april 25, 2024, 13:45:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Emils 57 Camper  (Lest 71786 ganger)
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: mars 25, 2008, 23:18:09 pm »

Negerkusert og grunna/tetta bakken og hjulhusa i lasterommet.
Slipte så rent jeg klarte med kuse på vinkelslipern, hadde på litt brunox i to omganger
og så hagmanns 2k epoxy primer.
Ingen kjempeinnsats, men dette er det eneste jeg har hatt tid og krefter til de siste dagene. Trist



* baki1.jpg (103.95 KB, 800x532 - vist 248 ganger.)

* baki2.jpg (97.73 KB, 800x532 - vist 215 ganger.)

* baki3.jpg (102.37 KB, 800x532 - vist 259 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
patrick
Medlem
***
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand


-65 panel -74 panel -86 syncro


Vis profil
« Svar #61 på: mars 26, 2008, 00:54:18 am »

dette ser veldig bra ut og inspirerer meg veldig mye! håper jeg har tid til å stikke innom en dag du holder på. har mye å lære og mange spørsmål! reiser til oslo i morra, får gjøre alvor av dette snart!

stå på videre!
Loggført

Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #62 på: mars 27, 2008, 00:45:58 am »

Hyggelig å høre  Glad
Bare si ifra når du vil innom du!

I dag har jeg fått borret ut alle sveisepunktene på delen fra Unneberg/Heritage for å bruke kun gulvet på bilen min.
Det var ikke behov for hele kanalen – var ikke helt klar over at jeg fikk med den på kjøpet av gulv.
Etter litt jobbing og tilpassing ser det ut til å falle ganske fint på plass! Men må dessverre vente litt med å sveise det
inn da jeg må få fiksa den bakerste tophaten og rustbeskytta skikkelig inni kanalen først (noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre).


* maalforbt.jpg (52.37 KB, 800x532 - vist 227 ganger.)

* testfit.jpg (71.35 KB, 800x532 - vist 237 ganger.)

* gulv.-test-fit.jpg (100.94 KB, 800x532 - vist 259 ganger.)

* sveisedeltilovers.jpg (54.37 KB, 800x532 - vist 257 ganger.)
« Siste redigering: mars 27, 2008, 00:47:51 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #63 på: mars 27, 2008, 00:53:46 am »

Og jeg venter og venter på deler fra musclebus som visstnok skal shippes ut fra England ved månedsskifte.
Begynner å haste litt da jeg SKAL kjøre til sommeren.
Loggført

1957 Type 2
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #64 på: mars 27, 2008, 00:58:44 am »

dette går unna Osteaktig fint det . er jo snart buss igjen. fint du ligger litt foran BT så har Han(e)s no å se på når han er usikker Rekker tunge
Loggført

1 up
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #65 på: mars 27, 2008, 12:24:32 pm »

må få fiksa den bakerste tophaten og rustbeskytta skikkelig inni kanalen først (noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre).

Dette blir helt knall Emil!! Ser at mine deler ikke er helt like de originale hele veien men skitt au, får ta sånt flikk ved neste korsvei.. Se http://www.vwnorge.no/index.php/topic,425.90.html og side 4 som et tips til behandling av innerkanaler.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #66 på: mars 30, 2008, 16:26:07 pm »

må få fiksa den bakerste tophaten og rustbeskytta skikkelig inni kanalen først (noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre).

Dette blir helt knall Emil!! Ser at mine deler ikke er helt like de originale hele veien men skitt au, får ta sånt flikk ved neste korsvei.. Se http://www.vwnorge.no/index.php/topic,425.90.html og side 4 som et tips til behandling av innerkanaler.
Flott, den teknikken skal benyttes.

Vært litt sliten de siste dagene, så har ikke vært så flink.
Her er det jeg har gjort til nå i dag. -Bakerste tophat var litt dårlig i overgangen til innerkanalen,
så jeg skar den ut og fiksa ny.:


*  (90.09 KB, 800x532 - vist 217 ganger.)

* nybit.jpg (96.81 KB, 800x532 - vist 241 ganger.)

* sveis.jpg (94.47 KB, 800x532 - vist 222 ganger.)
« Siste redigering: mars 31, 2008, 10:43:50 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #67 på: mars 30, 2008, 16:32:41 pm »

Og litt bilder fra rundtom, hvis folk er intressert i å se tilstanden til bilen




*  (38.79 KB, 800x532 - vist 178 ganger.)

* DSC_0911.jpg (138.72 KB, 800x1203 - vist 209 ganger.)

* motorrom.jpg (83.57 KB, 532x800 - vist 218 ganger.)

* rear-corner.jpg (60.44 KB, 800x532 - vist 226 ganger.)

