du ikke godkjent bil, har du ikke lov til å kjøre den!!


Det er jo samme faen for meg hadde det ikke vært for at forsikringen, til stakkaren som kjører den ugodkjente bilen, kan bli innskrenket.
Ser man bort fra dette ser jeg på det som mye mindre sannsynlig å bli påkjørt av en som bruker hue, enn av en som ikke gjør det. Det er jo ikke bilen jeg er redd for, det er fortsatt sjaføren som styrer bilen. Og av dem så er det mange som ikke burde være godkjent Blunker
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #35 på: mars 02, 2010, 13:32:21 pm »

Du vil rett og slett bli kjørt på av en bil som ikke er forskriftsmessig godkjent i stedet for en godkjent originalbil?HæHæHæ??
Har du lappen har du lov til å kjøre bil!!
Har du godkjent bil har du lov til å kjøre den!!
Har du ikke lappen, har du ikke lov til å kjøre!!
Har du ikke godkjent bil, har du ikke lov til å kjøre den!!


Det er jo samme faen for meg hadde det ikke vært for at forsikringen, til stakkaren som kjører den ugodkjente bilen, kan bli innskrenket.
Ser man bort fra dette ser jeg på det som mye mindre sannsynlig å bli påkjørt av en som bruker hue, enn av en som ikke gjør det. Det er jo ikke bilen jeg er redd for, det er fortsatt sjaføren som styrer bilen. Og av dem så er det mange som ikke burde være godkjent Blunker

Mange definisjoner i dette ganske land, men er dette å bruke hodet?


"Jeg er som dere skjønner ikke så opptatt av om biler er godkjent eller ikke, jeg er mer opptatt av åssen folk bruker bila sine og hue sitt når de kjører på offentlig vei"

Jeg ville i så fall brukt hodet til å tenke gjennom hva som skjer med føreren av den ikke godkjente bobla med 150Hk, rent juridisk etter et uhell..
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Porschebobla
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Eina Toten


Dolly :-)


Vis profil
« Svar #36 på: mars 02, 2010, 14:10:07 pm »

Signert Glad
Loggført
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #37 på: mars 02, 2010, 15:19:16 pm »

beklager min avsporing Tvilende

jeg håper og tror at alle inne her har trygge biler. er de ikke trygge tror jeg de fleste lar de stå.
hva en trygg bil er fins det sikkert 1000 meninger om. bilene er vel egentlig ikke trygge uansett hva vi gjør med dem..
aner ikke noe stattestikk på det men jeg vil tro at de aller fleste uhell er sjåfør skyldt.

jeg var på tur hjem fra barnedåp nå på søndag som var da jeg møtte en svær 4by4 front mot front..tullingen bak rattet var  i 50åra å hadde kjørt denne veien i 20 år. for å spare 5 min kjørte han forbi 3 biler men rakk ikke den siste.. han traff meg isteden.
for min del brakk jeg ryggen, forstuet håndleddet mitt og fikk et vondt kne. uten belte og airbag hadde jeg nok ikke sitti her nå.

problemer skjer når folk ikke kjører etter forholdene. er trøtte. har det travelt. tukler med damer mobiler musikk. eller bare kjører idiot fordi at de syns at det er gøy.

det er dumt at regelverket er litt trangsynt når det kommer til diverse saker. det er nok mange oppegående her inne som tar snarveier og gjør om bilene sine før og etter EU kontroll. noe som er fryktlig synd. men slik regelverket er blir ofte det den letteste løsningen.

kjøper du f eks csp sitt bremsekit med tuw skal det gå fint
kjøper du det fra USA og uten tuw går det ikke..det er jo fortsatt de samme delene og de burde være minst like trygge Hæ

jeg har en blant annet 57 oval som ikke trenger å på eu. men når våren kommer har jeg alltid hatt den på verksted for og se at bremser og slikt er i orden. vil ikke risikere og skade meg selv eller andre
håper jeg ikke har irritert alt for mange med innlegget mitt Glad ble litt terapi for min egen del også:) kjør pent

mvh roar
Loggført

bumblebee
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #38 på: mars 02, 2010, 15:32:34 pm »

