april 18, 2024, 22:01:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt wankel  (Lest 41100 ganger)
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #120 på: januar 27, 2009, 16:50:19 pm »

He he takk skal ta noen flere bilder underveis..blir godt å få den godkjent så bilen kan få go motoren tilbake snart... Osteaktig
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #121 på: januar 27, 2009, 20:59:56 pm »

og koffør kainn du førr fan ikkje godkjeinne ho med den motoren?  (sammbygding dialekt)
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #122 på: januar 28, 2009, 18:22:32 pm »

Nei fordi e mangler ein perm m papirer på ombygging som du hadde og har vist ikke fått tak i tuv bremsekit som tar 200hk enda.... Sjokkert Men det er klart kan du bistå meg litt m papirhjelp/tips så prøver jeg gjærne å godkjenne den m go motoren..
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #123 på: januar 30, 2009, 19:11:40 pm »

Da er vogna endelig godkjent Gliser heilt utrolig m det felgene og dekka!!! 185/65-15 på 9toms felg ser litt rart ut Gliser
Har så vidt begynt å skjære ut litt i reservehjuls-brønn for å felle inn radiator og oljekjøler..


* felg.JPG (87.87 KB, 1024x768 - vist 437 ganger.)

*  (109.62 KB, 1024x768 - vist 449 ganger.)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #124 på: januar 30, 2009, 19:17:04 pm »

Gratulerar med godkjent bil då!! Glad

Men kva gjer du når du skal på godkjenning neste gong, med nye motoren?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #125 på: januar 31, 2009, 12:31:50 pm »

Planen er å nå etterhvert søke biltilsynet,skaffe bremser o.l. ellers så må jeg vel bare bytte motor igjen Blunker Men har veldi lyst til å få den godkjent m motor,men dette tar jo mye tid og papirarbeid så tror neppe at jeg hadde hatt skilt på bobla til sommeren vist jeg hadde begynt prossesen nå Trist Har også flere prosjekter som jeg holder på med så tiden strekker ikke helt til... Tips på 200hk bremsetsett m tuv papirer motas m takk Osteaktig Men leser her på forumet at selv tuv papir ikke er bra nok for bt Sint
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #126 på: januar 31, 2009, 13:20:39 pm »

Hva med å bruke Porsche bremser,da får du papirer fra Autosentrum på at bremsene er for biler med så og så mye hk,og vekt,det skal gå.Det har jeg ihvertfall blitt bedt om å gjøre på en bil,av BT.
Loggført

Alt MÅ ned!!
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #127 på: januar 31, 2009, 17:41:08 pm »

takk for tipset Gliser Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester.. Trist Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge Sint Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble...
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #128 på: januar 31, 2009, 18:53:12 pm »

jeg følger spent med Glad moro prosjekt du holder på me Blunker
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #129 på: januar 31, 2009, 20:35:22 pm »

takk for tipset Gliser Men mener også å huske at det må dokumenteres at boblekaroseriet tåler så mye hk..Og det er jo akkurat derfor tuv papirer var tingen før for da var jo bremsene testet på boble..Godkjente en manta a med turbo en gang og da måtte jeg skaffe papir fra opel norge på at karoseriet tålte ex antall hester.. Trist Den gangen brukte jeg bremser fra en annen bil uten tuv papirer.. Men vist Autosentrum kan gå god for at boble karroseriet tåler ex antall hester så skulle det ikke være noe problem..Største problemet her i norge er jo den forskjellige praksisen som blir utført hos de ulike BT her i norge Sint Kan ikke fatte at tuv godkjente bremser ikke skal være godt nok for bt for disse er jo teste på boble...
Akkurat dette med at bilen måtte være bevist at den tåler mere hestekrefter var oppe i en tidligere tråd på forumet, og der ble det vell nevnt at når bremsene har fått TÜV-papirer, så er det jo nettopp på en boble med originalt karosseri. Må karossen forsterkes eller lignende for å tåle påkjenningene som bremsene tåler, så skal dette stå i papirene, men det står det altså ingenting om.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #130 på: februar 01, 2009, 13:51:54 pm »

Skjønner ikke at du legger så mye ut på nettet om dette når du har bilder av bilen med skilter på. Du er vel klar over at BT også kan med data og faktisk kan lese hva du skriver her.
Loggført

1961 T1 - Custom
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #131 på: februar 01, 2009, 15:53:26 pm »

Det du spurte om lenger oppe var ang. bremser,så det var et tips om bremser,karosseriet må kanskje forsterkes,men det har ingenting med hva bremsene kan stoppe,da må du ha eget papir på motor og karosseri.
Tror jeg ville sendt en forespørselpå hva de vil du skal gjøre for å få godkjent 200 hk,da får du et skriftelig svar som du kan forholde deg til.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #132 på: februar 01, 2009, 15:55:55 pm »

Fort gjort å bytte motor igjen...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #133 på: februar 02, 2009, 23:21:37 pm »

Fornøyd no..ingen bilder m skilt på lenger.. Gliser Tror forresten ikke BT er på disse sidene men man kan aldri vite... Sjokkert Og ja et motorbytte er veldi fort gjort.. Men er det noen her som kan svare meg på hvor det går enn å få tak i tuv godkjent bremsekit som tar 200hk? Blunker
« Siste redigering: februar 02, 2009, 23:28:45 pm av 1303 hot » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #134 på: februar 02, 2009, 23:33:54 pm »

Kerscher selger ihvertfall kit som er TÜV-godkjent opp til 240 km/t, det er vell et alternativ? Om du klarer å rote bort noen hester når bilen er på rullene har de også kit som godkjenner opp til 160 hester.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #135 på: februar 02, 2009, 23:42:50 pm »

.
« Siste redigering: februar 04, 2011, 17:14:41 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #136 på: februar 03, 2009, 17:18:44 pm »

Dette var jo heilt supert Gliser Takk takk, nå er det bare å spare litt penger framover også bestille varer.. Kult
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #137 på: april 11, 2009, 10:56:16 am »

Nå er endelig våren begynnt å komme Kult Men bilen er desverre langt fra ferdig Tvilende Holder på å monterer megasqert data sprut her no i disse dager har noen brukt dette sprutet før så trenger jeg litt hjelp her Tvilende Forøvrig så har je bygget om litt på kjøling,elektrisk og laget en liten ramme i for å stive av bakparten litt Kult Blei litt mye hopping og risting v/burnaout i sommer..
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #138 på: august 15, 2010, 11:49:45 am »

No er megasquert sprutet kastet da bare problem m å få satt opp dette Flau Har satt inn en lett trimmet gasser wankel for å endelig få brukt bilen litt igjen Glad Artig å endelig få den på veien igjen Glad
Loggført
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #139 på: august 15, 2010, 11:53:37 am »

Glemte å skrive at m 150+ hester er dette også ganske gøy å kjøre med :)Men til vinteren blir det nok et nytt turbo prosjekt i denne da jeg har stående en wankel turbo m stor holy gasser også i garasjen som bare trenger litt overhalling først Blunker Ska få tatt litt nye bilder å legge ut..
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!