* underside.jpg (90.3 KB, 800x532 - vist 238 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #68 på: mars 30, 2008, 21:16:45 pm »

Mer fra dagen:
Forrige restaurering hadde bretta en plate rundt nederste del av c-pillaren.
Jeg tok av denne og sveisa inn nytt. Ble ikke så pent, men dugelig, slipe litt så blir det iallefall bedre enn det var.

edit. lagt til nytt bilde av utgangspunkt


* DSC_0914.jpg (106.78 KB, 800x532 - vist 227 ganger.)

* DSC_0927.jpg (65.83 KB, 800x532 - vist 212 ganger.)

* DSC_0939.jpg (63.16 KB, 800x532 - vist 246 ganger.)

* vekk.jpg (90.14 KB, 800x532 - vist 224 ganger.)
« Siste redigering: mars 31, 2008, 01:10:43 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #69 på: april 01, 2008, 13:54:24 pm »

Gleder med til å se sluttresultatet! Kult

Blir en nydelig bil!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #70 på: april 01, 2008, 17:35:48 pm »

Morro å se at det blir bil av den igjen! Forskjellen mellom forrige eier og deg er at du har sveise apparat, og DET utgjøre en himmelvid forskjell!! Man kan faktisk se du blir flinkere for hvert bilde du legger ut Glad
Men den overlappen fra forrige eier som du har på de siste bildene hadde jeg definitivt gjort noe med. Det er en meget kjip rustfelle det der. Om du kutter midt i overlappen med 1 mm kutteskive kan du sveise det sammen kant i kant, etter å ha fjernet overskytende.
Verden trenger flere busser, så stå på  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #71 på: april 05, 2008, 18:59:07 pm »

Morro å se at det blir bil av den igjen! Forskjellen mellom forrige eier og deg er at du har sveise apparat, og DET utgjøre en himmelvid forskjell!! Man kan faktisk se du blir flinkere for hvert bilde du legger ut Glad
Men den overlappen fra forrige eier som du har på de siste bildene hadde jeg definitivt gjort noe med. Det er en meget kjip rustfelle det der. Om du kutter midt i overlappen med 1 mm kutteskive kan du sveise det sammen kant i kant, etter å ha fjernet overskytende.
Verden trenger flere busser, så stå på  Glad
Det er godt å høre! Den typen overlapp du ser er litt diverse steder :-/. Tenkte du på hjørnet bakerst eller de på langsidene?
1mm kappeskive - får jeg det til vinkelsliperen, eller blir det til et dremelaktig verktøy?

Kommer bilder i kveld av det jeg har fått gjort i dag...
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #72 på: april 05, 2008, 20:01:46 pm »

Fått sveiset litt på doglegbiten som gikk av når c-pillaren skulle fikses.
Ble litt ivrig, så det slo seg litt, men fikk rettet det verste med hammer og mothold.!




* 0-9.jpg (58.78 KB, 532x800 - vist 202 ganger.)

* 1.jpg (46.49 KB, 800x532 - vist 231 ganger.)

* 2.jpg (52.56 KB, 800x532 - vist 199 ganger.)

* 3.jpg (52.18 KB, 800x532 - vist 238 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #73 på: april 05, 2008, 20:24:54 pm »

Kjem seg Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #74 på: april 05, 2008, 20:27:45 pm »

Ikke verst dette her Blunker

Har du igjen mye sveising på bilen nå?
Det må da begynne å hjelpe litt Blunker

Bra at folk steller opp at disse gamle tøffe bilene Osteaktig

Stå på!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #75 på: april 06, 2008, 01:13:01 am »

Ikke verst dette her Blunker

Har du igjen mye sveising på bilen nå?
Det må da begynne å hjelpe litt Blunker

Bra at folk steller opp at disse gamle tøffe bilene Osteaktig

Stå på!
Tjaa – er jo litt igjen da! deler av gulv lasterom + førerkabin, alle jekkfestene, nedre del av begge cargodørene,
noe på dogleggene mot førergulvet, 4 utriggere, ++ (må vel gjøre som JHU sier litt lengre oppe her også).
Takk for cred Glad
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #76 på: april 11, 2008, 00:17:40 am »

Har fått sveiset inn enda en bit i front og slipt ned litt. Blir ok!



*  (81.16 KB, 800x532 - vist 237 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #77 på: april 11, 2008, 00:34:49 am »

Da har jeg hatt besøk av Jan(holmsen) og Kim som har fått meg gira på å få bilen på veien så fort som mulig!
Mye motivasjon i å se bussene deres Glad To perler av Typen 2!

Har fått smurt opp clutchen så den funker som den skal, begynte også å bytte gassvaier, men måtte gi opp da den gamle har røket midt inne i røret sitt og stopper den nye når den skal inn  Sint

Ser også ut til at det blir overhaling av originalmotoren - noen som tar eller kjenner noen som tar oppdraget? Vet ikke hva
som trengs, den sviver, men sitter litt i ventilene (tror jeg).

Gjort klart for innsveising av utrigger, skal bare få av møkkaprimern og male den skikkelig først.
På innsiden av tophaten har jeg klint på litt brunox og tenker å ta 2k epoxy grunning over i morgen.






