april 18, 2024, 03:50:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Emils 57 Camper  (Lest 71587 ganger)
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #120 på: mai 15, 2008, 17:45:44 pm »

ikke like kult som original høyde hvertfall!
Loggført

1957 Type 2
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #121 på: mai 16, 2008, 09:42:31 am »

Haha Gaston. Mannen mot strømmen. Nokon må bevare bilane oppi skyene óg..  Blunker
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #122 på: mai 16, 2008, 10:47:18 am »

ikke like kult som original høyde hvertfall!

Du er ikke alene kjære venn Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad
Det er noen få av oss her ute som fremdeles er av samme oppfatning.

Hilsen høy og mørk oval 53
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #123 på: mai 16, 2008, 11:41:39 am »

Det er veldig mange som er av samme oppfatning Glad
Husk at det er bare noen av alle entusiastene som finnes som er aktive på forumet her Osteaktig
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #124 på: mai 16, 2008, 23:57:09 pm »

Hehe. Virker som de fleste her inne er opphengt i senking ja.
Det hører ikke hjemme på på all klassisk vw etter min mening.
Ser jo litt greia når man kjører en spesiell stil som cal look f.eks da.

Idag har jeg vært og bestilt skilter på billingstad!  Gliser

Og siden jeg ikke ble helt fornøyd med de bremserøra jeg lagde selv med biltemas verktøy, kjøpte
jeg de tre siste røra jeg trenger på Møller slependen. De jeg lagde selv virket tette når jeg prøvemonterte
på bilen, men koninga så ikke pen ut, så tør ikke bruke de. . .

Også lurer jeg på en ting. Er det slik at bremsepumpene som sitter i tromlene kan trykkes så langt ut at
de spruter veske? Den ene pumpa/sylinderet gjorde dette.. Skal det være slik? De vil jo ikke kunne trykkes
så langt ut når trommel og sko sitter på.? Ble litt snodig forklart det her.

I tillegg ble det nye plugger, motor- og girolje fra Møller.
Loggført

1957 Type 2
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #125 på: mai 17, 2008, 06:44:53 am »

Syns det var fornuftig å kjøpe nye bremserør, en ganske billig ting, som kan avgjøre om bilen blir vrak eller en perle.. Det samme med deg også egentlig  Osteaktig

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #126 på: mai 17, 2008, 08:58:18 am »


Også lurer jeg på en ting. Er det slik at bremsepumpene som sitter i tromlene kan trykkes så langt ut at
de spruter veske? Den ene pumpa/sylinderet gjorde dette.. Skal det være slik? De vil jo ikke kunne trykkes
så langt ut når trommel og sko sitter på.? Ble litt snodig forklart det her.

Hvis det er bremsesilynderene du mener, så er dette riktig. Men montert skal ikke bremsebandene kunne bevege seg langt nok til at stempelene detter ut.
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #127 på: mai 17, 2008, 09:04:14 am »

Perfekt. Mener sylinderne ja.  Glad

God 17 mai. Jeg drar på jobb nå  Sint
Loggført

1957 Type 2
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #128 på: mai 17, 2008, 11:25:05 am »

Ikke senking nei. Det blir for dumt. . .  Glad

Hehehe, det var bra sagt! Skal bli standard-svaret mitt når folk spør om jeg ikke skal senke brannbussen Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #129 på: mai 20, 2008, 00:56:26 am »

Hehe. Hver sin smak.

Nå ser det slik ut i begge tromlene foran.
Begynner bak i morgen. . Og skal få satt
inn 2 krets bay masterpumpe.