Trygg eller utrygg..... Hvem vet. Jeg har fått utrolig mye kritikk for å kjøre med hjemmesveiset forstilling og ikke minst for dempertårnene som flere er skeptiske til (ofte lærere, revisorer osv) , senkespindler kjøpt i butikk men uten TUV, egensveisa felger osv. Ingen av de som har kritisert bilen har prøvd den, men alle har fått tilbudet. Det som er rart er at jeg etter å ha kjørt, testet, justert, kjørt mere, justert og testet ennå mere har fått ei lav boble som er retningsstabil som bare pokker, har presis og fin styring og ikke sporer den nevneverdig heller. Men alikevell mener mange at denne bilen er en fare for samfunnet. De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.
Men det at bilen ikke er godkjent slik den står idag ser jeg kan oppfattes som et problem, men jeg velger alikevell å satse på at dette går bra fremfor å slenge på en spinkel puma og prøve å få bilen godkjent med dekk som subber i hjulbuene. Her mener jeg det er enkelte graverende feil med det norske regelverket. Vi mangler en person/ testorgan som kan gå god for slike forbedringer ( som jeg kaller det )..
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #39 på: mars 02, 2010, 16:27:15 pm »

Trygg eller utrygg..... Hvem vet. Jeg har fått utrolig mye kritikk for å kjøre med hjemmesveiset forstilling og ikke minst for dempertårnene som flere er skeptiske til (ofte lærere, revisorer osv) , senkespindler kjøpt i butikk men uten TUV, egensveisa felger osv. Ingen av de som har kritisert bilen har prøvd den, men alle har fått tilbudet. Det som er rart er at jeg etter å ha kjørt, testet, justert, kjørt mere, justert og testet ennå mere har fått ei lav boble som er retningsstabil som bare pokker, har presis og fin styring og ikke sporer den nevneverdig heller. Men alikevell mener mange at denne bilen er en fare for samfunnet. De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.
Men det at bilen ikke er godkjent slik den står idag ser jeg kan oppfattes som et problem, men jeg velger alikevell å satse på at dette går bra fremfor å slenge på en spinkel puma og prøve å få bilen godkjent med dekk som subber i hjulbuene. Her mener jeg det er enkelte graverende feil med det norske regelverket. Vi mangler en person/ testorgan som kan gå god for slike forbedringer ( som jeg kaller det )..
Puma er da testet og funnet godkjent den. Ingen får godkjent Puma med hjul som subber i skjermene og som ikke er montert etter fabrikkens monteringsanvisninger.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #40 på: mars 02, 2010, 16:43:28 pm »

Signert  Kult
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #41 på: mars 02, 2010, 16:44:06 pm »

Signert :)Bra tilltak Gliser
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: mars 02, 2010, 16:53:23 pm »

Jeg er litt enig i de "skeptiske" her - folk gjør mye rart uten å vite så mye om temaene nødvendigvis.

Der har svenskene gjort det bedre; lekfolk kan lese hvordan de skal gjøre det, gjøre det og få det godkjent hvis de har klart å følge instruksjonene.

Som en notis - se på SFROO sidene og les litt om spindlene som de nå underkjenner pga dårlig kvalitet. Morsomt innspill til debatten til de som mener det er ett fett hva de kjøper og bruker siden noen selger dem.
Sveising i forstilling, sveisede spindler, vill bytting av bremser, hjul etc. Alt har en virkning.

Noe så banalt som å skifte til en større felgst - hva har det å si? Jo, det medfører en mye tyngre jobb for bremsene da massen kommer lenger ut fra senter og dermed blir momentet mye større og man ende opp med dårlige bremser. Som en sidenotis - de er tyngre å få i gang også, så man "nedtrimmer" bilen.

Det er en kritisk og stor forskjell på ting som skal gå på offentlig vei, og det som kan brukes i sandkassa og på lukkede områder.

Ja til söta brors løsning...
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #43 på: mars 02, 2010, 16:57:33 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #44 på: mars 02, 2010, 17:36:59 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?

Har du kjørt ned aurlandsdalen med trommelbremser? det har jeg...... det er ikke bare på bane man trenger ventilerte bremser...
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #45 på: mars 02, 2010, 17:46:11 pm »

ble 3333'dje signatur Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #46 på: mars 02, 2010, 19:48:30 pm »

Signert!!!
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #47 på: mars 02, 2010, 20:10:47 pm »

Burde være mulig og fått til noe lignende som de har fått til på motorsykkel noe som faktisk funker ganske bra                            http://www.vegvesen.no/binary?id=15350
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #48 på: mars 02, 2010, 21:14:32 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?