* midtre3.jpg (55.38 KB, 800x532 - vist 207 ganger.)

* midtre2.jpg (73.5 KB, 800x532 - vist 230 ganger.)

* tophatzunder.jpg (94.58 KB, 600x902 - vist 202 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2008, 00:44:15 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #78 på: april 11, 2008, 00:42:25 am »

Også var det cargogulvet:
Har klippet det til så det går fint kant i kant med det gamle og begynt å fjerne
den sorte transportprimern. Blir vel å bruke 2k epoxy primer på hele untatt der det skal sveises (frost sveisegrunning).

Gleder meg til å sveise inn denne..:. Et stort skritt utseendemessig på bilen.

Venter fremdeles på deler fra musclebus. Utriggere, jekkfester, cargodørbunner osv.


* bitslipt.jpg (89.51 KB, 532x800 - vist 241 ganger.)

* jeyz.jpg (81.52 KB, 800x532 - vist 229 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2008, 00:52:24 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #79 på: april 11, 2008, 13:06:12 pm »

Kanskje litt uinteressante bilder, men har grunna litt. Gulvbiten, innsida av tophatsa,
og den ene utriggern jeg har klar.




* gulvplatt.jpg (73.52 KB, 532x800 - vist 199 ganger.)

* tophirtzz6.jpg (44.22 KB, 399x600 - vist 188 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #80 på: april 11, 2008, 20:18:31 pm »

Bra med masse bilder! Osteaktig


Stå på!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #81 på: april 11, 2008, 21:50:28 pm »

Begynner å verta ganske so rustfri, nå  Blunker
Kjekt med panel:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #82 på: april 14, 2008, 00:49:26 am »

Har etset og forsegla innsida av bensintanken i dag. Har lest at
folk har hatt litt varierende resultater med med por15's tank sealer,
men brukte den siden den sto på hylla.

Også har jeg vært og handla motor og starter av Raaen i dag. Håper på å
få den inn i bilen og litt liv i den etterhvert. Det er en 67(?) 6 volt 1500 med stort svinghjul.
Må frese litt i girkassa for å få plass, samt bytte starter og foring i kassa har jeg skjønt. . .

Prøver selv, men mulig jeg trenger hjelp. Motoren ser jo iallefall grei ut, hehe.


* nymotor.jpg (111.92 KB, 800x532 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: april 14, 2008, 00:59:14 am av Gaston » Loggført

1957 Type 2
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #83 på: april 14, 2008, 20:39:31 pm »

Gjør som meg, sett på det originale svinghjulet med clutch, så slipper du å vandalisere kassa Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #84 på: april 14, 2008, 22:36:20 pm »

Gjør som meg, sett på det originale svinghjulet med clutch, så slipper du å vandalisere kassa Glad

Hvis du skal kjøre 6volt vel og merke?

Kjempebra innsats Emil, får se å lage en oppdatering fra vestfold også snart. Glad

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #85 på: april 14, 2008, 23:21:29 pm »

Jeg skal kjøre 6 volt. Inntil videre hvertfall. Motoren er en sånn overgangsmodell
med stort svinghjul og allikevel 6 volt. Om jeg har skjønt riktig. . Er ikke veldig
mye til vandalisering å grave litt i kassa vel?

Ja på tide med update fra ruskebæssen nå!
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #86 på: april 15, 2008, 15:21:24 pm »

Fikk sveiset på en utrigger til i dag. Litt av et slit å sveise oppover mens man ligger under bilen.!
Kutter inn spor til jekkfeste (i tophaten) med vinkelslipern når den tid kommer.


* center.jpg (64.78 KB, 532x800 - vist 207 ganger.)
« Siste redigering: april 15, 2008, 15:25:30 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #87 på: april 15, 2008, 16:05:36 pm »

Under og opp sveising er ikke kult,det blir mye brennmerker a sånt ;)Holder på under jeg også,og arbeidslysta blir det så som så med når glør kommer dit  de absolutt ikke bør være Gliser.
Stå på!
Loggført

Alt MÅ ned!!
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #88 på: april 16, 2008, 10:56:16 am »

Ja, hadde en gnist som landa oppi skoen og har gitt meg fine tatoveringer
på en 2-3 steder fordi jeg ikke fikk den ut!

Reiser til portugal i dag, så her blir det stille 2 uker Trist
Litt dårlig tima med tanke på at det er sesongstart nå. . . .
Loggført

1957 Type 2
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #89 på: april 16, 2008, 15:13:18 pm »

Ja, hadde en gnist som landa oppi skoen og har gitt meg fine tatoveringer
på en 2-3 steder fordi jeg ikke fikk den ut!

Reiser til portugal i dag, så her blir det stille 2 uker Trist
Litt dårlig tima med tanke på at det er sesongstart nå. . . .

God tur Glad

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!