mai 23, 2024, 04:45:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 96324 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #210 på: januar 22, 2009, 21:48:59 pm »

Vel, på tide å trekke prosjektet mot side 1 igjen.. Øyerulling

Gassere er sammen igjen, prøvemontert inn igjen i bil, og denne gangen skal det bli mulig å få syncet gasserne tror jeg.


Har dessuten planer om å bytte alle girkasseforinger til urethan.

Må girkasse og motor ut eller klarer jeg med alt i bilen? Har ikke drevet med girkasse enda, faktisk..


Skal også følge opp oxy-prosjektet, men det tar litt tid..Får sylindre som jeg kan forske med snart, og casesavers skal inn for å smalne inn pinnboltbilde.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #211 på: januar 24, 2009, 17:02:24 pm »

Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag.
Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk.
Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.

Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere
for dette gapet. Skal sjekke dette.

Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler.
Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.

har også borret opp og gjenget opp til M8 for dynamofot.

Kommer med mer snart


* DSC00075 red.jpg (107.61 KB, 1280x960 - vist 235 ganger.)

* DSC00076 red vindu.jpg (161.41 KB, 1280x960 - vist 240 ganger.)

* mini-DSC00072.JPG (184.08 KB, 1200x900 - vist 211 ganger.)
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #212 på: februar 20, 2009, 23:56:18 pm »

Ferdig med foringene til blokka, blir sendt i morgen Glad


* DSC_0191.jpg (211.66 KB, 900x604 - vist 214 ganger.)

* DSC_0192.jpg (88.18 KB, 900x604 - vist 232 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #213 på: februar 25, 2009, 22:27:21 pm »

Disse ble superbra Espen!! Passet 100% uten noen form for press, puss eller trykk. Hjertlig så lenge Gliser

Da skal det bli flytting av pinnbolter til uka og fresing av løfter-seter. Skal prøve med 14/8mm casesavers først før vi evt må fylle hullene og gjenge opp på nytt. Sakte fremgang, men fremgang.. Rekker tunge
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #214 på: februar 27, 2009, 18:33:34 pm »

Fikk lagd meg avtakbar bakplate igår. Har vært NOEN ganger inn og ut med motor alt, så dette må bli løsningen for meg


* DSC00097.jpg (39.1 KB, 640x480 - vist 279 ganger.)
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #215 på: februar 27, 2009, 18:52:47 pm »

Disse er kjekke å bruke da Lasse :

Dzus fasteners, blir solgt av bla. Hotshop.


* dzus.jpg (28.3 KB, 400x400 - vist 184 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #216 på: februar 27, 2009, 19:10:20 pm »

Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag.
Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk.
Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.

Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere
for dette gapet. Skal sjekke dette.

Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler.
Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.



grym motor!!


di case saver greiene må vel også ha indre hull offset??

har du sett på type4 2.0l 94mm sylindere da?
di er større utvendig diameter og smetter nedi blokka.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #217 på: februar 27, 2009, 19:12:26 pm »

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #218 på: februar 27, 2009, 19:16:55 pm »

Kva bruker du sånne case-savers til? Flytte på pinneboltene til sylinderer?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #219 på: februar 27, 2009, 21:12:22 pm »

Casesaver gjør at pinnbolter sitter sterkere i blokka. I mitt tilfelle så må jeg flytte hullene innover noen mm, derfor bruker jeg disse. Men de kan brukes i vanlig blokk for å fosterke feste som sagt.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #220 på: februar 27, 2009, 21:16:39 pm »

Jørn:
Har kikket på t4 syl og vet den går rett i hullet. Men den passer ikke med pinnbolter andre veien igjen. Da må de flyttes ut. Og jeg får ikke brukt de toppene jeg har kjøpt;)
Dette problemet er uansett løst med de ringene du ser over. Nå må jeg bare måle vendehøyde og dreie ned syl. skal bruke 5.600 råder.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #221 på: februar 27, 2009, 23:50:25 pm »

Tistlo: Det bildet som Knasten og Knoten la ut er en offset-bolt for å flytte pinnbolten på wbx-blokka inn mot senter. Dette må inn da org pinnbolter står lenger fra hverandre på den. Flyttes inn 6mm på hver så vi får på T1 sylindre, så vi kan bruke T1 topper.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #222 på: februar 27, 2009, 23:55:31 pm »

Her er adaptere for sylindre på plass. Passet smooooth!!


* DSC00093.jpg (34.14 KB, 640x480 - vist 255 ganger.)