Har du kjørt ned aurlandsdalen med trommelbremser? det har jeg...... det er ikke bare på bane man trenger ventilerte bremser...

Jeg har egentlig ikke kjørt så mye bil. Men jeg har synset mye på internet...
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #49 på: mars 02, 2010, 22:22:38 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?

Har du kjørt ned aurlandsdalen med trommelbremser? det har jeg...... det er ikke bare på bane man trenger ventilerte bremser...

Jeg har egentlig ikke kjørt så mye bil. Men jeg har synset mye på internet...

Dagens kommentar  Gliser  Gliser
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #50 på: mars 02, 2010, 23:06:48 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?

så dine tanker er altså at hvis bremsene greier å låse hjulene, så stopper de bilen like kjapt som ett sett bedre bremser??
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #51 på: mars 02, 2010, 23:20:43 pm »

Utført Glad
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #52 på: mars 02, 2010, 23:36:52 pm »

så dine tanker er altså at hvis bremsene greier å låse hjulene, så stopper de bilen like kjapt som ett sett bedre bremser??

Vel - hvis du har gode nok bremser til å låse hjulene, så overgår bremseeffekten mengden grep bilen har. Og du får ikke mer grep av å ha større bremser, så du vil ikke stoppe noe bedre med mindre du også skaffer bilen mer grep. Men større bremser vil f.eks kunne stoppe bilen effektivt gang på gang på gang med korte mellomrom, mens originalbremsene vil gå varme og miste effekten sin. Noe som er grunnen til at jeg foretrekker motorbrems i lange nedoverbakker, så får det heller gå i jevnt sakte fart.

Tilbake til den opprinnelige diskusjonen - problemet slik jeg oppfatter det, er ikke nødvendigvis at regelverket er for stramt, men at det egentlig ikke finnes noe skikkelig regelverk å forholde seg til. I tillegg er det mange i biltilsynet som vegrer seg for å ta ansvar for godkjenninger, og man er i bunn og grunn et offer for regelrett synsing fra kontrollørenes side. En synsing som varierer ettersom hvilken person man er så (u)heldig å måtte forholde seg til. Og det er bare på trynet.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #53 på: mars 02, 2010, 23:38:06 pm »

De orginale bremsene derimot sier folk ingenting om. De har derimot jeg som sjåfør av bilen mye negativt å si om.

Riktig justerte trommelbremser har så god bremseeffekt at du klarer å låse hjulene på bilen hvis du vil. Hva mer vil du ha?
Ventilerte skiver for banekjøring?
ABS?

så dine tanker er altså at hvis bremsene greier å låse hjulene, så stopper de bilen like kjapt som ett sett bedre bremser??


Maksimal retardasjon har du i grensepunktet mellom låste hjul og rullende hjul. Hvis bremsene klarer å låse hjulene så gjør de jobben ja.


Bremser består av to deler - bremsemoment og varmeavledning.

Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #54 på: mars 03, 2010, 00:38:59 am »

- Samtlige som har signert , blir påskjønnet med inkallelse til Teknisk kontroll  -

Far out ?   tja , tjo ,

Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #55 på: mars 03, 2010, 02:22:00 am »

så dine tanker er altså at hvis bremsene greier å låse hjulene, så stopper de bilen like kjapt som ett sett bedre bremser??

Vel - hvis du har gode nok bremser til å låse hjulene, så overgår bremseeffekten mengden grep bilen har. Og du får ikke mer grep av å ha større bremser, så du vil ikke stoppe noe bedre med mindre du også skaffer bilen mer grep. Men større bremser vil f.eks kunne stoppe bilen effektivt gang på gang på gang med korte mellomrom, mens originalbremsene vil gå varme og miste effekten sin. Noe som er grunnen til at jeg foretrekker motorbrems i lange nedoverbakker, så får det heller gå i jevnt sakte fart.

Tilbake til den opprinnelige diskusjonen - problemet slik jeg oppfatter det, er ikke nødvendigvis at regelverket er for stramt, men at det egentlig ikke finnes noe skikkelig regelverk å forholde seg til. I tillegg er det mange i biltilsynet som vegrer seg for å ta ansvar for godkjenninger, og man er i bunn og grunn et offer for regelrett synsing fra kontrollørenes side. En synsing som varierer ettersom hvilken person man er så (u)heldig å måtte forholde seg til. Og det er bare på trynet.