* trl-.jpg (63.88 KB, 800x532 - vist 325 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #130 på: mai 20, 2008, 09:29:00 am »

var nok morro å bøye det bremse røret inni der tenker jeg,  Gliser  eller kjøpt det ferdig kanskje.
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #131 på: mai 22, 2008, 09:56:34 am »

det røret er kobber så gikk overraskende greit! Kult
Loggført

1957 Type 2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: mai 22, 2008, 14:29:15 pm »

Ser proffesionelt ut Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #133 på: mai 23, 2008, 00:55:08 am »

Kjøretur: Glad

* Sequence 1.3gp (134.44 KB - lastet ned 204 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #134 på: mai 23, 2008, 10:40:45 am »

Kjøretur: Glad


Wohooo, it's alive!!!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #135 på: mai 23, 2008, 14:54:10 pm »

kva program bruker du for å sjå filmen`???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #136 på: mai 23, 2008, 17:44:21 pm »

quicktime..
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #137 på: mai 23, 2008, 20:15:04 pm »

Da er bremsene i front, justert, luftet og testet.
Ikke fantastisk effekt, men hvertfall en start!
Trenger nok nye fjærer mellom bremsebåndene bak
før det er noen vits i å prøve dem.

Til og med kjørt naboen en liten tur i dag Glad
Loggført

1957 Type 2
Hippo
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #138 på: mai 25, 2008, 10:23:46 am »

Nå er det ikke lenge igjen ass!
Loggført

72 bay
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #139 på: mai 25, 2008, 20:02:06 pm »

Da er alt av bremser byttet ut. 2 krets master for sikkerhets skyld.
Venter bare på å bli fylt med væske og luftet Glad


Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #140 på: mai 25, 2008, 22:47:48 pm »

Nå kl 12, ferdig luftet og testet på veien. Ble litt bedre effekt nå. .  Gliser
Loggført

1957 Type 2
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #141 på: mai 25, 2008, 23:02:12 pm »

Det er alltid ekstra moro når en har kommet så langt at en e ute på testkjøring..... Gratulerer med nesten ferdig bil......
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #142 på: mai 25, 2008, 23:07:29 pm »

klar til Mantorp... ?   Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #143 på: mai 26, 2008, 09:24:16 am »

Takk takk folkens. Jeg har en del igjen som skal sveises, venter på deler.
Tror ikke jeg rekker mantorp gitt  Rekker tunge
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #144 på: mai 26, 2008, 20:18:42 pm »

Etterspurt bilde:



* DSC_1345.jpg (104.18 KB, 800x532 - vist 346 ganger.)
Loggført

1957 Type 2
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #145 på: mai 26, 2008, 21:19:30 pm »

 Osteaktig Gliser Superfin,,,nesten en skam å lakkere denne vel Hæ
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #146 på: mai 26, 2008, 21:21:08 pm »

Tøff bil og et jækla tempo på restaureringa, tøft!!

Orginalhøyde er tingen, om man skal bruke biln, men kan jo være sinnsykt tøft med senking, men foretrekker det praktiske på en så praktisk bil :-) hemm kansje man må få tak i en til :-) hadde vert kult med en lav picup
« Siste redigering: mai 26, 2008, 21:24:34 pm av Tele-75 » Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
Hippo
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #147 på: mai 26, 2008, 21:23:58 pm »

Osteaktig Gliser Superfin,,,nesten en skam å lakkere denne vel Hæ

Vel den fine patinaen er vel drept etter at emil prøvde både duxola og litt av hvert rundt om kring på bilen. Osteaktig
Loggført

72 bay
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #148 på: mai 26, 2008, 22:17:00 pm »

Osteaktig Gliser Superfin,,,nesten en skam å lakkere denne vel Hæ

Vel den fine patinaen er vel drept etter at emil prøvde både duxola og litt av hvert rundt om kring på bilen. Osteaktig

Ja mye er nok drept. vi får se hvor det tar veien det her. . .
Loggført

1957 Type 2
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #149 på: mai 28, 2008, 23:20:44 pm »

Vel da er forsikringa i orden. Siden prisen bare ble 1200 kroner i året gikk jeg for full kasko med 5000 i egenandel. Da skulle det bare være å hente skiltene på fredag Glad

Vet ikke hva patinaguruene sier til det jeg driver med om dagen, men holder nå hvertfall på med å matche opp med sprayboks der hvor jeg har slipt gjennom lakken.

Kjørte også gjennom bestilling hos cip1 med litt diverse bla. gummi som går mellom bil og kjøleblekk.

Mantorp?? Øyerulling
Loggført

1957 Type 2
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!