* DSC00095.jpg (39.13 KB, 640x480 - vist 205 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #223 på: februar 27, 2009, 23:58:24 pm »

Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag.
Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk.
Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.

Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere
for dette gapet. Skal sjekke dette.

Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler.
Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.



grym motor!!


di case saver greiene må vel også ha indre hull offset??

har du sett på type4 2.0l 94mm sylindere da?
di er større utvendig diameter og smetter nedi blokka.

Må bare si fra at dette IKKE er oxyen enda Glad
Dette er 1641 motoren jeg bygde som førstereis Gliser
Loggført

Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #224 på: februar 28, 2009, 00:41:10 am »

Ser bra ut dette her. Åssen kam og løftere skal du bruke?
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #225 på: februar 28, 2009, 10:15:52 am »

Det blir noe enkle sikre greier;)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #226 på: mars 05, 2009, 08:39:01 am »

Ser bra ut dette her. Åssen kam og løftere skal du bruke?

Noe sånn som dette


* DSC00099.jpg (39.35 KB, 640x480 - vist 256 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #227 på: mars 05, 2009, 15:14:11 pm »

Har fått borret opp pinnbolt-hullene på blokka også, så vi skal prøve å gjenge opp og teste med casesavers idag. Går ikke det så blir det offsetbolt-produksjon. Evt tette hullet først for så å borre og gjenge opp.
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #228 på: mars 06, 2009, 19:37:27 pm »

derre bli bra det lasse. Blunker har trua på at herre bli en arti sesong med svidde dekk å god lukt Gliser Gliser
håpe alt klaffe me motoren min å Blunker
Loggført

Type1 59
Tommen
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #229 på: mars 06, 2009, 20:15:07 pm »

Du er jo snart kjøreklar du:)
Og har hatt bilen i 1 og en halv mnd:). Blir bra din bil. Men...du må nok på med T-bars
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #230 på: mars 07, 2009, 00:17:26 am »

ja må vel kanskje få i d.  Glad
Loggført

Type1 59
Tommen
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #231 på: mars 08, 2009, 19:23:07 pm »

Fikk kuttet ned det ene løftersetet i blokka idag. Tør ikke si hvordan.......egentlig......men det gikk jo bra.

Satte på kappeskive på dremel og kuttet jevnt og trutt rundt setet. Ble ikke værst allikevel ser du Glad

Ser ut som det er ok klaring. Har ikke bladsøker for hånda. Minimum 1 mm er det ikke?


*  (28.46 KB, 640x480 - vist 217 ganger.)
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #232 på: mars 08, 2009, 19:31:50 pm »

Du tør ikke si det, men sier det likevel... tullebukken!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #233 på: mars 08, 2009, 20:09:14 pm »

Du tør ikke si det, men sier det likevel... tullebukken!

 Øyerulling splitta personlighet??
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #234 på: mars 14, 2009, 15:08:49 pm »

Mock up ferdig. Pinnbolter måtte bøyes litt inn mot hull på topp, men ikke mye.
Har snakket med et par stk og de mente de ikke skulle bety noe i forhold til tilstrammingen på toppene.


* .jpg (39.4 KB, 640x480 - vist 208 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #235 på: mars 14, 2009, 21:45:26 pm »

Ingen andre som har formening om hvor mye spenn det kan være i pinnbolter? Vet det kan være litt men hvor mye? Jørn Knasten?
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #236 på: mars 16, 2009, 09:42:30 am »

Da er det meste av "problemområder" for konverteringen til luftkjølt blokk gjort:
Flytting av pinnboltbilde
Frest ned løfter-seter, tilpasset Kjell Aaen løfter
Adapter til vindu blokk

Det har gått sakte men sikkert.

Får den del ting fra VW-parts idag, så får vi se når det blir montering Kult
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #237 på: mars 16, 2009, 21:11:01 pm »

bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  Gliser
 bli arti å sjå på scc Gliser
Loggført

Type1 59
Tommen
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #238 på: mars 16, 2009, 21:21:09 pm »

bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  Gliser
 bli arti å sjå på scc Gliser

Fyre opp?? Ska vi itte start`n opp a? Øyerulling Bære je har nokk strømm..
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #239 på: mars 17, 2009, 09:24:52 am »

bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  Gliser
 bli arti å sjå på scc Gliser

Fyre opp?? Ska vi itte start`n opp a? Øyerulling Bære je har nokk strømm..
samme d sjø.hehe Øyerulling strømm ordne vi me ja Gliser
Loggført

Type1 59
Tommen
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!