Maksimal retardasjon har du i grensepunktet mellom låste hjul og rullende hjul. Hvis bremsene klarer å låse hjulene så gjør de jobben ja.


Bremser består av to deler - bremsemoment og varmeavledning.




ser den, men de skal da manøvreres og.
ikke særlig fintfølende disse harde ståpedalene. greit å finne/holde grensepunktet raskest mulig.

ang. emnet: støtter strengt reglement ang. sikkerhet. men hadde nok foretrukket en fasit/regelbok med "klare" regler, fremfor å måtte håpe jeg traff en positiv BT-fusse om jeg skulle brukt tid på en ombygging.
Loggført
gussi
Seniormedlem
****
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand



Vis profil
« Svar #56 på: mars 03, 2010, 07:47:21 am »

\Da var det gjort Blunker
Loggført

1961 byggy 1972 1300s
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #57 på: mars 03, 2010, 08:43:34 am »



Jeg har egentlig ikke kjørt så mye bil. Men jeg har synset mye på internet...

Det vet vi, men du burde kansje brukt noe av tiden sammen med fysikkboka....

Mange tror at det er ”trykket” eller friksjonen mellom bremsesko og bremsetrommel som stopper bilen, det er i beste fall en halvsannhet, det bremser  i virkeligheten gjør, er og forandre bevegelses energi til termisk energi. Her kommer termodynamikkens første lov inn: ”Energi kan verken oppstå eller forsvinne”....

Når vi nå vet at engergi ikke kan oppstå eller forsvinne men kun forandres, i dette tilfellet fra bevegelse til varme, kommer termodynamikkens andre lov  inn: ”Varme overføres alltid fra et sted med høy temperatur til et sted med lavere temperatur, aldri omvendt.”

Her lille venn, ser du hvorfor det er VELDIG viktig med kjøltebremser, noe de fleste er enige om ikke er trommelbremsenes sterke side....

All bevegelsesenergi en bil har i 100 km/h  har blitt frigitt til varme gjennom bremsene når når bilen står stille, såfremt du ikke har bremset den på girene eller latt den trille til null.

Hvis ikke denne varmen blir ledet vekk vet vi alle hva som skjer, koking i bremseveske, og gassing fra bindematerialet i bremseskoen, begge deler fører til at pedalen forsvinner ned i gulvet...

been there done that....

Så kan vi være enige om at en kraftig oppbremsing med tromler sansynligvis går bra, men hva med nummer 2, 3, 4..... det er det bare tiden som vil vise.... eller mangel på tid kansje.....

For du mener vel ikke at bremsene skal låses hver gang for å unngå varmgang....
« Siste redigering: mars 03, 2010, 08:56:19 am av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #58 på: mars 03, 2010, 08:55:45 am »

Hva var det denne tråden egentlig startet med...

(kjenner jeg forumet rett, så ber jeg nå om det...)
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #59 på: mars 03, 2010, 09:04:59 am »

Folk har så me bra å komme med, jeg tror jeg trekker meg fra signeringen og, starter en ny med at Ombygde biler er forbudt, vi kaster ikke bort skattebetalernes penger på å sjekke om folk har klart å følge regler og hodet ved ombygging.

Nei til ombygging og bytte  til noe annet enn HELT orginale deler.
Og ja til kun mopedbiler på norske veier.

Til BT og HANS O. tror ikke dere helt skjønner hva jeg mener. Jeg er enig i at man ikke har lov til å kjøre noe som ikke er godkjent, men heldigvis så brukes det skjønn rundt omkring og man går delvis fri, sålenge det ikke er helt vilt det du kjører rundt i og sålenge det ikke er det du har gjort med bilen som er grunnen til det som eventuelt har skjedd. Og hvis ikke dette er tilfelle, ADVOKAT....

Det er sjåørene som er problemet, ikke bilene. Så og si alt hva folk klarer å slenge isammen er tilnærmet ufarlig i 50km/t, i 200Km/t, som av helt forståelige grunner er forbudt og straffbart, er det derimot direkte livsfarlig!

Derfor jeg bruker hue når jeg er ute og kjører, og teknisk kontroll er jeg ikke redd for, bilen min har alt i orden, spesielt lys og bremser og alt annet som kan kalles for sikkerhet i ei boble. Om jeg har en motor som er kapabel til 200km/t pluss har ikke noe å si da jeg følger fartsgrensene.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!